کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا گرانی به بازارسیم‌کارت تلفن همراه سرایت کرد؟


کد خبر : ۱۵۰۴۵یکشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۴۴۲۷۷۹ بازدید

عدم عرضه سیم کارت های قدیمی همراه اول در بازار باعث شده تا این سیم کارت ها به علت کمبود عرضه و تقاضای بالا به نسبت گذشته گران ...

عدم عرضه سیم کارت های قدیمی همراه اول در بازار باعث شده تا این سیم کارت ها به علت کمبود عرضه و تقاضای بالا به نسبت گذشته گران شوند. موضوعی که البته فروشندگان سیم کارت در بازار موبایل این موضوع را طبیعی می دانند.

به گزارش اقتصادنیوز،  درماههای اخیر صحبت از گرانی سیم‌کارت‌ها در میان است و گویا قیمت آنها دربازار جان گرفته‌اند. برخی از فروشندگان سیم‌کارت‌ها در خصوص افزایش قیمت‌‌ها در بازار معتقدند که این روند به تازگی صورت نگرفته است بلکه این مساله‌ای است که در خصوص سیم‌کارت‌های دائمی و قدیمی همیشه با آن مواجه بوده‌ایم.

یکی از این فروشندگان معتقد است که این افزایش‌ها دلیل خاصی ندارد و آنها هم بر اساس یک‌سری قیمت که تعیین‌ کرده‌اند، این سیم‌کارت‌ها را می‌فروشند. البته این فروشنده اظهار کرد: در حال حاضر مردم بیشتر به خرید سیم‌کارت‌های دائمی رو آورده‌اند که در میان آنها، قیمت سیم‌کارت‌های کد یک همراه اول از همه گران‌تر است.

همچنین فروشنده‌ای دیگر اینطور اظهار کرد که سیم کارت‌های قدیمی و دائمی به این دلیل گران هستند و گاه با قیمت‌های بسیار عجیب فروخته می‌شوند که این سیم‌کارت‌ها به خصوص آنهایی که کد یک هستند تقاضای زیادی دارند و عرضه آنها در بازار کم است و در دست اشخاص است. او گفت: در سیم‌کارت‌های کد یک، جای تک‌تک رقم‌ها در قیمت‌ها تاثیرگذار است و باعث گرانی و خاص بودن آنها می‌شود. 

در این خصوص فروشنده دیگری اظهار کرد: این خطوط کد یک را بیشتر شرکت‌ها سفارش می‌دهند و مشتریان عادی خطوط با سایر کدها و قیمت ارزان‌تر را خریداری می‌کنند. او گفت: در حال حاضر یک شماره که اصلاً رند نیست و با 177 شروع می‌شود را برای فروش دارد که قیمت آن دو میلیون و 550 هزار تومان است. البته او تاکید کرد تخفیفی به قیمت این شماره تعلق نمی‌گیرد چون با قیمتی بسیار مناسب و زیر قیمت بازار آن را می‌فروشد. 

اما فروشنده‌ای دیگر، نظری دیگر داشت. او در این خصوص اظهار کرد: به طور کل تقاضا برای سیم‌کارت‌های کد یک زیاد نیست و کدهای دو، سه، چهار و... بیشتر خریداری می‌شوند. او درخصوص سیم‌کارت‌های کد یک گفت: ارزان‌ترین سیم‌کارت‌های کد یکی که در بازار موجودند از دو میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شوند. او اظهار کرد: در گذشته این سیم‌کارت‌های کد یک رابا قیمتی ارزان‌تر می‌خریدیم اما در حال حاضر باید قیمت‌ها افزایش یابد چون خودمان این سیم‌کارت‌ها را گران‌تر خریداری می‌کنیم. 

با این حال در این میان مغازه‌‌دارانی هستند که برای فروش سیم‌کارت‌های خود، آنها را به صورت اقساط واگذار می‌کنند. یکی از این فروشندگان به اقتصادنیوز گفت: مشتری می‌تواند هر مبلغی را که می‌تواند از مبلغ کل پرداخت کند، سپس باقی آن را طی چند ماه آینده بپردازد البته یک سود سه درصدی به آن اضافه می‌شود. 

همچنین فروشنده دیگری سیم‌کارت‌ها با کدهای غیر از کد یک را پیشنهاد می‌کند. او گفت:‌ خط‌هایی که کدهای بالاتر دارند( کد یک نیستند) ولی شماره‌های رندتری داشته باشند ارزش خرید بیشتری نسبت به سیم‌کارت‌های کد یکی که شماره غیررندی داشته باشند، دارند. 

او سیم‌کارت‌های با کدهای جدید را نیز، پرطرفدار دانست و گفت: این سیم‌کارت‌ها در بازار قیمت‌های متعادل‌تری دارند و بسیاری از مشتریان این خطوط را ترجیح می‌دهند. در حال حاضر خط‌های ایرانسل و خطوط اعتباری همراه اول، به دلیل ارائه خدمات اینترنتی با سرعت بالا 3G و 4G کاربران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند البته خطوط همراه اول در حال حاضر تنها امکانات 3G را عرضه کرده‌اند. 

به گفته این فعال بازار موبایل، حتی برخی از سیم‌کارت‌ها که تنها برای ارائه خدمات دیتا عرضه شده‌اند نیز، مشتریان خاص خود را دارند و به طور کلی هر مشتری بنا به نیاز و پول خود سیم‌کارتی را برای خود تهیه می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها