کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

20 هزار کارگر به سامانه شناسایی کارگران پیامک زدند


کد خبر : ۱۴۴۶۳سه شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۱۹۱۹۸۸ بازدید

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه تاکنون 20 هزار کارگر به سامانه شناسایی کارگران پیامک ارسال کرده اند ...

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه تاکنون 20 هزار کارگر به سامانه شناسایی کارگران پیامک ارسال کرده اند گفت:شناسایی و طبقه‌بندی کارگران ساختمانی و کارگران فاقد بیمه مهمترین مزیت این سامانه است.

هادی ابوی درباره اینکه چه تعداد کارگر به سامانه  شناسایی کارگران، پیامک ارسال کرده اند گفت: تا کنون 20 هزار نفر ثبت نام کرده اند. تا پایان ماه کارگران فرصت وجود دارند که کارگران شماره تلفن ثابت خود و کد شهر خود را به سامانه 30001633 ارسال نمایند.

وی ادامه داد:ایجاد بانک اطلاعات کارگران کشور نخستین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد و فعالان کارگری مهمترین مزایای این بانک اطلاعاتی را شناسایی و طبقه‌بندی کارگران ساختمانی و کارگران فاقد بیمه عنوان می‌کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه بعد از تکمیل شدن این فرآیند تشکل های کارگری به دنبال ساماندهی کارگران خواهند بود افزود:ساماندهی بیمه بودن و نبودن کارگر، تقسیم بندی شهرسکونت کارگر از جمله مواردی است در بحث ساماندهی بررسی می کنیم. انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری هر استان پس از پایان مهلت ارسال پیامک وارد عمل شده و با انجام تحقیقات اولیه، مدارک ارسالی را مورد راستی آزمایی قرار می‌دهند.

مراحل اجرای طرح بانک اطلاعات کارگران در مشهد به شکل پایلوت در حال انجام است ولی به منظور پوشش هر چه بهتر کارگران و تسهیل در انجام ثبت نام کار را با راه اندازی یک سامانه دنبال می کنیم.

ابوی با بیان اینکه کلیه نیروهای کار مشمول قانون کار می توانند بدون هیچ منعی در بانک اطلاعات ثبت نام کنند اظهار داشت:کلیه نیروهای کار مشمول قانون کار می‌توانند بدون هیچ منعی جهت ثبت نام در این بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت و کد شهر محل سکونت خود را به سامانه 30001633 پیامک کنند. به عنوان نمونه کارگران تهرانی پیش شماره 021 و شماره تلفن ثابت خود را به این سامانه پیامک کنند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ آماری از کارگران ساختمانی و فاقد بیمه در کشور وجود ندارد. به آمار تأمین اجتماعی نمی توان اکتفا کرد. زیرا بخشی از کارگران بیمه خویش فرمایا سلامت هستند و عده دیگر نیز به شکل پنهان در کارگاه های زیرزمینی مشغول کار هستند که هنوز شناسایی نشده است، زمانی که بانک اطلاعات کارگران وجود داشته باشد امکان پیگیری بیمه درمان آنها وجود دارد.

* تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها