کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

جنگ بانک‌ها بر سر جیب مشتریان

کدخبر:۱۴۵۹۵یکشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۲۳۲۶۰۱ بازدید

بانک‌ها سالیانه میلیاردها تومان پول بابت ارائه طرح‌های جدید و تبلیغات آنها هزینه می‌کنند اما در نهایت، این باجه‌نشینان هستند که می‌توانند این ...

بانک‌ها سالیانه میلیاردها تومان پول بابت ارائه طرح‌های جدید و تبلیغات آنها هزینه می‌کنند اما در نهایت، این باجه‌نشینان هستند که می‌توانند این هزینه‌ها را به ثمر نشانده و یا هدر دهند.

به گزارش مهر، بانک‌ها سالیانه میلیاردها تومان بودجه برای تبلیغات تعیین و آن را هزینه می کنند، طرح‌های گوناگونی را برای جذب مشتریان و در واقع ربودن مشتریان سایر بانک ها ارائه می دهند، سودهایی بالاتر از مصوبات شورای پول و اعتبار و امکان پرداخت وام‌های بعضا کلان را وعده می دهند اما از برخی اصول حرفه ای کار غفلت می کنند.

در واقع باید گفت برخی مدیران ارشد بانک‌ها تنها در دفاتر خود نشسته و به دنبال ایده‌ها و طرح‌های جدیدی هستند تا با رونمایی از آن مشتری و منابع جدید جذب کنند، اما هرچه تلاش کنند آن حلقه آخر و در زمان ارتباط با مشتری در فلان شعبه دورافتاده، کار را خراب می کند.

این گزارش قصد ندارد بگوید همه متصدیان بانکی که پشت باجه نشین هستند، دارای ضعف بوده و امکان برقراری ارتباط و جذب مشتریان را ندارند، اما اینجا دقیقا جایی است که بانک‌ها در برنامه ریزی های خود آن را نادیده گرفته و در واقع تمام هزینه های میلیاردی آنها برای اینکه مشتری را تحریک کنند تا به داخل بانک بیاید و درباره طرح جدید بانکی بپرسند، هدر می رود.

برخی متصدیان بانکی آنقدر بی حوصله هستند که حتی تحمل پرسیدن سئوال دوم از سوی مشتری را نیز ندارند. نمونه های فراوانی در شعب بانک‌ها از خصوصی گرفته تا دولتی، وجود دارند که حتی ممکن است سرشان را برای پاسخ به سئوال مشتری بلند نکنند.

آنها خواب آلود و بی حوصله اند، اخم می کنند و جواب بریده بریده به سئوالات می دهند، احتمالا از قیافه مشتری تشخیص می دهند که آیا او پولی در جیب دارد یا خیر؟ برخی مشتریان را به همکارانشان پاس می دهند و با وجود اینکه مشتری تنها چند سئوال ساده دارد، از پاسخ به پرسش‌ها طفره می روند.

اینجاست که بانک‌ها هرچقدر هم هزینه کنند، طرح‌های آنچنانی بدهند و به دنبال جذب مشتری باشند، قطعا و یقینا سرمایه گذاری هایشان هدر خواهد رفت و به اصطلاح عامیانه بانک‌ها پول تبلیغاتشان را دور ریخته اند. نکته حائز اهمیت، اهمیت ندادن بانک‌ها به آموزش متصدیان خود در شعب و نادیده گرفتن رفتارهای برخی از متصدیان با مشتریان است.

چگونه است که بانک‌ها میلیاردها تومان هزینه تبلیغات می کنند تا مشتری را برای پرسش درباره فلان طرح بانکی به داخل شعبه بکشانند، اما حلقه آخر زنجیر که در واقع معرفی کامل طرح به مشتری و در واقع جذب وی است، نادرست عمل کرده و باعث می شود مشتری از همان راهی که آمده، بازگردد.

البته برخی از بانک‌ها مطرح می کنند که با ارائه طرح‌های اینترنتی، موبایلی و در واقع نرم افزاری خود که با هزینه های بسیار بالا همراه است، سعی دارند که ارتباط مشتری با بانک را به حداقل برسانند و خدمات بانکی را از طریق شعب کاهش دهند و این کار از طریق اینترنت و موبایل و به صوورت غیرحضوری انجام شود اما این نکته که هنوز شعب بانک‌های ایرانی پر از مشتری است را نباید از یاد برد.

با وجود تمام این تلاش‌ها، هنوز شعب بانک‌ها لبریز از مشتری است و بسیاری از مشتریان به ویژه در شهرهای کوچک و مناطق دور از مرکز ترجیح می دهند به شعب بانک‌ها برای دریافت خدمات بانکی مراجعه کنند، این همان نقطه ای است که هزینه های کلان بانک‌ها را به بن بست می رساند.

گرچه برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی برای تکریم ارباب رجوع اقداماتی را انجام داده اند و در اصل نحوه ارتباط با مشتری توسط این بانک‌ها به بهترین نحو صورت می گیرد و حتی برخی از این بانک‌ها باجه های پاسخ به پرسش از مشتری را راه اندازی کرده اند اما تعداد این بانک‌ها بسیار کم است و اکثریت بانک‌ها طبق گزارشات میدانی خبرنگار مهر و پرس و جو از مشتریان، فاقد چنین برنامه ریزی هایی هستند و نحوه برخورد با مشتری را که از ابتدایی ترین مسائل بانکی به شمار می رود، به فراموشی سپرده اند.

این در حالی است که بانک‌ها این روزها جنگ و رقابت بزرگی برای ارائه خدمات بانکی در بخش‌های مختلف به راه انداخته اند و هر روز طرح جدیدی از سوی آنها معرفی می شود اما برخوردهای برخی باجه نشینان برای دریافت اطلاعات، با مشتریان چندان رضایت بخش نیست و مشتریان ترجیح می دهند عطای استفاده از این طرح‌ها را به لقای آن ببخشند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

حسین: 1394/5/2511:52:25،
44
15
اخ گل گفتی.خداوکیل این شرح حال دنیای واقعیه.تو تبلیغات نفرات بانک شاد و خندان ولی تو واقعیت اصلا حوصله مشتری ندارن.
mahyar: 1394/5/2513:08:14،
35
26
پول مفت بگیری وام بلاعوض چنصد میلیونی بایدم اینجور بامشتری رفتار کنی.

هرچند هرچی باشی یه کارمند بانکی نه بیش و پیشماهیچ
ن که هرشعبه ای بانی میرم نه سلامشون میکنم نه خداحافظی فقط اموربانکیو انجام میدم.

البته جز موسسه ثامن الحجج و بانک سرمایه که رفتار محترمانه ای دارند با مشتری.
طالب: 1394/5/2513:20:59،
31
16
خوشرویی و خنده تو سرشون بخوره ، اصلا بانکها کار بانکی انجام می دهند؟؟

بجز نگهداری پول و جابجایی آن ( این حساب به اون حساب ) کار دیگری انجام می شه اینها بانک نیست یک مشت صندوق را به نام بانک به ملت قالب می کنن

می خوای بدونی بانک چیه یک سفر برو دبی یا اروپا تا ببینی بانکها چی کار می کنن ! یه وام می خواد بده با بهره 30 درصد دنبال هزار تا تضمین و سفارشه

یک کارآفرین هیچگاه به وام دسترسی نداره همه اقتصاد کشور شده دلال بازی و صندوق های دلالی ( بخوانید بانک اسلامی ) هم کل اقتصاد رو در دست دارن
استاد یار: 1394/5/2515:49:58،
28
9
مهیار انقدر الکی تیلیغ موسسه ی غیر مجاز و بدون مجوز ثامن رو نکن فردا که پولتو خوردن حال و روزت دیدنیه ساده لوح
شوشي: 1394/5/2520:55:41،
13
5
اينو موافقم !
بانكهاي دولتي كه ميري انگار داري ارث پدر رييس بانكو از انها طلب ميكني !
بقول....
اگر دو كوير لوت ونمك رو به يك اداره دولتي واگذار كني سال بعد از كمبود ماسه كويري شكايت ميكنند!!!
مهرداد: 1394/5/2602:16:08،
7
8
من با صادرات کارمیکردم هم سپرده هم جاری هم کارتخوان , یبار رفتم پول از حسابم بکشم بیرون ببرم بزارم تو موسسه برای سودبیشتر کارمند گفت بالای پنج تومن رو رییس باید امضاکنه رفتم پیشش همچین برخوردبدی کرد ک بعدش حسابامو بستم دسته چکمو هم پاره کردم رفتم بانک خصوصی.
محمد: 1394/5/2513:14:12،
26
12
آخه این چه عادتیه ماها بهش دچار شدیم همه چیزو نصفشو میگیم اولا کی یا کجا تو جامعه ما انتقاد پذیره، بعد تو همون بانکا که شما تعریفشونو میکنی که باجه چنینو چنان راه انداختن کوچکترین خدماتی ارایه نمیدن فقط دنبال مشتریای پول دار میگردن ، یه کم منصفانه و بی غرض نگاه کنیم میبینیم که اونی که جلو باجه نشسته کمترین پولو بیشترین توهین و متقبل میشه بعد روساشون دایم در حال خنده و کارای خودشونن ما هم باشیم حوصله هیچ کس و هیچی رو نداریم

وحيد يوسفي: 1394/5/2515:54:39،
35
12
يه روز رفتم بانك مبلغ 100 هزار تومن پول بذارم توي حساب خودم.
كارمند بانك ازم پرسيد: چقدر پول ميخواي بذاري؟
گفتم: 100 هزار تومن.
خنده اي به من كرد از روي تمسخر و گفت: فكر كردم 100 ميليون ميخواي بذاري. بده من پولتو.
با يه حالت كسالت بار و موهن با من برخوردي كرد و موقع خداحافظي من ازش خداحافظي كردم و او فقط سرشو تكون داد و اصلا خداحافظي هم نكرد.
ميخوام بگم اينو كه كارمندان بانك وقتي ميشينند پشت ميزشون فكر ميكنند كه بايد جاي رئيس بانك تصميم گيري كنند و وقتي مشتري مياد جلوشون جلوي مشتري سينه ستبر ميكنند و با كمال پررويي از مشتري انتقاد ميكنند.
درصورتي كه به كارمند بانك ربطي نداره كه مشتري چقدر ميخواد پول بذاره توي حسابش. چه 1000 تومن و چه يك ميليارد. كارمند بانك وظيفه داره كه اون 1000 تومن هم قبول كنه و نبايد تبعيض قائل بشه بين مشتريان
بابک: 1394/5/2518:34:32،
12
12
البته باید یک فرقی باشه بین مشتری پولدار و فقیر :)
خیر سرش اسمش بانکه نه خیریه!!!
فرهیخته: 1394/5/2518:38:07،
13
9
چرا ما ایرانی ها در هر زمینه ای که اشراف نداریم اظهار فضل میکنیم .اگر کسی وارد جایی برای انجام کاری میشه و بدون سلام و احوال پرسی کارش رو انجام میده ادب و تربیت خانوادگیشو نشون میده و چه بسا اگر اون کارمند هم تحویلش نمیگیره داره مقابله به مثل میکنه.اگر هم یک عده معدودی دچار مشکلات اخلاقی هستن نباید به پای همه کارمندان خدوم و زحمتکش بانکها گذاشت
سديد: 1394/5/2520:52:21،
12
7
من كه اصلا تا ميتونم تو شعبه نمي رم با عابر بانك كار ها مو انجام ميدم
داوود: 1394/5/2522:18:23،
11
6
پولدار که باشی بانکیا برات دولا میشن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل