کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

مشکلات مردم برای دريافت خسارت از بيمه‌های شخص ثالث

کدخبر:۱۴۶۸۷چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳:۴۷۲۴۹۶ بازدید

الزام مشتری به پرداخت نقدی حق بيمه و بهانه تراشی هنگام پرداخت خسارت، وضعيت فعلي تنها بيمه اجباری کشور در شرکت های بيمه ای ...

الزام مشتری به پرداخت نقدی حق بيمه و بهانه تراشی هنگام پرداخت خسارت، وضعيت فعلي تنها بيمه اجباری کشور در شرکت های بيمه ای است. شرکت‌هايی که براي جذب مشتري بيشتر براي بيمه شخص ثالث تخفيف هاي متفاوتي در نظر مي گيرند اما هنگام پرداخت خسارت به بهانه هاي مختلف مي کوشند خسارت کمتري پرداخت کنند.

يکي از مراکز تعيين و پرداخت خسارت خودرو در تهران

راننده يک خودروي تويوتاي مدل بالا مي گويد: روز اول کارشناس فقط براي سپر شکسته خودرو حدود 700هزار تومان هزينه تعويض و رنگ سپر نوشت. بارها تاکيد کردم که دقت کند شايد مشکل ديگري هم براي خودرو پيش آمده باشد؛ اما با اطمينان گفت هيچ مشکلي ندارد، برو تعمير کن، صورت حساب بياور، ولي در تعميرگاه فهميدم شاسي مشکل پيدا کرده و يکي از چراغ هاي عقب هم از داخل شکسته است. حالا بيمه فقط خسارتي را که کارشناس روز اول برآورد کرده است قبول دارد و بقيه موارد را قبول ندارد. در نتيجه دو ميليون و 100هزار تومان از جيبم پرداخت کردم.

بيمه گذارها عجول هستند

مسئول بيمه اتومبيل و شخص ثالث يکي از شرکت هاي بيمه خصوصي که نمي خواهد نامش برده شود اين مشکل را عادي و علت آن را عجله بيمه گذار هنگام دريافت خسارت مي داند و مي گويد: عجله بسياري از راننده ها براي کارشناسي و دريافت خسارت موجب بروز مشکلاتي مي شود.

مشکل ديگر هم مشخص شدن بسياري از خسارت ها مانند تابيدگي شاسي پس از شروع تعميرات در تعميرگاه است. در اين مواقع بيمه گذار بايد شرکت بيمه را مطلع کند، متاسفانه به دليل نا آگاهي از اين موضوع اين کار را نمي کنند و با مشکل مواجه مي شوند.

جواني براي سومين بار براي دريافت خسارت خودروي هيونداي شاسي بلند خود مراجعه کرده است، خودرو خسارت چنداني نديده اما صاحبش مي گويد: نمايندگي مجاز براي تعمير همين خسارت سه ميليون تومان اجرت مي گيرد و چون هنگام تصادف ميزان خسارت کم بود براي کروکي با پليس تماس نگرفتيم، راننده مقابل هم مقصر بودنش را قبول داشت، مستقيم به بيمه مراجعه کرديم اما کارشناس بيمه به او گفت که شما مقصر نيستي و نمي توانيم خسارت وارده به خودروي مقابل را پرداخت کنيم.

به شوراي حل اختلاف رفتم و راي شورا را گرفتم اما باز هم کارشناس سنگ اندازي مي کند، معلوم نيست خسارتم را پرداخت کنند يا خير!

پيرمردي که مقابل دفتر کارشناسان فرياد مي زد، مي گويد: خودروام تيباست و بعد از تصادف براي تامين بعضي قطعاتش به مشکل برخوردم.

مثلا شرکت قيمت قطعه اي را 200هزار تومان اعلام کرده اما چون قطعه را ندارد مجبورم قطعات را به دو برابر قيمت از بازار آزاد بخرم و مبلغ اضافي را از جيب بپردازم. بيمه هم زير بار نمي رود. براي يک تصادف ساده 860 هزار تومان از جيبم داده ام. مي گويم که هزينه تعمير را بالاتر در نظر بگيريد تا مشکلم حل شود ولي مي گويند که خلاف مقررات است.

تأمين قطعه بر عهده بيمه نيست

همان مسئول بيمه اي در اين باره مي گويد: تامين قطعات بر عهده کارخانه است نه شرکت هاي بيمه اي و ما بر اساس قيمت اعلام شده آن ها خسارت پرداخت مي کنيم.

اگر آن ها قيمت را دو برابر اعلام کنند بيمه هم دو برابر خسارت مي پردازد. اين مشکل علاوه بر خودروهاي مدل بالا براي رانا و تيبا ۲ هم وجود دارد و برخي قطعاتشان با قيمت شرکتي در بازار پيدا نمي شود.

يکي از شعبه هاي بيمه خصوصي

مرد ميانسالي با عصبانيت، دايم از اين اتاق به آن اتاق مي رود و مي گويد: تعميرگاهي که شما مرا مجبور به تعمير خودروام در آن کرديد، خودروام را خراب کرده و حالا هيچ کس حاضر به پاسخ گويي نيست. مي گويد: يک ماه پيش راننده اي که بيمه خودرواش..... بود به خودروام زد. با کروکي پليس به اين مرکز مراجعه کرديم و کارشناس تاکيد کرد که بايد به تعميرگاه طرف قرارداد ما بروي. آن جا هم شاسي خودرو را کج کشيده اند.

دفعه قبل هم که تصادف کردم شرکت بيمه ديگري مجبورم کرد خودرو را به نمايندگي مجاز ببرم که مبلغ بيشتري نسبت به تعميرگاه هاي بيرون گرفت و هزينه را هم بيمه پرداخت کرد. نمي دانم چرا تاکيد دارند خودرو حتماً در تعميرگاه خاصي تعمير شود.

شکايت هاي زياد از تعميرکاران متفرقه

همان مسئول بيمه اي مي گويد: بالا بودن ميزان شکايت ها از تعميرکاران متفرقه باعث شده بيمه ها به نمايندگي مجاز يا تعميرگاه طرف قراردادشان روي بياورند تا قابل پيگيري باشد و در صورت بروز مشکلي در خودرو يا هزينه ها، حقوق بيمه و مشتري را از نمايندگي بگيرند.

اعتراض هاي بيمه گر و بيمه گذار اين شائبه را به ذهن متبادر مي کند که گويي قرار نيست هر دو طرف راضي باشند و رضايت هر يک از دو طرف به مذاق ديگري خوش نمي آيد. انتظار مشتريان از اين صنعت همان اندازه مشتري مداري است که هنگام صدور بيمه نامه روا مي دارند و براي جذب مشتري به هر شيوه اي متوسل مي شوند. رفتاري که انتظار تکرار آن هنگام پرداخت خسارت کمي رويايي است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

اسماعيل: 1394/5/2808:15:50،
25
19
بيمه آسيا يك بيمه كلاهبرداراست يك ماشين به سرقت رفته در سال 91 را به علت اينكه بيمه بدنه شخصي تو شركت كار مي كنه كه مبلغ آن نيز مساوي است پرداخت آن را 50% از 80% پرداخت كرد در شهر مياندوآب و جالب اينكه آن قدر طولش داد ( حدود يكسال ) تا اينكه بيمه شخص ثالث تمام شد و در انتقال سند مشكل پيدا شد و خوداش هم بيمه نكرد و مجبور شده ام از يك بيمه ديگر 2 ماه بيمه كنم . ( بيمه بدني 12000000 ميليوني پرايد 7200000 تومان پرداخت كرده و در طول رسيدگي با بيمه اضافي نيز حدود 400000 تومان خرج كرده ام .
ملعون: 1394/5/2808:47:50،
61
17
من که نفهمیدم چی نوشتی؟؟؟
خودت خوندیش؟؟
الوند: 1394/5/2809:34:46،
19
14
کدوم بیمه بهتره؟
جواب هیچ کدوم
پارسال یه وانتی از پشت کوبید به ماشینم بنده خدا بیمه ثالث و بدنه داشت که خودروساز به خاطر قسطی بودن به زور براش گرفته بود
رفتیم بیمه اولین حرفی که زد این بود که به بنده گفت ماشینت قبلا خورده و مال الان نیست
بعدشم که وانتیه گفت نه بابا سالم بوده یه تعمیرگاه مشخص رو تعیین کرد که تعمیر اونجا انجام بشه اونم با قیمتی که بیمه میگه
تعریف تعمیرگاه رو قبلا شنیده بودم داد و هوار کردم تا اخر سر که مبلغ خسارت رو اعلام کرد راننده وانت گفت بیا از جیب بدم دردسر کوپن پرداختی برام نمونه
همون موقع کارشناس بیمه خیلی شادمان و خوشحال نقش میانجی مارو ایفا کرد
خلاصه این که نصف هزینه خسارت از جیب بنده و نصف بقیه از جیب وانتی رفت شرکت بیمه هم حق بیمه سالانه رو راحت می گیره
از اون موقع وقتی پیکان وانت پشت سر حرکت می کنه یا گاز میدم فاصله میگیرم یا یواش می کنم میذارم بره
13460: 1394/5/2809:54:40،
14
22
واضح حرف بزن ببینم چی میگی تو
اینجا دیگه کجاست: 1394/5/2812:11:57،
19
9
همه جای دنیا ماشین بیمه می کنن که دردسر خسارت و جرو بحث نداشته باشن اینجا از ترس از بین رفتن تخفیف بیمه مردم در تصادفات با هم تو خیابون چونه میزنن بعدم خودشون از جیب خودشون خسارت پرداخت می کنن.
بیمه آسیا: 1394/5/2813:51:27،
18
19
من بیمه آسیا داشتم مشکلی هم باهاش نداشتم
یه ذره حواستون رو تو رانندگی جمع کنین که به ماشین مردم و خودتون خسارت وارد نکنه
اون آقا که نوشته دوبار خسارت گرفته معلوم نیست چطور رانندگی می کنه و مردم رو می ندازه تو دردسر به صرف این که بیمه دارین که نمی شه هر غلطی دوست دارین تو خیابونا بکنین این بلاها هم سرتون می یاد
امید: 1394/5/2808:35:13،
31
11
تا زمانی که مردم بخاطر چند هزار تومان تخفیف شرکتهای بیمه خصوصی مشتری آن شرکت شوند اینگونه خواهد شد

مردم باید بدانند که اون شرکتهایی که تخفیف اضافی در نرخ حق بیمه شخص ثالث اعمال می کنند از کمبود نقدینگی رنج می برند و برای جبران آن به تخفیف اضافی روی می اورند و بعداز خسارت زیاندیده را الاف می کنند نمونه اش بیمه توسعه بود که رفت......
0: 1394/5/2808:49:49،
21
10
ایشالا که واسه هیچکی مشکلی پیش نیاد،در هر حال دوستانی که تجربه دارن کدوم بیمه رو پیشنهاد میکنید؟
حامد: 1394/5/2809:18:37،
21
23
پاسارگاد. البرز.
امید: 1394/5/2809:27:02،
15
33
بیمه ایران
مسعود : 1394/5/2809:39:39،
14
31
اول ایران بعد دانا بعد پارسیان ///خودمم همیشه پارسیان بیمه میکنم//
میثم: 1394/5/2809:48:19،
15
15
من طبق تجربه کاری 9 ساله ام در صنعت بیمه میگویم شرکتی که قیمت معقولی از شما به عنوان حق بیمه بگیرد نه گران مثل بیمه ایران نه خیلی ارزان مثل بیمه تعاون یا دی هیچ وقت گول تخفیف بالا را نخورید دوما تحقیق کنید اصلا شرکت بیمه در استان شما مرکز مستقیم پرداخت خسارت دارد نه مثل بیمه های مناطق آزاد (حافظ و امید و...)که فقط در مناطق آزاد مجوز فعالیت دارند ولی با تخلف و دلالی در سراسر کشور می فروشند
بیمه ایران: 1394/5/2809:07:00،
26
19
بیمه فقط بیمه ایران خیالش ادم راهته پولتو نمیخورن فرار کنن
آرش: 1394/5/2809:52:07،
22
14
کلا صنعت بیمه یک قمار است یا شرکت بیمه باید ضرر کند یا اشخاصی که بیمه می شوند
عباس: 1394/5/2811:07:45،
15
13
واقعا همینه
1: 1394/5/2810:01:42،
12
23
اونایی که منفی می دن حتما از بیمه های خصوصی هستن
امین: 1394/5/2810:15:35،
27
17
روز 19 مرداد یه پراید زده به ماشین من که کنار خیابون پارک بود . خسارت رو بعد از 10 روز دریافت کردم. تو این ده روز کارشناس خسارت بیمه که بیمه ملت بود به هر بهونه ای منو هر روز می کشوند دفتر بیمه و یه روز دیگه پرداخت خسارتو عقب می انداخت. بسیار بی ادب و بد برخورد بود. تو این چند روز باور کنید از کاروزندگی افتادم هیچ، اعصابم هم به هم ریخت .
حالا میخوام از دفتر بازرسی بیمه رفتارشو پیگیری کنم.
محمد: 1394/5/2810:24:51،
11
19
تو هر زمينه بيمه اي يك شركت قدرتمند تره، توي بيمه هاي عمومي به شركتي غير از ايران اعتماد نكنيد، توي حمل و نقل پاسارگاد تو بيمه هاي عمر دنا
جاسم: 1394/5/2811:57:09،
12
13
وای از این بیمه ملت
بابا: 1394/5/2812:05:40،
12
9
بیمه ملت واقعأ ما رو اذیت کرده
م.ع: 1394/5/2813:09:27،
11
18
واقعا تمام بيمه ها با نيت كم كردن مبلغ پرداختي خسارت مشغول به خدمت هستند و رسالت واقعي بيمه كلا هيچ معني و مفهومي براي انها ندارد هرچه كمتر بدهند بهتر و به نفع خودشان و افزايش پاداششان است
بيمه پارسيان من را كه به دنبال خسارت بيمه بدنه بودم متعجب كرد رفتاري كردند كه باور كنيد فكر كردم در يك كشور اروپايي هستم و كارمندانش در حال انجام كارهاي مشتري هستند
زنده باد بيمه پارسيان
اسماعيل: 1394/5/2813:10:01،
15
14
ملعون جان يعني اينكه بيمه بدنه 14000000 ميليوني بايد11200000 ريال پرداخت مي كرد كه با هزينه هاي دوره رسيدگي 6800000 تومان بعد از يكسال پرداخت نموده است .( به اشتباه 14 ميليون بيمه بدنه را12 ميليون نوشته بوده ام)

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما