کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش لیر ترکیه در سراشیبی سقوط قرار گرفت


کد خبر : ۱۴۶۹۲چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۳۰۴۰۱۶ بازدید

ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا، روز سه شنبه در پی قطعی شدن شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در این کشور و ادامه نا آرامی ها به پایین ترین ...

 ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا، روز سه شنبه در پی قطعی شدن شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در این کشور و ادامه ناآرامی ها به پایین ترین سطح در تاریخ خود رسید.

به گزارش ایرنا، هر دلار آمریکا عصر روز سه شنبه در ترکیه با اعلام شکست مذاکرات احمد داود اوغلو برای تشکیل دولت ائتلافی، قطعی شدن لزوم تکرار انتخابات و نیز ادامه ناآرامی ها در مناطق کردنشین در بازار ارز این کشور بیش از 2.9 لیر ترکیه به فروش رفت. 

هر دلار آمریکا پیش از تحولات یاد شده در حدود 2.6 لیر ترکیه معامله می شد.

ارزش لیر ترکیه در مقابل دیگر ارزهای معتبر از جمله یورو نیز رو به کاهش است.

کارشناسان اقتصادی متعقدند که در صورت ادامه وضع فعلی در ترکیه، ارزش لیر این کشور در هفته های آینده شاهد افت بیشتر در قبال ارزهای معتبر خواهد بود. 

نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه در 17 خردادماه گذشته به حاکمیت تک حزبی 13 ساله حزب عدالت و توسعه پایان داد و نتایج انتخابات به گونه ای شد که حزب حاکم مجبور به تشکیل دولت ائتلافی با دیگر احزاب و یا تکرار انتخابات بود. 

احزاب مخالف می گویند، حزب عدالت و توسعه که تاب تحمل شکست در انتخابات گذشته را نداشت، با بازی های سیاسی تلاش کرد با به پایان رساندن مهلت قانونی تشکیل دولت ائتلافی، زمینه را برای برگزاری انتخابات دوباره برای کسب نتیجه بهتر نسبت به انتخابات گذشته فراهم آورد. 

مهلت قانونی 45 روزه برای تشکیل دولت ائتلافی روز یکشنبه آینده پایان می یابد و متعاقب آن دولت مجبور به برگزاری انتخابات عمومی خواهد شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها