کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود‌ آی‌فون جدید و سقوط قیمت قدیمی‌ها


کد خبر : ۱۵۴۶۷شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰:۴۷۱۲۰۵۲ بازدید

چهارشنبه گذشته شرکت پرآوازه اپل طی مراسمی از چند دستگاه جدید خود رونمایی کرد تا به شایعاتی که در فضای مجازی پیرامون این مراسم پیچیده ...

چهارشنبه گذشته شرکت پرآوازه اپل طی مراسمی از چند دستگاه جدید خود رونمایی کرد تا به شایعاتی که در فضای مجازی پیرامون این مراسم پیچیده بود، پایان دهد. تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل و همکارانش در این مراسم دو ساعت و نیمی دو مدل جدید آی‌فون، تی‌وی باکس و تبلت جدید این شرکت را به جهانیان معرفی کردند و به مشتریان این شرکت قول دادند تا این دستگاه‌ها را هرچه زودتر روانه فروشگاه‌های سراسر جهان کنند.
 

n5hce76m1miq97jjrpz.jpg

اما به گفته کارشناسان، یکی دیگر از خبرهای خوبی که با ورود مدل جدید آی‌فون شاهد آن خواهیم بود، کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر این برند است. فرهود سنایی، یکی از واردکنندگان و فعالان بازار تلفن همراه کشور در این‌باره به «فرصت امروز» گفت: هرسال با ورود گوشی‌های جدیدآی‌فون، مدل‌های قدیمی‌تر رفته‌رفته رنگ می‌بازند و مردم به دنبال مدل جدید این دستگاه می‌روند که کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر را به همراه می‌آورد. 

وی افزود: البته امسال با توجه به احتمال لغو تحریم‌ها ممکن است شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها نسبت به سال‌های گذشته باشیم و از سوی دیگر مدل‌های جدید نیز طی یکی دوماه آینده بیشتر از سال‌های قبل به فروش برسند. سنایی اظهار کرد: نرخ ارز در روند قیمت‌های بازار نقش زیادی دارد و اگر طی چند هفته آینده قیمت ارز کاهش یابد مطمئنا همه اقلام در بازار شاهد سقوط قیمت خواهند بود.


ارمغان آی‌فون جدید چیست؟

امسال اپل طبق سال گذشته از دو مدل جدید آیفون با نام 6S و6S plus رونمایی کرد که شاید به‌ظاهر تفاوت چندانی با پدر‌های خود نداشته باشند اما به گفته مدیران اپل تغییرات اساسی در آنها ایجاد شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آی‌فون‌های جدید می‌توان به استفاده از چیپ‌ست جدید A9 و دوربین‌های به‌روزرسانی شده در قسمت جلویی و پشتی، فناوری فورس تاچ و اضافه شدن رنگ جدید اشاره کرد. بدنه آی‌فون‌های جدید اپل این‌بار هم از آلومینیوم بهره برده‌اند اما آلیاژی که در این دو مدل به کار رفته مستحکم‌تر از مدل‌های قبلی است. در ساخت صفحه نمایش دستگاه‌های جدید از فناوری پیشرفته یونیزاسیون استفاده شده که به گفته مدیران اپل شیشه صفحه نمایش آیفون‌های جدید را قوی‌تر و مستحکم‌تر از مدل‌های قبلی کرده است.

یکی دیگر از تغییراتی که در ظاهر آی‌فون ایجاد شده است، اضافه شدن رنگ «طلایی رز» یا Rose Gold به رنگ‌های آیفون است که بیشتر مورد پسند خانم‌ها قرار خواهد گرفت. اما از ظاهر ماجرا که بگذریم این دو دستگاه تغییرات سخت‌افزاری زیادی کرده‌اند که مهم‌ترین آنها بهره‌گیری از چیپ‌ست 64 بیتی و پرقدرت A9 به‌عنوان پردازشگر اصلی است که گفته می‌شود این پردازنده 70 درصد سریع‌تر از قبل شده و از معماری جدیدی بهره می‌برد که تا 90 درصد بهبود عملکرد گرافیکی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر دوربین‌های جلو و پشتی سری6 S قدرتمند‌تر از قبل شده‌اند و با یک لنز 12 مگاپیکسلی در پشت با قابلیت فیلمبرداری 4K و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی عرضه می‌شوند.


jy88itfc5v60jfjsrq.jpg

آیفون S6 و S6 plus دارای سیستم‌عامل ios 9 خواهند بود که دارای قابلیت جدید از جمله مسیریابی پیشرفته و افزایش قابلیت‌های نقشه، کنترل دیجیتالی خانه و وسایل با نرم‌افزار Home، قابلیت کار کردن همزمان با دو برنامه، پشتیبانی قدرتمند از اپل‌موزیک، قابلیت ذخیره هر فایلی به‌صورت PDF، قابلیت حذف موقتی اپلیکیشن‌ها، امکان جابه‌جایی سریع از اندروید به آ‌ی‌اواس، امکانات جدید اپلیکیشن Notes، قابلیت پاسخگویی سریع به پیام‌های مسنجرها، قابلیت‌های جدید اپلیکیشن Photos، قابلیت کار در حالت Low Power و قابلیت ذخیره یا پیوست هر نوع فایل به ایمیل است.

این دو مدل از آی‌فون با میزان حافظه‌های 16، 64 و 128 گیگابایت راهی بازار خواهند شد. S6 با نمایشگر 4.7 اینچی و رزولوشن 750 *1334 پیکسل (با تراکم پیکسلی ppi326) و مدل بزرگ‌تر آن یعنی 6S Plus با صفحه نمایش 5.5 اینچی و رزولوشن 1080 *1920 پیکسل (با تراکم پیکسلی ppi441) عرضه خواهند شد. به گفته مدیران شرکت اپل مدل 16 گیگابایتی S6 با 199 دلار، نسخه 64 گیگابایتی 299 دلار و نسخه 128 گیگابایتی آن 399 دلار قیمت دارند که البته این قیمت‌ها برای آی‌فون‌های قراردادی تعیین شده است.iPhone 6S Plus نیز قرار است در نسخه‌های 16 ، 64 و 128 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 749، 849 و 949 دلار عرضه شود.

قرار است آی‌فون‌های جدید با رنگ‌های طلایی، سفید، خاکستری و رنگ جدید رز گلد از تاریخ 25 سپتامبر (3 مهر) روانه بازار شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها