کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۶۲۴دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۶۱۳۴۰ بازدید

قیمت جهانی طلا که روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده بود و از بالاترین سطح خود در 3 هفته گذشته فاصله گرفته بود امروز دوشنبه بار دیگر ...

قیمت جهانی طلا که روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده بود و از بالاترین سطح خود در 3 هفته گذشته فاصله گرفته بود امروز دوشنبه بار دیگر با افزایش اندکی مواجه شده است.

 قیمت طلا که در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شده بود، امروز دوشنبه بار دیگر با افزایش همراه شده است.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی به بیش از 1116 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنج شنبه گذشته برای لحظاتی به بیش از 1126 دلار رسید که این رقم بالاترین رکورد در 3 هفته اخیر به شمار می رود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اقدام بانک مرکزی چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا طی هفته گذشته داشته است.هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مقام های بانک مرکزی چین ارزش یوان را بار دیگر کاهش خواهند داد تا وضعیت اقتصادی این کشور را به ثبات برسانند. افت شدید صادرات چین طی ماه های اخیر نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. کاهش ارزش یوان می تواند موجب افزایش صادرات چین شود.

از سوی دیگر افزایش تولیدات صنعتی آمریکا در ماه جولای و رشد چشمگیر آن نسبت به 8 ماه گذشته گمانه زنی های زیادی را در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر به وجود آورده و این مساله مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت طلا شده است.متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره داشته باشد. فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال نیز تاثیر زیادی بر انتظار سرمایه گذاران بین المللی برای افزایش نرخ بهره آمریکا داشته است.شورای جهانی طلا نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که تقاضای جهانی طلا در سه ماه دوم امسال به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسیده است. افت تقاضا و واردات چین و هند تاثیر زیادی بر این مساله داشته است.

ادامه بحران سیاسی و اقتصادی در یونان نیز می تواند در روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش یورو و دلار و قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها