کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروسازان آمریکایی حریف چینی‌ها در ایران می‌شوند؟

کدخبر:۱۴۴۹۹چهارشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۲۳۹۶۷۸ بازدید

در حالیکه ایران و قدرتهای جهانی چهاردهم ژوییه پس از یک دوره مذاکرات طولانی و فشرده در وین به توافق هسته‌ای دست پیدا کردند که زمینه ساز ...
خودروسازان آمریکایی حریف چینی‌ها در ایران می‌شوند؟

در حالیکه ایران و قدرتهای جهانی چهاردهم ژوییه پس از یک دوره مذاکرات طولانی و فشرده در وین به توافق هسته‌ای دست پیدا کردند که زمینه ساز برچیده شدن تحریمهای غربی علیه تهران خواهد بود اما مدتها پیش از اعلام این توافق شرکتهای بین المللی سرگرم بررسی فرصتهای تجاری در دوران پساتحریم بودند.

فوربس در گزارشی با اشاره علاقمندی که در میان شرکتهای بین المللی برای حضور در ایران پس از برداشته شدن تحریمها به وجود آمده است، نوشت: با وجود اینکه آمریکا در راس این مذاکرات حضور داشت اما متاسفانه به حال شرکتهای آمریکایی تاثیر چندانی نخواهد داشت و این شرکتها تا زمانیکه دستورالعمل بیشتری از سوی دولت آمریکا که همکاری تجاری با ایران را ممنوع کرده است، اعلام نشود از بازار ایران دور خواهند ماند.

با اینهمه شرکتهای آمریکایی سرگرم ارزیابی فرصتهای تجاری در صنایع کلیدی مانند نفت و گاز و صنعت هواپیمایی هستند که به دلیل تحریم آمریکا ناوگان فرسوده‌ای دارد. ایران بزرگترین بازار بهره برداری نشده و بکری است که جمعیت طبقه متوسط تحصیلکرده آن تمایل دارد همانند سایر دنیا بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند و خودرو در اول فهرست کالاهای مورد تقاضاست.

بر اساس این گزارش، بیش از 985 هزار خودروی سواری در سال 2014 در ایران فروخته شد. ایران بزرگترین بازار خودرو در خاورمیانه بوده و تقریبا یک سوم بازار آلمان است. تحریمها به نوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایران خودرو و سایپا در زمینه تولید خودرو به خودکفایی برسد.

اکنون که چشم انداز برداشته شدن تحریمهای ایران پیش رو قرار گرفته، ایران مورد توجه خودروسازان غربی قرار گرفته است بویژه که مصرف کنندگان ایرانی منتظر عرضه مدلهای جدید هستند. شرکتهای اروپایی رنو و پژو بزرگترین شرکتهای خودروسازی بین المللی حاضر در ایران بودند اما در سال 2012 تحریمهای اقتصادی این شرکتها را وادار به خروج از این کشور کرد.

خودروسازان چینی به سرعت وارد میدان شده و جای خالی رقیبان اروپایی خود را پر کردند. چری، لیفان و چانگان از جمله برندهای چینی هستند که در ایران محبوبیت پیدا کرده اند.

هجوم خودروهای چینی رقابتی را میان تولیدکنندگان تجهیزات چینی که در بازار ایران جای پایی پیدا کرده اند، تولیدکنندگان اروپایی که در گذشته شرکای ایرانی داشته اند و سایر تولیدکنندگان آسیایی که تمایل دارند حضورشان را در خاورمیانه گسترش دهند، ایجاد کرده است. در این بین وضعیت شرکتهای غربی معلوم نیست و با در نظر گرفتن حضور چینی‌ها در این بازار، باید تلاش زیادی برای رسیدن به آنها به خرج دهند.

پرطرفدارترین نوع خودرو در ایران سدانهای جادار هستند که برای سفرهای طولانی مناسب محسوب می‌شوند. انتظار می‌رود رنو مینی کراس اوور Kwid را که به تازگی به نمایش گذاشته است، در ایران عرضه کند.

طبق گزارش اخیری که از سوی موسسه فراست اند سالیوان منتشر شده است، بخش خودروی کوچک که در ایران وجود ندارد، تا سال 2022 شاهد فروش بیش از 250 هزار دستگاه در این کشور خواهد بود. مجموع فروش بازار خودروی ایران تا سال 2022 به 2.3 میلیون خودرو رشد خواهد کرد که بیش از دو برابر رقم کنونی است.

طبق این گزارش، دولت کنونی ایران، سیاستهای مناسب فعالیتهای تجاری دارد و مشارکت دولت در صنعت خودرو کمتر شده و حتی تعرفه‌های واردات خودروهای هیبریدی به چهار درصد کاهش پیدا کرده است. طبق آمار اخیر که از سوی سازمان گمرک ایران منتشر شده است، واردات خودروهای هیبریدی 112 درصد و واردات قطعات برای مونتاژ خودرو 57 درصد رشد کرده است. این آمار تعجب آور نشانه واضحی از تمایل دولت به مشارکت خارجی در صنعت خودروی این کشور بوده و روند مشارکت خارجی هم رو به رشد است.

شراکت با شرکتهای داخلی یکی از الزامات رگولاتوری در ایران است. تولیدکنندگان تجهیزات اروپایی و چینی در حال حاضر با شرکتهای خودروسازی صاحب نام ایرانی شریک شده اند که می‌تواند مقررات آینده را به نفع آنها رقم بزند. از سوی دیگر پایین بودن ارزش ارز ایران و نیاز شرکتها به سرمایه کمک می‌کند شرکتهای خارجی قراردادهای تجاری با ارزش جذاب را صورت دهند.

این گزارش در پایان خاطرنشان کرد آمریکایی‌ها باید پیش از اینکه دیر شود اقدام کنند و لازم است که شرکتهای خودروسازی آمریکایی و سیاستگذاران این کشور به مزایای بودن به عنوان بخشی از این داستان رشد توجه کنند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

س.ز: 1394/5/2111:56:06،
176
32
یارو تو ده راهش نمیدن سراغ کدخدا رو میگیره.
سلام: 1394/5/2112:01:51،
115
51
به به خوب میشه...ما که تو تبریز پلاک ارس سوار میشیم قطعاتش دیگه پیدا میشه...

فکر کنم با پلاک ایران زیر 200 میلیون نمیدند ....


با آرزوی خوب برای ایرانیان
بویینگ امریکاییها: 1394/5/2112:12:20،
26
151
این عکس لامذهب جگواره در بالا؟؟؟
ali: 1394/5/2112:13:39،
225
142
فورد و شورولت و جی ام سی(امریکایی ها) ++++++++++++


فولکس واگن و بنز و سوزوکی و تویوتا...(آلمان و ژاپن)__________
mahyar: 1394/5/2112:18:30،
135
22
حریف چینی میشوند اگر ایرانخودرو و سایپا و اربابان چینی روسی انگلیسی فرانسوی بگذارند.
یادگار اصفهانی: 1394/5/2112:50:22،
272
25
صدام و خودرو سازان ایرانی
------------------------------------------------------
در جنگ تحمیلی ایران و عراق در قریب به 8 سال جنگ چیزی در حدود 250 هزار ایرانی در اثر تجاوز این سفاک خونریز کشته شدند یعنی متوسط هر سال 30 هزار ایرانی
هر سال چیزی در حدود 30 هزار ایرانی در حوادث جاده ای و تصادفات کشته می شوند
دلیل اصلی تلفات ناشی از حوادث و تلفات جاده ای غیر ایمن بودن خودروهای ساخت داخل است
در 100 سال اخیر 2 قتل عام دسته جمعی از ایرانیان صورت گرفته است
1- صدام ملعون
2- خودرو سازان داخلی
ما ایرانی ها همانطورکه هیچگاه صدام ملعون را نخواهیم بخشید خودرو سازان داخلی را که دستشان تا ارنج به خون جوانان این مرز و بوم الوده است رها نمی کنیم
تحریم خودروهای داخلی یک ضرورت وجدانی و میهنی است
با تشکر از سایت ایران جیب به خاطر نمایش حرف دل بنده
a: 1394/5/2113:27:05،
67
169
یکی نیست بگه میرین تو جاده میمیرین تقصیر خودروسازان نیست
اصولا ماشین اونم تو جاده برا هشتاد تا پر پرش ساخته شده
شما صدوچهل تا برو ولی میمیری دیگه تقصیر کسی نندا
خوابت میاد رانندکی نکن بگیر یه گوش بکپ
قوانین راهنمایی و رانندگی رو رعایت کن
به سلامت ماشینت هم اگاه باش
کل کل نکن عجله نکن
مراقب جون خودت و عزیزانت باش
به همون دلیل که میگی مثلا پراید بد هست به همین دلیل بیشتر احتیاط کن
تو جاده میری فکر کن سوتر قطار هستی جاده ریل ماسچشین جلویی واگن جلویی ماشین عقبی واگن عقبی سرعت مناسب لزومی به حرص زدن برا سبقت هم نیست
اندکی بفهمیم مشکلات کمتر میشه سعی کنیم بفهمیم
ناشناس: 1394/5/2113:39:59،
103
21
تحریمها به نوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایران خودرو و سایپا در زمینه تولید خودرو به خودکفایی برسد!!!!! جل الخالق
tizen: 1394/5/2113:46:28،
46
37
حریف ایرانخودرو نمیشه...!
محمد: 1394/5/2113:52:19،
90
19
یکی از دوستان پارس 87 خریده با 3 تیکه رنگ 16تومن یادمه پارسال پارس 84 دور رنگ میدادن 15تومن.دوستان به خدا تحریما جواب میده.بذارین این ایرانخودرویی های نامرد هرچی میخوان تحدید کنن ما نخریم اونا تحدید کنن تا جونشون دراد
فرزاد: 1394/5/2114:14:52،
80
20
خیر عکس مربوط به فورد موستانگه
علامه: 1394/5/2114:45:28،
85
20
در پاسخ به a:
نفست از جای گرم بلند میشه. ماشین باید اونقدر امنیت داشته باشه که در صورت خطای انسانی بتونه جلوی کشته و معلول شدن سرنشینها رو بگیره. در اینکه باید قوانین رو رعایت کرد حرفی نیست ولی نمیشه تولید و عرضه ماشین بی کیفیت رو با این حرفها توجیه کرد.
من خودم همیشه قوانین رو رعایت می کنم چند سال قبل پراید داشتم. در حالی که داشتم 60 کیلومتر در ساعت در جاده فیروزکوه می رفتم پمپ ترمز ماشین از کار افتاد، توی او سراشیبی ها با هزار سلام و صلوات ماشین رو تونستم نگه دارم. لنت یک طرف دیسک خورده شده بود یک طرف دیگه کامل بود. قبل از سفر هم خدمت سایپا بودیم و سرویس کامل انجام شده بود و کارکرد ماشین هم 20000 تا بود.
یکی از دوستانم هم به خاطر اینکه یک 405 دارای abs گرفته بود با سرعت 40 کیلومتر در ساعت ماشین نگه نداشته بود و خورده بود ماشینش له شده بود.
حالا تکلیف امثال این مسائل چیه؟
a: 1394/5/2115:05:58،
24
73
شما همه اینارو بگو اصولا خوب بهانه میاریم و هیچی هم تقصیر ما نیست
به بلندای تاریخ بهانه آوردیم اینام روش
hasan: 1394/5/2121:03:25،
26
15
نه برادر
فورد موستانگه 2013 یا 2012س
علامه: 1394/5/2123:02:13،
23
18
کلا بحث من رو درک نکردی، خبری از بهانه گیری نیست. کل کل و سبقت و تخلف رانندگی رو در نظر نگیری این وسط عده ای که هیچ کدام این کارها رو نمی کنند کشته و مجروح میشن که تعدادشون هم کم نیست. صحبت من در مورد این دسته از افراده که حقشون این نیست که این بلاها سرشون بیاد وگرنه اونهایی که ریس میزارن با ب ام و و پورشه هم خودشون رو سر به نیست می کنند.
نصرت: 1394/5/2111:57:12،
167
16
تا به حال فکر کردین چرا چین و روسیه دو کشور کمونیست که اساسا به خدا هم اعتقاد ندارن از یک کشور اسلامی حمایت می کنن البته دلیلش واضحه اونم اینه که باج می گیرن بازار خودرو بازار لباس بازار خوراک بازار نفت و گاز و بازار تسلیحات بنجول نظامی که بعدش تو ایران رنگش کنن بگن خودمون ساختیم
ss: 1394/5/2112:10:05،
112
12
تا بحال کسی به این سوال هم جواب نداده که چرا وقتی بخاطر تحریم شرکتهای اروپایی از ایران خارج شدن شرکتهای چینی جاشونو پر کردن و هیچ جریمه ای هم نشدند ؟
نکته سنج: 1394/5/2112:11:05،
71
21
سخن از دل ما می گویی جانا.دمت گرم
Amin: 1394/5/2112:42:05،
97
21
در اينستاگرام به كمپين خريد خودرو ايراني ممنوع بپيونديد و هر كي رو ميتونيد هم دعوت كنيد،اين صفحه همون صفحه اي است كه نعمت بخش رو شاكي كرد
مش نعمت...: 1394/5/2115:15:30،
26
41
به زودی ماشین رو گرون میکنیم
p: 1394/5/2116:59:38،
28
43
این تحریم ها و تشویق به نخریدن کار مخالفان سیاسی دولت تدبیر و امیده که می خواهند با تشویق مردم به نخریدن و پیوستن عده ای از مردم که از نیات اصلی آنها با خبر نیستند فقط در مسیر باد راه می روند و فکرشان را به کار نمی اندازند است و قصدشان سیاه کاری و ناتوان و کمرنگ جلو دادن اقدامات آقای روحانی و کمرنگ کردن خرابی های دولت های 9 و 10 است.
به دلایل زیر لطفا همه تامل کنند
1- قیمت ماشین در چه دوره ای بالارفت و 3 برابر شد
2- کیفیت خودرو در چه دوره ای پایین آمد
چرا آن زمان مردم نه دغدغه قیمت و نه دغدغه کیفیت نداشتند چرا تا سه سال پیش ماشین های به قول خودشان 30 سال پیش اروپا خوب بود حالا قدیمی شده؟
اینها همان مخالفان توافق هستند که امروز حاضرند به هر لباسی خودشان را دربیاورند
اینها نه دغدغه قیمت و نه دغدغه کیفیت ندارند فقط هدفشان ناتوان جلوه دادن دولت آقای روحانی است
مردم فهیم کمی تامل کنید
حمید: 1394/5/2112:42:41،
64
16
' تحریمها به نوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایران خودرو و سایپا در زمینه تولید خودرو به خودکفایی برسد ...'!! پیشرفت؟!
مونتاژ بدون تغییر خودروهای قدیمی و تکراری و با کیفیت پایین تر نسبت به سال قبلش رو پیشرفت میدونین؟!
محمد.: 1394/5/2112:44:46،
84
20
ماشین هاي اقتصادی آمریکایی و ژاپنی از نظر قیمتی فرقی ندارند.

حتی بعضی مدل های آمریکایی از ژاپنی ارزونتره. نمونش شورلت اسپارک.
اجمد: 1394/5/2112:57:43،
29
61
گنگره وسنای امریکا توافق هسته ای راقبول ندارند.زیادخوش خیال نباشید.انهاکینه شتری دارند.روی این اصل مردم ایران شعارمرگ برامریکاراازیادنمی برند.
محمد: 1394/5/2113:21:21،
38
19
در جواب بویینگ آمریکاییها:این عکس فورد موستانگ هست
یاسوج: 1394/5/2113:24:27،
42
18
طبق معمول سر تیتر خبر ایران جیب ربط چندانی با متنش نداره
همیشه سر تیتراش خوشحال کننده است آدمو مجذوب میکنه و قتی که واردش میشی نا امید ناامید میشی
یاسوج 2: 1394/5/2113:30:12،
44
21
خودکفایی .........
ایران خودرو20 ساله که داره ماشین مونتاژ میکنه و تواین 20 سال هیچ تغییراتی ایجاد نکرده فقط سال به سال کیفیتش پایین تر اومده
هنوز نتونسته شیشه عقب 405 رو برقی کنه
ماشین ایرانی که میخری تو دو سال اولی به اندازه قیمتش خرج میندازه رو دستت
ولی چه فایده کی به این حرفا اهمیت میده ........
محمود: 1394/5/2113:59:29،
44
19
عزیزم 20 سال نیست . از سال 1346 تا حالا ، یعنی 48 سال .
داوود: 1394/5/2113:31:38،
50
25
وجه توجه توجه

والله دیشب از یک منبع موثق شنیدم که طی جلساتی که خودروسازان داخلی با برخی مقامات کشوری داشته اند به صراحت اعلام نموده اند ادامه این وضعیت و تحریم خودرو به ورشکستگی دو خودرو ساز داخلی می انجامد و ادامه تحریم خودرو از سوی مردم این وضعیت برای تولید و اشتغال کشور کشنده است

در نهایت گزینه های مختلفی بررسی شده و تصمیم بر این شده است که قیمت خودروهای داخل تا 20 درصد کاهش یابد

طرح ها و پلان های این ایده نیز مورد بررسی قرار گرفته و درحال ارزیابی است و دو خودرو ساز داخلی تعهد نموده اند در صورت دریافت وام هزار میلیارد تومانی از سوی دولت به کاهش 20 درصدی قیمت ها بپر دازند

به کلیه عزیزان تبریک می گویم ظاهرا تحریم خودرو داخل داره نتیجه میده و باید کماکان به این تحریم و نخریدن خودرو داخلی تا حصول قطعی نتیجه ادامه داد
ملك: 1394/5/2113:34:03،
45
19
جگوار كجا بود پدر جان. موستانگه
بنده خدا : 1394/5/2114:27:58،
41
19
عزیزم حق داره !! آخه تا حالا به غیر از محصولات وطنی ما چیز دیگه ای ندیدیم .....
یادم هست وقتی پراید 132 تو سال 87 تولید شد بعضی ها می گفتند دوو سیلوی جدید رو هم دیدی ....
چین چین : 1394/5/2113:37:25،
40
14
تنهاشانسی که آورده ایم ا ین است که روسیه خودرو به درد بخور نداردوالا الان ایران شده بود پر ازجنس روسی که ا ل 90 با این قیافه می شد گل سرسبد خودروها
رضامیلانو: 1394/5/2113:46:47،
44
26
مرگ بر امریکا تمام شد
آرش: 1394/5/2113:48:56،
60
20
ماشین چینی خریدن یعنی ضرر چندین میلیونی موقع فروش به خودتان ظلم نکنیدتا این چینی سازا و چینی فروشا جمع کنن برن اشغالاشونو
شهروند: 1394/5/2113:49:41،
50
24
زندگی شرافتمندانه به حرف نیست به عمله
همه جا تو دنیا قاعده همینه برای شرافت و انسانیت باید هزینه بدیم
اگه تونستیم برا خودرو هزینه بدیم بقیه مشکلات هم حل شدنی خواهد بود
هزینه ارزان شدن خودرو تحریم و نخریدن هست حداکثر شش ماه
از بی ماشینی تا حالا کسی نمرده
مگه همه از روز اول ماشین داشتیم بالاخره همه بی ماشینی رو تجربه کردیم سخته ولی میارزه به اینکه شرافت انسان لگدمال نشه
یا همه میبازیم یا همه برنده میشیم
مهدی: 1394/5/2114:20:38،
25
29
یعنی باید خیلی ساده باشم که باور کنم روزی خودروهای آمریکایی تو خیابونای ایران رفت و آمد کنه, مناطق آزاد و بی خیال یه ماشین بیاری اگه خاص باشه و تک صاحب اول و آخرش خودتی و حتی قطعه ای هم واسه یدکش نیست .
بنده خدا: 1394/5/2114:24:13،
35
23
آرم جلوی این ماشین رو که نگاه کردم به این فکر افتادم که این همون آرم ایران خودرو است که داره فرار می کنه به سمت نابودی ......
علامه: 1394/5/2114:49:04،
47
19
از وقتی شورلت دوو رو خرید ماشینهای دوو تحت عنوان شورلت تولید میشن که از ماشین ژاپنی ارزونتر هستند. اسپارک، ماتیز و لاستی نمونه هاش هستن.
بهزاد: 1394/5/2115:00:23،
34
21
دولت محترم با گمرکی که از مردم می گیره فرقی نمی کنه چه خودروی بیاد ایران همون فرقونهای گشورمونو میتونیم بخریم که کشته هاش بیشتر از هر جنگیه
اوكي: 1394/5/2115:31:52،
23
18
پايين امدن قيمت دلار به نفع كالاهاي وارداتي است و به ضرر كالاهاي صادراتي از طرفي زماني كه شما قصد داريد از سرمايه گذاريهاي خارجي در جهت رونق اقتضادي استفاده كنيد ارزان شدن ارز با خرج از درآمدنفتي يك اشتباه است در اين مدت بايد همه به فكر بهترين بودن باشند بايد سعي كرد فرش مرغوب گليم با كيفيت پسته .... و
درامد هايي بودكه بر پايه صادرات باشدو ورود ارز با ارزش را داشته باشيم ودولت نيز از درامدهاي نفتي و گمركي براي رفاه زير بنايي مانند حمل ونقل ارزان كاهش الودگي دسترسي اسان به برق اباداني و امنيت كشور و امدن توريست
و ايجاد زمينه براي سرمايه گذاري خارجي و به وجود امدن كار با حقوق بالا اقدام كند
براي اباداني ايران تيم اقتصادي و سياسي دولت و راهنمايي ايت الله رفسنجاني ما را به سمت آباداني خواهد برد نبايد فريب دل ناپسندان سود جو را خورد
ارش: 1394/5/2116:15:30،
35
16
با توجه به کاهش بیش از 90 درصدی فروش دو خودروساز بزرگ، طی جلسه ای که مدیران عامل این دو شرکت با وزیر صنایع انجام شده، قرار شده که محصولات این دو خودروساز بین 20 تا 30 درصد کاهش قیمت داشته باشند. این تصمیم از مهر ماه سال جاری به نمایندگی ها فروش ابلاغ خواهد شد و در سایت های فروش اینترنتی نیز اعمال می شود.

(یعنی پراید میشه حدود 14 میلیون)
I'm the guy: 1394/5/2116:28:09،
23
18
پیشرفت شرکتهایی مانند ایران خودرو و سایپا???????????!!!!!!!!!!!
باز ایران جیب جک گفت
راستی حال نعمت بخش عزیزت چطوره؟
داريوش: 1394/5/2200:22:33،
30
17
به خدا جوك سال شناخته خواهد شد اين متن.......
يعني اين تيتر ايرانجيب من رو پر پر كرد

بترس از خدا: 1394/5/2116:46:26،
44
21
دوستان عزيز به شما يه توصيه ميكنم كه با 20 يا 30 درصد كاهش راضي نشيد ما بايد با هم متحد بشيم و قيمت ماشين بايد برگرده به قبل گروني وگر نه نميخريم
نميخريم ++++
ميخريم----
وحید: 1394/5/2117:22:20،
34
19
20درصد کاهش قیمت که حتمی شده.بعد از او باید تخفیف درست حسابی بدن تا مشتری بشیم.
خودشم: 1394/5/2116:51:44،
34
20
هموطنان عزیزسلام

لطفا برگه ای که خودروساز با عنوان:

“سند و فاکتور فروش خودرو”
به شما داده است را ببینید

به عنوان مثال پژو 405 که در تاریخ 14 تیر 93 توسط ایران خودرو به مشتری فروخته شده در ذیل سند و فاکتور فروش آن نوشته اند:

خالص بهای کارخانه:

223،372،297 ریال

عوارض شهرداری:

6،031،052 ریال

مالیات برارزش افزوده:

11،838،732 ریال

بیمه شخص ثالث:

9،567،675 ریال

مبلغ ثابت شماره گذاری:

400،000 ریال

مالیات شماره گذاری:

6،701،169 ریال

هزینه پست:

89،176 ریال

تخفیف برای رندکردن101ریال

جمع کل خالص پرداختی:

258،000،000 ریال

هموطن فهیم وعزیز

لطفا به مبلغ مالیات برارزش افزوده توجه کنید:

11،838،732ریال

طبق تعریف وزارت امور اقتصادی و دارایی:

“مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که با نرخ قانونی به آن بخش از قیمت کالا و خدمات که تفاضل قیمت فروش و قیمت تمام شده است یعنی “سود” است تعلق م
مالک: 1394/5/2119:06:48،
26
19
ایران جیب عزیز عکس خودروی بنده که برای فروش تو سایت باما هست بدون اجازه درج اینجا چی کار میکنه؟!!!!
مهدی: 1394/5/2119:36:09،
32
23
واقعا کسایی که آمریکایی ها رو برتر از آلمانی ها میدونن چی از ماشینای آمریکایی شنیدن و دیدن؟اخه تکنولوژی ساخت یه موتور بنز یا یه گیربکس بی ام و به کل یه موستانگ و کوروت و کامارو می ارزه!
قیمتشونم همینو میگه!

به جز کادیلاک کدوم برند آمریکایی حتی نزدیک آلمانی ها شده؟
فیلمای هالیوودی دیدین فکر کردین وافعیه
آمریکایی ها اکثرا ماشین های ارزون قیمت و افتصادی هستند!حتی همون موستانگ که عکسش بالاس
خاشاک: 1394/5/2210:03:10،
31
19
شرکت بنز آلمان جهت عقد قرارداد وارد ایران شد
اما در این قرارداد بند عجیبی قرار داده شده است

شرکت بنز از خودروسازان ایرانی خواسته که از ساخت بنز وانت
بنز روا
بنز دانا و سارا صغرا و کبری و
بنز هاچ بک
بنز تیبا
بنز LX - ELX - EF7 و بنز سال و پارسال
جدا خودداری نمایند

همچنین در قرارداد ذکر شده در صورت قرار دادن موتور پیکان بر روی بنز قرارداد خود به خود منتفی خواهد شد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل