کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

غرش دومین لامبورگینی آونتادور در ایران


کد خبر : ۱۵۴۷پنجشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵:۵۳۴۷۶۸۹ بازدید

مطمئنا وقتی صحبت از ورود یک خودرو خاص به کشور به میان می‌آید قند در دل طرفداران اتومبیل در ایران آب می‌شود اما زمانی که این خودرو یک لامبورگینی باشد ...
غرش دومین لامبورگینی آونتادور در ایرانغرش دومین لامبورگینی آونتادور در ایران

عصر خودرو : مطمئنا وقتی صحبت از ورود یک خودرو خاص به کشور به میان می‌آید قند در دل طرفداران اتومبیل در ایران آب می‌شود اما زمانی که این خودرو یک لامبورگینی باشد و مهم‌تر از همه داغ‌ترین مدل این کمپانی یعنی اونتادور قدم به خاک ایران بگذارد تمام نگاه‌ها به سمتش می‌چرخند و همه می‌خواهند بدانند این موشک‌ زمین‌به‌زمین ایتالیایی در ایران چه می‌کند و چگونه آمده است ؟

لامبورگینی حدود سه ماه قبل تولید 2000‌امین اونتادور را جشن گرفت . از حدود دو هزار اونتادور ساخته شده کشور های مختلف سهم خود را برداشته‌اند اما اگر ایران که ثروتمندان به نامی در جهان دارد از این سبد پرقدرت سهمی نداشت برای طرفداران خودرو کمی سخت بود . طی دو ماه گذشته برای اولین بار نخستین اونتادور با پلاک گذرموقت به خیابان‌های تهران قدم گذاشت اما حضور موقتی این اونتادور هنوز هم دل بسیاری را شاد نکرده بود تا اینکه یکی از کلکسیون داران تبریز از امتیاز ویزه منطقه ازاد ارس استفاده کرد و نخستین اونتادور را برای دریافت پلاک دائمی منطقه آزاد دو هفته قبل وارد گمرک منطقه آزاد ارس کرد . 

مدل اونتادور از سال 2012 تا کنون جایگزین مدل محبوب موسیله لاگو شده است و به عنوان یکی از رویایی ترین محصولات تاریخ لامبورگینی طرفداران فراوانی در سراسر جهان دارد .  داستان ورود دومین اونتادور به ایران از سه ماه قبل آغاز شد . زمانی که یکی از کلکسیونر های مطرح خودرو تبریز از شرکت‌های وارد‌کننده خودرو در منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس قیمت لامبورگینی اونتادور را جویا شد . این خبر در ابتدا از نگاه بسیاری از فعالان این حوزه در ارس یک شوخی به نظر می‌رسید اما درست سه ماه بعد از پرس‌و‌جو های این کلکسیونر خبر ورود یک دستگاه لامبورگینی اونتادور LP700-4 منطقه آزاد را مانند بمبی منفجر کرد . طبق تحقیقات خبرنگار خودرو امروز این اونتادور در کشور آلمان توسط کلکسیونر مذکور سفارش داده شده است و پس از دو ماه وی خودرو مورد نظرش را با مشخصات خاص تحویل گرفته است و سپس خودرو در داخل کانتینر از مرز ترکیه وارد کشور شده است . این کلکسیونر در روز پنج‌شنه 4 مهر ماه اونتادورش را وارد گمرک ارس کرده است . این خودرو قرار است طی روز های آینده پلاک منطقه آزاد ارس را برای تردد در محدوده مجاز ( شهر تبریز) دریافت کند لذا این اونتادور نخستین لامبورگینی ماندگار در ایران پس از سال‌ها خواهد بود و به زودی مردم خوش‌شانس تبریز برای همیشه صدای غرش این گاو سنت‌آگاتایی را خواهند شنید . این اونتادور نیز مانند اولین نمونه وارد شده به تهران نارنجی رنگ است . هر چند نارنجی رنگ اصلی و شرکتی این خودرو به حساب می‌آید اما مالک می‌توانست با هزینه‌ای بیش‌تر نمونه خاص‌تر اونتادور را برای واردات انتخاب کند . کالیپر‌های ترمز این گاو ایتالیایی نیز به رنگ نارنجی انتخاب شده‌اند . خودروی مذکور مدل 2014 است و رینگ‌ها متفاوتی در مقایسه با مدل اولیه وارد شده به تهران دارد . بر اساس تحقیقات به عمل آمده اونتادور در بازار کشور های حاشیه خلیج فارس بین 1.2 تا 1.4 میلیارد تومان قیمت دارد و حداقل قیمت تمام شده برای مالک این خودرو در منطقه آزاد ارس به 1.6 میلیارد تومان خواهد رسید هر چند تا کنون جزئیاتی در این زمینه به دست خبرنگار ما نرسیده است اما در صورت دست یابی به اطلاعات تکمیلی در اولین فرصت آن را برای شما بازگو خواهیم کرد .

اونتادور LP700-4 از یک پیشرانه 6498 سی‌سی 12 سیلندر V شکل بهره می‌برد که با زاویه 60 درجه در کنار هم قرار گرفته‌اند .حداکثر توان این گاو وحشی همانطور که از نامش بر می آید 700 اسب بخار است که در دور 8250 حاصل می‌شود و حداکثر گشتاور 690 نیوتون متری آن نیز در دور 550 به دست می‌آید . این هیولا علی‌رغم بهره گیری از پیشرانه ای حجیم و پرقدرت استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس کرده است . اعداد جالبی اونتادور همچنان ادامه دارند.گاو نارنجی سنت‌اگاتا در شهر 24.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و این عدد در جاده یعنی به صورت حداقل به 10.7 لیتر می‌رسد ! ترکیب این اعداد مصرف 16 لیتری را برای اونتادور به همراه دارند . در حالی که یک خودرو معمولی شهری مانند کمری 270 گرم CO2 در هر کیلومتر را وارد هوا می‌کند اونتادور 370 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می‌کند و از این جهت با توجه به حجم موتور نیروگاه عظیمش چندان الاینده نیست . وزن خالصا ین غول 4.8 متری تنها 1575 کیلوگرم است که 43 درصد آن به جلو و 57 درصد دیگر به بخش عقب خودرو می‌رسد . با توجه به این اعداد و در نظر گرفتن گیربکس 7 سرعته AMT اونتادور در بهترین حالت صفر تا صد کیلومتر را در 2.9 ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر در ساعت می‌رسد . 

olnxumsf01mx9itwd6.jpg

t6yv4y3plapt5d3wzgx.jpg

yg5jss5jndjmz8otrjjb.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها