کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام صنف بیشترین تخلف را دارد؟


کد خبر : ۱۴۵۰۰چهارشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۴۷۲۷۷۴ بازدید

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران، اظهار کرد: برخی اصناف که اشتغال در آنها آسان است و نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی آموزشی ...

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران، اظهار کرد: برخی اصناف که اشتغال در آنها آسان است و نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی آموزشی ندارد، بیشترین متقاضی دریافت مجوز را دارند.

 

حسین درودیان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: در میان صنوف مختلف برخی از اصناف هستند به آنها با سهولت بیشتری مجوز داده می‌شود و در عین حال اشتغال در این حوزه‌ها نیز آسان است، در نتیجه بیشترین در خواست را برای گرفتن مجوز در این اصناف داریم، از جمله این واحدهای صنفی می‌توانیم به مانند اشتغال در حوزه پوشاک، املاک و خرازی‌ها اشاره کنیم.

او افزود: در مقابل برخی مشاغل دیگر سخت هستند و افراد باید بتوانند در آزمون‌های مشخص این اصناف قبول شوند، در نتیجه متقاضیان کمتری دارند، از جمله این مشاغل می‌توان به مکانیکی، طلافروشی و... اشاره کرد.

وی اضافه کرد:‌ به طور کلی طبق قانون نظام صنفی، در خواست‌کنندگان مجوز برای واحدهای صنفی باید دوره‌های بیمه، مالیات، اماکن و... را بگذرانند که بتوانند مجوز بگیرند. علاوه بر این، برخی صنوف تخصصی دوره‌های آموزش‌های تخصصی و حتی دانشکده دارند مثل عینک‌سازان، طلاسازان و... که باید آموزش‌های تخصصی را در حوزه خود ببینند.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران همچنین درباره تخلف اصناف توضیح داد: تخلف معمولا به صورت فصلی در برخی اصناف زیاد می‌شود. مثلا نزدیک به اعیاد، در صنف آجیل و خشکبار و نزدیک به ماه رمضان در خبازی‌ها و قنادی‌هاو... ولی به طور کلی بیشترین تخلف متعلق به صنوف مربوط به پوشاک است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها