کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهمترین دلایل شکایت از سفارتخانه‌های ایران


کد خبر : ۱۴۹۸۳جمعه، ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۳۴۳۱۴۲ بازدید

رئیس کمیسیون اصل 90 دلایل شکایت‌های واصل شده از برخی سفارتخانه‌های ایران را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 دلایل شکایت‌های واصل شده از برخی سفارتخانه‌های ایران را تشریح کرد.

علی پورمختار در این رایطه می‌گوید: اطلاع داریم که سفارت‌خانه‌های ایران در برخی کشورها آنطور که شایسته است، فعال نیستند و اگر آگاهانه، هوشمندانه و فعالانه عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌ اقتصادی و بین‌المللی قابل حل است.

یکی از شکایت‌های مطرح شده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، شکایت از سفیر ایران در برزیل است که موضوع آن در خصوص موضوعات اداری و مالی است. البته علاوه بر شکایت از سفیر ایران در برزیل، شکایت‌هایی در خصوص ضعف عملکردی سفارتخانه‌های ایران در چند کشور آمریکای‌جنوبی، کانادا، ترکیه، مالزی، قرقیزستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، عراق و برخی کشورهای دیگر به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شده است.

پورمختار می‌گوید برخی از این شکایات در حوزه حمایت نکردن از اتباع ایرانی است که به نوعی دچار مشکل شده یا زندانی هستند و به هر دلیلی از جمله مسائل سیاسی دچار مشکلاتی شده‌اند و نیاز به حمایت از سوی وزارت خارجه دارند. برخی گزارشات و شکایات در خصوص خریدهایی است که برخی از سفارتخانه‌ها انجام داده‌اند مثلا گفته شده یکی از سفارتخانه‌ها ساختمانی با مبلغ چند میلیون دلار خریداری کرده که بسیار بزرگ و ویلایی است و مانند یک باغ بزرگ می‌ماند. در حالی که صرف چنین هزینه‌هایی ضروری نبوده است همچنین شکایاتی نیز از عملکرد سفیر، پرسنل و کارکنان سفارتخانه واصل شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها