کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تجربه 61 هزار کیلومتر رانندگی با جنسیس 2012

کدخبر:۱۴۷۳۸جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸:۴۷۱۳۰۲۸ بازدید

جنسیس را باید خودرویی بدون رقیب در بازار داخلی کشورمان دانست چرا که به غیر از لکسوس ES350 تقریبا هیچکدام از رقبای نزدیک ترش مانند ...

 جنسیس را باید خودرویی بدون رقیب در بازار داخلی کشورمان دانست چرا که به غیر از لکسوس ES350 تقریبا هیچکدام از رقبای نزدیک ترش مانند تویوتا آوالون، کرایسلر 300، فورد تاروس و یا بیوک لاکراس در این بازار حضور ندارند.

از طرف دیگر مقایسه این خودرو با سری 5 ب‌ام‌و و مرسدس E کلاس هم چندان منصفانه نیست شاید با کمی اغماض بتوان تویوتا آریون جدید 270 اسب بخاری را رقیب جنسیس دانست اما اين يكي هم از لحاظ ابعاد و قدرت موتور در پس این کره ای تنومند وپرقدرت قرار می گیرد. در چنین شرایطی است که جنسیس توانسته برخی از مدیران موفق و افراد متمول حسابگر را که قیمت خودروهای آلمانی و هزینه نگهداری آنها برایشان قابل هضم نیست به سوی خود جذب نماید و همچون بازار آمریکا به یکی از پرفروش های داخلی بدل گردد.

bzhy5w9s3jkhdruxu45.jpg

مطلب زیر، نگاهی است به عملکرد یک جنسیس 2012 که در طی این مدت کارکردی معادل 60 هزار کیلومتر داشته است: 

جنسیس در بازار آمریکا با سه موتور هشت سیلندر 5 لیتری و 6 سیلندر 4.6 و 3.8 لیتری روانه بازار شده است که به ترتیب از 375 ،430 و 333 اسب بخار نیرو بهره مند هستند. باوجود این‌که دربرخی بازارها این خودرو با موتور 2 لیتری نیز عرضه مي شود اما نمونه 3.8 آنرا باید پرفروش ترین در بازارهای جهانی دانست و همین نمونه است كه در بازار کشورما هم حضور دارد.

این پیشرانه در ابتدا 298 اسب بخار قدرت داشت اما با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی آن در مدل فیس لیفت شده، قدرتش به 333 اسب ارتقا یافته تا توان رقابت با بزرگان این کلاس را داشته باشد. یکی از نکات قوت این موتور را باید کارکرد آرام و بي صداي آن دانست که در مدل مورد آزمایش پس از 61 هزار کیلومتر کارکرد این موضوع همچنان صادق بود به نحوی‌که در حالت روشن و خاموش بودن درجا، تفاوتی در میزان صدای ورودی به داخل کابین حس نمیشد.

داخل کابین این مدل کارکرده، همچنان بدون صدا و راحت ارزیابی میشود و راحتی سواری در داخل کابین را میتوان با لکسس ES مقایسه نمود. اما کیفیت چرم صندلی ها خصوصا صندلی راننده که بیشتر مورد استفاده قرار مي گيرد جای بحث دارد و آثار پوسیدگی روی آن کاملا مشهود است. با فشردن پدال گاز این خودروی 1800 کیلوگرمی از جای خود میجهد و موتور سرحال آن فقط در عرض 6.5 ثانیه سرعت خودرو را به 100کیلومتر در ساعت می رساند. اگر در این کلاس آلمانی ها در سری 5 ب ام و و E مرسدس با گستره ای متنوع از پیشرانه حتی از موتورهای 2 لیتری 180 اسب بخاری نیز بهره می گیرند، جنسیس هم در این زمینه کاملا دست ودل باز عمل نموده و همانطور که گفته شد در کنار موتورهای 8 و 6 سیلندر خود از موتور 2 لیتری بهره برده است.

jj2fxaia4qh537y3lric.jpg

در سرعت های بالا اتاق این مدل کارکرده همچنان بدون صدا و راحت است خصوصا اگر سیستم صوتی عالی Lexicon آن روشن باشد، میتوان از راحتی کابین نهایت لذت را برد به نحوی‌که جنسیس را با ست کردن کروز‌کنترل باید خودروی رویایی در طی مسافت های برون شهری دانست اما با این حال این خودرو چندان هم بدون اشکال نیست. گذشته از افت کیفیت صندلی-که البته بخشي از آن میتواند به نحوه استفاده مالک نیز برگردد- اشکالی که در برخی از نمونه های این خودرو – ازجمله نمونه موردنظر ما - گزارش شده و مورد گلایه مالك خودرو قرار داشت، انتشار یک بوی نامطبوع مانند بوی تخم مرغ گندیده است که در شتاب گیری های خودرو در داخل کابین می پیچد و حتي طبق پیشنهاد نمایندگی علی رغم تعویض فیلتر اتاق برطرف نشده است. بویی که با مراجعه مجدد به نمایندگی، سرویس‌کاران آن را ناشی عملکرد کاتالیزور اگزوز دانسته اند! از طرف دیگر به محض انجام یک مانور سریع فنربندی چند اتصالی راحت خودرو ضعف خود را با منتقل کردن حرکات گهواره ای به داخل اتاق بروز میدهد، حس فرمان نیز مصنوعی و عجیب است و باید قبل از انجام مانورهای سریع حتما به عکس العمل‌های آن عادت کرده باشید.

ايراد دیگري که به ویژه در مدت طولانی استفاده از خودرو، آنرا حس خواهید کرد، مشكل ترمزهای آن است. این ترمزها اگرچه به میزان کافی قابل اعتماد هستند اما به هرحال با توجه به وزن خودرو و رده ای که اتومبیل در آن قرار دارد، برای رانندگی های هیجانی و اسپرت و یا ترمزگیری های ناگهانی و شدید طراحی نشده اند. ضمن این‌که انتقال نیرو به چرخ های عقب خودرو هم تاثیر محسوسی بر توانایی های اسپرت آن ندارد و تمام اینها نقاط ضعفی هستند که مقایسه جنسیس با سدان های لوکس و اسپرت آلمانی را کمی غیرمنصفانه جلوه میدهد. اما گذشته از چند موردی که در بالا اشاره شد نکته منفی دیگری در این جنسیس کارکرده به چشم نمیخورد، فضای بزرگ داخل کابین، حجم 450 لیتری صندوق، گیربکس 8سرعته خودکار نرم، تجهیزات فراوان :

شامل چراغ های خودکار با طرح LED زیبا، تهویه خودکار، برف پاک‌کن خودکار، آینه برقی، سانروف، کروز‌کنترل، آینه عقب مات شونده، دوربین دید عقب، صندلی 8 جهته برقی برای راننده و 4 جهته برای سرنشین، هشدار تعویض خط، کنترل کشش، کنترل پایداری، 8 ،ABS کیسه هوا و ... همگی جنسیس را به خودروی مناسبي نسبت به قیمتش بدل کرده اند خصوصا این‌که در نمونه فیس لیفت شده طرح اسپرت تر چراغ های جلو و عقب، طرح زیبای جلوپنجره و رینگ های آلیاژی 17 اینچی خریداران درهر طیف سنی را به سمت خود جلب می نماید. بعد ازطی 61 هزار کیلومتر کارکرد مالک خودرو شکایت خاصی از اين جنسیس ندارد فقط یک بار پمپ بنزین آن تعویض گردیده که با توجه به گارانتی خودرو، هزینه ای برای وی در بر نداشته است.

wwzc61r0fv2db92gaf3.jpg

از دیگر هزینه های مصرفی خودرو می توان به سرویس تعویض روغن و فیلترها اشاره کرد که به همراه تعویض لنت ترمز حدود 700 هزار تومان صرف آن شده است. البته کیفیت دوربین پارک نیز کمی جای نقد دارد و می توانست با کیفیت تر از این باشد.

درمجموع جنسیس فیس لیفت شده مدل 2012 را باید خودرویی نسبتا زیبا، راحت، جادار، قدرتمند و لوکس دانست که اگرچه بهترین در کلاس خود نیست اما با توجه به قیمت، خودروي خوبي براي این کلاس محسوب می شود.

جنسیس 2012 هم اکنون ( مردادماه 94 ) در نمونه های کارکرده خود قیمتی بین 190 تا 200 میلیون تومان دارد .

h6hs9n64jjwnofjrepo.jpeg

نقاط قوت:

موتور پرقدرت، سواری راحت، کابین لوکس و جادار، سیستم صوتی عالی

نقاط ضعف:

ترمزهای معمولی، فنربندی غیراسپرت، کیفیت پایین صندلی، عدم وجود سامانه AWD، عدم برخورداری از پیشینه قوی در رده لوکس ها

مشخصات کامل جنسیس 2012 :

5s2r7wns287s3734nbs.png

بازنشر از ماهنامه سرعت

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امین69: 1394/5/3007:35:19،
67
13
گزارش خوبی بود.
رضا2: 1394/5/3011:20:22،
38
19
من یه سورنتو 2011 داشتم که همین اشکالات را داشت و در هنگام رانندگی اسپورت با دور موتور بالا بوی تخم مرغ گندیده آزار میداد. ترمزش به آدم حس سنگینی ماشین رو منتقل میکرد. فرمانش باعث درد گرفتن دست میشد. یکبار هم در یک ترنز شدید کمربند ایمنی اش خودبخود باز شد علیرغم اینکه خوب بسته شده بود و هیچ هشدار باز بودنی هم نداده بود. اینها باعث شد بگم کره هنوز حداقل 5 سال تا خوب بودن خودروهاش فاصله داره. اما از خوبیهاش هم نگذرم: موتور بسیار پرقدرت و عاااالی و خوش صدا و گیربکس عالی عالی بی تکان و هوشمند که بر حسب نوع رانندگی واقعا عالی دنده عوض میکرد.
مهندس وحید ص: 1394/5/3100:34:07،
17
10
جنسیس2012 نسبت به قیمتش ( البته ما 18 ماه قبل 200 میلیون گرفتیم) واقعا خداست. فقط دو تا ایراد داره و این چیزایی که کارشناس شما نوشته زیاد صحت نداره. 1/ سر پیچها با سرعت بالا کنترلش سخته و عقبش راحت میپیچه. 2/ کمکهاش زیاد ایراد میاره و خیلی خرج رو دستتون میذاره .
احمد: 1394/5/3007:46:44،
70
12
با کمال تشکر همشو خوندم واقعا بدون موضوع گیری قضاوت شده بود.جنسیس نسبت به قیمتش نسبت به بقیه واقعا عالیه و کارکردش هم مشتری خوبی داره.اما حیف که خیلیها فقط باید آرزوشو بکنند چون کلا تعرفه واردات خودرو بالاست وبايد ...
پدرام : 1394/5/3012:21:59،
39
43
رقیب واقعی جنسيس کادنزا که واقعا یه سر و گردن بالاتر
هیچکث: 1394/5/3007:58:11،
53
28
من اگه پول داشتم 200میل رو خرج یه ماشین صفر میکردم
محمد: 1394/5/3008:03:00،
97
15
این ماشین ها رو تو کشور های دیگه هر شخصی با یه درامد معمولی میتونه سوار بشه اینجا تو ایران سوار شدنش حتی تو ذهن
ما نمی گنجد!
میلاد: 1394/5/3008:04:10،
76
13
انقد تعرفه واسه واردات گذاشتن ک این ماشین هیچ از این پایین ترشم واسه منه جوون ایرانی شده ی حسرت!
آفرودر حرفه ای: 1394/5/3008:06:07،
46
22
من نفهمیدم این نکات منفیش چرا منفین!
ماشین دیف عقبه یعنی کلی تیک میشه زد نوشته عدم وجود AWD مگه با این کوه می رن! خب ای اس پی هم داره باسه تو بارون بعدشم ماشین سدان لوکسه فنر اسپرت خب ماشینو خشک می کنه اسپرت بخوان کوپه می گیرن ....از اون ور عدم کیفیت چرم و تریم هم که جزو جدایی ناپذیر کره ای ها هست وگرنه ماشین می شد کرایسلر قیمتشم 500 میلیون!
رضا2: 1394/5/3019:45:11،
17
9
آقای حرفه ای خودروهای هم کلاس این با داشتن چهارچرخ متحرک (مثل x-drive ب ام و و quatro آیودی) دینامیک خیلی بهتری را به نمایش می گذارند که برای خودروهایی در این کلاس لازمه و همچنین این کلاس با وجود لوکس بودن نیم نگاهی هم به خصوصیات اسپورت و توان دینامیکی بالا داره و لذا سیستم تعلیق باید جوابگو باشه. در مورد چرم صندلی هم وقتی هیوندا اینهمه روی معرفی این خودرو به عنوان لوکس حساب باز کرده ایراد نویسنده کاملا به جاست.
پوریا: 1394/5/3008:13:03،
49
24
محصولات هیوندا ارزش پول پرداختی را دارند چون هم امکانات خوبی
دارند هم محصولات به روز شده ای هستند.
GMC: 1394/5/3008:20:48،
79
15
هیوندا ماشین خیلی خوبی است و تحت نظر شرکت جنرال موتورز امریکا تولید میشود وبه همین خاطر است بعضی از محصولاتش واردامریکا میشود و در مقابل خودروهای امریکایی نسبت به پولشون قیمت بسیار پایین تری دارن

دولت کره جنوبی با امریکا روابط برقرار کرد ونتیجش شد پیشرفت کشورش ...سامسونگ ..ال جی.. هیوندای و....

کره شمالی نخواست روابط برقرار کنه نتیجش شد همین که میبینید .

امیدوارم ایران هم بتونه از این چند کشور قدرتمند انگلیس ..امریکا و آلمان نهایت استفاده رو در انواع صنایع ببره تا قدری ریال و بیکاری و عقب موندگی جبران بشه
Steve: 1394/5/3008:39:50،
42
14
سلام . واقغا 200 میلیون واسه این ماشین !!!! خیلی ضلم و نامزدیه کسی که درامد 2 یا 3 میلیون داشته باشه حداقل باید 10 - 11 سال کار کنه و هیچ چیزی هم نخره تا بتونه پولشو در بیاره . وای به حال ما که درصد فقر در ایران بالای 70 درصده و خیلیا از جمله خودم میبینم که درامد ماهیانمون 1 میلیون در ماهه ........... وای خدااااا
محمدرضا777: 1394/5/3011:06:55،
31
10
تازه دوست عزیز تو این مملکت هردم بیل به نظر 10سال بعد ماشین 200میلیونی به دو میلیاردی تبدیل نشده پس این قشر کلا باید بیخیال این نوع ماشینا بشن...
آرش: 1394/5/3014:19:28،
14
30
من نميدونم چرا فكر ميكنيد همه بايد ماشين ٢٠٠ ميليوني سوار شه
تو خود اروپا اكثرا ماشين هاي ١٤ ١٥ هزار دلاري سوار ميشن
ما نمايشگاه داريم
يه توريست آلماني اومد تو نمايشگاه بنز ml 500 رو ديد تعجب كرد
گفت اين ماشين خيلي گرونه تو ايران كسي هست كه بتونه بخره
گفتم اينجا قيمتش دو برابر كشور شماس و مي خرن
حقيقتش اينه كه ماشين تو ايران با توجه به تعرفه گمركي زيادم گرون نيست
مشكل اينه كه درآمد اكثر جامعه پايينه و قشر متوسط در ايران ضعيف هستن
richard 2: 1394/5/3014:41:39،
19
12
خب شما میتونی بری ی ماشین ارزون تر بخری....مثل همه جای دنیا خودرو متوسطو واسه قشر متوسط و ارزانترو واسه قشر فقیر هدف گزاری و تولید میکنن همه که نباید ماشین لوکس سوار شن... ایرانیا چرا انقد پر توقعن اخه ؟مگه شما چ مزیتو علمو نبوغی دارین که خودتونو تافته جدا بافته دنیا میدونید ...؟
dadahamid: 1394/5/3014:48:40،
22
10
تازه دوست گلم گيرم كه 10سال پس انداز كني و داروندارتو بدي همچين ماشيني بخري چجوري ميخواي هزينه نگهداريشو بدي درسته اصطحلاك نداره ولي وقتي يه سرويس تعويض روغن يا سرويس اوليه بري1مليون يا اتفاقي بيفته مثلا اينه بقلت بشكنه اونوقت بايد بري كليه تو بفروشي دادا بهتره فقط از دور نگاش كني و آه بكشي شايدم اون دنيا از اينا بهت دادن ولي قطعا تو اين دنيا برا من و شما خبري نيست
....: 1394/5/3009:05:57،
11
24
از فردا همه صفحات این مجله را اسکن می کنم میندازم تو ایران جیب.
بلافاصله رفتم یکی عین همینو خریدم از بقالی سرکوچه.هم قیمت تخم مرغ بود گفتم صبحونه نخورم جنسیس بخرم
کوچولو: 1394/5/3009:07:35،
14
13
عالی
Zasa: 1394/5/3009:13:27،
77
16
درود بر تحریم کنندگان
من ۲۲ تا پراید ثبت نام کرده بودم تحویل ماه آینده دیروز انصراف دادم مدیر نمایندگی وقتی فهمید حدود نیم ساعت داشت باهام صحبت میکرد ک این کارو نکنم میگفت الان قیمتا کفه.واست می خوابونم تو پارکینگ خودمون تا هر وقت ک بخوای کاش میشد فیلم بگیرم دیدنی میشد وقتی دید که مصمم هستم تهدید کرد ممکنه پولت به راحتی گیرت نیاد
اما در نهایت انصراف دادم
امیدوارم واسه پول از روی لجبازی اذیتم نکنن.
محمدرضا777: 1394/5/3011:08:43،
33
14
با اینکه داستان بود ولی کاره خوبی کردی دوست عزیز...
محمدرضا777: 1394/5/3011:09:23،
21
12
با اینکه اینا که گفتی داستان بود ولی کاره خوبی کردی دوست عزیز...
فرزاد: 1394/5/3011:21:49،
43
8
شما هم اگر سودی روی ماشین ها بهت می رسید عمرا انصراف میدادی.
alex: 1394/5/3009:20:00،
27
22
ایران جیب کیا کادنزا - هیوندا سنتینیال را یادت رفت بگی که رقیبشند
رسول: 1394/5/3010:48:54،
36
10
سنتنيال از جنسيس خيلي بالاتره
ايمان : 1394/5/3011:08:12،
25
13
كلي خنديديم
سنتينانتال ؟؟ مقايسه با كادنزا !!
يه نگاهي به كلاس و قيمتشون بنداز اگه وقت كردي
لابز: 1394/5/3009:20:19،
24
26
جنسيس مثل ساندویچ زاپاتا می مونه
همه چیز داره و سیرت میکنه ولی بالا بري پایین بیای ساندویچ است
دو دربش اما واقعا آشغال است مخصوصا دنده شیفت معمولی.
موسی : 1394/5/3009:20:50،
26
16
هر موقع ایرادماشین های ایران فورقون برطرف کردین بیاید از ماشین های لوکس انتقاد کنید افاده ها طبق طبق س.......
٧٣٢١: 1394/5/3009:37:39،
24
18
جنسيس واقعا ماشين خيلي خوبيه حتي ميشه گفت رقيب سري بنز اس يا بي ام دبليو سري هفت هست ولي بزرگترين ايرادش اينه كه روي يه تقاطع يه شتاب كوچيك بگيري واسه دور زدن كلا عقب ماشين ميره و كنترل اش خيلي سخته و يه ايراد ديگه اش هم اينه كه سيستم فنر بندي اش زود به زود خراب ميشه
مرسدس بنز: 1394/5/3017:18:35،
18
11
این که همش شد ایراد....عزیزم رقیبش همون کیا موتوره بابای من یه پرادو داشت که 250 هزار کیلومتر کار کرده بود ولی خداییش تمیز نگهش داشته بود یه هفته پیش با یه سوناتا lf صفر طاق زد به جان خودم سر دو روز رفت پرادو رو پس گرفت سوناتارو داد به خود طرف نمیخوام بگم ماشینای کره ای بدن نه هر چی باشن که از ماشینای خودمون خیلی بهترن ولی نمیشه اونارو با ماشینای ژاپنی و آلمانی و.... مقایسه کرد
فرشاد: 1394/5/3010:18:12،
27
15
خدای اپشن وخلاااااص
ماشین سناتوری
رسول: 1394/5/3011:24:25،
27
12
فقط تحریم خودرو..............
امید: 1394/5/3011:35:52،
28
17
ولی همه ماشینا هیوندا مشکل ترمز دارن من خودم 5 سال قبل یک سوناتا 2009 خریدم اون ترمز درستی نداشت بخاطر خرج بالا سرویس نگه داریش 1سال نیم بشتر نگهش نداشتم فروختم رفتم یک مزدا 3 صفر خریدم الان مزدا دارم هنوز ازش خسته نشدم ترمز دربرابر سوناتا سالاره فقط یکم ارتفاع این مزدا پایینه رو دست اندازه بلند یا جاده های خاکی اعصاب ادم خورد میکنه کف ماشین میگیره
وحيد يوسفي: 1394/5/3012:51:18،
14
8
اون صندلي كه در گذر زمان اونطوري شده. اونو نميشه ايراد تلقي كرد ولي بوي تخم مرغ اصلا خوب نيست. ميتونه يه ايراد باشه كه توي همچين ماشيني غير طبيعيه.. ولي در كل ماشين خوبيه. هم اسپرته و هم موتور پرقدرتي داره. واقعا 300 اسب بخار خيلي عاليه. ولي قيمت مدل 2012 اين خودرو خيلي بالاست.
saeed: 1394/5/3013:35:15،
17
12
ﺳﻼﻡ
ﻣﻦ ﺩاﺩاﺷ ﺟﻨﺴﻴﺲ 2012 ﺩاﺭﻩ. ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺑﻴﻪ ﺳﻮاﺭﻳﺶ ﻋﺎﻟﻴﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻧﺮﻣه ﻓﺮﻣﻮﻧﺶ ﻋﺎﻟﻴﻪ ﺩﺭﻣﺠﻤﻮﻉ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺑﻴﻪ ﻭﻟﻲ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ اﻳﺮاﺩ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺩاﺭﻩ
1.ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺻﻨﺪﻟﻲ و ﻓﺮﻣﻮﻧﻪ ك ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ
2.ﺳﺮ ﭘﻴﭻ اﺻﻼ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺧﻮﺑﻲ ﻧﺪاﺭﻩ ﺩﻑ ﻋﻘﺒﻪ
3.ﻣﻬﻤﺘﺮ اﺯ ﻫﻤﻪ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﺧﺮﺟﺸ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺎﻻﺳﺖ 6ﻣﺎﻩ ﻳﻪ ﺑﺎﺭ ﻛﻤﻚ ﺧﺮاﺏ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻛﻪ ﺭاﺣﺖ 4.5 ﺗﻮﻣﻦ ﺧﺮﺝ. ﻣﻴﺎﺭﻩ
ك اﻭﻧﻢ ﻗﺎﺑﻞ حﻠﻪ ﻓﻘﻄ ﺷﺮﻛﺘﻴﺶ ﺭﻭ ﺑﺨﺭﻳﺪ
ﻛﺎﺩﻧﺰا ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﻧﺨﺮﻳﺪ ﻓﺮﻭﺧﺘﻨﺶ ﻛﺎﺭ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺟﺎﻱ ﻛﺎﺩﻧﺰا ﮔﺮاﻧﺠﻮﺭ ﻓﻘﻄ 3000 ك 3000 ﻋﺎﻟﻴﻪ
محسن: 1394/5/3023:48:09،
12
9
سلام دوستان متاسفانه اسكالي كه در اكثر خودروهاي هيونداي وجود داره اينه كه سيستم ترمزشون خيلي قابل اعتماد نيست من يه النترا ٢٠١٤ دارم و از كيلومتر ٦ هزارتا ترمزش خيلي خوب عمل نميكنه و حتي لنت هاشو عوض كردم و تمام سيستم ترمزشو بازديد كامل كردند در نمايندگي ولي خيلي خوب جواب نميده و قابل اعتماد نيست
جنسيس سوار: 1394/5/3102:05:42،
11
12
سلام
من لنگه همين ماشين رو دارم و شركتي هستش.
به مطالب با چند مورد انتقاد دارم
١- كيفيت صندلي هيچ موردي نداره - صندلي چرمي نياز به رسيدگي داره بايد واكس بخوره و مرتب تميز بشه و كشيده شدن اجسام تيز بايد جلو گيري بشه.
٢- جنسيس شركتي ١٠ سرويس رايگان داره كه تغريبا تا سه سال هيچ هزينه اي براي صاحبش نداره از روغن گرفته تا فيلتر ها كه هر ٥٠٠٠ كيلومتر تعويض ميشه تا لنت كه هر وقت نياز داشت.
٣- سايز رينگش ١٨ اينچه.
٤- در مدل ٢٠١٢ جنسيس مشكل كمك فنر ها حل شده و من كه ماشينم ٦٠ هزار تا راه رفته تا حالا هيچ تعميراتي رو ماشينم انجام نشده و فقط دو ماه پيش يك جفت لاستيك خريدم .
٥ - باطري خودرو تو كف صندوق قرار داره كه بعلت قرار گرفتن در صندوق باطري خنك ميمونه و ديرتر فرسوده مي شود.
٦ - رادار جلوي جنسيس واقعا محشره و تو زمان كروز خيلي كمك به راننده ميكنه -
٧- سيستم ترمز دستي برقي و hold داره.
جنسيس سوار: 1394/5/3102:20:45،
15
9
تكميل كنم
٩- دكمه اسپرت داره كه سيستم هندلينگ و تعويض دنده و كمك فنرها اسپرت ميشه.
١٠- دكمه تنظيم ارتفاع داره.
١١- چهار صندلي گرم كن و دو صندلي جلو سرد كن و گرم كن فرمان داره.
١٢- تو زير دستي عقب دكمه هاي مولتي مديا و تنظيمات صندلي عقب داره كه كفي و پشتي دو صندلي عقب مجزا قابل تنظيم هستش.
١٣.صندلي هاي عقب دريچه كولر مجزا داره كه مي توانيد به صورت دستي كولر و بخاري بكنيد.
١٤. تمام شيشه ها اتماتيكه
١٥. هزينه نگهداري اين خودرو هيچ تفاوتي با توسان و ماشين هاي هيوندايي نداره و فقط دو ليتر روغن بيشتر ميگيره.
١٦. با حجم موتور ٣.٨ مصرف فوق العاده پاييني داره ، اگر ماشين را زياد بيخود گاز ندي در هر ١٠٠ كيلومتر ٩ ليتر مصرف ميكنه به شرطي كه دكمه اكونومي روشن باشه.
١٧. سيستم صوتي با ٦ بلندگو و دو تيوتر و يك ساب و بايك سنتر شنيدم موزيك را براي شما همانند شنيدن موزيك در سالن حرفه اي كنسرته
آرش: 1394/5/3111:50:36،
12
10
متأسفانه بازار انحصاری ایران این شرایط احمقانه رو به وجود آورده که ماشین مستعمل سه - چهار سال کارکرده مثل همین جنسیس رو به قیمت خیلی گزاف 200 میلیون تومن، عرضه بشه. واقعن یا 200 میلیون تومن خیلی بی ارزش شده یا این ماشین دست دوم بی خودی خیلی گرانه. چون ماشین کره ای است نه آلمانی مثل بنز و بی ام و.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل