کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیوندای رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد در بین تمام خودروسازان


کد خبر : ۱۵۰۲۸یکشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵:۴۷۵۲۲۵ بازدید

گروه هیوندای که در سال 1947 به عنوان یک شرکت ساختمانی کار خود را آغاز کرده بود هم‌اکنون به‌عنوان قدرتمندترین و متمول‌ترین کمپانی کره‌جنوبی ...
هیوندای رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد در بین تمام خودروسازان هیوندای رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد در بین تمام خودروسازان

گروه هیوندای که در سال 1947 به عنوان یک شرکت ساختمانی کار خود را آغاز کرده بود هم‌اکنون به‌عنوان قدرتمندترین و متمول‌ترین کمپانی کره‌جنوبی به شمار میرود تا جایي‌كه امروزه نه‌تنها به عنوان يك مجموعه اقتصادي بزرگ مطرح است بلكه از قدرت سیاسی قابل ملاحظه‌ای نیز برخوردار است. این گروه هم اکنون در زمینه‌های حمل‌ونقل، ساخت آسانسور، صنایع سنگین، صنایع نیمه رسانا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی، جهانگردی، توسعه و تحقیقات و ... فعال است اما آن چه سبب شده موضوع مقاله ما قرار گیرد بخش خودروسازی این گروه بزرگ است که با نام هیوندای موتور شناخته میشود. 

u0vcrb6m6c96u9vt8a2.jpg


هیوندای تلفظ لغت کره‌ای 現代 می باشد که به معنی مدرنیته است و بخش خودروسازی این گروه صنعتي این لغت را به واقع به درستی معنی کرده است. هیوندای موتور در سال 1967(تقریبا همزمان با شروع به‌کار ایران خودرو) کار خود را به عنوان مونتاژ کار آغاز نمود و یک سال بعد مدل کورتینا را که اتفاقا بی شباهت به پیکان هم نبود با همکاری فورد روی خط مونتاژ برد سپس در اقدامی حساب شده چندتن از مهندسان آستين موریس را از بریتیش لیلاند به همکاری دعوت کرد تا حاصل کار آنها مدل Pony باشد، اتومبيلي كه توسط جورجتو جیوجیارو و با همکاری فنی میتسوبیشی طراحی و تولید گشت.
 


پونی به عنوان اولین تجربه نیمه مستقل هيوندای مدل نسبتا موفقی از کار درآمد و به بازارهای دیگر همچون اکوادور و حتی کانادا نیز صادر شد اما نتوانست پای هیوندای را به بازار آمریکا باز نماید تا این‌که در سال 1986 این کمپانی با مدل Excel (به معنای برتری) به اين بازار هم وارد شد و علی رغم این‌که توانست به لطف قیمت پایین، یک‌ ساله 167 هزار دستگاه از آن را به فروش برساند اما با سرازير شدن گزارش هایی مبني بر بروز مشکلات فنی و کیفیتی دراين خودرو، کام خریداران و البته خود هیوندای تلخ شد! حتی نشریات خودرویی لطیفه هایی در مورد نام این خودروساز تازه وارد همچون : Hyundai مخفف Hope You Understand Nothing is Drivable and Inexpensive ( امیدواریم فهمیده باشید هیچچیز قابل راندن ارزان نیست )منتشر کردند. همين موضوع سبب شد تا اين كمپاني که شروع خوبی در رقابتی ترین بازار دنیا نداشت، سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه بهبود کیفیت و افزایش کیفیت ساخت انجام دهد و یک مرکز طراحی نیز در اروین کالیفرنیا تاسیس نموده و در ادامه نیز بخش توسعه فنی را در قلب خودروسازی آمریکا یعنی دیترویت تاسیس کند. آنها در سال های اخیر نیز در حالي از یک سایت مونتاژ خود در مونتگمری آلاباما با هزینه 117 میلیون یورویی پرده برداشتند، كه قبل از این توانسته بودند به سطح بالایی از کیفیت و مهندسی ساخت دست یابند.
 

0ar7drdwe029ifxomzoy.jpg


به زعم موسسهJ.D Power در سال 2004 اين كمپاني توانست پس از تویوتا و هم سطح با هوندا به عنوان دومین خودروی با کیفیت آمریکا معرفی شود و در سال 2006 نیز پس از پورشه و لکسوس جایگاه سوم را از حیث کیفیت ازآن خود كند. درهمین دوران هیوندای برای کسب اعتبار از دست رفته گارانتی 10 ساله و یا 100 هزار مایل (160 هزار کیلومتر) را روی محصولات خود ارائه داد که در نوع خود بسیار جسورانه و وسوسه برانگیز بود.
 

dyuwsbb8cj0hlptab7r7.jpg


اما هیوندای در مرحله مونتاژ و دریافت فناوری نيز از کمپانی هاي دیگر عقب نمانده است. آنها در جهشی سریع در اوایل دهه 90 موتور و گیربکس قابل رقابت با موتور و گیربکس خودروسازان بزرگ را با نام خود تولید كردند تا استقلال صنعتی خود را اعلام نمایند. پساز آن اولین محصول تمام ساخت خود با نام Sonata(به معنای قطعه موسیقی که برای یک یا بیش از دو ساز نوشته شده باشد) را در سال 1991 روانه بازار كرده و اتومبيلي را به دنيا معرفي كردند كه نسلهاي مختلف آن همچنان از پرفروش ترين محصولاتشان در طي اين سالها بوده است. (امروزه نسل ششم آن پرفروش ترین مدل این خودرو به حساب می آید) . همان طور كه مي دانيد در حال حاضر هیوندای از مدل های متنوعي در تمام کلاس ها سود میبرد که خوشبختانه غیر از یک مدل (سوپرمینی i10) مابقی آنها در بازار کشورمان حضور دارند. محصولات این کمپانی از شخصیتي مستقل در طراحی برخوردار هستند که این نتیجه معرفی فلسفه پیکربندی سیال توسط توماس برکله است که پس از طراحی ب ام و سریE4) 3) و البته طراحي سریE63) 6) به هیوندای پیوست و با الهام گیری از طبیعت و جریان رودهای روان فلسفه پیکربندی سیال را در این کمپانی نهادینه کرد. هیوندای هم اکنون صاحب 32.8 درصد از سهام کیا موتورز نیز شده است که با همدیگر گروه هیوندای موتور را تشکیل می دهند و هر دو زیرمجموعه گروه صنعتي هیوندای هستند.


sa43cq8m4rx3inx48aa.jpg


گروه هیوندای موتور در سال 2012 بالغ بر 7.12 میلیون دستگاه خودرو از طریق 6 هزار نمایندگی خود در 193کشور جهان به فروش رساند که 2.7 میلیون آن متعلق به کیا و 4.4 میلیون متعلق به هیوندای بود. این کمپانی که بزگترین ساخت تولید خودرو در دنیا را در اولسان کره با ظرفیت تولید 1.6 میلیون دستگاه در سال تاسیس نموده است، بالغ بر 63 هزار کارمند مستقیم دارد و در سال 2013 معادل 86 میلیارد دلار درآمد کسب نموده که 8.4 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. از دیگر سایت های تولید این کمپانی میتوان به سایت آمریکا، جمهوری چک، روسیه، هند، چین و ترکیه اشاره نمود مضاف بر اينكه از سه مرکز تحقیقاتی در هند، ژاپن و آلمان نیز برخوردار است و دفتر آلمان آن بخش موتور اسپرت کمپانی را هم زیر نظر دارد. پیشینه موتور اسپرت هیوندای چندان درخشان نیست و به حضور این کمپانی در رالی جهانی WRC از سالهای 1998 تا 2003 با مدل اکسنت بر میگردد و البته رالی 2014 نیز شاهد حضور i20 WRC بوده است. در سال 2006 که قرارداد پیست یانگوم با فرمول‌یک ثبت شد، هیوندای اعلام کرد به زودی وارد این رشته ورزشی شدیدا رقابتی میشود اما میزبانی پیست یانگوم در سال 2010 اغاز شد بدون این‌که هیوندای وارد این سری رقابت ها گردد.


nfcf4vmkxwgpa6buuwb9.jpg


هیوندای از اواسط دهه 90 توسعه و تحقیق در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و سوخت خورشيدي را هم آغاز کرده و در سال 2008 بخش Hyundai Green Zone را تاسیس نموده است تا همانند دیگر کمپانی های بزرگ خودروسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست وجهه خوب و مناسبي برای خود کسب نماید. 

منابع :

www.speedautomag.com
ویکی پدیا
وبلاگ هیوندای موتور



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها