کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیحات ایران‌خودرو درخصوص گزارش پخش‌شده در اخبار 20:30


کد خبر : ۱۵۳۴۳سه شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۴۷۱۲۵۹۹ بازدید

گزارش کارشناس پلیس در خصوص تاریخ انقضای لاستیک خودروی تولیدی ایران خودرو درست نیست.

 احتراما در ارتباط با گزارش پخش شده از شبكه 2 سيما بخش خبري 20:30 (ذره بين) مورخ 94.06.06  با عنوان : تصادف قابل تامل، مبني بر حادثه خودروي آقاي افشين سرحدي گزارش بررسي كارشناسي به شرح ذيل به حضور ارسال مي گردد: 
 

توضیحات ایران خودرو در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20:30



 مشخصات خودرو : نوع خودرو: 
 
پارس XUM مدل 94  
 
شماره بدنه :     EH657670 
تاريخ تحويل :     20/03/94   
تاريخ وقوع:         09/04/94   
 
شرح حادثه: 
 

 1) طبق گزارش تهيه شده توسط پليس راهنمايي و رانندگي بروز حادثه به علت تركيدن لاستيك عقب سمت راست بوده است و در گزارش مذكور توسط كارشناس پليس نوع لاستيك TRIANGLE  و تاريخ انقضاي لاستيك سال 2013 اعلام شده است. 
 
 2) طي تماس با مالك محترم جهت بررسي حادثه ، ايشان عنوان نموده اند كه خودرو را فروخته و هيچ اطلاعي از وضعيت فعلي خودرو ندارند. 
 
3) مالك جهت جبران خسارت به عمل آمده از طريق كارت طلايي 4 ستاره به امداد خودرو مراجعه نموده و خسارت وارده به خودرو به مقدار 72 % به ايشان اعلام گرديده و به ايشان اعلام شده طبق ضوابط ، در صورت پرداخت مبلغ خسارت خودرو ، خودروي جايگزين به ايشان داده خواهد شد. (بدون دريافت لاشه خودروي قبلي) . كه ايشان لاشه خودرو را نيز طي ادعاي خودشان فروخته اند. 
 
 4) مشتري از پرداخت مبلغ فوق ناراضي بوده و با توجه به خسارات به عمل آمده با استناد به گزارش پليس مبني بر فرسوده بودن لاستيك بدون هيچگونه پيگيري ديگري نظير تماس با مديريت ارتباط با مشتريان ايران خودرو يا طرح موضوع در مراجع ذيصلاح نسبت به رسانه اي كردن حادثه مذكور نموده است. 
 
 5) گزارش مذكور بدون بررسي قبلي توسط شركت ايران خودرو و طبق درخواست مشتري و بدون اثبات ايراد در مراجع حقوقي از خبر 20:30 پخش شده است!  

شرح بررسي كارشناسي: به استحضار ميرساند بر روي لاستيك هاي خودرو تاريخ توليد لاستيك به صورت يك عدد چهار رقمي كه 2 رقم ابتدايي مربوط به هفته توليد و 2 رقم بعدي مربوط به سال توليد درج مي گردد. اين نوع نگارش تاريخ توليد مطابق با استانداردهاي جهاني مانند ETRTO  مي باشد و بر اساس استاندارد داخلي ISIRI1093  نيز به همين منوال تاريخ توليد تاير در يک طرف «سايدوال» تاير درج مي گردد. لازم به ذکر است در هيچ يک از استانداردهاي جهاني و کارخانه اي توليد تاير تاريخ انقضا بر روي محصول درج نمي گردد. 
 
در مورد تايرهاي «تري انگل» ارسالي به ايران خودرو نيز اين مهم رعايت شده است که بعنوان مثال عکس ذيل از تاير فعلي موجود در شركت عکسبرداري شده که تاريخ توليد آن در هفته 40 سال 2014 مي باشد . 

توضیحات ایران خودرو در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20:30

در خصوص زمان تحويل تاير به ايران خودرو نيز بر اساس رويه جاري، شرکت هاي تاير ساز حداکثر ميبايست ظرف مدت 52 هفته تاير از تاريخ توليد تاير آنرا در اختيار شرکت هاي مجموعه ساز قرار دهند و اين شرکت ها نيز ظرف مدت 54 هفته از تاريخ توليد تاير مجموعه چرخ آنرا به ايران خودرو ارسال نمايند. همچنين عدد ديگري به عنوان تاريخ ساخت قالب نيز بر روي لاستيك مشابه فرمت ذيل درج مي گردد. 

 كه در هر دو صورت: چنانچه عدد ذكر شده كه توسط مامور پليس از روي لاستيك خوانده شده عدد مربوط به تاريخ باشد: يعني تاريخ توليد لاستيك هفته 20 ام سال 2013 بوده و چنانچه عدد رويت شده مربوط به سال ساخت قالب باشد ، سال ساخت قالب 2013 ميباشد و در اين مورد خاص بر اساس بررسي به عمل آمده تاريخ اعلام شده مربوط به تاريخ ساخت قالب ميباشد. 
 
لذا: تاريخ انقضاي 2013 عنوان شده در گزارش پليس صحيح نميباشد. 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها