کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مروری بر خودروی غول‌پیکر مرسدس‌بنز + فیلم


کد خبر : ۱۴۸۹۲سه شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴:۴۷۱۱۷۹۷ بازدید

به نظر می‌رسد 4×4 های لوکس و پرقدرت امروزی عطش دوست‌داران آفرود سواری را فرو ننشانده اند چراکه کمپانی مرسدس‌بنز با آن تنوع کم‌نظیر ...
مروری بر خودروی غول‌پیکر مرسدس‌بنز + فیلممروری بر خودروی غول‌پیکر مرسدس‌بنز + فیلم

به نظر می‌رسد 4×4های لوکس و پرقدرت امروزی عطش دوست‌داران آفرود سواری را فرو ننشانده اند چراکه کمپانی مرسدس‌بنز با آن تنوع کم نظیر در محصولاتش، 2 سال پیش یک خودروی 6×6 برپایه Gکلاس را در نیمه دوم سال 2013 روانه بازار کرد . جالب اینجاست که مرسدس آنچنان از فروش این محصول خود مطمئن بوده که بدون ارائه هیچ نمونه مفهومی و یا پروتوتایپی اقدام به تولید آن نموده بود و 30 دستگاه از آن را در اواسط سال 2013 به فروش رساند.

در واقع نمونه اولیه این خودروی منحصر به فرد با موتور توربو دیزل برای مصارف نظامی طراحی و تولید شد و ارتش استرالیا هم اولین مشتری آن بود اما نمونه غیرنظامی این خودرو که سال گذشته معرفی شده از پیشرانه بنزینی 5/5 لیتری توئین توربو AMG با 8 سیلندر برخوردار شده و تواني معادل 544 اسب بخار در اختیار علاقه مندان آفرودسواري قرار داده است. قدرتی که موجب مي شود جثه سنگین 3.7 تنی این خودرو تنها در عرض زماني کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

از حیث ابعاد مرسدس بنز G63 AMG 6x6 قابل قیاس با هیچ‌یک از SUV‌های موجود در بازار نیست چراکه طول 6 متری، عرض 2.1 متری، ارتفاع 2.2 متری و فاصله از زمین 0/45 متری آن همگی به شما خواهند گفت که این خودرو در گاراژی که کادیلاک اسکلید به راحتی وارد آن میشود حتی جا هم نخواهد شد! ازميان دیگر اعداد و ارقام بزرگ در این خودرو هم می توان به رینگ های 20 اینچی، استفاده از ضربه گیرهای بزرگ Ohlins و البته قیمت 350 تا 400 هزار یورویی اش اشاره کرد که آنرا تبدیل به یک آفرود منحصر کرده است.

G 6×6 از پنج دیفرانسیل (سه دیفرانسیل روی سه اکسل و دو دیفرانسیل مابین سه اکسل) سود میبرد که هرکدام میتواند به تنهایی با فشردن یک دکمه از روی کنسول قفل شود. در حالت قفل هر پنج دیفرانسیل، 30درصد گشتاور به چرخ های جلو، 30 درصد به چرخ های عقب و 40 درصد مابقی به چرخ های وسط منتقل می گردد تا خودرو قادر باشد هر مسیر صعب العبور شنی و یا حتی صخره ای را به راحتی بپیماید. مابین پیشرانه و این پنج دیفرانسیل نیز یک گیربکس 7سرعته MCT تقویت شده با قابلیت دنده سنگین برای سرازیری و سربالایی و دنده سبک برای برف و شن روان انجام وظیفه می‌کند. کابین این خودرو 30 سانتیمتر کشیده تر از کابین G کلاس است و به همین دلیل هم فضای کافی در اختیار سرنشینان قرار مي گيرد. در این فضا با چهار صندلی تک نفره مجزایی در دو ردیف روبرو هستیم که درواقع همان صندلی های جلو E63 هستند و با طراحی آرگونومیک خود ضمن فراهم كردن راحتی سرنشینان مجهز به انواع تجهیزات همچون سیستم تهویه گرم كننده و خنک شونده شده اند. بدین ترتیب می توان گفت در G63 AMG 6x6 با فضای لوکس و بزرگی روبرو هستیم که در SUVهای فول سایز امروزی متداول است و از حیث امکانات و کیفیت چیزی از M کلاس مرسدس کم ندارد تا مالکان آن از هر حیث از خرید خود راضی باشند با این تفاوت که این خودروی غول پیکر 6 چرخ در کلاسی فراتر از اس‌یووی ها یعنی FUV) Farm Utility Vehicle یا Fun Utility Vehicle) قرار میگیرد.

همانطور که ذکر شد 30 دستگاه از این خودرو از نیمه دوم سال 2013 (خرداد 92) با قیمت تقریبی 350 تا 400 هزار یورو روانه بازار شده است . 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها