کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مقایسه نرخ لوازم خانگی با سال گذشته + جدول قیمت‌ها

کدخبر:۱۴۹۱دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸:۰۴۶۹۳۱ بازدید

رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی کشور و تعادل بخشی به قیمت های بازار با بهره برداری شایسته و هوشمندانه از ظرفیت های نمایندگی های شرکتهای بین المللی سهل الوصول تر است.
مقایسه نرخ لوازم خانگی با سال گذشته + جدول قیمت‌ها

 روابط عمومی مجمع واردات به دنبال انتشار اخباری مبنی بر افزایش غیر منطقی قیمت لوازم خانگی وارداتی و راه‌اندازی خطوط تولید داخلی برندهای جهانی لوازم خانگی از افراد و رسانه‌ها خواست که نگاه حرفه ای و تخصصی به موضوعات درهم تنیده عرصه تجارت و تولید داشته باشند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

حدود سه سال و نیم از تشکیل مجمع عالی واردات کشور و کمیسیون تخصصی لوازم خانگی آن می گذرد. در این دوره کوتاه شرکتهای لوازم خانگی عضو این مجمع در نتیجه سازماندهی و هماهنگی های صورت گرفته توانسته‌اند با یافتن جایگاه قانونی خود نقش موثری در سرنوشت بازار و تحریک صنعت ایفای نمایند به نحوی که با موقعیت شناسی در تامین تقاضای مشتریان، آرامش بازار را حتی در سخت ترین شرایط تحریم فراهم آورده و در کنار آن گامهای اولیه لازم در رشد و توسعه تولید لوازم خانگی را نیز در داخل کشور بردارند. از جمله موارد تجلی نتایج این سازماندهی ها و هماهنگی های درون صنفی می توان به تامین کالاهای برندهای بین المللی در شرایط تحریم اشاره نمود به نحوی که شرایط تحریم در بازار لوازم خانگی تاثیر قابل توجهی نداشته و گاهاً در گزارش های خبرگزاری های داخلی مبنی بر بی اثر بودن تحریم ها به عنوان نمونه به وفور لوازم خانگی استناد شده است. این درحالی است که علاوه بر تامین کالا در سطح عرضه، کمترین میزان افزایش قیمت در طی یکسال اخیر در بازار لوازم خانگی وارداتی اتفاق افتاد.

جدول وضعیت افزایش قیمت از انتهای تابستان 1391 تا انتهای تابستان 1392

4jd2p8qk0zph352ece79.png

در جدول بالا با استناد به سایت 124 مرجع رسمی اعلام قیمت سازمان حمایت، میانگین قیمت های لوازم خانگی وارداتی و درصد رشد در هر کدام از گروه های کالایی طی یکسال گذشته آورده شده است که مقایسه میزان رشد با موارد مشابه در صنایع داخلی موید این ادعا است که در همین بازه زمانی که قیمت ارز سه برابر شده و قیمت های داخلی در صنایع مختلف گاهاً بیش از سه برابر افزایش یافت، قیمت لوازم خانگی وارداتی همپای آنها افزایش پیدا نکرده است.

از جمله اقدامات اجرایی در کمیسیون برای تحقق این امر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- انعقاد تفاهم نامه قیمت گذاری با سازمان حمایت در شهریور ماه 91

- رعایت موازین قیمت گذاری توسط شرکتها از طریق مکانیزم خود کنترلی با محوریت مجمع واردات

- شفاف سازی قیمت ها در بازار از طریق ثبت و به روز آوری قیمت در سامانه اعلام قیمت وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.124.ir) تحت نظر سازمان حمایت.

از سوی دیگر توجه به این نکته بسیار ضروری است که تجربیات سالهای گذشته صنایع مختلف در کشور ما و همچنین تجربه جهانی بیانگر آن است که تنها شرکتهایی می توانند در بازار پر رقابت وپیچیده امروز به بقا خود ادامه دهند که همگام با رشد و توسعه جهانی، محصولات خود را بِروز کرده و کیفیت و نواوری و خدمات پس از فروش آنها در شرایط برابر توسط مصرف کنندگان مورد ارزیابی و انتخاب قرار گیرد. اما از آنجا که بِروز رسانی مستمر کالاها با توجه به هزینه های بالای تحقیق و توسعه، تنها با فروش کالا در مقیاس جهانی میسر است باید بدنبال یک میان بر منطقی و در دسترس بود.یکی از راهکارهای امتحان شده در همه جهان توسعه محصولات تولید داخل با همکاری برندهای بین المللی است. بر پایه این باور باید اذعان کنیم صنعت لوازم خانگی کشور نیز از این موضوع قابل استثناء نبوده و جهت رشد و توسعه خود باید در مسیری گام بردارد که تولیدات شرکتهای داخلی انتخاب اول مشتریان در هنگام خرید باشد و پیامهایی که از سطح نمایندگی ها در حال مخابره شدن است نشانگر آن است که مسیری که وارد کنندگان فعلی در پیش گرفته اند با حمایت دولت محترم و فراهم سازی فضای مناسب کسب و کار، ثبات قوانین و مقررات و امنیت اقتصادی نیز همین رویکرد است.

از این منظر اولین گام ها در تولید برندهای مطرح بین المللی در داخل کشور با سرمایه گذاری نمایندگی های برندهای مطرح بازار برداشته شده است. خطوط تولید برندهای خارجی در داخل در برخی شرکتها تنها در مدت کوتاه یکسال راه اندازی گردیده تا تهدیدهای ناشی از عدم امکان تامین کالا در شرایط تحریم را به فرصتی برای توسعه صنعت لوازم خانگی بدل کرد.تداوم موثر مسیر پیش رو می علاوه بر اینکه مسیر انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا را هموارت خواهد ساخت ،میتواند وارد کنندگان را به تولید کنندگانی مطرح در منطقه تبدیل کند که محصولات آنها تحت عنوان برندهای بین المللی و بر اساس آخرین تغییرات و تکنولوژی تولید می‌شود و حضور در بازار منطقه را نیز بیش از پیش در دسترس تر خواهد کرد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علي قلي: 1392/7/2910:03:19،
106
42
من تو خرداد 91 يه يخچال گرفتم يك ميليو ن وچهارصد و الان همون يخچال دو ميليون و هشتصده.
تورم 100 هست. ماشين لباسشويي 800 هزارتومني شده دو و دويست.
چقد با اطلاعات بالا همخوني داره.
امیر: 1392/7/2911:12:21،
105
37
رفتم یه یخچال ساید بگیرم 7 میلیون تومن. آخه کجای دنیا غیر از ایران حقوق 7 ماه یک مهندس میشه فقط یک یخچال. تنها چارش خود مردمن که یک مدت سختی بکشن و اگرم دارن نخرن تا اینا به خودشون بیان.
mehdi: 1392/7/2913:14:10،
66
27
واقعا ما چه دل خوشي داريم
انقدر نشستيم كه ارزون بشه روز به روز بدتر شد
فعلا مشكل اصلي كشور و مردم اينه كه آيا ميشه با فرزند خوانده ازدواج كرد يا نه !
مشكل كوجا بوده
ایرانی: 1392/7/2921:22:52،
46
27
خداییش مملکت ما بی صاحب ترین مملکت جهانه !!!!!!!یعنی اگه به جابی این مدیران اقتصادی!!! ووزرای تحصیل کرده !!!! یه آدم بیسوادوبذارن مملکت مطمئنا بهتراز این میشه بخدا..
کورش نخواب!!!! به دادمون برس توروخدا..

lمحمد: 1392/8/108:14:44،
36
36
همه دنیا مارو تحریم کردند به خاطر اینکه بلد نیستیم به دنیا ثابت کنیم ما جنگ طلب نیستیم حال ارزش پولمون از 2سال پیش تا الان به یک سوم کاهش داشته ولی حقوقمون 25درصد افزایش داشته جای تعجب نیست که همه چیز چند برابر شده وما توان خرید نداریم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل