کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایرانی‌ها چه می‌خواهند: تعطیلات آمریکایی و خودروی آلمانی


کد خبر : ۱۵۵۷۷چهارشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۴۷۱۰۰۵۰ بازدید

CNN در گزارشی شرایط اقتصادی ایران در دوران پس از تحریم را بررسی کرده است و نتایج یک نظرسنجی از ایرانی ها را مورد توجه قرار داده است.

CNN در گزارشی شرایط اقتصادی ایران در دوران پس از تحریم را بررسی کرده است و نتایج یک نظرسنجی از ایرانی ها را مورد توجه قرار داده است.

طبق گزارش CNN سال ها است که رابطه ایران با اقتصاد جهانی قطع شده اما اکنون همه چیز در حال تغییر است و مردم آماده خرید هستند.پس از یک توافق تاریخی در مورد برنامه هسته ای ایران میان ایران و قدرت های جهانی در ماه جولای٬ تحریم های تجاری اعمال شده توسط غرب برداشته خواهد شد.

صنعت گسترده نفت در این کشور سود آوری فوری دارد و مصرف کننده های ایرانی در حال حاضر کیف پول های خود را آماده کرده اند.در یک نظر سنجی آنلاین٬ نگرش بیش از هزار ایرانی بررسی شده و این انعکاس نظر اکثر مردم بوده که با یک مطالعه مشابه از خریداران آمریکایی مقایسه شده است.نتایج این مقایسه نشان می دهد اشتیاق ایرانی‌ها به ثروت و زندگی لذت بخش از همتایان آمریکایی‌شان بیشتر است.

اما در صدر فهرست خواسته های ایران چه چیزی قرار دارد؟ تعطیلات در خارج از کشور. تقریبا تمام ایرانی هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند٬ به سفرهای بین المللی مشتاق بودند و ایالت متحده آمریکا محبوب ترین مقصد آن ها است.

بسیاری از آن ها درباره کالاهای خارجی مانند خودروها و کامپیوترها هیجان زده اند. نزدیک به 75 درصد به خرید محصولات وارداتی علاقه مندند٬ بسیاری بر این باورند که محصولات خارجی کیفیت بهتری دارند. نیمی از افراد مورد بررسی خواستار خرید موتورسیکلت و ماشین های خارجی هستند.پس از آمریکا و بریتانیا از آلمان به عنوان بهترین منبع واردات نام برده شده است. ایران در بخش کالاهای الکترونیک تلفن همراه٬ دوربین و کامپیوتر متقاضی دارد. قهوه و چای وارداتی نیز در فهرست تقاضاهای ایرانی هاست.

علی انصاری استاد تاریخ ایران در دانشگاه سنت اندروز گفت که یافته ها٬ این واقعیت را نشان می دهد که ایران یک کشور بین المللی است و درهایش رو به جهان باز است.
انصاری گفت: "برخلاف تصورات رایج٬ ایرانی ها برای جستجو و کسب کالا و خدمات به شدت به غرب تکیه دارند."ایرانیان برای سال ها با انزوای اقتصادی زندگی کرده اند. زمانی تحریم ها سخت تر شد که در سال 2012 اتحادیه اروپا به ایالات متحده پیوست تا تجارت نفت با ایران را تعطیل کند.

اکنون شرکت هایی از غرب به صف شده اند تا از دوره جدید تجارت و سرمایه گذاری در ایران 80 میلیون نفری بهره ببرند. رهایی از محدودیت های تجاری وقتی اتفاق می افتد که مقامات بین المللی از عملکرد ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای‌اش راضی باشند.


مترجم :  آیدا هماوندی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها