کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهر 94، چهارمین وعده توزیع بنزین یورو4 در اهواز


کد خبر : ۱۴۴۶۲سه شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴:۳۱۱۰۸۰ بازدید

بعد از اینکه سه تاریخ تعیین شده برای توزیع بنزین در کلانشهر اهواز محقق نشد، معاون وزیر نفت مهرماه را زمان توزیع این فرآورده نفتی در این ...

بعد از اینکه سه تاریخ تعیین شده برای توزیع بنزین در کلانشهر اهواز محقق نشد، معاون وزیر نفت مهرماه را زمان توزیع این فرآورده نفتی در این کلانشهر اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 24 فروردین 93 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و با استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، دستگاههای اجرایی را ملزم به مقابله موثر با آلودگی هوا طی زمان‌بندی تعیین شده کرد.طبق این برنامه وزارت نفت علاوه بر متوقف کردن "افزودن حلالهای صنعتی تولیدی واحدهای پتروشیمی تحت عنوان اکتان‌افزا و پتروبنزین" طبق یک برنامه زمان‌بندی شده سوخت یورو4 در کلانشهرهای کشور توزیع کند.

بر اساس این برنامه باید بنزین با استاندارد یورو4 و دیزل با گوگرد کمتر از 40 قسمت در میلیون (40 پی.پی.ام) در تبریز از ابتدای مردادماه 93، در اصفهان و شیراز از ابتدای مهرماه 93 و در اهواز و مشهد از ابتدای آذر ماه 93، توزیع می‌شد. علی‌رغم وعده‌های مکرر مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکنون توزیع بنزین یورو4 در این کلانشهر محقق نشده است.

اسفندماه سال 1393 نیز دومین وعده‌ای بود که برای توزیع بنزین یورو4 در این شهر اهواز و شیراز شد. بعد از آن سید ناصر سجادی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده بود تا پایان خردادماه این فرآورده نفتی در دو کلانشهر اهواز و شیراز توزیع می‌شود.البته سجادی تأکید داشت که تأخیر در توزیع بنزین یورو4 در خوزستان و شیراز تأخیر نداشته و از همان ابتدا وعده داده بودیم که تا پایان فصل بهار 1394 با راه‌اندازی طرح پالایشگاه آبادان، در این دو شهر بنزین یورو4 توزیع شود.

با گذشت 20 روز از آخرین تاریخ تعیین شده عباس کاظمی؛ مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی زمان دیگری را برای این موضوع اعلام کرد. به گفته وی "هم اکنون شش شهر تهران، اراک، کرج، اصفهان، مشهد و تبریز ( 70 درصد) زیرپوشش بنزین یورو 4 هستند و تلاش می شود از مهرماه امسال نیز اهواز به این مجموعه اضافه شود."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها