کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط آزاد بورس تهران ادامه دارد


کد خبر : ۱۴۸۸۸سه شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۱۷۲۴۲۲ بازدید

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 450 واحد ریزش کرد و از نیمه کانال 64 هزار واحدی سقوط کرد.

نوسان شدید در بورس باعث می‌شود تا افرادی که سرمایه‌گذاری در بورس را به‌عنوان یک فعالیت حرفه‌ای انتخاب می‌کنند در بسیاری مواقع به بازدهی همگام با دیگر بازارها دست نیابند؛ لذا دور از ذهن نخواهد بود که در چنین شرایطی از محبوبیت بازار سرمایه در میان سرمایه‌گذاران حرفه‌ای کاسته شود.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 450 واحد ریزش کرد و از نیمه  کانال 64 هزار واحدی سقوط کرد

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 707 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به یک  میلیارد و 381  میلیون ریال در بیش از 33 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نماد  همراه با روند مثبت و نمادهای فارس، حکشتی، وبملت، فملی، وغدیر، وبصادر با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل بانک صادرات ایران، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، صنایع آذر آب، پارس خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین هستند که همگی با  با سیر نزولی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با ریزش 179 واحدی به 25 هزار و 377  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با ریزش 83 واحدی به 9 هزار و 836 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ر یزش 71 واحدی به  8 هزار و 408 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 635 واحدی به 72 هزار و 253 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 320 واحدی به 45 هزار و 475 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 982  واحدی به 137 هزار و 403 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند فراز و فرود جزء ذاتی هر بازار است؛ اما وجود ابهامات زیاد در کنار نوسانات فراوان اقتصاد کشور، این ویژگی را برای بازار سرمایه کشور تشدید کرده است و این مسئله قدرت برنامه‌ریزی را از سرمایه‌گذاران سلب می‌کند. بدیهی است سرمایه‌گذار شرایطی را که توانایی وی در تصمیم‌گیری را محدود می‌کند، بر نخواهد تافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها