کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سود برجام برای ایران معادل 5 تریلیون دلار است


کد خبر : ۱۵۶۱۵پنجشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۴۵۴۳۷۰ بازدید

یکی از نامزدهای تندرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره «سی ان ان» مدعی شد که آمریکا طبق برجام بیش از 100 میلیون ...
سود برجام برای ایران معادل 5 تریلیون دلار استسود برجام برای ایران معادل 5 تریلیون دلار است

یکی از نامزدهای تندرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره «سی ان ان» مدعی شد که آمریکا طبق برجام بیش از 100 میلیون دلار به ایران می‌دهد که این معادل تزریق 5 تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا است.

 «مایک هاکبی» یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 در دومین مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه به میزبانی شبکه «سی ان ان» گفت که برجام در واقع یک پاداش بزرگ برای ایران است و ایران مبلغی معادل یکصد میلیارد دلار دریافت می‌کند.

طبق گزارش پایگاه «پالیتیفکت»، توافق هسته‌ای ایران یکی از موضوعات مهم در دومین مناظره حزب جمهوری‌خواه بود.

هاکبی تصریح کرد: «ما هم‌اکنون بیش از 100 میلیارد دلار به (ایران) داده‌ایم. این معادل (تزریق) 5 تریلیون دلار (به اقتصاد آمریکا) است.»

این پایگاه نوشته است که اظهارات هاکبی به گونه‌ای است که گویا آمریکا به ایران یارانه یا غرامت می‌پردازد، در واقع اما این پول از قبل به ایران تعلق داشته است اما طبق تحریم‌ها به این دارایی دسترسی ندارد.

برآوردها از ارزش دارایی‌های خارجی ایران در پایین‌تر میزان 25 میلیارد دلار و بالاترین حد 150 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

طبق این گزارش، هاکبی اقتصاد ایران و آمریکا را بر اساس تولید ناخالص داخلی (GDP) مقایسه کرده است. بنا به گفته بانک جهانی، اقتصادی ایران 415 میلیارد دلار است بنابراین آزاد شدن 100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران معادل 25 درصد از اقتصاد این کشور است. اقتصاد آمریکا معادل 17 تریلیون دلار است، 25 درصد آن معادل 4.25 تریلیون دلار است.

در مناظره دیروز، «جان کیسیک»، «رند پائول» و «جب بوش» از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کردند که نمی‌توان بلافاصله بعد از ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا توافق با ایران را برهم زد، اما «تد کروز»، «مایک هاکبی» و «مارکو روبیو» و «اسکات واکر» تأکید کردند که در همان روز اول توافق با ایران را لغو می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، ریک سنتروم از چهره‌های به شدت محافظه کار حزب جمهوری خواه نیز گفت که بعضی مسلمانان شیعه در ایران و عراق به روایتی آخرالزمانی از اسلام اعتقاد دارند که آن را «کیش مرگ» خواند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها