کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۵۱۰۱سه شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۳۳۱۰۹۸ بازدید

قیمت طلا امروز سه‌شنبه با 0.6 درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه به بیش از 1143 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا ماه اوت را با ...

افزایش گمانه زنی ها در خصوص بالا رفتن نرخ بهره بانکی آمریکا طی ماه های آینده موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا روز شنبه در اظهارات مهمی تاکید کرد که نرخ تورم آمریکا احتمالا طی ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد و این مساله به فدرال رزرو اجازه خواهد داد تا نرخ بهره را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش اظهارات اخیر فیشر موجب شده است تا شاخص سهام بورس وال استریت با کاهش نسبی همراه شود و شاخص سهام بورس های آسیایی نیز امروز سه شنبه کاهش یافته است. افزایش ارزش یورو و ین در برابر دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کرد: افزایش تقاضا در بازارهای آسیایی و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه با 0.6 درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه به بیش از 1143 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا ماه اوت را با افزایش 3.5 درصدی به پایان رسانده است. نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی چین و اقدام پکن در کاهش ارزش یوان در برابر دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه گذشته داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

ریک اسپونر در ادامه تصریح کرد: به نظر من انتشار آمارهای مربوط به بهبود اوضاع بازار و کار اشتغال آمریکا طی روزهای آینده زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در نشست سپتامبر را فراهم خواهد کرد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1145 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا تا 1150 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی 1125 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت ببشتری همراه می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها