کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخریب سوئیت‌های ویلایی گردنه حیران


کد خبر : ۱۵۳۲۳سه شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷:۲۰۵۱۹۲ بازدید

ویلاهای میلیاردی «گردنه حیران» گویا چندان خوش‎اقبال نبودند که هنوز سرپا نشده، تخریب شدند. البته مقصر آن سازنده‎هایشان بودند که بدون مجوز و ...

ویلاهای میلیاردی «گردنه حیران» گویا چندان خوش‎اقبال نبودند که هنوز سرپا نشده، تخریب شدند. البته مقصر آن سازنده‎هایشان بودند که بدون مجوز و با زمین‎خواری و فریب اهالی، آنها را ساختند بی‎توجه به اینکه این ویلاها در نهایت سر خودشان خراب می‎شود. با اخطارهایی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، قوه قضائیه، استاندار گیلان و با همت مدیریت جهاد کشاورزی و فرمانداری و دادگستری آستارا انجام گرفت، خبر رسید عملیات تخریب ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز ازجمله سوئیت‌های ویلایی در گردنه حیران آستارا با حضور نیروهای جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرائی مربوطه شهرستان آستارا و با حکم قضائی آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در حاشیه تخریب سازه‌های غیرمجاز در حیران آستارا به فارس گفت: سه فقره دیوارکشی غیرمجاز، دو فقره سوئیت ویلایی و پنج فقره فنس‌کشی در روستای حیران تخریب شده و عملیات آن همچنان ادامه دارد. ایرج شیار، جمع متراژ کل آمار فوق را بالغ بر یک‌هکتار عنوان کرد و یادآور شد: با قدرت و اقتدار در برابر متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌ایستیم. از سویی رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری از ارسال پرونده زمین‌خواری گردنه حیران به سازمان بازرسی به‌منظور تکمیل اطلاعات هم خبر داد. محمدحسین میرمحمدی، رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گزارشی به‌تازگی از پرونده گردنه حیران به کمیسیون اصل ٩٠ ارائه شده بود که به دلیل ضعف اطلاعاتی قرار شد با ارسال این پرونده به دستگاه‌های ذی‌ربط، اطلاعات تکمیلی چون میزان تصرفات و تعیین هویت اشخاصی که مبادرت به زمین‌خواری در این ناحیه براساس موارد غیرمجاز کرده‌اند، مشخص شود.

به گزارش شرق، عضو کمیسیون اصل 90 ادامه گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های نظارتی اطلاعات تکمیلی در مورد پرونده زمین‌خواری گردنه حیران را ظرف مدت دو ماه آینده به کمیسیون اصل ٩٠ ارائه خواهند کرد تا این کمیسیون و کمیته زمین‌خواری مجلس طبق آن تصمیم‌گیری‌های مقتضی را انجام دهند. وی همچنین در واکنش به بحث اخیر دو نفر از نمایندگان مجلس که با ارائه مدارکی تعدادی از بستگان یکدیگر را متهم به زمین‌خواری در این منطقه کرده بودند، تأکید کرد: در صورت تأیید دخالت و نقش هر مقام‌مسئولی در پرونده زمین‌خواری گردنه حیران، با وی برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد حتی اگر یکی از نمایندگان مجلس باشد. موضوع چنان بااهمیت شده که جلسه ویژه بررسی پرونده‌های زمین‌خواری در گردنه حیران از بعدازظهر دیروز در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده است.

این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شده و براساس آن در این جلسه ویژه که به ریاست اسحاق جهانگیری تشکیل می‌شود، آخرین وضعیت پرونده‌های زمین‌خواری گردنه حیران تشریح خواهد شد. آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی، حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور، استانداران گیلان و مشهد و نمایندگان قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز حضور خواهند داشت. دامنه این زمین‎خواری‎ها چنان گسترده شده که حالا اخبار تخریب سازه‎های غیرمجاز آن نیز خبرسازتر می‎شود. فرماندار تهران هم دیروز از تخریب سازه‎های غیرمجاز در منطقه کن خبر داد. عیسی فرهادی به فارس گفت: در سه روز گذشته بزرگ‌ترین مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز انجام و ۳۲ باغ‌رستوران در منطقه کن به صورت صددرصد تخریب شد تا دیگر با بروز سیل شاهد حوادث ناگواری نباشیم. فرماندار تهران گفت: تخریب این ساخت‌وسازهای غیرمجاز درس عبرتی برای افرادی است که قصد ساخت‌وسازهای غیراصولی و غیرمجاز را در سطح شهر دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها