کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شش دلیل اصلی استیضاح وزیر اقتصاد


کد خبر : ۱۴۶۶۰سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۸۴۱۷۴ بازدید

استیضاح علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد طبق آخرین اخبار تحویل هیات رئیسه شده و به تصویب هم رسیده است. موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم ...

استیضاح علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد طبق آخرین اخبار تحویل هیات رئیسه شده و به تصویب هم رسیده است. موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره موضوع استیضاح علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد سخن ‌گفته است. او این استیضاح را دارای شش محور اصلی می‌داند و می‌گوید چون تذکرهای قبلی نمایندگان مجلس جواب نداده آنها «مجبور» به استیضاح وزیر دولت روحانی هستند. محورهای اصلی استیضاح طیب‌نیا را از زبان موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد بخوانید:

محور اول: طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید صندوقی توسط بانک مرکزی و با نظارت وزیر اقتصاد تشکیل شده و این صندوق مقداری از اعتبارات موسسات مالی و اعتباری را سپرده گذاری می کرد تا اگر این موسسات دچار مشکل شدند بتوانند سپرده مردم را برگردانند. هم اکنون ۲۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات موسسه مالی و اعتباری میزان در اختیار بانک مرکزی است اما چنین صندوقی در بانک مرکزی تشکیل نشده و تا امروز برای حل مشکلات مردم کاری انجام نشده است.

محور دوم: طبق اصل ۴۸ قانون اساسی همه استان های کشور باید توسعه متوازن داشته باشند، ۱۰ استان محروم در کشور ما وجود دارد که میانگین درآمدی شان نصف میانگین درآمدی استان های دیگر است. وزیر اقتصاد باید مشکل درآمدی استان ها را بررسی و برای حل آن اقدام می کرد. موضوع درآمد استان ها باید در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد که عدم توجه به حل مشکلات مناطق محروم نیز یکی از محورهای استیضاح وزیر اقتصاد است.

محور سوم: طبق ماده ۹۶ برنامه پنجم توسعه نظارت بر موسسات پولی و مالی طبق ترتیباتی باید انجام شود. عدم اجرای این ماده از برنامه پنجم نیز یکی از محورهای استیضاح وزیر است.

محور چهارم: ثروتی با انتقاد از افزایش مالیات اصناف، عدم اجرای قانون جامع مالیاتی را یکی دیگر از محورهای استیضاح وزیر اقتصاد خواند.

محور پنجم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزایش مالیات استان‌ها در مناطق محروم را یکی از محورهای استیضاح وزیر اقتصاد خوانده: «دولت درآمد خود از مالیات استان‌های محروم را افزایش داده که این امر تطابقی با درآمدهای استان‌ها ندارد.

محور ششم: ثروتی همچنین عدم اجرای قانون پولی و بانکی و عملکرد ضعیف شورای پول و اعتبار را از محورهای دیگر استیضاح وزیر اقتصاد خوانده و می‌گوید این عملکرد ضعیف موجب ایجاد مشکلاتی مانند پدیده شاندیز و موسسه مالی و اعتباری میزان شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها