کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامسونگ گلکسی نوت 5 با قیمتی نجومی به ایران رسید


کد خبر : ۱۴۸۹۰سه شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹:۲۴۴۶۰۲۵ بازدید

از آنجا که هنوز زمان زیادی از رونمایی دو پرچم‌دار جدید سامسونگ نگذشته اما گویا یکی از این پرچم‌دارها به تعدادی محدودی وارد بازار ایران ...
سامسونگ گلکسی نوت 5 با قیمتی نجومی به ایران رسیدسامسونگ گلکسی نوت 5 با قیمتی نجومی به ایران رسید

از آنجا که هنوز زمان زیادی از رونمایی دو پرچم‌دار جدید سامسونگ نگذشته اما گویا یکی از این پرچم‌دارها به تعدادی محدودی وارد بازار ایران شده است و با قیمتی نجومی به فروش می‌رسد.

 

گوشی Note 5  در حالی به بازار ایران راه یافت که هنوز زمان زیادی از رونمایی آن در نیویورک نگذشته و قرار بوده در ایران هم همانند سایر کشورها به صورت همزمان عرضه شود.

این گوشی، امکانات پیشرفته‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد و به گونه‌ای ساخته شده که با یک سطح انحنادار در پشت دستگاه، به راحتی در یک دست جا می‌شود. این گوشی صفحه ‌نمایشی 5.7 اینچ با وزن، 171 گرم دارد. این فبلت مناسب برای عکاسی و دارای دوربینی 16 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن دارای سنسوری با رزولوشن 5 مگاپیکسل است. این گوشی دارای قلم، حافظه‌ داخلی 32 گیگابایت و مقدار رم 4 گیگابایت است. همچنین این پرچم‌دار سامسونگ از سیستم عامل Android Lollipop 5.1 بهره می‌برد. 

این روزها در بازار موبایل فروشندگانی هستند که نوت 5 می‌فروشند. یکی از فروشندگان در پاساژ ایرانیان گفت: هنگامی که مدل‌های جدیدی از یک برند به بازار وارد می‌شود قیمت گوشی قبلی با کاهش مواجه می‌شود. برای مثال هنگامی که S6 سامسونگ به بازار ایران وارد شد، قیمتی حدود دو میلیون و 800 هزارتومان بود درحالیکه اکنون با وارد شدن Note 5 فبلت جدید سامسونگ، قیمت آن به یک میلیون و 800 هزار تومان کاهش یافته است. همچنین Note 4 مدل N910C در حال حاضر با قیمتی حدود یک میلیون و 700 هزار تومان فروخته می‌شود. 

یکی از دیگر فروشندگان موبایل در این پاساژ، گفت: Note 5 در حال حاضر با قیمت دو میلیون و 600 هزار تومان با گارانتی به فروش می‌رسد. 

فروشنده دیگری در پاساژ چارسو اظهار کرد: این گوشی در رنگ‌های مشکی و گلد با قیمت دو میلیون و 510 هزار تومان است که همراه با گارانتی همراه سرویس خاورمیانه ( یک سال گارانتی تعویض و 18 ماه گارانتی خدمات) به فروش می‌رسد.

همچنین فروشنده‌ای دیگر در پاساژ علاءالدین اظهار کرد: این گوشی را با قیمت دو میلیون و 570 هزار تومان به فروش می‌رساند.

امکان‌ یادداشت‌برداری با قلم، صفحه‌ی نمایش بزرگ و سخت‌افزار قدرتمند از ویژگی‌های گوشی‌های سری نوت سامسونگ هستند. بعد از تولید چهار نسل موفق از این گوشی، نسل پنجم با تغییراتی کم و بیش بزرگ طراحی و ساخته شد. شماری از این تغییرات، کم و کاستی‌های سری‌های قبل را پوشش داده‌اند.

البته تغییراتی هم باعث حذف قابلیت‌های محبوب و کاربردی، گوشی‌های قبلی این سری شده‌اند. گوشی «سامسونگ گلکسی نوت 5» (Samsung galaxy Note5) برخلاف گوشی‌های قبلی سامسونگ در همین سری، بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه دارد. این بدنه‌ی فلزی باعث شده تا وزن نوت پنجم 171 گرم شود که در مقایسه با وزن نوت 4، چند گرمی سبک‌تر شده است. با در نظر گرفتن جای قلم در بدنه‌ نوت5، این گوشی نزدیک به 7.6 میلی‌متر ضخامت دارد که در مقایسه با نسل قبلی‌اش باریک‌تر هم شده است. در کنار طراحی عالی و چشم‌نواز نوت5، نمایشگری از نوع اولد و با فن‌آوری سوپر امولد برای این گوشی با رزولوشن 2560 در 1440 و تراکم 518 پیکسل بر هر اینچ در نظر گرفته شده است. سامسونگ برای محافظت از این نمایشگر 5.7 اینچی که از نظر اندازه با نسل قبلیش تفاوت نیست، از محافظ‌های گوریلا گلس نسخه‌ی چهارم بهره برده است.

تراشه‌ی نوت5 همان تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ اگزینوس 7420 است که پیش‌تر در گلکسی S6 هم استفاده شده بود. این تراشه‌ی قدرتمند 64 بیتی، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای دارد. 4 هسته با معماری کورتکس A53 و قدرت پردازش 1.5 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی دیگر با معماری کورتکس A57 و قدرت پردازش 2.1 گیگاهرتز، هشت هسته‌‌ی پردازنده‌ی مرکزی، نوت5 را تشکیل داده‌اند. همچنین از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی «مالی 760»، 4 گیگابایت رم اشاره کرد. این مقدار رم کمک می‌کند هر برنامه یا بازی به راحتی در نوت5 اجرا شود. یکی از تغییرات نوت5 در مقایسه با نسل قبلیش حذف امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی است. نوت5 در سه ظرفیت 64،32 و 128 گیگابایت عرضه شده است. این گوشی از یک سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. البته امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و NFC هم در این گوشی فراهم شده است.

برای مکان‌یابی دقیق، هم فن‌آوری‌هایی نظیر A-GPS، GLONASS و Beidou در نظر گرفته شده‌اند. دوربین نوت5 بدون تغییر با نسل قبلی‌اش از همان سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته نو‌آوری‌های قابل ملاحظه‌ای در دوربین این گوشی وجود دارند که نمونه‌اش را قبل‌تر در سامسونگ گلکسی S6 شاهد بوده‌ایم. این دوربین می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه همراه با صدای استریو ضبط کند. دوربین سلفی نوت5 هم به سنسوری 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. سامسونگ، نوت5 را به سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 و رابط کاربری تاچ‌ویز مجهز کرده است. در این گوشی هم مثل نوت 4 مجموعه‌ی کاملی از حس‌گرها مثل ژیرسکوپ، قطب‌نما، شتاب‌سنج، مجاورت، روشنایی، فشارسنج، شمارنده‌ی ضربان‌قلب و سنجش اکسیژن خون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با کم شدن ضخامت و ابعاد نوت5، باتری آن هم در مقایسه با نوت4، ظرفیتی کمتر و در حدود 3000 میلی‌آمپر ساعت دارد، که پاسخگوی یک روز استفاده‌ی معمولی از گوشی است. نوت5 هم مثل S6 در چهار رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه شده است.

مشخصات کامل سامسونگ گلکسی نوت 5



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها