کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسکن مهر پردیس 5 میلیون تومان دیگر گران شد


کد خبر : ۱۵۴۸۴یکشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۵۳۲۴۹۷ بازدید

در حالی پیش از این قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر فاز 11 کوزو پردیس 32.5 میلیون تومان اعلام شده بود که به‌تازگی شرکت عمران این شهر ...

در حالی پیش از این قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر فاز 11 کوزو پردیس 32.5 میلیون تومان اعلام شده بود که به‌تازگی شرکت عمران این شهر به متقاضیان اعلام کرده قیمت نهایی این واحدها 37.5 میلیون تومان است. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار قیمت نهایی بخشی از پروژه‌های مسکن مهر شهر پردیس اعلام شد؛ بر این اساس متقاضیان برای واحدهای فاز 11 کوزو باید 37 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنند. واحدهایی که قرار بود قیمت نهایی آنها 32 میلیون و 500 هزار تومان باشد.

 

یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در این‌باره به "خبرگزاری تسنیم" گفت:‌ مشخص نیست در وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه های آن چه می‌گذرد از یک سو می‌گویند تلاش ما تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان است و نمی‌خواهیم فشاری به آنها وارد شود، اما از سوی دیگر با وجود افزایش سقف تسهیلات باز هم قیمت نهایی واحدها را به 37.5 میلیون تومان افزایش داده‌اند. وی با بیان این‌که حدود دو ماه پیش در مراجعه به مسکن مهر اعلام شد قیمت نهایی واحدم 32 میلیون و 500 هزار تومان است، بیان کرد: تاکنون حدود 25 میلیون تومان برای مسکن مهر واریز کرده‌ام و تمام امیدم به افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 30 میلیون تومان بود.

وی تاکید کرد: با تو جه به این‌ مسئله در دو ماه اخیر به دنبال تامین مابقی آورده (2.5 میلیون تومان) بودم که الان متوجه شدم قیمت نهایی واحدم 37.5 میلیون تومان شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه متقاضیان مسکن مهر بیشترین ضربه را از بلاتکلیفی پروژه‌ها در یکسال منتهی به خرداد امسال دیدند و به دلیل ضعف مدیریت پیمانکاران حاضر به تکمیل واحدها نبودند.

نهم مردادماه امسال تسنیم در گزارشی با عنوان "زنگ افزایش قیمت مسکن مهر پردیس به صدا درآمد" به موضوع افزایش چندباره قیمت‌ واحدهای مسکن مهر پردیس و احتمال افزایش آن در آینده‌ای نزدیک پرداخت؛ «در حالی دلایل افزایش قیمت ماه گذشته فاز 3 مسکن مهر پردیس همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که خبر می‌رسد میزان افزایش قیمت سایر پروژه‌های مسکن مهر این شهر نهایی شده و به‌زودی اعلام می‌شود.

اوایل آذرماه سال گذشته حسن ولی‌پور مدعامل سابق شرکت عمران پردیس از افزایش 12 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر فاز 11 این شهر خبر داده و گفته بود:به متقاضیان اعلام کردیم که قیمت واحدهای مسکن مهر فاز 11 پردیس  12 میلیون تومان افزایش یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که بر چه اساسی این افزایش قیمت را به متقاضیان اعلام کرده‌اید، بیان کرد: بر اساس بخشنامه مربوط به خدمات زیربنایی و روبنایی این افزایش قیمت صورت گرفته است.

چند روز پس از این اطلاع‌رسانی بود که به دلیل اعتراض متقاضیان مسکن مهر، ولی‌پور با تشریح دلایل افزایش 12 میلیون تومانی قیمت واحدهای مسکن مهر فاز 11 گفت: به دنبال این هستیم تا دولت و مجلس موضوع افزایش قیمت را برطرف کنند و فشاری به متقاضیان وارد نشود.

وی اظهار کرد: افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر فاز 11 به دلیل مصوبه دولت گذشته به تاریخ 20 اردیبهشت 92 به شماره 47060 است که بر اساس آن اجازه داده شد پروژه‌های زیربنایی و روبنایی از آورده متقاضیان تامین شود.

وی تصریح کرد: دلیل دیگر این افزایش مربوط به دستورالعمل‌های سه گانه افزایش قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی است که پیش از این اعمال نشده بود. دستورالعمل‌های یک و دو در دولت دهم و دستورالعمل شماره 3 نیز مربوط به دولت یازدهم ابلاغ شد. دلیل سوم نیز افزایش هزینه انشعابات پروژه‌های مسکن مهر است که قیمت آنها خیلی تفاوت پیدا کرده است.

استناد مدیرعامل سابق شرکت عمران پردیس به مصوبه دولت دهم خیلی زود با تکذیب یکی از مدیران سابق وزارت راه و شهرسازی روبرو شد و در ادامه خبرهایی از منتفی شدن این افزایش قیمت منتشر شد.

با آن‌که افزایش قیمت فاز 11 همچنان نامعلوم است که اوایل ماه گذشته مدیر پروژه فاز 3 پردیس از افزایش حدود 5 میلیونی قیمت 3500 واحد این سایت خبر داد. عبدی در بیان دلایل این افزایش قیمت به دستورالعمل شماره 3 وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر استناد کرده و به تسنیم گفته بود: افزایش قیمت هر مترمربع پروژه‌های مسکن مهر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن حدود 67 هزار تومان است، این شرکت 15 هزار تومان -بابت تاخیر- جریمه شده و به این ترتیب متقاضیان باید برای هر مترمربع حدود 52 هزار تومان پرداخت کنند.

این در حالی که خردادماه سال گذشته شرکت عمران پردیس به متقاضیان مسکن مهر اعلام کرده بود با توجه به دستورالعمل شماره 3 وزارت راه و شهرسازی هر مترمربع 3500 واحد فاز 3 پردیس مشمول 23 هزار تومان افزایش قیمت می‌شود. شرکت عمران به متقاضیان نسبت به واریز این مابه‌التفاوت ضرب‌الاجل حدود دو هفته‌ای داد که در این مدت نیز متقاضیان برای واریز مبلغ مذکور اقدام کردند.

با این تفاسیر مشخص نیست چرا مدیر پروژه فاز 3 به فاصله حدود یکسال باز هم دستورالعمل شماره 3 را عامل افزایش قیمت 3500 واحد مسکن فاز 3 اعلام می‌کند، موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم مدیران رده‌بالا در شرکت‌ عمران شهرهای جدید هیچ واکنشی به این ضد و نقیض مشهود نشان نداده‌اند و همچنان در روزه سکوت به سر می‌برند.

به هر حال هنوز تکلیف این مسئله روشن نشده که خبر می‌رسد میزان افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس در سایر فازها نهایی شده و به‌زودی اعلام خواهد شد.»

لازم به ذکر قیمت نهایی مسکن مهر سایر فازهای پردیس در حال نهایی شدن است و قیمت برخی از این فازها به مراتب بیشتر از قیمت واحدهای فاز 11 خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها