کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهکارهايی برای خانه‌دار شدن کارگران


کد خبر : ۱۴۵۲۳پنجشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۵۴۲۶۲۷ بازدید

از آنجا که کارگران يکي از بازيگران اصلي اقتصاد در کشور هستند، براي تقويت بخش توليد کشور ضروري است حل مشکلات معيشتي و فقر آن‌ها در ...

 از آنجا که کارگران يکي از بازيگران اصلي اقتصاد در کشور هستند، براي تقويت بخش توليد کشور ضروري است حل مشکلات معيشتي و فقر آن‌ها در دستور کار قرار گيرد.

در غير اين صورت، تحقق اقتصاد مقاومتي مبتني بر توليد داخل با چالش روبرو مي شود. مبتني براين تعريف با صرف افزايش دستمزد کارگران نمي‌توان مشکل فقر آن ها را حل کرد، بلکه ضروري است به صورت همزمان هزينه نيازهاي اساسي کارگران نيز کاهش يابد. مسکن بالاترين سهم را در سبد هزينه کارگران دارد. لذا ضروري است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با همکاري وزارت راه و شهرسازي خانه دار شدن کارگران را در اولويت قرار داده و به صورت جدي پيگيري کند. براي تحقق اين امر، وزارت راه و شهرسازي مي‌تواند نسبت به واگذاري زمين با هزينه صفر براساس قانون ساماندهي حمايت از توليد و عرضه مسکن براي توليد مسکن کارگران اقدام نمايد. وام ساخت مسکن را مي‌توان از محل منابع بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران که زير نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است تأمين کرد.

همچنين بازگشت اقساط مسکن مهر که تاکنون به رقم 5500 ميليارد تومان رسيده است نيز مي‌تواند راهگشا باشد. با استفاده از اين منابع مي‌توان سالانه حداقل 200 هزار واحد مسکوني براي کارگران احداث کرد. توليد مسکن براي کارگران علاوه بر حل مشکلات هزينه اين خانواده‌ها باعث ايجاد اشتغال مستقيم مي‌گردد. همچنين توليد مسکن، تقاضا براي مصالح ساختماني را افزايش داده و ظرفيت خالي واحدهاي صنعتي مرتبط را فعال مي کند. از آنجا که تمامي نهاده‌هاي توليد مسکن، داخلي و درون‌زا است در شرايط رکود اقتصادي و تحريم مي‌تواند به عنوان پيشران اقتصادي (لکوموتيو) عمل کرده و براي اقتصاد کشور مفيد باشد.

* روزنامه خراسان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها