کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اگر مردم خودرو نخرند شما چه کار می توانید بکنید!


کد خبر : ۱۴۶۶۱سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۳۸۱۹۶۷۴ بازدید

در حالی بازار خودرو این روزها با رکود دست و پنجه نرم می‌کند،به تازگی گروهی به عنوان «خودرو صفر ممنوع» در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام ...

در حالی بازار خودرو این روزها با رکود دست و پنجه نرم می‌کند،به تازگی گروهی به عنوان «خودرو صفر ممنوع» در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته کاربران بسیاری را به خود جذب کند.

به گزارش تابناک، در بسیاری از کشور های دنیا زمانی که مردم از کالایی به دلایل گوناگون از جمله ککیفیت پایین و یا قیمت بالای محصول ناراضی باشند با یک تصمیم گیری جمعی اقدام به نخریدن از آن کمپانی میکنند، و آنقدر این کار را ادامه می دهند، که یا شرکت تولید کننده محصول قیمت خود را پایین می آورد و یا از چرخه بازار به صرت کامل حذف می شود.

چند سالی است که در ایران هم این روش اجرا می شود، شاید اول بار این روش از نخریدن آجیل شب عید در سالهای گذشته شروع شد، سياري از كساني كه پاي اخبار فروش فوري شركت‌ها نظر مي‌گذارند، خواستار تحريم خريد خودرو تا ارزاني شده‌اند. اكنون مردم در بازار خودرو مي‌خواهند همانند بازار آجيل و خشكبار ثابت كنند كه اين شركت‌ها هستند كه محتاج مردمند نه مردم محتاج آنان.

اظهارنظر‌هاي جالبي كه در فضاي مجازي براي «نه» گفتن به پيشنهاد فروش خودرو مطرح شده حاكي از خشم مردم از احتكار و گران فروشي شركت‌هاست.

تشکیل چنین کمینی سبب شده تا خودروسازان داخلی علاوه در کنار مسائل و مشکلاتی نظیر کمبود منابع مالی، حراست از بازار و مدیریت ورود خودروهای چینی و مسائل مربوط به صنعت قطعه سازی، با پدیده جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب های چنین گروه هایی تاکتیک جدیدی را به کار گیرند. در همین رابطه احمد نمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: این جو علیه خودروسازان از مدت‌ها پیش به راه افتاده است و حال به شبکه‌های اجتماعی کشیده شده است در حالی که بارها در رسانه‌ها مطرح کردیم که انتظار کاهش قیمت خودرو بی‌فایده و غیرمنطقی است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: مردم تصور می‌کنند که الان وقت خرید نیست و اگر پنج یا 6 ماه صبر کنند تا ماشین‌های جدید وارد بازار ایران شود، بهتر است به خرید خودرو بپردازند، در حالی که این تصور اشتباه است. هر قرارداد و همکاری که پس از تفاهم و توافق منعقد شده دلیلی برای کاهش قیمت خودروسازان نمی‌تواند باشد زیرا تعیین قیمت خودرو بسیار وابسته به نرخ ارز است و نوسان آن با قیمت ارز صورت می گیرد.

اما مجید منصوری بیدکانی در باره این اظهارات دبیر انجمن خودرو سازی ها در گفت و گوی خود با تابناک اظهار داشت: با این لحن نمی شود با مردم ایران صحبت کرد، خوب اگر مردم خودرو نخرند شما چکار می توانید بکنید؟ در حال حاضر ما اطلاع داریم که برخلاف گفته های وی، تولید خودرو نسبت به سال گذشته پایین آمده است.

وی گفت: تنها راه خودرو سازی ها این است که قیمت محصولات خودشان را پایین بیاورند و کیفیت را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند، مردم دیگر از سوار شدن به خودرو های بی کیفیت خسته هستند، راه دیگر آن هم این است که تعرفه واردات کاهش پیدا کند تا فضا رقابتی شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق قانون باید هر سال تعرفه خودرو 5 درصد کاهش پیدا کند، در دولت قبلی آقای احمدی نژاد مانع این کار شد در دولت فعلی هم وضع به همین صورت باقی مانده است، طبق همین مصوبه در حال حاضر باید تعرفه خودرو به 30 درصد می رسید اما دولت قانون را اجرا نمی کند.

این نماینده گفت: در صورت ادامه این روند، و اصرار برخی ها بر موضع خودشان مجلس مجبور خواهد شد وارد عمل شود، راهکار مجلس هم بازگشت به قانون خواهد بود، این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده مجلس وارد این موضوع شود، و تعرفه خودرو های وارداتی را کاهش دهد، مجلس طرف مردم است، و به تصمیم مردم احترام می گذارد.

وی گفت: اگر تعرفه ها واقعی باشد در سال آینده دیگر خودرو با تعرفه 45 درصد وارد نخواهد شد و میزان تعرفه وارداتی به 25 درصد کاهش پیدا می کند، در این صورت فضا نیز رقابتی می شود و باید دید در شرایط موجود کدام یکی از این خودرو سازها می توانند سر پا بایستند.

وی گفت، به جای این نوع صحبت کردن با مردم و پر کردن جیب خودروسازها به فکر تنوع محصول باید بود، هم اکنون دولت به دلیل ملاحظات داخلی و حمایت از خودرو های داخلی، تعرفه را بالا نگه داشته است، وگرنه فاتحه این خودرو ها باید خیلی وقت پیش خوانده می شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها