کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک شرکت ایتالیایی با ایران قرارداد نفتی امضا کرد


کد خبر : ۱۴۴۴۱دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۱۷۲۰۱۴ بازدید

منابع آگاه می‌گویند یک شرکت ایتالیایی، قرارداد جدید همکاری در صنعت پتروشیمی ایران امضا کرده است. وزارت نفت کشورمان همزمان از ...

منابع آگاه می‌گویند یک شرکت ایتالیایی، قرارداد جدید همکاری در صنعت پتروشیمی ایران امضا کرده است. وزارت نفت کشورمان همزمان از "مذاکرات مفید" با شرکت‌های ژاپنی درباره پروژه‌های نفت و گاز ایران خبر داده است.

 

خبرگزاری مهر روز گذشته، یکشنبه 18 مردادماه خبر داد که در جریان سفر هیات ایتالیایی به ریاست وزیران امور خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا به تهران، مذاکراتی میان شرکت‌های نفتی ایتالیا و مقام‌های وزارت نفت ایران انجام گرفت.

این گزارش می‌گوید در مذاکرات میان بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و "کلودیو دسکالزی" رئیس شرکت نفتی "انی" درباره خرید نفت از ایران و نیز مشارکت شرکت انی در طرح توسعه میادین نفتی این کشور به ویژه طرح توسعه فاز سوم میدان دارخوین گفت‌وگو شد.

شرکت ایتالیایی "انی" از شرکت‌های مطرح در صنعت نفت و گاز است و در دهها کشور جهان در این حوزه فعالیت دارد. اما مذاکرات مقام‌های شرکت انی با ایران، منجر به امضای قرارداد نفتی میان دو طرف نشده و انعقاد قراردادهای جدید، به لغو کامل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مشروط شده است.

با این حال شرکت "تکنی مونت" ایتالیا قراردادی برای همکاری در صنعت پتروشیمی ایران امضا کرده است. این قرارداد شامل همکاری در احداث و نصب یک "طرح پتروشیمی (ESBR) در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس" به صورت مشترک بین یک شرکت ایرانی و ایتالیایی است.

بنابر گزارش منتشر شده توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پس از امضای قرارداد تامین دانش فنی با شرکت اروپایی پلیمری "ورسالیس"(versalis)، شرکت‌های "تکنی مونت" ایتالیا و یک شرکت ایرانی به عنوان پیمانکاران مهندسی اصولی، تفصیلی و تدارکات این طرح، انتخاب و قرارداد همکاری با آنها امضا شده است.

به نوشته خبرگزاری مهر، شرکت "تکنی مونت" ایتالیا از جمله شرکت‌های فعال اروپایی در صنایع پتروشیمی و پلیمری ایران قبل از اعمال تحریم‌ها بود.

بنابر گزارش‌ها مذاکرات مقام‌های نفتی ایران با شرکت "تکنی مونت" از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود. دو طرف هم‌چنین تصمیم گرفته‌اند که با ایجاد یک کارگروه مشترک، مقدمات همکاری‌های آتی در صنعت پتروشیمی ایران را فراهم کنند.


مذاکره با شرکت‌های ژاپنی

در گزارش دیگری، وزارت نفت ایران روز یکشنبه 18 مردادماه از مذاکره "مفید و سازنده" مقام‌های این وزارتخانه با بیش از ٢٠ شرکت ژاپنی خبر داده است.
 

g6k67dqxkvj32g90kj3d.jpg

به گزارش ایسنا، در دیدار بیژن زنگنه با "دایشیرو یاما گیوا"، وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن، مذاکراتی درباره حضور شرکتهای ژاپنی در صنایع بالادستی نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنها در طرحهای صنعت نفت ایران انجام شده است.

به گفته زنگنه، قرار است شرکت‌های ایرانی و ژاپنی برای توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخش‌های فاینانس، نفت‌وگاز، برنامه‌ریزی و سیاست‌های منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) حضور داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها