کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ژاپن انرژی خورشیدی را جایگزین انرژی هسته‌ای می‌کند


کد خبر : ۱۵۱۷۸پنجشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۱۸۳۸۷۰ بازدید

رویترز اعلام کرد: بعد از فاجعه هسته‌ای 2011 فوکوشیما، ژاپن با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در تلاش به حداقل رساندن وابستگی به انرژی هسته‌ای ...

رویترز اعلام کرد: بعد از فاجعه هسته‌ای 2011 فوکوشیما، ژاپن با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در تلاش به حداقل رساندن وابستگی به انرژی هسته‌ای است، تابستان امسال 10 درصد برق ژاپن از انرژی خورشید تأمین‌ شد.

به گزارش رویترز تابستان امسال 10 درصد برق مصرفی ژاپن از طریق انرژی خورشیدی تأمین شد.این میزان برابر با قدرت 10 راکتور هسته‌‌ای است.

براساس این گزارش، میزان انرژی خورشیدی تولیدی کشور ژاپن 2 درصد از کل انرژی مصرف کشور را شامل می‌شود و در تابستان گذشته به دلیل شرایط طولانی‌مدت روزهای آفتابی و گرم سال امکان تولید انرژی خورشیدی بیشتر میسر شد. تولید انرژی خورشیدی در اوایل آگوست امسال در ژاپن به 15 گیگاوات رسید.

این گزارش می‌افزاید: ژاپن بعد از فاجعه هسته‌ای 2011 فوکوشیما پروژه جدید تولید انرژی پاک را در سال 2012 کلید زد و میلیاردها دلار برای تولید این نوع انرژی سرمایه‌گذاری کرده است. ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان است می‌خواهد وابستگی خود را به انرژی هسته‌ای به حداقل برساند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها