کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمام تحریم‌ها از آذرماه برداشته می‌شود


کد خبر : ۱۵۳۵۶سه شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹:۵۱۵۸۰۶ بازدید

وزیر ارتباطات گفت: از آذرماه که تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود،رویکرد دولت برای پساتحریم بر مبنای اقتصاد مقاومتی حمایت از تحقق و توسعه ...

 وزیر ارتباطات گفت: از آذرماه که تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود،رویکرد دولت برای پساتحریم بر مبنای اقتصاد مقاومتی حمایت از تحقق و توسعه بومی و اتکا به مردم خواهد بود.

محمود واعظی در همایش رایانش ابری و تاثیر آن در اکوسیستم پهن باند کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جلسه‌ای با اعضای شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند که در تمام مطالعاتم از تحولات صنعتی و فناوری قبل و حال جهان هیچ عرصه‌ای را سراغ ندارم که مانند فضای مجازی دارای تحولات سریع و امنیت باشد.

وی گفت: ایشان تاکید کردند تحولات هیچ عرصه‌ای در زندگی مردم و اجتماع تا این حد تاثیرگذار نبوده است همچنان که ورود اینترنت همه چیز را تغییر داده است.

واعظی  افزود: رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند از این رو اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید اهتمامی که در سال‌های گذشته به صنعت هسته‌ای شد را به صنعت IT نیز داشته باشیم.

وی با نتیجه‌گیری از بیانات رهبر انقلاب گفت: این شبیه‌سازی بسیار معنادار است و نشان از نگاه آگاهانه و هوشمندانه نظام به موضوع فضای مجازی است.

واعظی گفت: رهبر معظم انقلاب شب گذشته در این دیدار خاطر نشان کردند که برای از بین بردن شکاف دیجیتالی موجود و جبران عقب‌افتادگی باید جلسات عالی شورای فضای مجازی به صورت منظم تشکیل شود و این شورا سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف در تمام امور را انجام دهد و مرکز ملی فضای مجازی نیز پایش، ‌آینده‌نگری و نظارت بر اجرای امور را انجام دهد و همچنین تمامی امور اجرایی در تمامی موضوعات به وزارت ارتباطات محول شود.

واعظی گفت: به اعتقاد من این سه رکن باید فضای مجازی را ساماندهی کنند و پیش ببرند.


آذر ماه تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود

وزیر ارتباطات با نقل قولی از ربیعی وزیر تعاون گفت: دو ماه دیگر و در آذر ماه که تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود نباید از حمایت‌ شرکت‌های ایرانی غافل شویم و دولت نیز بارها اعلام کرده که برنامه پسا تحریم بر مبنای اقتصاد مقاومتی اتکا به مردم، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از تحقیق و توسعه بومی و حمایت از زنجیره ایده (به ویژه ایده استراتژیک) استوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است و تولید داخل نیز خود به خود به وجود نمی‌آید بلکه از اول در قالب حمایت از تحقیق و توسعه بومی ایجاد میشود و نهایتا منجر به تولید داخلی خواهد شد.


بزرگترین دغدغه کشور شغل جوانان است

واعظی همچنین با تاکید بر اینکه باید پایان‌نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد را به سمت تحولات سال 2020 ببریم گفت: در کنفرانس‌های خارجی پرتکل‌ها را کنار می‌گذارم و به یاد دوران دانشجویی در کارگا‌ه‌ها شرکت می‌کنم که از این کارگاه‌ها یاد گرفتم که هدفگذاری فناوری اطلاعات بسیار عظیم است و برای همسویی با این روند بزرگ باید در دانشگاه‌ها استادهای راهنما دانشجویان را هدایت کنند.

وی گفت: امروز بزرگترین دغدغه شغل جوانان است و نمی‌توانیم بگوییم چند نفر شاغل داریم باید به این توجه کنیم که چند نفر بیکار هستند و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.


مطالعه شب امتحانی وزیر از جزوه یارانش ابری

واعظی با اشاره به موضوع همایش امروز گفت: 140 صفحه مطلب درباره رایانش ابری را دیروز به من دادند که مطالعه کنم و دیشب تا ساعت 1 الی 2 بامداد مطلب را خواندم و امروز بعد از نماز صبح نیز مطالعه کردم اکنون از مطالعه 140 صفحه مطلب درباره رایانش ابری که برای همایش امروز آماده باشم احساس ویژه‌ای نسبت به ابر پیدا کردم.


در فضای ابری اختلال فضای پهن باند بی‌معنا است

واعظی تاکید کرد: وضعیت شبکه پهن باندی که امروز موجود است قابل قبول نیست و اگر افراد را متصل به ابر کنیم اختلال شبکه دیگر وجود ندارد زیرا در آن صورت کار افراد بر زمین می‌ماند.

وی گفت: بنابراین باید ابتدا پهن باند را اصلاح کنیم و همزمان نیز ظرفیت پهن باند را توسعه دهیم.

واعظی با اشاره به اینکه با رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری زیرساخت لازم برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی به مدت یک سال رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد گفت: در پشت این سرویس‌ها 7دیتا سنتر آماده سرویس ارایه می‌کنند و 11 دیتا سنتر دیگر نیز در مراحل پایان کار برای ورود به شبکه هستند.

وی گفت: علاوه بر این معتقدیم که بخش خصوصی نیز باید وارد دیتا سنتری شود و دیتا سنترداری در کشور تجارتی درآمدزا تبدیل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها