کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحلیلی درباره یک استعفای جنجالی


کد خبر : ۱۴۷۵۴جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶:۵۱۲۳۸۷ بازدید

نخست وزیر یونان الکسیس سیپراس اعلام کرده است که استعفای خود را تقدیم خواهد کرد. بسیاری از رسانه ها مثل رویترز پیش تر گزارش داده ...

نخست وزیر یونان الکسیس سیپراس اعلام کرده است که استعفای خود را تقدیم خواهد کرد. بسیاری از رسانه ها مثل رویترز پیش تر گزارش داده بودند که سیپراس کمتر از یک سال پس از به قدرت رسیدن خودش و حزب سیریاز (در ماه ژانویه) عقب خواهد نشست.

رویترز در گزارشی در روز سه شنبه گفته است حالا که سیپراس به طور رسمی عقب نشسته است چه اتفاقاتی خواهد افتاد. اساساً رئیس جمهور یونان پروکوپیس پاولوپولوس به سراغ احزاب اقلیت مجلس یونان خواهد رفت که احتمال آن خیلی کم است. پس از آن نیز حکم انتخاباتی را خواهد داد که 30 روز پس از استعفای دولت برگزار خواهد شد.
برخی گزارش ها حاکی از آن است که این انتخابات در 20 سپتامبر برگزار خواهد شد.

سیپراس در سخنرانی روز سه شنبه خود گفت که یونانی ها کشمکش های بسیاری پیش رو خواهند داشت اما باید به تصمیمی که برای بسته تراز بودجه گرفته شده است احترام بگذارند.این بسته که ارزش 86 میلیارد یورویی (96.3 میلیارد دلاری) دارد به این شرط داده شده است که دولت یونان اصلاحات جدیدی را برنامه ریزی کند که افزایش مالیات و کاهش هزینه را در بر خواهد داشت. اوایل این هفته یونان نخستین بخش از بسته را که 13 میلیارد یورو بود دریافت کرد تا بخشی از بدهی های خود را پرداخت کند.

البته صندوق بین المللی پول پشت این قضیه قرار دارد که گفته است حداقل تا اکتبر صبر خواهد کرد و بعد تصمیم خواهد گرفت که در این بسته کمکی شرکت کند یا خیر.
قانونگذاران آلمانی اصرار دارند که صندوق بین المللی پول در این بسته شرکت کند اما صندوق بین المللی پول در گزارشی در ماه جولای صریحاً اعلام کرد که تا زمانیکه یونان اصلاحات ساختاری را در دستور کار خود قرار نداده و اجرایی نکرده است هیچ اقدامی نخواهد کرد.

اگر به ماه جولای باز گردیم می بینیم که رأی دهندگان یونانی با بسته کمکی جدید مخالفت کردند اما در نهایت دولت تسلیم خواسته اعتباردهندگان اروپایی خود شد که منجر به چند دستگی در حزب سیریاز شد. سیریاز حزبی است که کنترل مجلس یونان را در دست دارد.

* بیزنس اینسایدر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها