کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش پوشاک وارداتی بدون برچسب شناسه ممنوع شد


کد خبر : ۱۵۲۵۵یکشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۴۷۱۷۲۸ بازدید

معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای ضوابط لازم در خصوص عرضه محصولات وارداتی پوشاک را به ...

معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای ضوابط لازم در خصوص عرضه محصولات وارداتی پوشاک را به کلیه اتحادیه‌های صنفی عرضه‌کننده پوشاک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

 

این بخشنامه به‌استناد ماده (13) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در جهت حمایت از تولید داخل و جلوگیری از عرضه پوشاک قاچاق در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد و اتاق اصناف استان‌ها ضمن اطلاع رسانی، باید ‌نسبت به برنامه ریزی و انجام اقدامات اجرایی لازم جهت الزام کلیه فعالان اقتصادی بخش عرضه، از جمله اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک به رعایت و اجرای موارد این بخشنامه اقدام کنند.

براساس این بخشنامه، عرضه پوشاک وارداتی (واردات رسمی) در بازار مصرف از جمله واحدهای صنفی و تجاری منوط به الصاق برچسب شناسه کالا (کد GS1)  خواهد بود.

مهلت اتمام کالاهای وارداتی بدون برچسب شناسه کالا (کد GS1) در سطح عرضه، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه حداکثر 6 ماه است و فروشندگان موظفند برای این‌گونه پوشاک فاکتورهای مربوط به خرید کالا که دارای اطلاعات مربوط به شرکت توزیع کننده و یا واحد عمده فروش هستند، ارائه  کنند.

بخشنامه مذکور حاکیست؛ کلیه عرضه کنندگان پوشاک باید  از پروانه کسب معتبر در رسته توزیع پوشاک برخوردار باشند ضمن اینکه کلیه عرضه کنندگان رسمی پوشاک با برند خارجی ملزم به أخذ مجوز نمایندگی ظرف زمان تعیین شده (1394.6.27) در بخشنامه قبلی این معاونت (ابلاغیه شماره 118020/60 مورخ 1394.5.27) از مرکز امور اصناف هستند. بدیهی است عرضه پوشاک وارداتی با نام و نشان و برند خارجی بعد از پایان مهلت تعیین شده در نمایندگی‌ها و یا واحدهای صنفی بدون مجوز، ممنوع خواهد بود.

همچنین براساس بخشنامه مزبور، نگهداری هر نوع پوشاک وارداتی بدون رعایت الزامات این بخشنامه در محل واحد صنفی و یا سایر انبارها ممنوع است و به‌موجب بند (ذ) ماده (2) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق محسوب و منجر به اعمال قانون خواهد گردید.

همچنین در این راستا اتحادیه‌های پوشاک سرتاسر کشور باید ضمن اطلاع رسانی و آموزش لازم به اعضای صنفی خود، زمینه اجرای این بخشنامه را تسهیل کنند.

ضمن اینکه اتحادیه‌ها موظفند علاوه بر شناسایی و معرفی واحدهای صنفی بدون پروانه، با هماهنگی اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، جهت اعمال ماده (27) قانون نظام صنفی اقدام کنند و گزارشات اقدامات به‌صورت مستمر به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ارسال شود.
در این خصوص، اتاق‌های اصناف سراسر کشور  نیز باید در اجرای این بخشنامه نظارت کافی بر عملکرد اتحادیه‌های مرتبط را داشته باشند.

همچنین اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشور چنانچه در اجرای بهتر این بخشنامه طرح و یا نظراتی داشته باشند می‌توانند جهت رسیدگی، به سایت مرکز امور اصناف با آدرس www.iranianasnaf.ir  منعکس نمایند.

مسئولیت اجرای دقیق این بخشنامه به‌عهده اتحادیه‌های صنفی مربوطه است و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بایستی ضمن اطلاع رسانی مناسب درخصوص این بخشنامه، در صورت هرگونه شکایت مردمی از طریق تلفن گویا 124 درخصوص تخلف واحدهای صنفی از طریق اتحادیه ذی‌ربط به موضوع رسیدگی کنند.

گفتنی است زمان اجرای این بخشنامه از اول آبا‌ن‌ماه سال 1394 خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها