کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۸۷۲سه شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۲۷۱۲۷۰ بازدید

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به مرز 1154 دلار رسیده است. قیمت طلا در 5 روز گذشته به طور متوالی با افزایش روبر شده است. قیمت این ...

قیمت جهانی طلا که در مبادلات روز گذشته به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر رسیده بود بار دیگر به علت افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و رشد ارزش دلار آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاترین سطح در 7 هفته گذشته رسیده بود.

بر اساس این گزارش در مبادلات امروز سه شنبه نیز شاخص سهام در بازارهای آسیا و آمریکا با افزایش روبرو شد و شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی بیش از 0.6 درصد افزایش یافته است.

مایکل مک کارتی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی تاکید کرد: اگر نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی چین همچنان در بازارهای بین المللی وجود داشته باشد ، این مساله می تواند علت مهمی برای افزایش تقاضای طلا باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به مرز 1154 دلار رسیده است. قیمت طلا در 5 روز گذشته به طور متوالی با افزایش روبر شده است. قیمت این فلز زرد روز جمعه برای لحظاتی به بیش از 1168 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 7 جولای به شمار می رود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در مبادلات روزهای اخیر بیش از 6 درصد و قیمت مس نیز بیش از 2 درصد کاهش یافته است. افت 9 درصدی شاخص سهام چین تاثیر منفی زیادی بر بازارهای مالی بین المللی داشته و موجب شده تا روز گذشته به دوشنبه سیاه چین معروف شود.

نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی موجب شده تا بار دیگر تقاضا برای طلا با افزایش نسبی روبرو شود. جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد: طلا باید در شرایط کنونی که بازارهای مالی جهان با وضعیت مناسبی روبرو نیست، به روند صعودی خود ادامه دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، به نظر می رسد طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا، برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز روز گذشته در اظهارات مهمی تاکید کرد: فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را تا پایان امسال آغاز خواهد کرد، حتی اگر ادامه روند نزولی قیمت نفت موجب کاهش نرخ تورم آمریکا شود.

مک کارتی نیز هنوز بر این باور است که فدرال رزرو احتمالا از ماه آینده افزایش نرخ بهره بانکی را کلید خواهد زد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها