کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب نشینی دلالان در بازار ارز


کد خبر : ۱۵۳۱۳دوشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶:۴۷۳۷۰۸ بازدید

با توقف رشد قیمت دلار در کشورهای همسایه و کم شدن اختلاف قیمت آن با بازار داخل (کاهش تقاضای آربیتراژی ) در کنار عرضه های سنگین صرافی ...

قیمت های بازار آتی سکه امروز با کاهش قیمت سکه نقدی و کاهش اندک قیمت اونس طلای جهانی با کاهش مواجه شدند این در حالی بود که قیمت دلار در محدوده نوسانات روزهای گذشته خود قرارداشت.

به گزارش اقتصادنیوز، با برآورده نشدن انتظارات افزایشی و باقی ماندن فضای انتظاری در قیمت اونس طلای جهانی ، کاهش قیمت سکه نقدی و انتظارات کاهشی با نزدیک شدن به ماه های محرم وصفر ، توقف روند رشد و به تعادل رسیدن قیمت دلار در بازار ارز با عرضه های سنگین صرافی بانک ها و خوش بینی به تصویب طرح برجام هسته ای در کنگره آمریکا در اواخر هفته عواملی بودند که باعث کاهش انتظارات صعودی و روحیه خرید در میان معامله گران و کاهش تعداد موقعیت های باز و حجم معاملات در بازار آتی سکه شدند.



 بازار سکه نقدی و کاهش قیمت سکه تمام 

بنابر گزارش کارگزاری مبین سرمایه؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز در بهای 915هزار و 500 تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته 4 هزار تومان کاهش داشت. امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 469 ، 259 و 171 هزار تومان معامله شده است. میزان حباب مثبت سکه (اختلاف قیمت نقدی سکه با ارزش ذاتی) امروز به حدود 23 هزار تومان رسید.( با احتساب دلار 3389 تومانی و اونس 1119 دلاری )

تداوم خوش بینی ها نسبت به افزایش قیمت های دلار و اونس جهانی و کاهش عرضه فیزیکی سکه نقدی در بازار موجب باقی ماندن حباب مثبت در سکه نقدی شده است.انتظار می رود با نزدیک تر شدن به ماه های محرم وصفر و اجرای شدن توافق هسته ای و مشخص شدن روند اونس طلا در آینده شاهد کم شدن حباب مثبت در سکه نقدی باشیم.


بازار ارز  و عقب نشینی معامله گران غیر رسمی

قیمت دلار نقدی امروز با کاهش 1 تومانی به روز قبل به 3389 تومان رسید، این درحالی بود که قیمت دلار در بازار آزاد تا 3433 تومان در نوسان بود.با توقف رشد قیمت دلار در کشورهای همسایه و کم شدن اختلاف قیمت آن با بازار داخل (کاهش تقاضای آربیتراژی ) در کنار عرضه های سنگین صرافی بانک ها موجب کاهش هیجانات و انگیزه برای خرید دلار در قیمت های بالا و عقب نشینی معامله گران غیر رسمی بازار برای افزایش قیمت دلار در معاملات امروز شد.

هر چند خوش بینی به تصویب طرح برجام در کنگره آمریکا در اواخر هفته و عبور از اثر گذاری عوامل فصلی در بازار ارز و سیاست های انقباضی و ضدتورمی دولت و جلوگیری از شوک های قیمتی نوید برگشت آرامش وثبات قیمت ها در بلند مدت را می دهند اما مشکلات ساختاری و رکود حاکم بر اقتصاد کشور درکنار کند شدن رشد اقتصادی درجهان که باعث کاهش قیمت جهانی مواد صنعتی ونفت وکسری بودجه دولت و افزایش تقاضا برای واردات با کاهش نرخ ارز درکشورهای وارد کننده کالا (مخصوصاً چین ) عواملی هستند که دولت راناگزیر به افزایش تدریجی نرخ ارز در آینده کرده است.


بازار اونس جهانی در انتظار 

در حالی امروز بازارهای مالی ایالات متحده به علت تعطیلات روز کارگر بسته بودند اونس طلای جهانی نیز به دلیل عدم قطعیت در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه سپتامبر در حالت انتظاری به سر برد.هفته گذشته آمارهای ترکیبی از میزان اشتغال ایجاده شده در ماه گذشته میلادی در ایالات متحده نیز نتوانست چشم انداز روشنی از زمان افزایش نرخ بهره ارائه دهد. این در حالی بود که تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه گذشته تنها 173 هزار شغل بود که کمتر از پیش بینی بود اما نرخ بیکاری از 5.3 درصد به 5.1 درصد کاهش یافت وبه کمترین میزان در 7 سال گذشته رسید.

همچنین هفته گذشته مقامات چین نیز در حاشیه نشست کشورهای صنعتی جهان (G20) اعلام کردند که تقریباً اصلاح در بازار سهام انجام شده وانتظار می رود قیمت های سهام در آینده به ثبات بیشتری برسند و در صورت لزوم هم چنان به تزریق پول برای ایجاد تعادل وثبات در بازارهای سهام ادامه خواهند داد.مهم ترین اخبار اقتصادی موثر بر اونس طلای جهانی دراین هفته اعلام میزان تورم بخش تولید در ایالات متحده در روز جمعه ، اعلام میزان تراز تجاری چین در روز سه شنبه، اعلام میزان تورم دربخش مصرف و تولید در چین و نشست بانک مرکزی انگلستان درمورد تصمیم گیری درمورد افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه خواهند بود.

تقابل نیروهای کاهنده قیمت اونس طلای جهانی (احتمالافزایش نرخ بهره در آمریکا ) درمقابل عوامل افزایشی (فشار کند بودن رشد اقتصادی درچین بر اقتصادجهانی و تاخیر در افزایش نرخ بهره در آمریکا) و وجود اختلاف نظرمیان اعضاء فدرال رزرو بر سر زمان افزایش نرخ بهره باعث پیچیده شدن تشخیص وپیش بینی روند اونس طلا و سردرگمی معامله گران در بازارهای مالی جهان شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها