کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

آیا قيمت خودرو در بازار به كف رسيده است؟

کدخبر:۱۴۵۹۸یکشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۲۷۱۱۶۲۲ بازدید

در چند روز گذشته کاهش قیمت خاصی در قیمت خودروهای داخلی مشاهده نشده است و این اتفاق شاید بیانگر آن باشد که قیمت خودرو در بازار ...

مرداد در هفته پاياني به سر مي‌برد و مسافرت‌ها درحال اوج‌گيري است اما دريغ از اينكه بازار خودرو كمي گرم شود. سردي اين بازار از سال91 شروع شد و همچنان ادامه دارد اما از سال93 ركود بازار خودرو جدي‌تر شد. به هرحال هربار با مطرح شدن موضوعات مختلف به ركود اين بازار دامن زده مي‌شود اين‌بار يكي دوهفته است كه كمپيني راه افتاده است تا مردم را به نخريدن خودرو صفر سوق دهد. البته گفته مي‌شود اين كمپين به دليل اظهارات يكي از خودروسازان است اما اصل ماجرا به اين برمي‌گردد كه ركود بازار و نبود تقاضا باعث شده، عده‌يي از آب گل‌آلود ماهي بگيريند و به شايعات دامن بزنند.

در اين ميان موضوع مهمي وجود دارد و آن نارضايتي‌هايي است كه بايد ديده شود كه تا چه اندازه است و در كدام بخش‌ها بيشتر است. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه پيامي را در شبكه‌هاي اجتماعي دريافت كنيد و با خود بگوييد آيا اين پيام واقعي است؟ نكند ارزش واقعي پرايد 7ميليون تومان است و ما خبر نداريم؟ يا اينكه عكسي را از مقايسه خودروها در ايران و ژاپن ديده و كمي بر آن تامل كرده باشيد؟ اما واقعيت اين است كه يك‌سري شايعات به غيرواقع‌بيني دامن مي‌زند. در اصل اين موضوع فراموش مي‌شود كه درست است كه كيفيت خودروهاي داخلي در حد خودروسازان بزرگ جهان نيست اما اين دليلي براي قياس‌هاي مع‌الفارق نيست. اگر به چند سال پيش برگرديم و ببينيم چرا به يك‌باره خودروهاي داخلي افزايش قيمت داشتند، مي‌بينيم كه اين خودروها مانند خيلي از لوازم خانگي، مواد اوليه، لاستيك يا هر وسيله ديگري افزايش قيمت داشته است.

 خستگي از نبود كيفيت و تنوع

يكي از دلايل اينكه به شايعات در مورد خودرو دامن زده مي‌شود، خستگي از بي‌تنوعي خودرو در بازار است. متقاضيان خودرو كه توان خريدن خودروهاي وارداتي گران‌قيمت را ندارند و همين‌طور دل خوشي از بيشتر خودروهاي چيني و ميلي نيز به خريد خودروهاي داخلي ندارند در يك حالت اعتراضي به شايعات دامن مي‌زنند. شايد اين موضوع به همان انحصار در بازارخودرو نيز برگردد، چراكه به عقيده برخي از مردم خودرو در انحصار دو خودروساز بزرگ است و اين بي‌تنوعي و بي‌كيفيتي را زير سر اين خودروسازان مي‌دانند.

 اميد واهي به كاهش قيمت

روند كاهشي قيمت خودرو كه فعالان بازار آن را ناشي از ركود در اين عرصه مي‌دانند، باعث شد تا خريدوفروش خودرو دركشور با كاهش محسوسي مواجه شود و مصرف‌كنندگان نيز به اميد كاهش بيشتر قيمت‌ها اقدام به خريد نكنند. اما ازسوي ديگر با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد ازجمله دستمزدها، مواد اوليه و قطعات وارداتي امكان كاهش قيمت وجود ندارد. اگر نخريدن خودرو بتواند تاثيري هم داشته باشد، در بحث ارتقاي كيفي است كه آن هم به گفته شوراي رقابت تنها مجوز افزايش قيمت است. پس شايد افزايش قيمت ناشي از ارتقاي كيفي در انتظار اين كمپين باشد، اما كاهش قيمت بعيد است.

 خودروهاي پرفروش در بازار كساد

اما درهمين بازار كساد، درميان خودروهاي وارداتي خودروهايي مانند سانتافه، تويوتا كرولا (فول) و برخي از خودروهاي خانواده كيا نسبت به ديگر خودروهاي وارداتي فروش بهتري داشتند. پرايد، پژو 206، تندر و دنا هم در ميان خودروهاي داخلي همچنان مشتري دارند. جك جي5 و اس5 هم در ميان چيني‌ها خواهان بيشتري دارند.
 

 ميزان افت قيمت خودروها

هم‌اكنون در زمينه كليه خودروهاي وارداتي با كاهش 5 تا 10درصدي مواجه هستيم اما با توجه به اينكه قيمت اين خودروها تابع قيمت ارز بوده و در اين مورد نيز با كاهش قيمت مواجه نبوده‌ايم لذا پيش‌بيني نمي‌شود كه بيش از اين قيمت اين خودروها در بازار كاهش يابد. خودروهاي چيني نيز نسبت به خودروهاي داخلي و وارداتي بيشترين افت قيمت را داشته‌اند به‌طوري كه كاهش قيمت در اين خودروها 15درصد بوده است. در خودروهاي توليد داخل نيز هم‌اكنون با كاهش 5 تا 10درصدي مواجه هستيم. در پايان هفته جاري، نسبت به اوايل آن قيمت برخي از خودرو‌هاي داخلي در بازار باز هم با روند كاهشي مواجه شد.

 آخرين تغييرات قيمت

در چند روز گذشته کاهش قیمت خاصی در قیمت خودروهای داخلی مشاهده نشده است و این اتفاق شاید بیانگر آن باشد که قیمت خودرو در بازار به کف رسیده است .

تقاضاي پنهان براي خودرو

انتظارات كاهشي در بازار خودرو پس از توافق هسته‌يي اندك‌اندك جاي خود را به واقع‌بيني خواهد داد و گرچه به كاهش قيمت مورد انتظار مشتريان نخواهد انجاميد و تنها كاهش قيمت جزئي خودروها را در بازار را در پي خواهد داشت اما دست‌كم زمينه تثبيت قيمت خودرو را در بازار فراهم خواهد ساخت و اين تثبيت به قيمت كارخانه نيز كه براي افزايش آن زمينه‌سازي‌هايي انجام گرفته بود، سرايت كرد. فعالان بازار معتقدند بازار خودرو درحال تثبيت است و از اين پس فقط شاهد نوسانات مقطعي خواهيم بود. شرايط نقد و اقساط شركت‌هاي ليزينگ، جايگزيني خودرو‌هاي دست دوم و فرسوده ازجمله پروژه‌هايي خواهد بود كه مشتريان درانتظار آن هستند. پيش‌بيني مي‌شود كه بخشي از سرمايه‌هاي سرگردان جامعه تا چندي ديگر به سمت ليزينگ خودرو خواهد رفت و بانك‌هاي عامل را نيز به اين سمت سوق خواهد داد. چراكه تقاضاي پنهان براي خودرو در جامعه بسيار زياد است و بسياري از متقاضيان برنامه خريد خود را به روشن شدن وضعيت بازار موكول كرده‌اند.

 خودروسازان بدانند

خودروسازان داخلي بايد اين مساله را بدانند كه مشتريان از آنان ناراضي هستند و بايد براي جلب رضايت آنان از طريق ارتقاي كيفيت محصولات و خدمات برنامه‌يي كوتاه‌مدت تهيه كنند. تجربه كمپين‌هاي شكل ‌گرفته در شبكه مجازي نشان داد كه گاهي ممكن است در يك شبكه اجتماعي به دليل اظهارات يك مدير يا سرريزشدن نارضايتي‌هاي عمومي كمپيني راه بيفتد كه نه‌تنها به زيان آنهاست بلكه به نفع فرصت‌طلباني است كه در اين سال‌ها نبض بازار خودرو را در دست گرفته‌اند و سودهاي كلاني به جيب زده‌اند.

* تعادل

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سیا: 1394/5/2512:28:16،
645
50
هنوز جا داره بیاد پایین.
سید: 1394/5/2512:44:27،
570
78
به یقیق عرض می کنم قیمت خودرو جا داره تا 50% کاهش پیدا کنه
بردیا: 1394/5/2512:52:04،
433
34
رکود از ماه اینده تازه شروع میشه......این تازه اولش
میلاد: 1394/5/2512:53:01،
401
28
مردم با شعور و فهمیده ب تحریم خودرو تا زمان کاهش قیمت چشمگیر و افزایش کیفیت و تنوع ادامه خواهند داد
م: 1394/5/2512:55:16،
282
23
افت قیمت نباید با افت کیفیت همراه باشد . مردم از نداشتن کیفیت خودرو و بعد از قیمت آن ناراضی هستند
سیامک: 1394/5/2512:57:09،
379
10
کجای دنیا یه شرکتی که اسم خودرو ساز رو خودش گذاشته میره از یه شرکت دیگه خودرو میخره و وارد میکنه و با سود 120 درصد میفروشه؟!!!!
چرا ایران خودرو رنو کپچر را با قیمت حدودا پنجاه میلیون خریده و با بیش از دو برابر قیمت میفروشه؟
آقای وزیر صنعت آقای معاون اول رییس جمهور جناب رییس جمهور عزیز وقت آن رسیده تا درد خودرو کشور را درمان کنید.اجازه ندید بیش از این جان و مال مردم قربانی مافیایی خودرو شود.
یک ایرانی: 1394/5/2512:57:31،
45
617
من میخرم
تو میخری
ما میخریم

حمایت از تولیدات داخلی یک تکلیفه.
حاجی: 1394/5/2512:57:44،
444
27
من یکی که نمیخرم
اینقدر ببریـــــــــــن بالا تا منفجرشین همتون ..
منتظر لایکهاتون هستم.
yes: 1394/5/2513:04:39،
502
29
به کف نرسیده ولی به کف میرسونیمش طوری که کف کنن
یاردانقلی: 1394/5/2513:04:42،
263
23
این نماینده های مجلس که پارسال میگفتن مطمئن باشید ما تا آخر تابستان 1393 قیمت خودرو را 30 درصد ارزان میکنیم الآن کجا هستن یکسال از آخرین مهلتی که خودشون داده بودند گذشته
عادل: 1394/5/2513:04:45،
249
22
خودروسازا میخوان با سفسته بافی هرجور شده مردمو به خرید خودرو ترغیب کنن اما کار به جایی نمیبره دیروز سایت خرید رنو کپچر باز شد اما هیچ کس نخرید اینام واسه حفظ آبروشون آخر شب زدن ظرفیت تکمیل!!! دارن به التماس می‌افتن
مردم: 1394/5/2513:11:05،
145
13
نکن این کارارو ایرانجیب
dandan: 1394/5/2513:15:42،
143
18
مگه اومده پایین،نکنه به پراید 21 تومنی یا ال لگن 42 تومنی عادت کردین که فکر میکنید پایین اومده،چه زود یادتون رفت
آرش: 1394/5/2513:17:56،
147
18
الان تازه سقف قیمتاست کو تا کف
توبه گرگ مرگه: 1394/5/2513:29:14،
110
13
اگر هم همه ی مدیران دلَال مآب خودرو ساز بیان تا کمر جلو مردم خم شن بخاطر جنایاتشون عذر خواهی کنن بازهم توبه گرگ مرگه
احسان: 1394/5/2513:33:28،
114
14
اسمه اینها رو خودرو نزارید این اشغالها تو افغانستان و عراق هم کسی سوار نمیشه
راننده تاکسی: 1394/5/2513:36:51،
27
114
این شایعاتو ی عده سود جو راه انداختن تا ماشینو از مردم مفت بخرن انبار کنن و بعد گرونتر به خود همین مردم بفروشن
لولو: 1394/5/2513:37:20،
87
20
نه هنوز.هروقت به نصف کاهش پیدا کرد به قیمت کف نزدیک شده!!!!!
علي: 1394/5/2513:40:13،
30
118
بزودي نرخ بهره بانكي پايين مياد. اونوقت كساني كه به عشق بهره پولشون توي بانك هي دم از تحريم خريد مي زنن حسابي پشيمون مي شن.. چون اونوقت .. سيل نقدينگي سرازير مي شه به بازار خودرو و مسكن و طلا
mehdi: 1394/5/2513:42:18،
159
18
من یه پراید مدل پایین دارم پول هم تو حسابم هست حدود 35 تومن ولی چون مردم تصمیم گرفتند حق خودشونو از خودروسازان بگیرند به احترام هموطنام همون پرایدو سوار میشم
پاسخ به (یه ایرانی): 1394/5/2513:49:17،
111
15
متاسفانه خودروسازها حمایت ما را حماقت فرض کرده اند!
سعید: 1394/5/2513:50:36،
77
15
کدوم مسئول تا حالا تو این مملکت راست گفته که این بخاد راست بگه. اینا فقط به فکر جیب خودشون هستن و اصلا مردم واسشون اهمیت ندارن از همین جا هم یه روز ضربه میخورن حالا ببین
میثم: 1394/5/2513:51:14،
70
17
تا قیمت همه ی ماشینای تولید داخل زیر 20 ملیون نیاد و دست این ماشینای چینی از بازار ایران کوتاه نشه نمیخریم.
لولو: 1394/5/2513:52:02،
70
14
پاسخ به یک ایرانی.&&٪***حمایت از تولیدات باکیفیت داخلی .....!!!نه حمایت از تولیداشغالهای داخلی!!!!!
جیمی: 1394/5/2513:52:40،
79
7
آقا کف قیمت کجا بود، این ماشینا نصف این قیمتم ارزش خرید نداره، کجای دنیا 20 سال یه ماشین با یه قیافه ثابت و هر سال بی کیفیت تر و گران تر دادن دست مردم خودشون!!؟؟، تو سه سال 3برابر شدن، تا کف قیمت خیلی جا داره
پاسخ به مهدی: 1394/5/2513:58:18،
49
15
یادت نره همین هموطنان ی روز پشت همو خالی کردن سکه را رسوندن به 1700
رضـا: 1394/5/2514:05:24،
43
14
اگه وضع رکود همینطور بمونه و حتی تشدید بشه مطمئنا برای رسیدن به کف قیمت جا باقی میمونه !
اونم در صورتی که کیفیت خودروهای داخلی ساخت دو سه سال اخیر واقعا به نسبت قیمتشون نمیارزه !
sorino: 1394/5/2514:06:47،
44
10
پاسخ به یک ایرانی:
شما از رو تکلیفت یه صد بار بنویس برادر تا گوشیت دستت بیاد .
در ایران ما اکثر تولید کننده ها بدلیل انحصاری بودن هر آشغالی رو با هر قیمتی که بتونن به مردم میدن . تکلیف اینه (( ایرانی انصاف داشته باش ))
مدیرفروش اسبق یک خودروسازی : 1394/5/2514:12:38،
64
21
نمیدونم این مقاله رو واسه جلب رضایت خودروسازان یاوزارت صنعت نوشته شده ولی اینو بهتون اطمینان میدم امکان افزایش قیمت خودروها وجود نداره به چنددلیل:فضای رکودکلی در بازار و نبودرفاه و شرایط مناسب مردم جهت خرید .انتظار کاهشی مردم بدلیل لغو تحریمها و ورود و تولید خودروهای باکیفیت خارجی،مطمئن باشید هم شورای رقابت وهم نمایندگان مجلس بخاطر انتخابات امسال و از طرفی دولت بخاطر امکان بدبینی و کاهش اعتماد و ایجاد نفرت ودلسردی بین مردم مجوز افزایش خودرو را ندادند و نخواهند داد.چاره این بازار:کاهش قیمت خودروها،افزایش کیفیت خودروها،عرضه خودروهای باکیفیت و باقیمت مناسب خارجی و درکنار آن ارایه وام های خرید خودرو باسود کم.بنده قبلا مدیرفروش یکی از خودروسازان بودم.باآرزوی توفیقات الهی و سلامتی برای خادمان صدیق و دلسوزان مردم و مملکت و ملت آگاه ایران
azaraxs: 1394/5/2514:18:01،
61
11
مقاله قشنگی بود خودرو سازها خوششون اومد
به سایت فروش خودرو ساز بزرگ مراجعه کنید ( نقد و اقساط )
یه پیشنهاد به خودرو سازها
به نظرم بازم دارین اشتباه می کنین 1- مردم پول ندارن 2- یا اگه دارن به ماشین نیاز ندارن 3- با توجه به قراردادهای جدید ( برای خودروهای جدید ) با شرکتهای مختلف و پر بودن انبارها از محصولات قدیمی ( 30 سال پیش ) و چینی شرایط فروش فوری با تحویل 5 روزه بزارید با 10 درصد تخفیف ویژه ، اونوقت ببینید مردم می خرن یا نه ( پول نقد کیمیاست )
پا فشاری زیاد از طرف خودرو سازها = پا فشاری مردم ( نخریدن ) رو به دنبال داره از ما گفتن azaraxs
امیر: 1394/5/2514:27:36،
50
7
شایعه؟!!! گرفتن ماهی از آب گل آلود؟!!!!

ایرانجیب از فرغون سازها چند گرفتی این گزارش رو پخش کردی...

از شما بعید بود...
مهران: 1394/5/2515:16:46،
18
57
همین که یه نمه گرون بشه همتون دوباره بدو بدو میرید تو صف خرید!
صادق: 1394/5/2516:53:06،
53
8
قیمت پارس lx قبل از عید 42.500.000 میلیون بود الان یه سری به سایت باما بزنید..التماس میکنن واسه فروختن به قیمت
33.900.000
من هم پول خرید دارم ولی ماشین دست دوم خودمو که 84 هست سوار میشم تا وقتی که به شعورم احترام بذارن
درود بر شرف وغیرتت هموطن..
به ایرانی بودنم افتخار میکنم
هه هه : 1394/5/2517:00:28،
41
11
به قول یه معروف آنقدر قیمتو بالا ببرین تا قیمت دونتون پاره بشه
حامد: 1394/5/2520:02:17،
13
13
از كف هم بايين تر امده وبافصل سرمابالاترمياد
مجید: 1394/5/2600:02:27،
22
11
واقعا چرا درک نمی کنید که هدف این کمپین برای کاهش قیمت لگن نیست. هدف تعطیلی کلیه کارخانه های لگن سازی نامحترم است.
ali: 1394/5/2722:05:40،
11
11
حالا چرا انقدر سنگ خودرو سازان رو به سینه زدید ؟! بیک یفیته و هر روز یه چیزیش کم میشه و قیمتش اضافه میشه
ارا: 1394/5/2512:28:26،
217
20
نویسنده محترم اینا ماشینو بدون دلیل 3برابر كردن حالا هیچی ارزون نشده میگی به كف رسیده.تحریم تحریم تحریم
بت: 1394/5/2513:04:41،
80
13
خود این نویسنده ظاهرا محترم هم اعتراف می کنه که تقاضای پنهان تو بازار هست واعتراف به دست نگهداشتن خریداران داره و به حقوق مصرف کننده رسمیت داده
خوب این قدم اوله که قبول کردند که نارضایتی در بازار موج می زنه
حالا قدم دوم اینه که رفتارهای نادرست و بی برنامه گی های مدیران به درستی ارزیابی و اصلاح بشه
داغون: 1394/5/2512:31:54،
192
19
بهمین خیال باش .ایران جیپ شما کدوم طرفی هستی .دیروز اصفهان پژو پارس 5ملیون افت قیمت داشت البته بازار.دیگه مردم از این لگنای گرون قیمت خسته شدن ادامه میدیم خودروهای فرسوده خودمون نگه میداریم تا وقتی که مسئولین بفهمن که واقعا ردم دیگه آشغال نمیخرن و یفکری بحال خودشون بکنن.زنده باد ایرانم.زنده باد ملت فهیم قهرمان.....
ناشناس: 1394/5/2513:37:36،
26
51
میشه به من بگی کدوم نمایشگاه تو اصفهان پارسو 5 ملیون زیر قیمت میده من برم بخرم؟!!!
جواب: 1394/5/2515:18:49،
22
20
شما میتونید اگه اصفهان هستید که هیچ اگرم نیستید تشریف ببرید نمایندگیهای شهر اصفحان آمار بگیرید .اونوقت اگه میخواید از این وضعیت سو استفاده بکنید .بکنید البته که عده ای منتظر این وضعیتن
پاسخ به ناشناس: 1394/5/2515:29:29،
21
12
شما میتونید واسه سواستفاده از این وضعیت .برید نمایشگاهای اصفهان و خریداری کنید
بینام: 1394/5/2512:32:03،
176
22
اتحاد اتحاد تا پیروزی
حالا کجاش رو دیدید
به امید روزی که که ناظر کاهش 100% قیمت خودرو داخلی باشیم به شرطی که پایبند بیعت مان باشیم
مانی: 1394/5/2512:54:43،
43
100
آخه کاهش 100 % یعنی چی؟
چرا ما اینقدر بی منطق شدیم و خیال پردازی میکنیم؟
بیعت تو چی؟توی خیال های بچه گونه؟!!
علی: 1394/5/2515:19:42،
28
13
100 درصد ارزونی یعنی این که مفت بشه!
رهام: 1394/5/2517:20:13،
23
11
مفتشم گرونه !
هادی: 1394/5/2519:59:14،
15
22
100% معلم ریاضیت کی بوده
معلم تو کی بوده: 1394/5/2521:35:31،
24
15
100درصد منظورشون اون 300درصدی هست که اضافه شد .زود یادتون میره .یا که.......پس بیخود جو نساز دوستمون درست گفتن تازه انصاف داشتن صد درصد گفتن
ايران: 1394/5/2512:33:32،
171
21
خودرو 200 تا 300 درصد گرانتر فروخته ميشود افت صد هزار تا ده ميليوني عددي نيست كمپين نه به خودرو صفر تا واقعي شدن قيمت ادامه دارد.
بهنام: 1394/5/2512:33:48،
143
18
تحریم دلار در کنار تحریم خودرو
سینا: 1394/5/2512:34:00،
149
16
تازه اوله راهه،شما ها باید بفهمید که احترام به مردم اولین چیز تو هر کاریه
محمد: 1394/5/2512:34:07،
162
18
تا ورشكستگي كامل خودروسازان از پاي نمي نشينيم
حیف: 1394/5/2512:45:11،
100
13
بغیر از چندرغاز حقوق کارگر بقیه اقلام تولید کاهش یافته آهن فولاد و....
پس کجا افزایش هزینه های تولید بالا رفته
narsis: 1394/5/2512:59:46،
79
6
موضوع فراتر از تحریم به خاطر قیمت و کیفیت است. مسئله دیگری که حتی با ارزان شدن هم از یاده مردم نمیره, استعمار این خودرو سازان در پی چندین و چند سال دروغ های پیاپیه که هر از چندی گوشه ای از این دروغ ها نمایان میشه.
فراتر ازون مسئولین این خودروسازان شعور مردم رو به سخره میگیرند و
بد تر ازون هرگز پذیرای اشتباهات گزشته نیستند و بر درستکار بودن خود که به یقین ذات و حقیقتشان برای مردم روشن شده اسرار دارند.
این تو بمیری ازون تو بمیری ها نیست.
به امید فردای بهتر.
یا حق.
پاسخ به حیف : 1394/5/2513:09:01،
42
14
افزایش حقوق و مزایای و پاداش و ............ مدیران
ناشناس: 1394/5/2514:00:24،
18
59
شما بشین تا ورشکسته بشه ! به همین خیال باش !
علی اصغر: 1394/5/2512:34:34،
95
16
ایران جیب شما اول موضع خود رو مشخص کنید با مردم هستید یا با کلاهبرداران و باند های سرمایه دار خودرو ساز که خون ملت رو تو شیشه کردن
یوسف : 1394/5/2512:35:17،
124
17
نمیخریمممممممممممم . هر چی بیشتر تقلا کنید کمتر میخریممم. فرغون سازای بیشعور
من: 1394/5/2512:35:21،
103
15
از مضمون نوشته بر مياد كه دارن اخرين مقاومتشون رو هم نشون ميدن. همت كنيد.
يه يا علي ديگه، كمر اين خودرو سازها شكسته است.
رضا: 1394/5/2512:35:47،
110
13
بنزین گرون میشه تا به فوب خلیج فارس برسه
قیمت ماشین چی؟
مگه خود ایرانجیب مقاله نذاشته بود که اختلاف قیمت ماشین تو ایران و امارات حداقل دو برابره؟
خوب قیمت ماشین ها رو هم به فوب خلیج فارس برسونید.
هر جا به سودتونه گرون میکنید. هر جا به ضررتون باشه میگید مواد اولیه گرون شد؟ چراژاپن اینطور نیست؟
ما مواد اولیه از خودمونه. ژاپن چی؟
خودرو صفر نمیخریم تا کمرشون ببره.
بله: 1394/5/2512:35:53،
24
141
شب عید یادمه اینقدر مردم پارس 36 تومنی نخریدند که یکدفعه شد 38 !
فکر: 1394/5/2512:37:21،
136
15
مثل اینکه نویسنده دوزاریش کجه آقا ما منتظر سقوط این دو خودرو ساز هستیم نه ارزون کردن آشغالاشون تا شرکتهای خوب دنیا با خریدن سهام این دو شرکت با توافق عادلانه محصولاتشون رو تو ایران تولید کنند که هم اونا سود کنند و هم بیکاری از بین بره و مردم ماشین به روز سوار شوند
از همه مهمتر این مدیرهای کودن و عقب مونده شاگردی این شرکتهای بین المللی رو کنند شاید بتونن مثل کره جنوبی تولید کننده واقعی بشن این راه درست پیشرفته
آرمین: 1394/5/2512:58:38،
20
79
به نظر شما بعد از نابودی این خودروسازا ارزون ترین ماشینی که با کیفیت باشه چنده؟؟
اصلا خبر داری؟میدونی داری ارزون ترین ماشین های دنیارو سوار میشی؟
خوب معلومه ارزون ترین بهترین نیست.
حقگو: 1394/5/2513:17:05،
23
61
باشه حتما!!!منتظر باشین،قراره بنز و ب.ام.و کوپنی بهتون بدهند!!!!مردمی که شب تا صبح میرفتن توی صف سکه و ارز!!!حالا هم منتظر ماشین مفت هستند
باب: 1394/5/2513:49:30،
37
15
آرمین و حقگوی عزیز
چرا لحن شما دلالها عین همه
خیلی تابلو نظر میدین. آسمون ریسمون نبافید روش مشارکت تولید خودرو بهترین روش تو دنیاست کشورهای فقیرتر از ایران مثل تایلند مالزی برزیل و... با این روشها هم سود خوب و هم تکنولوژی بدست اوردن و حالا سری تو سرا دارن پیدا می کنند
کره جنوبی یادتون نره
معمولی: 1394/5/2514:06:49،
50
12
خودرو هایی که ما باید بهشون 100 تا 200 میلیون تومان پول بدیم در دنیا بین 15 تا 20 هزار دلار فروخته میشه یعنی نهایتا با دلار 3500 تومان میشه70میلیون تومان ولی به ما حداقل میدن 3 برابر قیمت، بیدارشید ملت...
ذره بین: 1394/5/2514:12:36،
18
47
**********************
چرا هر کی حرف حق می زنه بهش می گن دلال؟
***********************
آرمین: 1394/5/2515:05:19،
18
25
باب عزیز
من این روش هارو میدونم عزیزم دلال هم نیستم ای کاش شما و امثال شما ندونسته و بدون فکر حرف نمیزدین
مشکل این ملت با قیمته بعد کیفیت پایین ایرانی
با روش مشارکت شما بگو که بلدی ماشین خوب رو چند بهت میدن؟
برادر هیچ جنس خوبی ارزون نیست
باب: 1394/5/2515:23:30،
26
12
آرمین جون
سیستم توو امثال تو مثل اینکه رو سوزن " من میدونم نمیشه" اونم با لحن کارتون گالیور گیر کرده.
این کار رو تویوتا تو تایلند انجام داده خوبم شده مردم تایلند خیلی فقیرتر از ایرانیها هستن ولی به راحتی و با قسط می تونم یه کرولا بخرن یه سری به سایتش بزن
خرج نداره
ساده : 1394/5/2516:06:04،
18
4
دقیقا حرف باب مستنده فقط این دولت ما اجازه ارزون شدن تولیدات مشترک را با عوارض و گمرکی و هزار درآمد دیگه برای پوشش ریخت و پاشهای درون مرزی و برون مرزی نمیده
خوب نمیشه هم خرما رو بخوای هم خدارو. یا نگران جیب نامبارک دولت باید باشند یا نگران سقوط جامعه در بیکاری و فساد حالا حساب کتاب سود و زیان اجتماع است
آرمین: 1394/5/2516:30:31،
14
16
خدایا ای کاش همه مردم مثل این باب اسفنجی ساده لوح بودن دیگه هیچکس هیچ غمی نداشت همه چی تو خیال بهترین میشد!!
انگار تو ایران نیستی تو چی میگی؟این حرفای تو شاید درست باشه اما تو ایران ما ... فهمیدی چی میخواستم بگم بابی؟
mehrad: 1394/5/2512:37:35،
108
8
تا نابودی کامل ویران خودرو و سایپا با هم متحدیم.مطمعنا نسلهای بعدی به خاطر این حرکت بزرگ واتحاد و نابودی دیکتاتوری خودرو به ما افنخار خواهند کرد
مسعودنجاران : 1394/5/2512:37:36،
83
8
نه عزیز جان به کف نرسیده حالا حالا ها جای برای کم شدن داره. ولی این ما ملت ایران هستیم که از دست این جنس های اشغال وچینی و دروغ گویی های شما صبرمان به کف رسیده
مکال: 1394/5/2512:37:47،
58
11
من منظور پاراگراف آخر رامتوجه نشدم. یعنی چی؟:

"بلكه به نفع فرصت‌طلباني است كه در اين سال‌ها نبض بازار خودرو را در دست گرفته‌اند و سودهاي كلاني به جيب زده‌اند"

کمپین به نفع دلالان است؟
ذره بین: 1394/5/2514:03:47،
18
28
آره دوست عزیز چون هر دلالی از هر 10 تا خودرویی که می فروشه یک دونش صفره
می تونه خودروهای کار کرده و چینی رو به ملت بندازه
وقتی مشتری خودروی صفر کم باشه تولید هم کاهش پیدا می کنه و بازار ماشین های کارکرده واسه دلالها چرب می شه
فکر: 1394/5/2514:53:44،
27
6
ذره بین این خزعبلات چیز تحویل مردم می دی حالا فرض کنیم نه تا ماشین کارکرده دلالی کنه
اگر مردم ماشین صفر بخرن که این دلال بیکار نمیشه تازه پورسانتش هم بالاتر میره
چون بالای هفتاد درصد خودروها توسط همین دلالها از لگن سازها خریداری می شد بعد به دست مردم میرسید
بت: 1394/5/2516:25:17،
20
13
زره بین نمی خوام دلت بشکنه ولی خودت هم با این نظرات آب دوغ خیاری رسوای این سایت شدی
آخه دلبرکم خودرو چینی تو همین کارخونه لگن سازا مونتاژ می شه حداقل نصفش از سایپا بیرون می آد
بالاخره تولید داخل هست یا نه که دلال میندازه به مردم
البته خود مردم مقصرند که هر کس و ناکسی میکنه تو پاچشون
خودروی ملی افتخار ملی!: 1394/5/2512:38:36،
92
12
چی چی به کف رسیده - بزارید تابستان تموم بشه از اینم خرابتره
على : 1394/5/2512:38:40،
27
8
نه خداييش ، اسراف ؟! يا اصراف ؟!؟
یک ایرانی: 1394/5/2512:39:04،
17
106
تو هم مثل من باش هم وطن حمایت از تولید داخلی ایرانخودرو سایپا

به امید پیروزی حق بر باطل.

منم یک ایرانی: 1394/5/2606:12:58،
13
11
دوست من چه دلیلی داره من ازتولیدات بی کیفیت داخلی حمایت کنم آیاتولیدکننده داخلی احترام به نظروخواسته مصرف کننده میذاره که من بخوام ازش دفاع کنم من میخواستم پارس صفربخرم ازهرکس میپرسم میگه نخرخوب نیست وکیفیت نداره اتفاقا فردامیخواستم قراربذارم بافروشنده وکارتکسی خریدکنم بامراجعه به این صحبتهاونظرات مردم وبه احترام همه هموطنام فعلا ازخریدمنصرف شدم باشدکه قیمت ارزانتروکیفیت بهبودیابد
13460: 1394/5/2512:39:08،
71
6
قیمت خودرو باید بیاد پایین
ذره بین: 1394/5/2512:40:35،
21
100
دقیقا درسته!
کاهش قیمت نخواهیم داشت
تا مهر ماه نیز قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی 2 تا 3 میلیون تومان افزایش خواهند داشت.
علی قاسمی: 1394/5/2513:19:27،
51
10
منم با حرف شما تا حدودي موافقم چون ان شاالله تا مهر ایران خودرو و سایپا نخواهیم داشت.
پاسخ به قاسمی: 1394/5/2513:59:43،
14
54
معلوم شما تعصب ملی نداری....
آرزو می کنی دومین صنعت ایران نابود بشه؟
مطمئنی ایرانی هستی؟
پاسخ: 1394/5/2514:37:38،
37
14
تعصب ملی بنداز در رو نیست
احترام به حقوق تمام هموطنهاست
مهدی: 1394/5/2512:40:36،
71
13
شما خیلی نمی خواد علمی و عقلی بررسی کنی. اینو بدون وقتی خودروساز مثلا وانت آریسان 20 ملیونی رو در اولین فروش با سه ملیون تخفیف به دلال ها می فروشه حتما 10 ملیون سود کشیده روش.نمایش خنده ناک دنا و حکایت صادراتش رو به خاطر داشته باش. مطمئنم پژو پارس هم بیشتر از 10 تا 12 ملیون براشون تموم نمیشه که به خلق الله نزدیک 40 تا می ندازند.به حرفهای اینها همونقدر میشه اعتماد کرد که به خودروهاشون و به خودروهاشون هم همونقدر میشه اعتماد کرد که به حرفهاشون....
هادی: 1394/5/2512:42:43،
29
53
ای رکود مربوط به خودرو نیست.در همه بازارهای دیگم مشهوده.پول نیست.قیمتها بالاس.خوش باشید
امیر: 1394/5/2512:56:25،
47
16
هادی خان ، مردم اراده کنند میخرند.خودتم این موضوع را میدونی.در هر بازاری . ولی اراده قوی این مردم که منجر به یکصدا شدنمون داره میشه ، خودرو-خونه-صوتی تصویری-و... را به زانو در میاره. فقط نگاه کن
مسعود : 1394/5/2512:57:19،
49
12
درسته تو مملکت رکود ....ولی بازار خرید و فروش خورو نابود نابود شده ....ایشالا نابودتر هم میشه......به کوری چشم دلال جماعت.
amir: 1394/5/2513:27:23،
17
21
اقای امیر خان خودرو رو با چیزای دیگه قاطی نکن. خودرو خیلی سود داره واسشون. ولی خونه و لوازماش قیمت کفه.
وحید: 1394/5/2512:47:36،
23
68
**********
دوستان

بیاین واقعیتو قبول کنیم

قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد ...

فقط الافیم ....
محمد: 1394/5/2512:47:49،
48
12
به کف رسیده چیه باید نصف بشه
پیمان: 1394/5/2512:48:23،
32
11
تازه ملت فهمیدن چطور رفتار کنند و این ماشینایه قیمت بالا رو نگیرن. اخه ماشینی ک انقدپول بابتش باید داد ک هیچ از لحاظ کیفی هم ک خوب نیستن. ایشالا ک همه خودروها ب قیمت خودشون و ارزششون برگردن
هموطن: 1394/5/2512:48:24،
35
13
خودروسازان داخلی حاضر به افزایش کیفیت خودرو نیستند ، قیمت را متعادل نمی کنند ، هزینه های داخلی خود را کاهش نمی دهند و انتظار دارند همه اینها را ملت تحمل کنند و اعتراضی هم نداشته باشند همانگونه که به دنیا فهماندیم ما چگونه ملتی هستیم به مدیران نالایق هم میفهمانیم که بر عکس آنچه که شما فکر می کنید ما ملت از سوء مدیریت شما کاملاً مطلعیم و آگاهانه به تحریم خودروسازان ادامه می دهیم.
سعید: 1394/5/2512:48:34،
47
11
واسه خودت هرچی دوست داشتی نوشتیااا...
چطور قیمت خودرو روز دنیا در امارت با هزینه حمل میشه 10 الی 15 هزار دلار؟؟ اونوقت این آشغال های 30 سال پیش هم همین قیمت رو داشته باشن؟؟؟ مردم رو چی فرض کردین که میگین این کف قیمت هست؟؟؟؟
عزیزم دزدی شاخ و دم نداره گرون فروشی هم یه نوع دزدی هست
بترس از خدا: 1394/5/2512:49:54،
45
13
بله اقاي مدير
ما مردم كوچه بازار هستيم ولي با هم متحد شديم كه شما كارشناس رو به زانو در بياريم تا بفهميد كه حق با مردم كوچه بازار هست نه توي مدير نا لايق
محمد: 1394/5/2512:54:15،
22
62
واقعا ایرانی ها مردمان عجیبی هستند!!!


اگر قرار باشه که در این مملکت چیزی ارزون بشه اونوقت کسی چیزی نمیخره اینقد اینکارو میکنیم که به قول معروف شورشو درمیاریم و پررو میشیم پس مقصر خودمونیم چون مردمان پررویی هستیم

پس باید حتما یه چماقی (منظور گرونی و تورم) بالاسرمون باشه تا ملت از ترس دو روز بعد برن خرید کنن و اینجوری چرخ اقتصاد بچرخه
حالا تو هی بگو نمیخرم نمیخرم تحریم تحریم
کو گوش شنوا کی ضرر میکنه معلومه خودمون
واقعا که نژاد ایرانی انسان های پررویی هستند!
فکر: 1394/5/2513:28:29،
46
18
دقیقا نژاد پر رویه
مثلا همین حاج محمد با اینکه به حقانیت مردم اعتماد داره ولی چون دلاله و نمیتونی نون بازوشو بخوره داره خودشو به در و دیوار می زنه
مرد نا حسابی اصلا کسی حق نداره چماقی بالای سر مردم بگيره
جهان سوم خطاب کردن ما هم دقیقا به خاطر طرز فکر امثال جنابعالی است
لولو : 1394/5/2513:39:41،
32
19
واقعا با نظرت ثابت کردی دلالی!!!!
razavi: 1394/5/2512:54:42،
23
34
آقا این قیمت ها تو بازار از کجا میشه پیدا کرد؟
هیچ جا من ندیدم 206 تیپ 5 رو 35.500 بدن
همه میگن 36.600
علی: 1394/5/2513:37:36،
25
15
تو سایتای فروش اینترنتی زیاده
ناشناس: 1394/5/2513:48:25،
23
20
دقیقا موافقم. واقعا نمیدونم این قیمتهای بازار سایت ایرانجیب از کجا درمیاد. مثلا کی سوزوکی اتوماتیک کلاس 8 رو 129 میفروشه؟ تو سایت bama که همه 137 تا 139 آگهی کردن
عادل: 1394/5/2512:54:45،
49
15
من که کپچر تحویل آذر داشتم رفتم انصراف دادم و فعلا نمیخرم حالا هرچی میخوای بشین فلسفه چینی کن که ارزون نمیشه منم میگم التماس نکن که ن می خ رم
هم وطن: 1394/5/2512:54:53،
41
11
ای مردم دانا و آگاه نخرید تا این آشغالارو که با ۴ یا ۵ میلیون میدن کشورای دوست و برادر نابود شن ، چرا ما لیاقت ماشین خوب رو نداریم ؟؟ واقعا چرا ؟
چمون از مردم کشورای دیگه کمه!!!! جوانای ایران همه عقده ای شدن بخدا،
خدایا خودت کمک کن برای نابودی ایرانخودرو با این قیمتاشون
kazemi1349: 1394/5/2513:01:20،
47
13
کف قیمتی در کار نیست!الان که اوج سفرهای تابستانیه قیمت اینه یک ماه دیگه که مدارس باز شد و پاییز اومد حال خودروسازان دیدن داره!تمام شد دوران پادشاهی لگن سازان .
رضا: 1394/5/2513:04:06،
36
17
آقا جدیدا وانت آریسان تحویل دادند که واقعا آشغال بود من هم که ثبت نام کرده بودم پس دادم 21900000تومان قیمتش بود در صورتی که 15000000تومان هم نمی ارزید......
آرش: 1394/5/2513:08:06،
36
14
قيمت خودرو ميبايست در كارخانه پايين بيايد نه بازار ملت كه نبايد ضرر كنند يكبار هم كه شده خودروساز سود 50 درصدي نگيرد
مهدی: 1394/5/2513:11:17،
36
5
خرید خودرو صفر ایرانی=تعمیر گاه و نمایندگی=بی احترامی=اعصاب خوردی=تلف کردن زمان و هزینه=فروش با ضرر
امیر: 1394/5/2513:19:39،
28
12
دزدی از جیب ملت بس نیست؟!
حامد: 1394/5/2513:20:16،
33
12
اگه مشکل کارگرای بیچاره ایران خودرو و سایپاست ، پیشنهاد میدم زمین کارخونه رو بفروشند پولشو بدهند به کارگرا تا این بهونه هم حذف بشه،چطور بهونه بیکاری کارگرا مهمه جون من و شما مهم نیست
ذره بین: 1394/5/2513:57:56،
17
22
جون من و شما دست خودمونه
یه کم تحقیق کنید ! بیشترین عامل مرگ و میر جاده ای عدم احتیاط و تخلف راننده است.
چند درصد راننده های ما قوانین رو رعایت می کنند
توی کدام جاده و بزرگراه بین دو خط رانندگی می کنند.
به خودرو ساز چه ربطی داره ؟ الان تمام استاندارهای روز از نظر آلودگی و ایمنی در خودروسازی ها رعایت می شه.
پاسخ به ذره بین: 1394/5/2515:37:56،
22
11
وقتی ماشین در حین رانندگی خاموش میشه باز هم راننده مقصره من فکر کنم جاده بیشعور مقصر باشه ! اصلا همه مقصرند بجز سازنده ! عجب استدلالی میاری پس کو 5 ستاره ایمنی کو کیسه هوای جانبی و پرده ای پس کو ..... و ....
احمدرضا: 1394/5/2513:22:52،
19
10
سلام نظر شخصیمه واقع بین باشیم ببینید 1.بیکاری باعث نداشتن درامد میشه نداشتن درامد هزارتا بدبختی ببار میاره وقتی جون این مملکت بعد درس و دانشگاه و سربازی میاد تو 27 سالگی و کار نداره و درامد نداره و هزارتا بدبختی تو یه جامعه مصرف گرای دروغ گو که حتی یک آچار نمیتونه بسازه چی میشه؟ هیچ جونی درامدی نداره که بخواد بخره خونه/ماشین و یا... هر کوفته دیگه ای با هزارتا بدبختی 2.گیریم کار کنه درامد 800 هزار تومانی پول یک وعده غذا در روز در یک ماه حساب کن ببین به کجای زندگیش میرسه ما ملت خوبی نیستیم باید قبول کرد. چرا چون خوب از بد تشخیص نمیدیم... وای بر باعثش تغییر دو جوره یا از صدر جامعه به عموم یا عموم به صدر جامعه کاش همیشه قبل از انجام کار فکر میشد.
محمد: 1394/5/2513:24:55،
22
31
من نمیدونم چرا یه عده که البته تعدادشونم کم نیست ماشالا ، فک نکرده حرف میزنن
بابا به فرض که شما نخرید و تحریم کنید بعدشم قیمتا بیاد پایین و اصلا نصف بشه به خیال خودتون که به هدفتون رسیدید
اما اون طرف قضیه رو نمیبینید شرکتا میگن ما زیان ده هستیم حالا شروع میکنن به تعدیل و اخراج نیرو
بعدش میدونید چه سونامی بزرگی اتفاق میفته
نه نمیدونید چون ... ندارید!
خنده: 1394/5/2516:31:27،
20
14
آره کلا تو چیزی نمیتونی چون تو باغ نیستی
محمد: 1394/5/2608:16:26،
14
13
جواب خنده

تو اول برو دستور زبان فارسی رو یاد بگیر که تو جملات چه افعالی رو بکار ببری !!!!!!!!!!
کوکی مزدا (تقلبی): 1394/5/2513:28:55،
23
22
دوستان ، اول به امید اینکه هر ایرانی بتواند با هر میزان سرمایه بهترین خودروهای دنیا را براند که این کمترین حق یک ایرانی است. اما برای کسانی که می خواهند واقع بین باشند و با اتکا به متغیرهای اقتصادی تصمیم گیری به خریدن یا نخریدن خودرو نمایند چند نکته را عرض می نمایم و امیدوارم با توجه به این مهم که بنده نه خودرو ساز هستم نه کارمند خودرو سازی و نه واسطه خرید و فروش ، این مطالب را مطالعه و در صورت صلاحدید مد نظر قرار دهید.
1- در این که خودرو سازان می توانند درصدی از سود و هزینه های خود را کاهش دهند شکی نیست اما توجه داشته باشید این درصد مقدار قابل توجهی نیست و در واقع در توان خودروسازان نیست. مطالبی از این قبیل که کاهش قیمت خودرو تا 50% جا دارد! بسیار غیر واقعی و غیر کارشناسی است....
سروش: 1394/5/2513:29:41،
24
16
این رکود بازار ناشی از خبر ورود شرکای جدید آلمانی و ایتالیایی خودرو سازان است و انتظار اینکه پس از ورود آنها خودرو های بهتری نصیب مردم شود اما مطمئنا کاهش قیمتی توسط خودرو سازان انجام نمی شود
k: 1394/5/2513:31:04،
26
15
سلام و درود بر همه ایرانی هایی که با تحریم خودروهای اشغال ایرانی و همبستگی با هم در نخریدن این لگنها کاری میکنند تا یکبار دیگر حداقل کمی حس کنیم ما هم میتوانیم
ali: 1394/5/2513:37:04،
26
5
دیروز ایران جیب مقاله ای منتشر کرد مبنی بر اینکه یکی از خودرو سازان بزرگ که به عقیده من سایپاس به نمایندگانش تو کل کشور ابلاق کرده که با پیشنهاد سود مشارکت بیشتر مانع از انصراف ثبت نام کننده ها بشن.
من یه دستگاه تیبا تحویل خرداد نوشته بودم که الان غریب به 2 ماه از موعد تحویل خودروم میگذره و هنوز هیچکس پاسخگو نیست بارها به نمایندگی مراجعه کردم هر بار با جواب امروز و فردا مواجه شدم. حالا تصمیم گرفتم انصراف بدم دیگه ماشین نمیخوام میگن پولت 1 ماه دیگه واریز میشه!
با این تفاصیر که گفتم شما جا من باشید از خودرو سازا راضی میمونید؟
اینا دیگه کارد رو به استخونه ملت رسوندن! تابستون تموم شد من نتونستم خانوادمو یه سفر ببر. خیر نبینن به حق علی.
کوکی مزدا (تقلبی): 1394/5/2513:37:34،
18
21
2- توجه داشته باشید که 2 عامل بسیار مهم در آینده قیمت خودرو نقش اصلی را بازی خواهند نمود :
اول : تعادل عرضه و تقاضا که مبنای اصلی اقتصاد است. با توجه به کاهش خرید خودرو از اواخر سال 91 تاکنون (که به دلیل انتظارات خریداران مبنی بر ورود خودروسازان خارجی و تولید یک شبه خودرو ! بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز جهت ایجاد زیرساخت و اجرائی شدن استانداردها و با قیمت به عنوان مثال بیست میلیونی برای فولکس و غیره ..! می باشد ) در حال حاضر با انباشت تقاضا مواجه هستیم که می تواند قیمت را در آینده افزایش دهد اما از طرفی تولید تقریبا روزانه 2000 خودرو توسط یکی از خودرو سازان ، پاسخگوی این انباشت تقاضا در آینده خواهد بود پس افزایش قیمتی یا در میان نخواهد بود و یا مقدار اندکی با شرط افزایش کیفیت خواهد بود. اما در هر حال کاهش قیمت شدید نیز همانطور که ذکر گردید نخواهیم داشت.
جاسم زبر ماوی: 1394/5/2513:38:23،
30
9
به چه روزی افتادن میگن شایعه.....نه آقای نویسنده و مزد بگیر خودرو ساز.....این واقعیته ،،،،کمپین هم واقعیته.....پول هم داریم نمی خریم. نه کیفیت رفته بالا نه قیمت اومده پایین.....نابودی فرقون سازها حتمی است.....
حمید: 1394/5/2513:43:49،
15
22
شما ملت فکر می کنید این لگن سازان داخلی ضرر می کنند ؟ نه برادر من . من خود مهندسم و به وزیر صنعت و یکه زارع و نعمت زاده پیشنهاد توقف خط تولید لگن و راه اندازی خط تولید واجبی اعلا برای روتوش و جلای کلیه جلوبندیهای دو جنس را دادم که تمامی مواد اولیه ان داخلی بوده و هیچ ارزبری هم ندارد . الان خود مدیران ایران خودرو و سایپا برای امتحان چند شب پیش از این نوع تولید استفاده و بعد از کاربرد و نظرسنجی نهایت رضایت را اعلام نمودند . قرار شد مخلوط نوره اعلا صد در صد ایرانی را در همان لگنهای تولید ایران لگن با مقداری اب گرم آغشته و سه سوته نتیجه را مشاهده کنند . ضمنا شعار ایران خودرو از راه ترا میخواند از این بعد میشود نوره ترا میخاراند .
کوکی مزدا (تقلبی): 1394/5/2513:44:51،
17
19
2-
دوم : هرگونه کاهش قیمت صرفا می تواند با حمایت دولت از واردات خودروهای خارجی با کمترین سهم سود بازرگانی اتفاق بیافتد که در نتیجه خودروی داخلی چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت غیر رقابتی گردیده و در نتیجه قیمت ها به شدت کاهش خواهد یافت ! دوستان چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اصولا به نفع کشور من وشما که دارای زیر ساخت های هرچند متوسط تولید خودرو می باشد نیست. راه حل بهتر همان ارتقا این زیر ساخت ها با کمک از خودروسازان معتبر جهان بوده و این فرآیند کمتر از یک دوره 3 ساله اتفاق نخواهد افتاد . بنابراین ورود خودروهای جدید تر با قیمت پائین تر فعلا امکان پذیر نبوده و شاید در آینده نیز خودروی جدید تر تولید شود اما نه با قیمت کمتر بلکه با کلاس و کیفیت بهتر جهت پوشش بخش دیگری از بازار!
علی: 1394/5/2513:45:27،
32
14
یه چیزی میگم خودتون قضاوت کنید:
به عنوان مثال شرکت هیوندا میاد خودرو اکسنت رو با موتور 1600 و قدرت حدود 125 اسب بخار و کم مصرف با تهویه اتوماتیک دیجیتال دوربین عقب و سنسور و 6 ایربگ و ... و در سریهای جدید با گیربوکس 7 سرعته دوکلاچه و کروز کنترل به همراه 5 سال گاراننیدر دوبی ینی بیخ گوش ایران میده 38 میلیون
ایران فرغون هم یه 206 تیپ 5 رو با موتور چینی و گیربوکس 405 و 2 ایربگی که معمولا عمل نمیکنن و 105 اسب بخار قدرت و پرمصرف و تکنولوژی قدیمی با دو سال گارانتی! و کیفیت مفتضحانه میده 36 تومن.


دیگه خودتون برگیرید داستانو که 206 واسش چند در میاد!
azaraxs: 1394/5/2513:49:05،
29
13
مقاله قشنگی بود خودرو سازها خوششون اومد
به سایت فروش خودرو ساز بزرگ مراجعه کنید ( نقد و اقساط )
یه پیشنهاد به خودرو سازها
به نظرم بازم دارین اشتباه می کنین 1- مردم پول ندارن 2- یا اگه دارن به ماشین نیاز ندارن 3- با توجه به قراردادهای جدید ( برای خودروهای جدید ) با شرکتهای مختلف و پر بودن انبارها از محصولات قدیمی ( 30 سال پیش ) و چینی شرایط فروش فوری با تحویل 5 روزه بزارید با 10 درصد تخفیف ویژه ، اونوقت ببینید مردم می خرن یا نه ( پول نقد کیمیاست )
پا فشاری زیاد از طرف خودرو سازها = پا فشاری مردم ( نخریدن ) رو به دنبال داره از ما گفتن azaraxs
کوکی مزدا (تقلبی): 1394/5/2513:52:22،
17
25
3- کمپین به وجود آمده ( فارغ از صحیح یا نا صحیح ) بودن آن می تواند منجر به تغییر روش های فروش و احترام بیشتر به حقوق مصرف کننده از جانب خودروسازان باشد که به نظر می رسد این اتفاق در حال روی دادن است. این مسئله را این حقیر سال گذشته در پاسخ به دوست عزیزی با نام کوکی (مزدا) که اعتقاد به کاهش 50% مسکن و خودرو با نخریدن بود اظهار نمودم ( می توانید به آرشیو ایرانجیب با همین نام مراجعه فرمائید) . در آن مقطع اشاره نمودم که راه حل خودروسازان برای خروج از بحران و جلب رضایت مصرف کننده، بالا بردن کیفیت و استفاده از روشهای اقساط متنوع و مناسب با بودجه خریداران می باشد. از این طریق حجم فورش افزایش یافته و نقدینگی و سود از طریق این افزایش سیر صعودی می یابد و دو طرف منتفع خواهند گردید. اما مهم آن است که این کمپین موجب کاهش قیمت نخواهد گردید و همانطور که .....
کوکی مزدا (تقلبی): 1394/5/2514:02:11،
17
29
.... ملاحظه می فرمائید قیمت تنها در بازار و به دلیل کاهش فعلی تقاضا و نگرانی واسطه ها از سکون سرمایه کاهش یافته اما کمپین مذکور هیچ تاثیری در قیمت کارخانه نداشته است. توجه بفرمائید همانطور که عرض نمودم کارخانه با هزینه های فعلی شاید قادر به ارائه درصد تخفیف کمی باشد اما تورم سال بعد این درصد را نیز خنثی خواهد نمود و به مرور بازار قیمت خود را با کارخانه تنظیم خواهد نمود چرا که خریداران واقعی و دارای نیاز واقعی پس از مدتی به غیر واقعی بودن انتظاراتی چون کاهش دلار به زیر 3000 تومان ، ورود و یا تولید خودروهای روز دنیا با قیمتی برابر یا کمتر از خودروهای داخلی و کاهش قیمت بیش از 2% یا تعطیلی خودروسازان و اخراج هزاران کارمند پی خواهند برد و به بازار باز خواهند گشت . فراموش نکنیم که رفتار مصرف کننده با ایجاد یک کمپین تغییری نخواهد نمود و در نهایت تیاز مصرف کننده و عرضه و تقاضا تعیین کننده می باشد
باب: 1394/5/2514:34:03،
24
17
کوکی جون دیگه زدی جاده خاکی
این همه آسمون ریسمون بافتی که بگی آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته
نه عزیز این تو بمیریا از اون تو بمیریا نیست
عباس: 1394/5/2514:07:46،
26
13
خودرو سازان ناجوانمردانه فقط قیمت ها را 300%در چند مرحله افزایش دادند به این هم راضی نشدند کیفییت را هم تا سر حد سوداوری بیشترپایین اوردند حالا هم گستاخی را از حد گذرانده نه تنها عذر خواه نیستند بلکه رو به تهدید وارعاب اورده اند حتی حاضر به بهینه کردن تولیدات خود هم نیستند پس چاره کار فقط همبستگی واتحاد و انسجام یکپارچگی کلیه احاد مردم تا تعغیر رویه وبهبود کیفییت خودرو داخلی است
kaka: 1394/5/2514:08:48،
22
13
زنده باد ایران فر غون و سایپا لگن
کوکی مزدا (تقلبی): 1394/5/2514:09:22،
18
30
سخن آخر آنکه کسانی که قصد استفاده از خودرو را داشته و دارای نیاز واقعی می باشند از شرایط فروش فعلی که متعادل تر و منطقی تر نسبت به قبل می باشد استفاده نموده و خودروی خود را چه از بازار و چه از کارخانه خریداری نمایند . کسانی هم که نیاز ندارند خریداری ننمایند تا سفته بازی و افزایش قیمت در حاشیه بازار از بین برود و قیمت ها دارای ثبات و منطق بیشتری بشوند.
مطالب ذکر شده صرفا نظرات و عقاید اینجانب و درجهت تنویر اذهان مخاطبان محترم این سایت می باشد. این مطالب با توجه به درجه برخورداری از دانش و منطق اقتصادی و نیز واقع بینی اشخاص مختلف قابلیت برداشت های گوناگون را داشته و در هر صورت نظرات اشخاص مخالف و موافق برای اینجانب بسیار محترم می باشد. با آرزوی بهترین زندگی برای تمام ایرانی های عزیز.
P: 1394/5/2514:54:58،
14
25
من نطر شما را تا آخر خوندم واقعا لذت بردم از استدلال هایتان
البته این کمپین ها که تو این دو سال شروع به کار کرده اند و تشویق به نخریدن می کنند هرچند هم بی تاثیر ولی اهداف دیگری در سر دارند و آنها نه دغدغه قیمت و نه دغدغه کیفیت ندارند
هدف اصلی آنها سیاه نمایی و سیاسی بازی است که عده ای هم بدون در نظر گرفتن نیات اصلی آنها با آنها همراهی می کنند و آب تو آسیاب دشمن می ریزند
ناشناس: 1394/5/2514:14:17،
27
14
بدبختا خودروسازان چي بايد بخورن تا حالا در عرض دو سه سال قيمت رو سه برابر كردند تازه به بخور بخور عادت كردن چشمون باز شده كه بالاتر ببرن اونوقت ما بياين بگيم قيمت پايين تر بشه!!!!!!!!!!!!!!
غريبه: 1394/5/2514:17:08،
25
10
براي ايندگان خواهم نوشت كه در نبردي نابرابر مردمي با اراده پولادين و اتحادي از جنس ايراني پس از بيست سال تحمل چپاولگري مافياي خودرو كه كيفيت پايين خودروهاي اين غارتگران ،
جان هزاران ايراني هم وطنم را در تصادفات گرفت .
هزاران كودك بي مادر شد و
. هزار طفل بي پدر و سودهاي بالاي اين چپاولگران داخلي ، كمر مردمم را در بدترين شرايط تحريم بيشتر از دشمنان خارجي شكست. از ما بر ما بود، نه از غريبه بر ما ، در شهريور ١٣٩٤ خورشيدي بر طبل پيروزي كوبيدند و به سلطه انان بر صنعت خودرو ايران پايان دادند زنده باد ايران و ايراني
حتما بخونید: 1394/5/2514:22:24،
26
11
ایران خودرو و سایپا در آستانه ورشکستگی ....باتوجه به رکود شدید بازار خودرو و از طرفی واردات ماشینهای برند و خارجی و با کیفیت بالا برای اولین بار طی سالهای اخیر مردم همدل شدند و خودرو صفر نخریدند تا جایی که خبر گزاری فارس به این موضوع اعتراف کرد حالا مردم ایران کاری کردند کارستان و بجای صف کشیدن در خرید اینترنتی سایت سایپا و ایران خودرو به خواب زمستانی رفته یا شاید مردم بیدار شده اند محصولات ایران خودرو و سایپا که در کشورهای عراق پاکستان و تاجیکستان به قیمت یک چهارم داخل کشور فروخته میشد از طرف آنها هم دیپورت شدند و به علت استاندارد پایین دیگر میلی به خرید این اسباب بازیهای ایرانی ندارند خوشحالیم که بالاخره مردم فهمیدند راه مقابله با گرانی نخریدن است و کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور و نه تحریمها ست امیدواریم با این روند دربازار مسکن و ز
مزدک: 1394/5/2514:27:36،
23
5
تازه اول راهیم...
حالا حالا ها جا داره ...
وعده های توخالی: 1394/5/2514:32:05،
26
15
ما رکورد زدیم " ما در طی یک هفته در سال 91 ارزش دارایی هامون یک سوم شده و همه قیمتها چند برابر "" ما رکورد زدیم " رکورد بدبختی و نابودی زندگی مردم و دزدی و اختلاس و کاسبس کاسبان تحریم و فتنه و..............." حالا هم انقدر این خودروهای طرح فرغون بی کیفیت رو نمیخریم تا قیمت پایین بیاد " هنوز اولشه " تحریم خرید
بت: 1394/5/2514:46:43،
23
5
این رکورد زدیم رو خوب اومدی
داغدار: 1394/5/2514:34:44،
28
13
نمی دانیم که قیمتها به کف بازار رسیده یا نه ولی خوب می دانیم
خودروهای دهه نود میلادی با کمترین کیفیت ارزش خرید ندارند.!!!
احمد: 1394/5/2514:38:01،
27
15
اگه این تولید ملی است وباتولید ملی پدر مردم را میخواهید دربیارید همان بهتر که ورشکسته بشن.
حسین شیرازی: 1394/5/2514:39:12،
20
14
یا علی گفتیم
محمود: 1394/5/2514:45:47،
23
5
ببینید در بحث خودرو که همه چی عیان است قیمت جهانی اش با تعرفه های نجومی حال ما میگیرند و نمی گذارند ما رنگ آسایش و لذت رانندگی را بچشیم و این همه کشته تصادف رانندگی را ندیده میگیرن و زور میگویند حالا حسابش را بکنید آن چیزهای مشخص نیست چه بلایی سر ما می آورند
ملت غیور در حرف: 1394/5/2514:48:38،
26
8
ملت سوریه حاضره با خون دادن هزینه توهین به ملتش رو بده
اونوقت ما حاضر نیستیم به خاطر شرافتمون از چندماه راحتیمون بگذریم
میثم: 1394/5/2514:55:26،
23
12
انداره 100سال سود کردن تو این 5سال بسه دیگه همینا با مذاکرات مخالف هستن باید حک ماشین های ایران خودرو و سایپا از خط خارج بشه جای ماشین های اروپایی تولید بشه شمایه درص فکرشو کنید اگر توافق نشه همین پرشیا میشه 50میلیون
هادی: 1394/5/2514:57:14،
19
16
کسی تحریم نکرده اینقدر قیمت ها بالاس و کیفیت پایینه و از 91 به اینور بازار از تولیداشباع شده میشه دست دوم دلخواه رو پیدا کرد و نیازی به خرید خودرو صفر نداشت
امین: 1394/5/2514:59:54،
30
14
حالا قیمت به کنار کیفیت ماشین‌های ایرانی واقعا افتضاح خدا لعنتشون کنه که حلال و حروم براشون فرق نمیکنه
اینکا: 1394/5/2515:07:30،
25
12
پارکینگ ایران خودرو و سایپا داره پر میشه
بعدش میخوان چیکار کنن
تا کی میخوان ماشینارو انبار کنن
تا کی میخوان خط تولید و فعال نگه دارن
مطمئن باشین بزودی دست بکار میشن
احتمالا سود بانکی رو کم میکنند
مردم باید هوشیار باشند
فکر: 1394/5/2515:35:31،
18
12
پایین آوردن سود بانکی هم حدی داره به علاوه لگن سازها هم مجبور هستند به طبع بانک سود مشارکت رو پایین بیابند والا خودزنی کردن
دولت هم حاضر نیست به خاطر دوتا خودروساز که حالا تبدیل به انگل شدن، کل اقتصاد در حال احتضار ایران رو با پایین آوردن غیر منطقی و بیش از حد سود فدا کنه
پس با نخریدن خودرو صفر مجبورند یک راه حل عاقلانه و علمی و درازمدت پیدا کنند
رضا: 1394/5/2515:07:47،
18
11
اگه یه سربه ایران خودرو وسایپا بزیید وکشورای خارجی اونوقت میفهمید بابا این دوقول خودروسازی کارشون درسته فقط دکونشون بجاست بین یه مجموعه گیر افتاده برا دولت خوش جاست خخخخ
pejman: 1394/5/2515:11:33،
27
13
من ماشینمو فروختم و از اتوبوس استفاده میکنم.دیگه ماشین نمیخرم تا حداقل قیمتها نصف بشه.دردشو میذارم به دل آقایون.
day: 1394/5/2515:23:36،
21
12
اتفاقي كه الان افتاده اينه كه بازار حدودا ٥% از كارخونه شده. به دلايل مختلف. ١ كاهش توان اقتصادي مردم ٢ انتظار براي وضعيت بهتر بعد از تحريمها از نظر ارزاني ٣ كاهش شديد كيفيت خصوصا تو بعضي از انواع به خصوص ٤ افزايش قيمت در سال ٩٤ كه باز هم وضعيتو بدتر كرد. و..... حالا با اين وضعيت فقط بايد ازشون نخريم خودشون ٢ راه بيشتر واسشون نميمونه يا ١ كاهش قيمت و بالا برن كيفيت و خدمات پس از فروش و خوش قولي در تحويل و ... يا ٢ كاهش توليد. اينا هم ١٠٠٪ راه اولو ميرن. به نظر من كه ١٠٪ كاهش در قيمت رو خواهيم داشت قاطعا( قيمت كارخانه) ولي مهمتر از اون تنوع توليد بالاتر رفتن كيفيت خدمات فروش و پس از فروشه كه اونا هم با تحريمشون درست ميشه
باب: 1394/5/2515:42:53،
19
11
اکثر این مدیرها و وزرا آنقدر خودخواه و از خود راضی هستند که مطمئناً راه دوم رو انتخاب میکنند
لجبازی اتمی و چاه تحریمها یادتون نره
جایی که عقل نباشه جان در عذابه
وحيد يوسفي: 1394/5/2515:33:42،
18
20
الكي دلتونو خوش نكنيد.
تا شهريور قيمت پرايد ميشه 28 ميليون و پيكان وانت ميشه 22 ميليون.
حالا هي بريد كمپين راه بندازيد.
جمع كنيد بابا.
كسي هم كه دوست نداره يا پول نداره كاري نداره.
ميتونه با پاي پياده بره اينور اونور.
يا با مترو يا اتوبوس.
kazemi1349: 1394/5/2517:33:33،
16
12
اطلاعات و سوادت از اینجا معلوم میشه که هنوز نمیدونی از اول امسال تولید پیکان وانت متوقف شده!!!مجبوری نظر بدی؟!
ایرانی: 1394/5/2609:01:20،
14
13
یا بفهم ، یا اگر درایت فهم نداری ، سکوت کن و حرفی نزن.
علی: 1394/5/2515:43:09،
18
10
خودروساز داخلی اگه طلا هم در خودرو های 405 و پراید و ...بکار ببره،ذره ای ارزش نداره،مثل خانه 50 سال ساختیست که نما کنند.خودرو هم باید با کیفیت باشه هم به روز.اینو خودرو ساز باید بفمه،گرچه میفهمه ولی با تعرفه گذاشتن روی خودروهای روز دنیا،ملتی را بدبخت کرده اند.
سامان: 1394/5/2515:43:27،
22
14
شاید نخریدن خودرو باعث کاهش قیمت انچنانی نشه ولی بدون شک باعث ورشکستگی فرغون سازان خواهد شد پس در هر صورت نخرید
حاجی: 1394/5/2516:15:21،
21
10
چه مقاله زیرکانه ای . بنطرم دست پخت خودرو سازهاست
بت: 1394/5/2516:17:40،
21
11
مثل مدیر عامل ایران‌خودرو هارت و پورت می کنی
نسبتی داری باهاش نکنه باباته؟
وحید@@@@: 1394/5/2516:24:15،
22
12
انبارها انباشته شده از خودرو صفر.کارخونه ها هرماه 3 روز تولیدو تعلیق میکنن.

با این حال حاضر نمیشن مثل آدم به مردم ماشین بفروشن.اینا هدفشون فقط

این که دلال بازی راه بندازن و مردم بیارن تو صف ماشیناشون دولا پهنا بندازن به

مردم.شیرینی 2 سال پیش بدجوری به دهنشون خوش اومده.هرکی به خودش

ارزش قائل هست نمیره از اینا ماشین بخره.
رضا: 1394/5/2516:32:15،
21
13
ایران جیب طرف نگیر.
نخرید تا قیمتا به کف برسه پراید که شد7تومن بخرید.
خودروی صفر هرگز: 1394/5/2517:06:17،
17
13
درود به همت بلند ایرانی...این فرغون سازان با سواستفاده از بحث تحریم بزرگترین جنایتهای ممکن رو در حق ملت ایران انجام دادند..بدانید که ظلم شما تداوم نخواهد یافت و مهر خیانت تا ابد برپیشانیتان خواهد ماند.. خودروی صفر هرگز...نمیخرم.نمیخری. نمیخریم.
محسن : 1394/5/2517:10:58،
18
11
از کی تا حالا خریدارانی که از قیمت و کیفیت و کلی موارد دیگر ناراضی هستند شدن فرصت طلبانی که میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی تو هر زمینه کسی اعتراض داشته باشه باید یه انگی بهش بچسبونید؟؟؟؟
خوبه نگفتی تشویش اذهان عمومی!!!!!!!!!
ممد: 1394/5/2517:28:48،
25
4
در صورتی بازار خودرو دوباره رونق میگیره که این وارد کنندگان محترم برن یه سری خریدار هم برای خودروهاشون وارد کنن
حاجی فیروز: 1394/5/2518:05:59،
14
12
بیایم برای ضایع نشدن حق مردم ماشین نخریم تا قیمت ها شکسته شوند یا خودروسازان داخلی در هم شکنند و به درک واصل بشن قاتلین جاده ها
 : 1394/5/2519:17:01،
20
20
تاريخ ثابت كرده كه عقل جمعي هميشه اشتباه ميكنه
اگر اهل مطالعه نيستيد كافيه به 10 سال اخير نگاهي بياندازيد خودتون متوجه ميشيد
توصيه اكيد بنده به افرادي كه مثل من با عرق ريختن و زحمت زياد و هزاران اميد و آرزو براي خريد يك خودرو پول جمع كردن اينه كه تا دير نشده خريد خودشون رو انجام بدن
حاصل اين كمپين ( خود زني ) تشنه تر شدن بازار و افزايش ناگهاني تقاضا خواهد بود كه نتيجه اي جز افزايش قيمت نخواهد داشت
امین: 1394/5/2519:39:03،
16
11
ماشین نخریدن خودرو یه طرف .انصراف دهندگان پدر کارخونه رو درآوردن.
ناصر: 1394/5/2522:34:41،
13
13
با نظرت کاملاً موافقم
وقتی نظرات رو خوندم یاد اوایل انقلاب افتادم
اون موقع هم اکثریت مردم همینطور فکر میکردن
مهدی: 1394/5/2521:52:47،
24
5
من یه 405 دارم. 80 تومن هم تو حسابم هست ولی تا قیمتها واقعی نشه هیچ ماشینی نمیخرم.
با این پول باید بهترین ماشین روز دنیا رو سوار شم نه این لگن ها رو.
پوشاندن: 1394/5/2608:59:58،
12
8
آفرین بر شما
اگر بر همین عزم استوار بمانیم ، شک نکن به حق و حقوق خود می رسیم.

یکی از عجایب روزگار این است که در این مملکت به ریال حقوق می گیریم و به دلار خرج می کنیم!
محمد: 1394/5/2522:00:28،
9
6
سلام
من متعجبم چرا باید این همه مردم ماشین شخصی و سواری باید داشته باشند دولت باید زیرساختهای حمل و نقل شهری و بین شهری را توسعه بده
در کشورهای توسعه یافته هزینه استفاده از سیستم عمومی بسیار کنتر از شخصی هست از هر جهت به صرفه تر است که از سیستم عمومی استفاده شود
سرعت قطارهای بین شهری و متروها بیش از 300 کیلومتر در ساعت هست
باید مردم را برای استفاده و حتی سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل عمومی تشویق کنیم به خاطر سلامتی خودمان و آینده بچه هایمان
سعيد: 1394/5/2522:05:15،
7
7
اقا پارس سال اگه ٣٠ تؤمن هر تعداد داري ميخرم دونه اي ١ تؤمن كميسيون ميدم
رضا: 1394/5/2522:09:03،
10
10
من که میخرم شما ایسته کنین تا بیاد پایین پول ندارید چرا ....
کارگر: 1394/5/2522:47:29،
11
7
خیلی جالبه
می گن ماشین گرون شد چون دلار نسبت به سال 90 سه برابر شده! خوب مگه حقوق کارگرا رو به دلار میدادن مگه سنگ آهن و پول برقشون رو به دلار میدادن. شروع کردن بخشی از قطعات رو از چین وارد کردن که اونهم بسیار بی کیفیت شده و عملا از قبل هم ارزونتر تموم میشه.
من که چهار میلیون خرج ماشین فعلیم بکنم میشه عروسک، تازه قطعات فعلیش از این جنسای بنجل چینی خیلی هم بهتره، درضمن افت مدل هم ندارم.
پولم رو هم مفت بدست نیاوردمش که بخوام با خرید ماشین صفر دور بریزم.
anvar: 1394/5/2522:54:24،
10
6
هموطنانمان نخرید نخرید این خودروهای خودگش وبدون استاندارد جهانی
کارگر: 1394/5/2523:09:52،
8
8
چیزی خنده دارتر از این حاشیه سود بازار وجود نداره
آخه خودرو ساز محترم مگه تو قیمت قطعات مصرفیت رو نداری. اگه ریگی به کفشت نباشه کافیه که قیمت قطعات مصرفیت رو در سودت ضرب کنی که بشه فیمت نهایی خودرو. تو که داری به لطف تزریق پول ملی مملکت و سنگ اندازی تو واردات خودرو خودت رو سرپا نگه میداری به حاشیه سود بازار چه کار داری؟
علی: 1394/5/2523:10:07،
11
7
با سلام.لطفا قیمت خودرو ها را 60 در صد پایین باید بیاورید.
ملت از کجا پول بیاورند.مدیر ها را عوض کنید.تورم هم باید 2
باشد، نه 11
مهدی: 1394/5/2600:00:23،
7
6
سلام من از یکی از نمایندگی ها در مرام رفاقت شنیدم که ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ حساب اونا میشه ۲۶ میلیون من باورم نشد به نظر شما صحت داره .
باران: 1394/5/2602:39:41،
8
7
تا قيمتا به كف برسه ما هممون كف ميكنيم
حسین : 1394/5/2607:58:35،
7
8
ایران جیب اصلا از این اخبارت خوشم نیومد راستشو بگو چقدر گرفتی ؟
فردين: 1394/5/2608:36:17،
12
8
آب ريخته رو نميشه جمع كرد. خودرو سازها با اين آبرو ريزي و با مال و جان مردم بازي كردن بايد به فكر تعطيلي باشن نه به فكر ارتقاع كيفيت و ...
مزدک: 1394/5/2608:42:07،
8
7
تولید کلیه محصولات فعلی ایران خودرو و سایپا و دیگر کارخانه ها باید متوقف شود...
تولید ماشین های روز دنیا در دست کار قرار گیرد و با قیمت جهانی...
این است حرف تحریم کنندگان خودرو...
پوشاندن: 1394/5/2608:57:33،
10
8
قیمت خودروی ایرانی باید پایین و پایین تر بیاد

تحت هر شرایط ما با همگرایی همگانی ، خودروهای صفر داخلی رو تحریم کردیم و اگر مردم ما حتی سر سوزن هم از این موضوع (بی کیفیتی و گرانی کاذب) خودروی ایرانی درک و فهم داشته باشند (که دارند) اقدام به خرید نمی کنند و تا جایی که قیمت و کیفیت آن مناسب شان ایرانی باشد مقاومت می کنند.

امیدوارم وسط راه در جا نزنیم و همچنان به تحریم این آشغالهای آدمکش (خودروی ایرانی) ادامه بدهیم.
بهزاد تحریم: 1394/5/2610:03:00،
10
7
وقتی این همه کامنتای باحالو میخونم حال میکنم به خدا. دم همه مردم که انقد دارن خوب پیش میرن گرم، خدا با ماست. از ایران جیب هم خواهش میکنم با مردم باشه چون این مردمن که حق انتخاب دارن. الانم انتخابشون رعایت انصاف، عدالت، صداقت توسط آقایونه که یه عمر خونشونو مکیده. این مطالب به نفع اون مرفه بیدری نیست که همیشه منافعش توی هرج و مرجه. طرف اون بندگان خداییه که با بدبخیتی و فلاکت سرمایه ی زندگیشو تبدیل به یه خودرو میکنن غافل از اینکه بلای جوشون میشه. بعد داریم دنبال دشمن توی جاهای دیگه میگردیم. دشمن توی خونمونه.
شاکری: 1394/5/2610:03:02،
10
7
باسلام چون به وطنم عشق دارم خودرو صفر نمی خرم تا خودروسازان یکه تازی نکنند این عقیده هر ایرانی غیرتمند است باسپاس
مازیار: 1394/5/2702:44:20،
7
5
نه به خودرو صفر تا واقعی شدن قیمت خودرو ها. اتحاد و وحدت رمز پیروزی ملت بزرگ ایران در همه ی عرصه هاست.
هموطن با خرید خودرو صفر زنجیره اتحادمان را گسسته نکن. *ید الله مع الجماعه*

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما