کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات مذاکره کارگران با تامین‌اجتماعی


کد خبر : ۱۴۵۵۱شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۲۲۱۹۶۴ بازدید

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار از مذاکره با تامین اجتماعی برای حل مشکل بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار از مذاکره با تامین اجتماعی برای حل مشکل بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.

رحمت الله پورموسی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست نمایندگان کارگران با مدیرعامل تامین اجتماعی درباره حل مشکل بازنشستگی گروه‌های شاغل در بخش سخت و زیان آور خبر داد و گفت: مشکل این است که اگر کارفرما با بیمه مشکل داشته باشد، حکم بازنشستگی افراد صادر نمی شود.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهارداشت: براساس اصلاحیه ای که پیش از این به قانون زده شد، حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور ۴ درصد افزوده شده بود.

پورموسی خاطرنشان کرد: پس از آن، آئین نامه به نحوی نوشته شده بود که یا کارفرما باید در زمان بازنشستگی ۴ درصد افزایش حق بیمه بابت مشاغل سخت و زیان آور را بپردازد و یا تضمین کند پس از صدور حکم بازنشستگی کارگر، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند افزایش ۴ درصدی حق بیمه برای کارگران مشاغل سخت و زیان آور، رقم بالایی نیست اما اینکه تامین اجتماعی بخواهد صدور حکم بازنشستگی کارگران را منوط به پرداخت مبلغ از سوی کارفرما کند، تخلف است.

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: این مسائل باعث شده تا کارگران زیادی در زمان بازنشستگی در برزخ مانده و بازنشسته نشوند. در نهایت نشست منجر به این شد که حق به کارگران داده شد و قرار است برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها