کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان به کاهش تولید نفت تن داد


کد خبر : ۱۵۴۱۲پنجشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۴۹۳۱۴۷ بازدید

پایگاه تخصصی پلاتس گزارش داد: اوپک برای نخستین بار از فوریه گذشته با کاهش تولید کشورهایی نظیر عربستان تولید خود را 140 هزار ...

پایگاه تخصصی پلاتس گزارش داد: اوپک برای نخستین بار از فوریه گذشته با کاهش تولید کشورهایی نظیر عربستان تولید خود را 140 هزار بشکه در روز کاهش داد.

 بر اساس بررسی اخیر پایگاه تخصصی پلاتس از اوپک و مقامات صنعت نفت و تحلیلگران، تولید نفت اوپک در ماه آگوست به 31.26 میلیون بشکه در روز رسید که با کاهش تولید اعضایی نظیر عربستان 140 هزار بشکه از ماه گذشته کمتر است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در ماه جولای 31.4 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

مارگارت مک‌کوئیل گزارشگر ارشد پلاتس گفت: «از ماه فوریه تاکنون این نخستین بار است که اوپک تولید خود را کاهش می‌دهد، اما نباید این اقدام را بیش از حد بزرگ تفسیر کرد. آمار ماه آگوست نشان می‌دهد که اوپک همچنان روزانه 1.26 میلیون بشکه از سقف تولیدی‌اش بیشتر نفت تولید می‌کند و تولید نفت عربستان هنوز در سطح رقم‌های رکوردی قرار دارد.»


xyipeh9ac06m92rqlxv.jpg


به نوشته پلاتس، به‌رغم اینکه اوپک از ابتدای سال 2012 سقف 30 میلیون بشکه در روز را برای تولید خود تعیین و این رقم را در ماه ژوئن به مدت 6 ماه تمدید کرده است، این سازمان هیچ سازوکاری برای رعایت این سقف ندارد، چراکه هیچ سهمیه‌ای برای هر کشور تعیین نشده است. به‌علاوه، درحالی‌که ایران برای افزایش عرضه خود به محض برداشته شدن تحریم‌ها آماده می‌شود، جنگ بر سر سهم بیشتر از بازار که در ابتدا به نظر می‌رسید با کشورهای غیراوپکی متمرکز باشد، اکنون به داخل اوپک نیز رسیده است. بر اساس آمارهای این پایگاه تخصصی، عربستان که از ماه مارس تولید خود را به رقم بی‌سابقه 10میلیون بشکه در روز رسانده است، در ماه آگوست تولید خود را 50 هزار بشکه در روز کاهش داده و به 10.4 میلیون بشکه در روز رسانده است.

عربستان که عامل اصلی تصمیم اوپک در نوامبر 2014 مبنی بر عدم کاهش تولید این سازمان، به‌‌رغم کاهش قیمت‌ها بود، هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی برای کنار گذاشتن استراتژی تولید خود بروز نداده است.بر اساس این گزارش، تولید نفت عراق، لیبی، آنگولا و قطر نیز در ماه آگوست اندکی کاهش داشته است. اوایل هفته جاری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت: عدم موفقیت سیاست کنونی اوپک در به حاشیه راندن نفت شیل ثابت شده است و کشورهای عضو اکنون باید برای افزایش‌ قیمت‌ها نسبت به کاهش تولید تمایل نشان دهند. وی افزود: ایران قیمت 70 تا 80 دلاری را قیمتی مناسب می‌داند و این هدف را در اوپک دنبال خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها