کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

سفره رنگین دولت برای جایگاه‌داران

کدخبر:۱۴۴۳۳دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸:۰۴۲۸۱۳ بازدید

شرکت پخش فراورده‌های نفتی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت توزیع در خاورمیانه، 37 منطقه اداری و 215 ناحیه در سراسر کشور دارد و یکی از ...

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت توزیع در خاورمیانه، 37 منطقه اداری و 215 ناحیه در سراسر کشور دارد و یکی از اصلی‌‏ترین وظایف آن، مدیریت مجاری عرضه سوخت کشور است. جایگاه‏ پمپ بنزین نقطه‌ای است که بیشتر مردم گذرشان به آن افتاده است و تاجایی‌که در یادهاست تا همین اواخر چهره جایگاه‌ها فرسوده و به‌لحاظ فضایی شلوغ بوده‌اند، روابط مالی و عملیاتی مبهم داشتند و در کلان‌شهرها صف‌های طولانی داشتند و تا قبل از افزایش قیمت فراورده‌های نفتی، اغلب در سطح زمین آنها بنزین سرریز شده بود و بررسی‌های میدانی اغلب از نارضایتی مردم از خدمات این صنف حکایت داشت و تصور عموم بر آن بود که بازرسی خاصی از آنها صورت نمی‌گیرد که این برداشت از نبود اطلاع‌رسانی صحیح شرکت سهامی پخش فراورده‌های نفتی ناشی شده است، زیرا این شرکت براساس دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه و به‌طور دائمی و تصادفی و بعضا در قالب طرح‌های ادواری نسبت به بازدید و بازرسی از جایگاه‌ها اقدام می‌کند.

به‌طوری‌که در سال‏های اخیر می‌توان تغییر محسوسی در کیفیت ارائه خدمات جایگاه‌ها احساس کرد. در ادامه با استناد به آمار و ارقام، وضعیت جایگاه‌ها و مشکلات آنها ارزیابی می‌شود. درحال‌حاضر، درآمد جایگاه‌های عرضه سوخت از طریق سیستم پرداخت از محل بودجه دولت به‌ازای هر لیتر فروش توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی صورت می‌گیرد. در این شیوه درآمدی که به روش کارمزدی معروف است جایگاه‌ها به ازای فروش هر لیتر فراورده و متناسب با نوع فراورده، مبلغی را دریافت می‌کنند که در بودجه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منظور شده است. جدول (١) برخی شاخص‌های مربوطه را نشان می‌دهد:

شرق نوشت: در سال‌های ١٣٨٥ تا ١٣٩٤ می‌توان این‌چنین نتیجه‌گیری کرد که دولت حمایت چشمگیری از جایگاه‌داران انجام داده است. در همین دوره بودجه منظورشده برای پرداخت به جایگاه‌داران به‌طور متوسط هر ساله ٣١ درصد رشد کرده است، به‌طوری‌که کل بودجه مربوطه از ١٣٠ میلیارد تومان در سال ١٣٨٥ به هزار میلیارد تومان در سال ١٣٩٣ افزایش یافته است. این در حالی است که عملکرد این بودجه به‌طور متوسط هر ساله ٢٨ درصد رشد داشته است که علاوه‌بر اینکه این نرخ بیانگر حمایت دولت بیش از میانگین نرخ تورم هرساله در همین دوره است، گویای این واقعیت نیز است که دولت فعالان عرضه سوخت را هیچ‌گاه در تنگنای مالی قرار نداده است. از طرفی، آمارها نشان می‌دهد در دوره مورد بررسی، تعداد جایگاه‌ها فقط چهار درصد و جالب‌تر آنکه میزان فروش بنزین (حجم عملیات جایگاه‌داران) تقریبا بدون تغییر مانده است. از سویی رشد سالانه ٢٣ درصدی نرخ کارمزد به‌ازای هر لیتر، گواهی دیگری بر حمایت از این صنعت است. شاید به‌سختی بتوان فعالیتی را در کشور یافت که در بحبوبه مشکلات اقتصادی با چنین نرخ رشد درآمدی مواجه بوده باشد. نکته‌ای که تحلیلگران صنعت نباید از آن غافل شوند، رویکرد مدیران این بنگاه‌های اقتصادی بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست. در سال ١٣٨٠ قیمت هر لیتر بنزین صد تومان و نرخ کارمزد به ازای هر لیتر فروش آن ١٠ تومان بود که نسبت این نرخ به قیمت بنزین ١٠ درصد بوده است.

در سال‌های قبل از هدفمندسازی که قیمت بنزین پایین و نسبت نرخ کارمزد دریافتی به قیمت حدود ١٠ درصد بود، اعتراضی از سوی اتحادیه مربوطه روی نداد، این در صورتی است در همان سال‌ها برخی کشورهای جهان پرداخت به جایگاه‌داران را به‌عنوان درصدی از قیمت سوخت تعیین می‌کردند. اما بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و براساس ماده یک این قانون که تحقق قیمت ٩٠ درصدی فوب برای فراورده‌های نفتی کشور را هدف قرار داده بود، فعالان جایگاه‌دار را بر آن داشته است با روش‌های مختلف دولت را قانع کنند که نرخ پرداختی به آنها پایین‌تر از استانداردهای جهان است و مبالغ پرداختی پوشش هزینه‌های آنها را نمی‌دهد و به‌نوعی شیوه پرداخت حق‌العمل کاری را مطرح کردند تا جایی که این شیوه پرداخت از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ١٣٩٢ کل کشور گنجانده شد که با تدبیر دولت اجرائی نشد. در این شیوه که توسط صنف جایگاه‌داران مطرح شده است، دولت باید درصدی از قیمت هر ساله فراورده‌های نفتی را به‌عنوان حق‌العمل فعالیت آنها تعیین و در هنگام سوخت‌گیری، علاوه‌بر قیمت سوخت از مردم دریافت می‌کرد.

به‌وضوح مشخص است تا زمانی که قیمت‌ها به‌صورت تکلیفی توسط دولت تعیین می‌شود و در حال حاضر نیز شکاف قیمتی چشمگیری بین قیمت تکلیفی فراورده‌های نفتی در داخل با قیمت فوب همان فراورده‌ها وجود دارد، اتخاذ شیوه حق‌العمل کاری، زمینه اجحاف در حقوق مصرف‌کنندگان را درپی خواهد داشت. با وجود این، وزارت نفت حمایت‌های متعددی از جایگاه‌داران کشور را انجام داده است. عدم دریافت مبلغ فروش فراورده (قیمت فراورده ضربدر حجم فروش) به مدت ٤٨ ساعت به‌صورت دائمی، تحویل فراورده در محل پمپ‌بنزین با هزینه دولت، اعطای وام‌های متعدد، تعیین کارمزد ویژه (حمایت جایگاه‌ها با نرخ کارمزد حداکثری تا سقف معینی از فروش)، اعطای نرخ کارمزد بیشتر برای جایگاه‌های مستقر در کلان‌شهرها، اجرای طرح درجه‌بندی و تسهیل در ارتقای درجه جایگاه‌داران و اعطای نرخ کارمزد بالاتر، واگذاری جایگاه‌های دولتی به بخش خصوصی با شرایط حمایتی در راستای اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی، حفظ بازار تضمینی فروش و... ازجمله سیاست‌های حمایتی از این عرضه‌کنندگان سوخت در جایگاه‌هاست. با توجه به مطالب پیش‌گفته، می‌توان گفت در شرایط فعلی، حمایت قیمتی از جایگاه‌های عرضه سوخت راهگشای ارتقای کیفیت ارائه خدمات سوخت‌رسانی نیست. سؤال اساسی‌ای که وجود دارد این است چرا با وجود انواع سیاست‌های حمایتی شاهد مشکلات فراوان در جایگاه‌ها هستیم؟ شاید نگاهی به جدول (٢) که به مقایسه تعداد خودرو و جایگاه عرضه بنزین در برخی کشورها و مقایسه با ایران پرداخته است، به درک سؤال کمک بیشتری کند:



همان‌طور که از جدول شماره ٢ برمی‌آید، به‌وضوح می‌توان گفت ایران کمترین جایگاه را برای خودروها دارد. ترکیه به لحاظ جمعیتی، مشابه ایران ولی فاقد فراورده تولیدی است. در این کشور برای هر ٨٣٤ خودرو و برای هر گروه پنج‌هزارو ٨٧٥ نفر جمعیت یک باب جایگاه احداث شده است ولی در ایران برای سه هزارو ٧٣٥ خودرو و برای هر گروه ٢٦هزارو ٥٧٣ نفر جمعیت، یک باب جایگاه وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد حاشیه سود بالای فعالان عرصه سوخت، سختگیری‌های شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در جهت ارائه مجوز احداث به‌دلیل فشارهای وارده از جانب دو گروه فعال (کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صاحبان جایگاه‌های اختصاصی سراسر کشور و اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در کشور!!) و درنتیجه حفظ بازار تضمینی و انحصاری فروش، منظورنکردن فضایی برای احداث پمپ‌بنزین در کلان‌شهرها به‌ویژه تهران در طرح جامع شهری، باعث شده است تا هرروزه شاهد صف‏های طولانی و صرف زمان‌های طولانی توسط شهروندان، مصرف سوخت در جا و آلایندگی هوا و شکل‌گرفتن بازار سیاه در حاشیه جایگاه‌ها باشیم.

بنابراین، همان‌طور که عنوان شد، ابزار قیمت و درآمد آن‌هم با نرخ‌های بالاتر از تورم، منجر به توسعه جایگاه‌ها در کشور نشده است و به‌نظر می‌رسد ابزارهای مدیریتی و غیرقیمتی نقش بیشتری در ارتقای خدمات و توسعه جایگاه‌داران داشته باشد. دراین‌میان، عملی‌شدن هرچه سریع‌تر طرح جایگاه‌های تک‌پمپ توسط وزارت نفت، ورود شهرداری کلان‌شهرها و اختصاص فضایی برای احداث جایگاه به‌دلیل گرانی بیش از حد زمین، ارتقای کیفی خودروها و اصلاح معابر و تقویت قانون راهنمایی و رانندگی، توسعه شتابان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو، تسهیل در قوانین و آیین‌نامه‌های وزارت نفت برای صدور مجوز، بهبود نظارت‌ها بر عملیات جایگاه‌داران، می‌تواند به مدیریت بهتر این جایگاه‌ها بینجامد. علاوه‌بر آن، بهره‌گیری هرچه بیشتر از سیستم‌های مطمئن هوشمند الکترونیک، ترکیب دو صنف فعال جایگاه‌داران و تمرکز بر مشکلات اصلی فعالیت این صنف، برقراری سیستم حسابداری مالی برای شفاف‌سازی درآمد-هزینه‌ها جایگاه‌داران، حمایت از توسعه شرکت‌های جایگاه‌داران و پرهیز از جایگاه‌داری فردی مطابق سایر کشورهای جهان، طراحی جایگاه در زمان احداث جاده‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و... سیاست‌های مدیریتی مؤثر در توسعه جایگاه‌ها قلمداد می‌شود.

* کارشناس اقتصاد انرژی و عضو کانون

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سعید: 1394/5/1908:37:03،
43
47
ایران جیب چرا هر مقاله بدون کارشناسی چاپ میکنی من خودم جایگاه دارم شرکت نفت همه مارو به روز سیاه نشونده به هیچ وجه کارمزد دریافتی با هزینه ها و سرمایه ای که الاف کردیم نمیخونه به کی وام دادن این وام هایی که میگی فقط واسه کارمندای نفت هستش تازه جایگاه من نسبتا پر فروش اما کنارش رفتم دنبال شغل دوم خواهشا با خبرا بدون کارشناسی فکر مردم خراب نکنید امسال هنوز هیچ افزایش کارمزدی نداشتیم که تازه کارمزدامون با سختگیری های نفت کم شده اگه اینجوری بمونه خیالت جمع خیلی جایگاه ها تعطیل میشن
خسته: 1394/5/1908:54:04،
51
29
سفره دولت برای دلالان خیلی وقته رنگین بوده و هست!
فقط واسه مردم این سفره روز به روز کوچک و کوچکتر میشه!
روحانی متاسفیم!
خسته اصلی در جواب خسته: 1394/5/1917:01:01،
17
20
لطفا با اسم دیگه ای کامنت بنویس دوست عزیز!
سعید: 1394/5/1909:02:40،
33
34
جناب خسته اخه جایگاه دار دلاله واسه خودت متاسف باش
پاسخ به سعید: 1394/5/1910:05:10،
33
28
شما کارمند دولت نیستی احیانا؟!
نگران پستت نباش!!!
راستی از حقوق چند 10 میلیونیت چه خبر ؟!!
لازم نکرده از جانب ملت صحبت کنی !
همه ما برای روحانی متاسفیم !!! شما واسش کف بزن!
عمو شهرام: 1394/5/1909:23:21،
33
29
( با توجه به پاراگراف اول و دوم مقاله ) با عرض پوزش پاچه خواری هم حدی داره هرکسی یک بار هم از جایگاه ها سوخت گیری کرده باشه ( منهای کیفیت بنزین ) متوجه میشه که بنزین با هوا مخلوط میشه به طوری که اگر کسی 50لیتر بنزین بگیره حداکثر 42 تا43 لیتر عاید صاحب خورو میشه و با این وصف نویسنده محترم مقاله یا هیچ وقت سوخت گیری نکرده یا . . .
Iran: 1394/5/1912:04:58،
32
15
عمو جون این آمار و ارقام دقیقو از کجا میاری؟راه حلش خیلی ساده هست هر جایگاهی که فک میکنی داره تخلف میکنه برید بازرسی شرکت نفت خیالت راحت ۳سوته مثل کماندو ها میریزن تو سر و کله جایگاهداره.البته مگه اینکه جایگاه خود شرکت نفت باشه که اونجوری دیگه خیلی امیدوار نباشید.ولی قضاوت نکنید اگر حقی ازتون خورده میشه برید بگیرید فقط نشینید همرو با یه چوب بزنید
Iran: 1394/5/1911:57:46،
37
22
واقعا متاسفم برای ایرانجیب با این مقاله های فرا فکنانه.دنبال چی میگردید که همرو به هم بدبین میکنید.منم یه جایگاه دارم با درجه ممتاز و فروشی معقول.به گفته آقا سعید کدوم وام؟اگه منظورت وام بانک ملت هست که میگه ۱میلیارد میدیم باید ۶ ماهه با سودش برگردونی که بهت بگم تکلیفش مشخصه کسی توان همچین بازپرداختیو نداره.بعدهم جایگاهداری که الان کم ترین سرمایه ای که تو این کار گذاشته ۲میلیارده به بالا بسته به شهری که توشه از فروش ۱۰۰۰تومانی بنزین در بهترین حالت داره ۴۰تومن میگیره اونم برا ممتاز بودن به نظرت اگه جایگاهشو پول کنه بریزه تو یه بانک سود بیشتری گیرش نمیاد تازه آقا بالاسری به اسم شرکت نفت هم نداره.اضافه کن به اینا اینکه سلامتیشو با این بخار بنزین و سرمایشو که مثل یه بمب هر لحظه آماده هوا رفتنرو گذاشته تو کار.پس مهندسی که میشینی از رو باد معدت مقاله مینویسی راجع به چیزی که اشراف نداری قلم نزن
خور خور: 1394/5/1913:49:54،
24
31
پياده شو با هم بريم .......تند نرو ؟

کدام شرکت يا مغازه اي ارزش ملکش رو با سود بانکي مقايسه ميکنه ؟

پولي که براي خريد ملک گذاشتي داره از سود بانکي بيشتر رشد ميکنه

پس ملک را حساب نکن ميماند يک مقدار سرمايه براي خريد چند تا تانکر و پمپ که آن هم با اين در آمد زياد مبلغي نيست
Iranپاسخ به خور خور: 1394/5/1915:57:44،
34
12
حرف شما درسته برا اقتصادی که پویا باشه.نه اقتصادی که ۲ -۳ ساله به خواب عمیق فرو رفته و تقریبا ارزش ملکی تغییری نکرده.در ضمن در جریان باش که ارزش ریالی یه جایگاه به زمینش نیست به میزان فروششه چون طبق قراردادی که با شرکت نفت بسته میشه(ترکمن چای)زمین تقریبا میره در انحصار شرکت نفت.همون تانکرو پمپیم که شما میگی حداقل ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارده .کم نیست.پس لازم نیست پیاده شم.شما بیا بالا باهم تند بریم
حجت: 1394/5/1919:19:37،
26
21
فوتبالیستها، پزشکها، کارمندهای بانک، جایگاه دارها و... صنف بعدی کیه؟ فعلا یه چنذسالی مردم به جای فکر کردن به کار خودشون باد تو کار هم سرک بکشن و حق خورده شدشون رو از هم بخوان!!! تو این 32 سالی که از خدا عمر گرفتم از توده مردم حسادت و جوزدگی زیاد دیدم
قانعی : 1394/5/2013:56:38،
30
18
باید تاسف خورد بحال کارشناسی که اینگونه یکطرفه مسائل رامثلا کارشناسی واعلام رسانه ای میکند ونه تنها تاسف بلکه بایدگریست به وضعیت کارشناسی درکشور،زیرا امثال همین کارشناسان پل احداث شده برروی دریاچه ارومیه راکارشناسی کرده اند که آثارش متاسفانه خشکی دریاچه ارومیه بوده است وهمین کارشناسان احداث سدهای بدون مطالعه را کارشناسی کرده اند که نتایجش ورود ریزگردها حتی تاپایتخت میباشد وهمین کارشناسان هستند که هنوز بر تولید بنزین پتروشیمی ها اصراردارندکه آلودگیهای تنفسی بیشماری را برای مردم به ارمغان داشته است وبسیاری کارشناسی های بدون مطالعه وسطحی ویکطرفه دیگرکه منجربه منافع یکطرف ونابودی طرف دیگرشده است.جناب کارشناس قبل ازاینکه متنی ازجانب شرکت پخش بشما دیکته شود آیا حتی سعی کردی ارتباطی کوتاه با متولیان این صنف خدمتگزارو زحمتکش داشته باشی تاقدری اطلاعات خودرابالا ببری ؟آیا صحت مطالب تحقیق شدو........
قانعی: 1394/5/2014:13:38،
30
20
ادامه مطلب: دروضعیتی که جایگاهداران با کارمزدی حداکثر 3 در صدی (جایگاههای ممتاز) کلیه هزینه های ناشی ازتورم 47 در صدی و25درصدی سالهای اخیررا تحمل مینمایند وحدود 2 سال است که ریالی به کارمزدشان اضافه نشده ،باتلاش 24 ساعته ،تحمل تبخیر وکسریهای غیرمتعارف ومتعاقب آن جریمه های سنگین شرکت پخش، وجوداسترس های بیشمارناشی ازخطرات محیط کار،خدمت رسانی به اقشارمختلف جامعه باانواع سلایق ورفتارها وسرمایه گذاری سنگین را تحمل مینمایند ودرآستانه ورشکستگی کامل هستند جناب کارشناس ازکارمزد10درصدی وانواع وام وکمک حرف میزنید وآنرا رسانه ای میکنید.مطمئن باشیداگراین سفره رنگین بوداهداف شما درجداول اعلامی تاکنون محقق شده بود وسرمایه گذاران بیشماری دراین بخش ورودکرده بودند.بایکبارمرور گزارشتان پی به بیعدالتی وبی انصافی وتناقض درآن خواهید رسید.
احسان: 1394/5/2101:55:08،
27
18
اگر سود جایگاهداری خوب بود،شاهد صف طولانی خودرو نبودیم.احداث جایگاه توجیه اقتصادی ندارد.آقای کارشناس! شما فردا جهت مجوز احداث هرنوع جایگاهی،به شرکت نفت مراجعه کن.دست شما راهم میبوسند.
علی: 1394/5/2101:57:58،
29
20
آیا کارشناستون اسم نداره!!؟؟ خجالت آوره بخدا. بترسین از خدا و این دروغا را تحویل ملت ندین.
محمد: 1394/5/2103:24:31،
27
17
آقایان کارشناس محترم اگه انقدر شرکت نفت لطف کرده و ما جایگاه دارهارو همایت کرده و خواهد کرد من حاضرم جایگاهم رو که درجه ممتاز هم داره فقط با سود ارزش افزوده سرمایه گزاریم خدمتتون تقدیم کنم. پروژه ای سود آوره که حد اکثر 8 ساله سرمایه ای رو که گذاشته شده رو برگردونه. نه 8 سال با این وضع 80 سال دیگه هم این کار عملی نمیشه. این گوی و این میدان. اگه راست میگیدلطف کنید ما رو از این همه لطف شرکت نفت نجات بدید. ویا در رابطه با مشکلات ما کارشناسی یکطرفه نفرمایید. دولت و شرکت نفت برای اینکه قیمت بنزین بالاتر نره نه از خودش بلکه از جیب ما جایگاه داران مایه میگذاره.
مازندران: 1394/5/2110:38:24،
24
16
جناب آقای کارشناس اگر جنابعالی کارشناس مستقل می بودی به این آمار محرمانه شرکت نفت چگونه دسترسی پیدا کردی ؟ و اگر نتیجه مطالعات شما منصفانه بود بفرمایید از کدامین جایگاه اطلاعات فروش و در آمدشان را کسب کردید ؟
جنابعالی کارشناس نیستید بلکه حقوق بگیر همونایی هستید که این اطلاعات غلط و یکطرفه را به شما دادند تا به خورد ملت بدهید. بهترین دلیل در عدم توجیه اقتصادی جایگاها همان جدولی است که به شما دادند که در آن مشخصا نسبت خودرو را به تعداد جایگاه ها از سایر کشورها بیشتر نشان می دهد . این بهترین دلیل در عدم استقبال بخش خصوصی در سرمایه گزاری و احداث جایگاه می باشد.ضمنا تشکیلات صنفی جایگاهداران هیچ نقشی در اعطای مجوز احداث ندارند و کمبود جایگاه نشان دهنده کم جذبه بودن سرمایه گزاری در این بخش می باشد .
a: 1394/5/2112:47:07،
25
17
با سلام جنا کارشناس عدد ارقام رو کاغذ خیلی آسونه به شرطی که در عمل هم باشه ظاهرآ شما خیلی از مرحله پرتی عزیزم این طور نیست ای کاش به جای این که از شرکتی ها اطلاعات غلط بگیری و آن را به جامعه انتقال بدی میامدی از جایگاهداری که در راس کار است اطلاعات می.رفتی این طور که شما میفرمایید نیست خواهشآ کارشناسانه نظر بدین
عسکری رانکوهی: 1394/5/2215:13:20،
21
17
سرمایه گذاری یک رابطه اقتصادیست در قبال سرمایه و روابطی که ایجاد میشود و انتظار یک سود معقول اگر این شرایط وجود نداشته باشد میباید از آن خروج نمود .بنظرم میآید فردی که با عنوان یک کارشناس با قراردادن تعدادی عدد و رقم که مبناها و محدوده آماری آن کامل و درست نیست سعی نموده تاتشویش اذهان عمومی و جو مخربی را بااهداف پشت پرده دنبال نماید که خود این امر پیگرد قانونی متناسب با آنرا بهمراه خواهد داشت بدنبال آن بوده تا در شرایطی تعاریفی را در جامعه بکار گیرد که همانطور که عرض شد هدفی به نفع جامعه و مصالح آن بهمراه نداشته عموما نظرات کارشناسانه آنهنگام که قرار است بعنوان یک خبر رسمی در جراید نیز انتشار یابد میبایددو طرف رابطه را طبق رسالت درست خبرنگاری مورد بررسی قرار دهد خوشبختانه درک و شعور مخاطبین در جامعه بحدی ارتقا یافته که متوجه شوندچنین افرادی بدنبال چه اهدافی و مدافع چه گروهی هستند بنابراین
عسکری رانکوهی: 1394/5/2215:22:24،
24
19
ادامه مطلب : بنابراین پیشنهاد مینمایم همانگونه که نام و مشخصات بنده در این بخش وجود دارد فردی که بعنواندکارشناس اقدامدبه تهیه چنین مطلب نادرست و ناموزونی نموده با بنده یا هریک ازهمکارانی که در این زمینه میتواند در فضایی منطقی به بررسی موضوع مطرح شده بپردازند بنشینند و مسالهذرا نقد نمایند اگر نتیجه ای درست حاصل شد هر یک از طرفین ضمن پذیرش اشتباه خد بصورت رسمی مقید به انتشار درست مطلب نماید از انجاییکه تمامی موارد و مستندات موجود است پرداختن بدین صورت که فقط جوابی داده شود را در شأن خانواده بزرگ و زحمتکش سرمایه گذار جایگاهدار در کشور نمیبینم و البته بسیار متاسفم که رسالت درست خبرنگاری هنوز که هنوزه بعد از سالها در ید برخورد احساسی و بدور از مبناهای درست خبرنگاری تعریف میشود و موجب تحریک نادرست جامعه میگردد امیدوارم این نشریه راه درست و منطقی تری را در افزایش تیراژ و یا مخاطبان خود بیابدتری .
عسکری رانکوهی: 1394/5/2215:32:43،
26
18
ادامه : همچنین امیدوارم راه درست و‌منطقی تری را در اینخصوص برگزیند وگرنه نشریه محترم و کارشناسی که خود را بعنوان یک کارشناس در این حوزه دخالت داده اید برخورد درستی را انتخاب ننموده اید قطعا بدانید طبق قوانین جاری کشور و طبق اسناد معتبری که وجود دارد برعلیه تشویشی که بدین طریق راه انداخته اید اقدام قانونی خواهد شد تا اینگونه آبرو و شخصیت ومنزلت اجتماعی این خیل زحمتکش را به سخره نمیگرفتید کسانی را که اگر نمیبودند و این سرمایه را براه نمیانداختند افرادی چون شما حتی امکان رسیدن به محل کارتان را با دوچرخه نیز نداشتید . درست این است تا روزنامه مزبور هر چه سریعتر در اینخصوص اقدام پسندیده نماید یا حق که نظاره گر همه اعمالمان بوده و خواهد بود .
فرنود عاشوری: 1394/5/2511:44:33،
20
17
با سلام . خیلی دوست داشتم حرفاتون را باور کنم .ولی پشت حرفاتون با این آمار غلط و گمراه کننده ای که دادید بنظرم هیچ چیز جز تنگ نظری نیست. برادر کارشناس : من در سال 1380 مجوز ساخت یک جایگاه رو در گیلان در جاده انزلی گرفتم. یک باب خانه 280 متری ویلایی را در بهترین نقطه گلسار رشت فروختم و تمام زندگی مو و سهام یک شرکت موفق با 15هکتار زمین با درختان زیتون با واریته های از اسپانیا ایتالیا و...که 11 سهم اون شرکت متعلق به من بود رو فروختم . تا شد این جایگاه. هنوز حسرت یک آپارتمان 120متری در حوالی گلسار رشت به دل من و خانواده ام داره سنگینی میکنه . در سن 39 سالگی بعلت اسشمام سموم نفتی ودر قرار گرفتن محیط آلود و فشار سنگین جایگاهداری و همچنین ستم های ناروای این بخش با فشار خون23 روی11راهی بیمارستان شدم .و این درد ودرد های دیگر به تبع آن که فزونی گرفته را پس از گذشت 10 سال با خود میکشم .در حالیکه تو تمام عمرم هرگز از ورزش دست نکشیده بودم. بقیه ش پیشکش کارشناسانی مثل شما که با این کارشناسی تون چه بلایی به سر این کشور با این ثروت عظیم که نیآوردید.خودت بشین ببین چرا ما از دنیا عقب موندیم
فرنود عاشوری: 1394/5/2511:45:28،
21
16
ادامه مطلب : نه بیمه برای پیری مون داریم.نه خونه ای مثل خونه شما کارشناسان نه سفرهای آنچنانی نه فرصتهای داروئی ورفاه اجتماعی نه یک بیستم امنیت شغلی شما نه رانتهای آنچانی نه اندوختهای مالی نه امضاءهای پر درآمد نه نها ر و شام بموقع نه سلامتی جسم ولی شما ماشا... داره . فقط فرق بین من تو اینه که جنابعالی کت و شلوار میپوشی زیر کولر می شینی و اسم ت کارشناس.و من باید بطور شبانه روزی جاده رو بپام تا تو در مسیر حتی یک لحظه بدون سوخت نمونی . حتی پاسی از شب گذشته . اگه یک دفعه هم که شده ساعت 3صبح مسئولیت تمام قد یک کار رو بعهده بگیر تا بدونی آنوقت شب صدای یه زنگ تلفن چه به روزگار آدم میاره .اونم اگه محل کارت انبار باروت باشه . حالا بهت کدی میدم که بدونی چرا کارشناس خوبی نیستی فقط چند تا جایگاه انتخابی رو ازش یه آمار در آوردی و نتونستی کل جامعه آماری جایگاهداران رو مورد بررسی قرار بدی و ازش یه نمودار منطقی بیرون بیاری تا بتونی به وظیفه کارشناسی ت صالحانه عمل کنی. در سال 1382 کل جایگاههای استان گیلان 32 باب بوده اما آلان 111باب جایگاه در گیلان هست . اینها مستثنا جایگاههای عرضه سی ان جی ست.
فرنود عاشوری: 1394/5/2511:46:18،
22
19
من در سال 1384روزی 150هزار لیتر گازوئیل و 60 هزار لیتر بنزین میفروختم آلان 22هزلرلیتر بنزین و25هزار لیتر گازوئیل می فروشم.به زور و با کارشناسی کارشناسانی مثل حضرتعالی به من جایگاه سی ان جی دادن و من و تبدیل کردند به یک ورشکسته مطلق. آلان در حالی این مرقومه رو مینویسم که فقط 700ملیون تومان بدهی بانکی و 200 ملیون تومان بدهی به اشخاص دارم.اصلا اگه جنابعالی راست میگویی .چرا مالکین جایگاههای گیلان بالغ بر 90درصد یا ورشکسته هستند یا در آستانه ورشکستگی اند. من مثل شما بدون سند حرف نمی زنم. آقایان رحمتی رودسر- -خداپرست املش- قلیزاده فومن-بلغاری لاهیجان-احمدی واجارگاه- احمدی کلاچای-فرجامی آستارا-منصوری دشتویل-فتح اللهی آستارا-پور رجبی سنگر -و خانم شفوی املش و الی ماشاا... که بخاطر حفظ آبروی افراد از بردن نام دیگران پرهیز میکنم.
فرنود عاشوری: 1394/5/2511:46:59،
20
16
وناچار شدم اسامی دوستان محترم و عزیز و زحمتکش من رو ببرم که همگی از دوش دولت محترم فقط بار بردارند نه بار گذار . ای کاش جلسه ای منعقد میشد که ناچار نمیشدم برایت در شبکه مجازی پیام بگذارم تا دشمن شاد شویم .تا ناچار شوم برایت ثابت کنم که الحق حقوق کارشناسی که از حق بیت المال میگیرید به ناحق است و فقط کارتان مشاوره اشتباه به دولت محترم. دولتی که حقا نماینده بحق مردم و صیانت کننده از حقوق و حقه ملت و اسلام و مسلمین و مورد تایید رهبر معظم انقلاب شکوهمند اسلامیست میباشد .آنگاه شما حقوق میگیرید تا در گمراه کردن ونشر و ایجاد ناراحتی های عمومی کوشش نمایید. خداوند به شما اجر اخروی دهد انشا...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل