کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

خدمات نامناسب پس از فروش در صدر شکایت‌ها

کدخبر:۱۴۶۲۱دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳:۵۲۱۴۰۱ بازدید

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از خدمات نامناسب پس از فروش لوازم خانگی که در صدر شکایت‌ مردمی قرار دارد، گفت: فقط 25 درصد ...

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از خدمات نامناسب پس از فروش لوازم خانگی که در صدر شکایت‌ مردمی قرار دارد، گفت: فقط 25 درصد گارانتی لوازم خانگی معتبر است.

 

محمد طحانپور در گفت‌وگو با فارس، در مورد علت عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش توسط برندهای وارداتی لوازم خانگی، اظهار داشت: لوازم خانگی وارداتی معمولاً به دو شکل وارد کشور می‌شود. یکی توسط شرکت‌های بزرگ و خوشنام که به نوعی شرکت مادر محسوب می‌شوند و هر یک در داخل کشور نماینده‌ای رسمی برای ارائه خدمات دارند. به‌عنوان مثال شرکت سام‌سرویس محصولات سامسونگ را پوشش می‌دهد. گلدیران برای شرکت ال جی، سیهاوی محصولات برند بوش، نیکان طلایی محصولات ایندزیت و ویستا تجارت ارائه خدمات پس از فروش این برندهای معتبر را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در هر مقطعی اگر مشتری پس از خرید محصول با مشکلی روبه‌رو شود، این نمایندگی ها با کارتی مشخص خدمات را حتی به شکل قطعات، ارائه می‌کنند و کم‌تر مشکلی در این زمینه دیده می‌شود.

به گفته طحانپور مشکل از آنجا شروع می‌شود که برخی افراد چه به‌صورت واردات رسمی موازی و چه به‌صورت قاچاق اقدام به واردات برندهای مختلف لوازم خانگی می‌کنند، بدون آنکه این لوازم گارانتی داشته باشد.

وی ادامه داد: این افراد اقدام به چاپ کارت‌های گارانتی‌ تقلبی بدون هیچ پشتوانه‌ای می‌کنند که از نظر اتحادیه لوازم خانگی نیز مورد تأیید نیست و سپس با هماهنگی با یکی از تعمیرگاه‌های متفرقه ارائه خدمات مشتریان را به نام گارانتی برعهده می‌گیرند، غافل از اینکه مشتری با کوچکترین مشکلی مواجه شود، خبری از ارائه خدمات بدون هزینه نیست و گاهی فرد برای تأمین قطعه مورد نیاز با مشکل مواجه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه چه برخورد یا راهکاری برای پیشگیری از مشکلات در پیش گرفته است، گفت: به‌دلیل تنوع کالا و تنوع ورودی به بازار به‌طور صد درصد نمی توان با این مسئله برخورد کرد، اما می‌توان به خریدار آگاهی داد که ترجیحا به فروشگاه‌های معتبر برای تهیه کالا مراجعه کنند و از فروشنده بخواهند که در فاکتور نوع گارانتی و نام شرکت سازنده را درج کند؛ چراکه برخی برندها از جمله بوش در کشورهایی مانند لهستان، چین، اسپانیا، ترکیه و آلمان تولید می‌شود و در نتیجه پوشش گارانتی نیز ممکن است، بسته به کشور تولیدکننده متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی این را هم گفت که بیش‌ترین سطح شکایت به این اتحادیه مربوط به نحوه ارائه خدمات پس از فروش (گارانتی) است و تنها 25 درصد گارانتی‌ شرکت‌ها پاسخگو و مورد تأیید ماست.

به گزارش فارس طبق آیه شریفه «وأوفوا بالعهد إن العهد کان مسئولا» یا «وأوفوا الکیل إذا کلتم وزنوا بالقسطاس المستقیم ذلک خیر و أحسن تأویلا» در فرهنگ اسلامی هنگامی که فروشنده کالایی با مشخصات خاصی تعریف و ارائه می‌کند و به مشتری قول می‌دهد که این کالا این ویژگی دارد و اگر دچار مشکل شد، او موظف به جبران یا تعمیر است، باید طبق دستور اسلامی باید به عهد و پیمانی که با مشتری می‌بندد، پایبند باشد و اگر مشتری مراجعه کرد طبق وعده بدون هزینه و با شرایط قرارداد مشکل وسیله خریداری شده را رفع کند نه این که به هزار بهانه به مشتری بگویند این قسمت مشمول گارانتی نیست یا ۲۰ هزار تومان هزینه رفت و آمد می‌شود یا با هزاران بهانه دیگر خلف وعده کند. این وفای به عهد راز مشتری مداری و پایداری تولید و کسب و کار است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

طاهری: 1394/5/2608:37:57،
32
13
برند خدمات پس از فروش از برند خود محصول مهمتر است.

سمیع نژاد: 1394/5/2608:45:07،
27
13
هرچیزی که به سازمان ها و ارگانها مر بوط می شود دارای رشته مدیریت مخصوص به خود در دانشگاه ها است مثل:
مدیریت بیمه
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی و ...

باید رشته مدیریت خدمات پس از فروش که مستقیماً با مردم و شیوه رفتار با مصرف کنندگان است در دانشگاه ها ایجاد و تدریس بشود.
خسته: 1394/5/2608:54:16،
45
12
گارانتی در ایران یعنی کشک!
حالا میخواد گارانتی اپل باشه، یا سامسونگ یا بوش یا ایران خودرو هر چیز دیگه!
خیلی سریع میگن این ایراد شامل گارانتی نمیشه!!!
جاوید ترابر: 1394/5/2609:12:27،
15
26
آقای خسته Mr.Tired

کلاً حرفهایی که با عدد و رقم و در یک کلام بصورت کمی بیان نشود از همه چی کشک تر است.
با چه منطقی چنین حرفی می زنید که به این نتیجه رسیده اید؟
چه گزارش و یا تحقیقات میدانی انجام داده اید؟
2 واحد روش تحقیق پاس کنی بد نیستا!!
پاسخ به جاوید ترابر: 1394/5/2610:23:30،
21
12
شما نمایندگی این کالاهای بنجل نیستی احیانا؟!!!
تا حالا چند تا کالای معیوب به مردم انداختی ؟!!!!
رضا: 1394/5/2608:56:37،
27
16
پارسال یک ال سی دی سامسونگ خریدم. مثلا 2 سال گارانتی داشت. تا روشن کردیم چند تا از پیکسل هاش سوخته بود!
بردیم نمایندگی مرکزی شیراز، گفتن باید ببرید فلان تعمیرگاه!
اونا هم گفتن این اندازه سوختگی پیکسل طبیعی هست و شامل گارانتی نمیشه!
حالا اگه خیلی اصرار دارید دستگاه باید بره تهران، باز بشه، تعمیر بشه!!!
ال سی دی نو هنوز استفاده نشده باید تعمیر بشه؟!
هیچی دیگه! وقتی تلویزیون میبینیم فکر میکنیم اون لکه باید باشه دیگه!
سعید جمالی: 1394/5/2609:07:08،
15
30
آقا رضا چنین چیزی امکان نداره!!!!
به عنوان یه تعمیر کار ارشد صوتی و تصویری عرض می کنم اولاً پیکس سوخته به هیچ وجه قابل تعمیر نیست چرا که باید کل ماژول تعویض بشه و قیمت ماژول هم 70 درصد قیمت کل دستگاه است.
بنابراین این حرف شرکت نمیتونه باشه که برایتان تعمیر می کنیم.
ثانیاً دستگاه TV باید در حضور نصاب نصب بشه که اگر پیکسل سوخته یا دات دار باشه خود نصاب به شرکت گزارش می کنه.
گارانتی شرکتهای کره ای (ال جی و سامسونگ) بی نظیره چرا که خود دفتر کره مستقیماً نظارت می کنه.
ali: 1394/5/2609:56:29،
21
13
در پاسخ به سعید جمالی
اتفاقا آقا رضا دارن راست میگن. این شرکتهای کره ای که جنسهای بنجل در ایران با سوء استفاده از فرصت قالب مردم میکنن اصلا خدمات پس از فروش مناسبی ندارن. یکی از اینها گلدیران بود که کار من به شکایت هم کشید ولی متاسفانه ننتونستم حقمو بگیرم
خدا ازشون نگذره.
پاسخ به سعید جمالی: 1394/5/2610:22:22،
16
13
شما نمایندگی سام سرویس نیستید احیانا؟! اینقده سنگ سامسونگ به سینه میزنید؟!
شما هر وقت تونستید یک پیچ باز کنید بعدا بگید پشتیبانی سامسونگ خوبه!
کدوم گارانتی؟ کدوم پشتیبانی؟! همش چرته.
خدا نکنه آدم گیر شما و امثال شماها بیفته. فقط بلدید از مردم پول زور بگیرید!
amir: 1394/5/2610:25:46،
18
12
آقای سعید جمالی:
تو بازار از سامسونگ بنجل تر دیدی؟!!! همشون چینی درجه 3 هستن. هیچ کیفیتی هم ندارند. واسه همین خیلی ارزونن.
سام سرویس هم فقط مردم رو میچاپه و هیچ خدماتی ارائه نمیده.
ال سی دی که بخاطر سوختن 4 تا پیکسل کل بردش باید عوض شه بندازش تو سطل آشغال.
پاسخ به رضا: 1394/5/2612:42:46،
10
13
حالا این که خوبه. رفیقم یخچال ساید بای ساید سامسونگ خریده فریزرش خودبخود از کار میفتاد. سام سرویس تعمیرکار فرستاده طرف به روش آزمون و خطا یکی یکی قطعات یخچالو کنده برده ببینه اشکال از کجاست! الان بیشتر از یه هفته اس بیچاره ها کلا بدون یخچال موندن طرف هم میگه قطعه باید از تهران بیاد ولی نمیگه بالاخره مشکل از کجاست. تازه بعد از کلی پیگیری سام سرویس سوتی داده که تعمیرکاره ذاتا تو کار کولر گازیه و اصلا اینکاره نیست! گارانتی تو ایران بی معنیه حتی بهتریناش.
111: 1394/5/2609:40:19،
22
12
به قدری خدمات پس از فروش یا همان گارانتی داستان داره که آدم پشیمون میشه بخواد از گارانتیش استفاده کنه

به طور مثال باید بری تو نوبت
اگر شهرستان باشی باید بفرستی مرکز که همون تهران
هزینه حمل و نقل به عهده مشتری هست


در نظر بگیرید یه تی وی رو از پایین شهر ببری با لا شهر با آژانس کلی هزینه میشه


در کل خدمات پس از فروش به علت نبود نظارت کافی توسط مسولان اتحادیه و ذیل ربط باعث شده شرکتهای که کارانتی هم میدن خوب خدمات ارایه ندن


در ایران اصناف تنها هدفشون بندازو درو هست در حال حاضر
و رسم مشتری مداری رو بلد نیستن
جاسم: 1394/5/2609:45:52،
19
12
لطفا انجاراکه مناسب نیست تعطیل کن اگرپارتی نداره شلاق بزنید لازم نیست مثل کره شمالی اعدام کنیدمتشکرم
فرهاد: 1394/5/2610:04:36،
25
15
سال قبل یک ساید بای ساید وایت وستینگ هاوس 33 فوت از بانه خریدیم به قیمت 9700 تومان و 650 تومان کرایه دادیم تا شهرستان آوردن.قیمت تهران 13700 بود. خودمان نصب کردیم بعد از چند روز دیدیم قسمت یخچال خوب سرد نمیکنه مرتب به آلارم میزنه. چند تعمیر کار آوردیم هیچ کدام سر در نیاوردن. زنگ زدم به فروشنده گفت خودم یکی میفرستم تا درست کنه. ولی اونم نتوست درست کنه.معلوم بود ایراد در تنظیماتشه. دوباره زنگ زدم به فروشنده تو بانه و گفتم تکلیف چیه گفت یک ساید دیگر میفرستم. و فرستاد و آون قبلی رو با همون وانت برد.گفتم بزار کرایه وانت رو حساب کنم. گفت شما یک بار کرایه پرداخت کردین و جنس ما خراب بوده وبنده خدا تازه کلی هم عذر خواهی کرد که اذیت شدیم.چیزی که من هیچ جا ندیده و نشنیده بودم.
رضا: 1394/5/2610:27:10،
19
18
شما داستان میگید یا رمان کوتاه مینویسید؟!
کسی که 9.700 واسه یک یخچال پول میده باید هم این بلاها سرش بیاد
111: 1394/5/2610:47:35،
20
12
موافقم خود من تی وی از بانه خریدم خدماتشون والا خیلی بهتر از نمایندگی ها تو تهرانه

اینترنتی پول زدم به حسابش
واسم ارسال کرد همون اقا که اورده بود نصب کرد رایگان حملشم خیلی مناسب بود
خدا خیرشون بده


تو تهران که اینگار طلب دارن از مشتری نه رفتارشون خوبه نه خدماتشون


یه مشت افسرده


امیر: 1394/5/2610:53:13،
19
15
کلا همه چی مون به همه چی مون میاد.!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما