کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جابجایی شماره موبایل بین اپراتورها امکان‌پذیر شد


کد خبر : ۱۴۸۱۱یکشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹:۴۷۵۶۴۵ بازدید

امروز با امضای تفاهم سه اپراتور تلفن همراه برای ارائه خدمات ترابردپذیری شماره موبایل، مشترکان می‌توانند از بهمن ماه با حفظ شماره ...

امروز با امضای تفاهم سه اپراتور تلفن همراه برای ارائه خدمات "ترابردپذیری" شماره موبایل، مشترکان می‌توانند از بهمن ماه با حفظ شماره اپراتور موبایل خود را تغییر دهند.

به گزارش نسیم، تفاهم‌نامه اصول حاکم بر ارایه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) بین 3 اپراتور تلفن همراه کشور به امضا رسید. ترابردپذیری شماره تلفن همراه امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره را برای مشترکان تلفن همراه کشور فراهم می‌کند. این طرح در یک برنامه 10 ماه از مرداد ماه 94 آغاز شده و در 22 بهمن ماه سال جاری قرار است وارد فاز اجرایی شود.

در این مراسم که 31 مرداد ماه 94 در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول گفت: اخیراً 5 هزار میلیارد تومان در شبکه همراه اول سرمایه‌گذاری شده و به تازگی نیز 2 هزا رو 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وحید صدوقی با بیان اینکه همراه اول 60 درصد سهم بازار را در اختیار دارد گفت: این در حالی است که در کشورهای منطقه برای مثال در کشور اپراتور اول ترکیه 33 درصد و اپراتور اول پاکستان 28 درصد سهم بازار را در کشورهای خود دراختیار دارند.

وی گفت: با اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه بازار اپراتورهای رقابتی‌تر می‌شود و برنده این طرح مشترکان خواهند بود.

همچنین در این مراسم علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: این اپراتور 13 میلیون مصرف کننده باند پهن دارد و 23 میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل موجود است.

وی گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه اپراتور دوم به 300 ترابایت در روز رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا برای راه‌اندازی 3G و 4G مبلغ 1.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و یک میلیارد تومان نیز بزودی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

دزفولی یادآور شد: ترابرد پذیری شماره تلفن همراه یکی از آرزوهای دیرین مشترکان بوده است.

در ادامه مراسم مجید صدری مدیرعامل رایتل اظهار داشت: اگر چه تعداد مشترکان اپراتور سوم همراه کم است اما این اپراتور بیشترین پوشش 3G را در کشور دارد و در 350 شهر پوشش ایجاد کرده است.

وی گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه رایتل روزانه 100 ترابایت است و بزودی نیز نسل چهارم توسط این اپراتور فعال خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها