کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۵۷۰۶دوشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۱۸۱۰۴۴ بازدید

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از 3 روز افزایش متوالی با کاهش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 3 هفته ...

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از 3 روز افزایش متوالی با کاهش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر قرار دارد.

 تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا در عدم تغییر نرخ بهره بانکی موجب شده تا فشار زیادی بر شاخص سهام در بازارهای بین المللی وارد شود و این مساله تا حد زیادی مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شده است.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به 1137 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با افزایش 0.7 درصدی روبرو شده بود. قیمت این فلز زرد روز جمعه به بیش از 1141 دلار رسید که بالاترین رقم از 2 سپتامبر به شمار می رود.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست اخیر خود تصمیم گرفت با توجه به نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.البته هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست اکتبر یا دسامبر افزایش دهد. اکثر بانکداران بزرگ وال استریت در نظرسنجی رویترز اعلام کرده اند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و قیمت جهانی طلا را کاهش دهد. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده همچنان فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاها وارد کرده است.روسیه نیز میزان ذخایر طلای خود را تا اول سپتامبر بیش از 42.4 تن افزایش داده است. بانک مرکزی روسیه در ماه قبل از آن نیز میزان ذخایر طلای خود را 41.4 تن افزایش داده بود.

"گزارش سایت طلا" حاکیست، افزایش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد طی روزهای آینده تاثیرات تصمیم جدید فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا چین و منطقه یورو بر قیمت جهانی طلا موثر خواهد بود.بعید به نظر می رسد که روند تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی در شرایط کنونی بتواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها