کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات / جدول

کدخبر:۱۴۴۲۴یکشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴:۳۱۱۵۸۶۹ بازدید

چند ماهی می‌شود امضای وزیر صنعت پای دستورالعمل واردات خودرو نشسته است اما قیمت خودروهای خارجی همچنان در بازار یکه‌تازی می‌کند و ...
تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات / جدول

چند ماهی می‌شود امضای وزیر صنعت پای دستورالعمل واردات خودرو نشسته است اما قیمت خودروهای خارجی همچنان در بازار یکه‌تازی می‌کند و تفاوت قیمت میلیاردی در ایران و امارات روایتی دیگر دارد.

مهر نوشت، دو ماهی به پایان سال 93 باقی بود. آن روزها دیگر ده سال از زمان صدور اجازه واردات خودروهای خارجی به بازار ایران می‌گذشت. زمستان معاملات بازار خودروهای وارداتی را همچنان سرد و بی‌ روح نشان می‌داد. آن روزها، وزیر صنعت، معدن و تجارت در تب و تاب امضای دستورالعملی بود که به نوعی بتواند واردات خودروهای خارجی را ساماندهی کرده و کاری کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب. نه واردکنندگانی که از وزارت صنعت مجوز گرفته بودند، بازار را به غیررسمی‌ها ببازند و هم مصرف‌کنندگان نسبت به دریافت خدمات پس از فروش برای خودروهای میلیونی خود، احساس نگرانی داشته باشند.


بازخوانی پرونده ساماندهی واردات خودرو

آن روزها این دستورالعمل، مخالفان و موافقان بسیاری داشت. واردکنندگان رسمی از این بابت خوشحال بودند که بالاخره می‌توانستند بخش عمده ای از بازار را از آن خود کنند و برخی فعالان بازار، سخت نگران بودند که مبادا این امر، انحصار ایجاد کرده و بازار را از روال خود خارج کند. کار البته به شورای رقابت هم کشیده شد. این شورا به شدت معتقد بود که بازار انحصاری شده است و دستورالعمل وزیر صنعت، بازار را در تنگنایی قرار داده است که کار رقابت را سخت می‌کند.از این پس، واردات خودرو تنها باید از سوی ۴۲ نمایندگی انجام می‌شد. سایرین حق واردات خودرو را نداشتند. کار این مصوبه البته به ابلاغ به سازمان توسعه تجارت ایران و سامانه ثبت سفارش واردات هم کشیده شد و از این پس، تنها کسانی که نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی را داشتند، می‌توانستند ثبت سفارش واردات خودرو انجام دهند.

به مرور، ماجرا طوری رقم خورد که نعمت‌زاده، وزیر صنعت تصمیم گرفت تا بخشی از بندهای این دستورالعمل را اصلاح کرده و زمینه ساز انجام واردات از سوی واردکنندگان غیررسمی هم بشود. او اعلام کرد که واردکنندگان غیررسمی هم می‌توانند با امضای توافق‌نامه‌هایی که البته چارچوب آن را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده بود، واردات انجام دهند و البته کار ارایه خدمات پس از فروش را به واردکنندگان رسمی بسپارند.حال حداقل ۱۹۰ روز از ابلاغ این مصوبه می‌گذرد. بازار چرخش‌های زیادی داشته است. حال دیگر بازار خود را پیدا کرده است. واردکنندگان غیر رسمی هم به نوعی با واردکنندگان رسمی جوینت شده‌اند و کارها به ظاهر خوب پیش می‌رود و گویا همه چیز روی روال است اما باید پای صحبت مصرف کنندگان هم نشست. اگرچه به هرحال، هنوز هم غل و غش در بازار خودروهای وارداتی زیاد است.

در این روزها و هفته ها هم سر و کله خارجی‌ها در بازار ایران پیدا شده است. البته این ردپا این بار شرایط دیگری دارد. دیگر واسطه‌ها قرار نیست خودروهای وارداتی روز دنیا را به ایران وارد کنند. این نمایندگی‌های رسمی هستند که می‌خواهند به صورت مستقیم کار را با شرکای خود در ایران آغاز کنند. دفترهای بسته فروش خود در ایران را بازگشایی کنند و خود نماینده رسمی باشند.  در چنین فضایی و در دوره‌هایی، بازار خودروهای خارجی و برخی واردکنندگانش هم به مردان هزار چهره‌ای تبدیل شده بودند که در واقع، کار را برای مصرف‌کنندگان به چالش می‌کشید؛ کسانی که خودروهای خارجی را با کمترین آپشن اما به قیمت‌ها گزاف وارد ایران کرده و گاه هم، خودروهای با سال ساخت بالاتر را به جای سال ساخت پایین، به خریداران بی اطلاع بازار خودروهای وارداتی می‌فروختند.

تا پیش از دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، بودند افرادی که اگرچه به ظاهر، خودرویی صفر را خریداری کرده بودند اما در واقع، بسیاری از آپشن‌هایی که نمایندگان اصلی خودروسازان خارجی بر روی یک خودرو قرار می‌دادند را نمی‌دیدند و در واقع، در امارات با هماهنگی واردکنندگان برای کسب سود بیشتر، برخی آپشن‌ها از روی خودرو برداشته می‌شد یا حتی برخی قطعات اصلی خودرو تغییر می کرد اما مصرف کنندگان بدون اطلاع و البته بدون دسترسی به اطلاعات و کاتالوگ‌های اصلی یک خودروی خارجی، اقدام به خرید کرده و به آنچه که به عنوان یک خودروی خارجی می‌خریدند، می‌بالیدند، در حالی که کلاه گشادی به سر آنها رفته بود که البته عدم شفافیت بازار و وجود رقابت، این وضعیت را برای آنها رقم می زد.حتی بودند واردکنندگانی که با کارت‌های بازرگانی جعلی یا حتی کارت‌های بازرگانی افرادی در روستاهای دورافتاده، اقدام به واردات خودرو می‌کردند و هیچگونه نام و نشانی از خود نیز در بازار به جا نمی گذاشتند. نه مالیاتی می دادند و نه در قبال ارایه خدمات به مصرف کنندگان، خود را مسئول می دانستند. حال و روز نبود نمایندگان رسمی خودروسازان خارجی هم روایتی برای خود دارد.

تفاوت نرخ خودروهای وارداتی در ایران و امارات

در این میان اگرچه واردات خودروهای خارجی و قیمت‌گذاری آنها هم دستورالعملی جداگانه دارد اما به هرحال، به نظر می رسد کمتر واردکننده‌ای این دستورالعمل را رعایت می کند یا شاید هم، این دستورالعمل، نرخ‌گذاری معقولی ندارد.دلیل این مدعا هم تفاوت قیمتی است که از امارات تا ایران، برای خودروهای خارجی وجود دارد. البته زمزمه ورود نمایندگان رسمی خودروهای خارجی و بازگشایی دفاتر آنها در ایران شاید بتواند اندکی طلسم قیمتی خودروهای وارداتی را بشکند.بررسی ها حکایت از آن دارد که تفاوت قیمتی که میان خودروهای خارجی در امارات با ایران مشاهده می شود، گاه به حدود یک میلیارد تومان هم می‌رسد. در این میان همین واردکنندگان نیمه رسمی باز هم از تعرفه و شرایط ورود خودرو و مسائلی از این دست، نالان هستند و می گویند که به ظاهر، تعرفه ۴۵ درصدی برای واردات خودرو لحاظ شده است.

آنها می گویند که در حال حاضر علاوه بر هزینه تعرفه‌ای که از سوی دولت برای واردات خودرو های کمتر از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی وضع شده، هزینه عوارض شماره‌گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه اسقاط و نوسازی ناوگان آمبولانس، هزینه‌های ترخیص نیز به آن اضافه می‌شود، اظهارداشت: بر همین اساس تعرفه موثر خودروهای کمتر از ۲۰۰۰ سی‌سی به ۱۰۷ درصد و برای خودروهای بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی به ۱۲۴ درصد می‌رسد، این در حالی است که مصوبه دولت تعرفه این خودروها به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد تعیین کرده است.واردکنندگان بر این باورند که آنچه تفاوت قیمت را میان خودروهای خارجی در ایران و امارات رقم زده، مسائلی از این دست است و البته نرخ موثر ارز که به گفته آنها، ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است. به هرحال بازار خودروهای خارجی در ایران به لحاظ قیمتی، شرایطی متفاوت دارد. 

جدول تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات :

* قیمت‌های درج شده در ایران مربوط به نمایندگی های فروش می باشد .
 

نام برند نام خودرو قیمت نمایندگی در ایران

قیمت در امارات

هیوندا اکسنت فول کامل  از 90 تا 105میلیون تومان  حدود 40 میلیون تومان 
النترا (فول آپشن)  126 میلیون تومان  از 45 میلیون تا 52 میلیون تومان 
جنسیس کوپه  240 میلیون تومان  از 100 تا 120میلیون تومان
تویوتا کمری  از 136 میلیون تا 183 میلیون تومان   حدود 80 میلیون تومان 
پرادو 4 در  325 میلیون تومان  حدود 150 میلیون تومان 
پورشه کاین     1.4 میلیارد تومان (در بازار)   حدود 330 میلیون تومان
مزدا مزدا 2 هاچ بک فول   70 میلیون تومان  35 میلیون
مزدا 3  110 میلیون تومان  67 میلیون تومان
کیاموتور موهاوی  225 تا 235 میلیون تومان  حدود 100 تا 115 میلیون تومان
سول موتور 1.6  135 میلیون تومان  حدود 55 میلیون تومان
رنو رنو داستر  حدود 96 میلیون تومان   حدود 44 میلیون تومان
رنو کولیوس  168 میلیون تومان  حدود 63 میلیون تومان
بی ام دبلیو بی ام دبلیو 740  1.5 میلیارد تومان (در بازار)  حدود 300 میلیون تومان
بی ام دبلیو 520  350 میلیون تومان  150 میلیون تومان
نیسان قشقایی  127 میلیون تومان  60 میلیون تومان
ماکسیما جدید  ---  حدود 90 میلیون تومان
آئودی تی تی 240 میلیون تومان (در بازار)  حدود 120 میلیون تومان
سوزوکی گرند ویتارا  135میلیون تومان  69 میلیون تومان
کیزاشی  130 میلیون تومان (در بازار)  حدود 70 میلیون تومان
کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

شهرام: 1394/5/1817:58:06،
593
22
فقط باید تاسف بخوریم هیچی نمیشه گفت.
محمدشهاب: 1394/5/1818:36:22،
184
15
یعنی اگه الان به قیمت دبی باشه میتونیم بخریم؟
کیا: 1394/5/1818:37:47،
39
161
فکر کنم قیمت جک S5 در امارات و ایران برابر باشه.
احمد740: 1394/5/1818:41:49،
428
22
اگه زمان اون خدا بیامرز بود تمام علما..فقها..خریدماشین رو حرام می کردن ..ولی الان هیچ خبری از علما وفقها نیست
ایرانی: 1394/5/1818:43:54،
424
17
بقیه دنیا باید از ما یاد بگیرن
بهره بانکی 10 برابر دنیا
قیمت ماشین 2تا 3 برابر
بیکاری حد اقل 5 برابر دنیا
فاصله اجتماعی زیاد
فساد ...
شهروند: 1394/5/1818:56:13،
96
15
گل گفتی شهرام خان
اه: 1394/5/1819:17:16،
128
13
فکرکنم مناسبترین کلمه فقط ( اجحاف ملی ) باشه .اجحاف اجحاف اجحاف.....
مهندس: 1394/5/1819:58:02،
183
15
تو فرروردین ماه بود رفتیم نمایندگی تو دبی بالاتر از دبی مول به سمت پیست اسکی برفی ، تویوتا شاسی بلند فول 2015 خریدیم ، 90/000 درهم ، به پارو که پوله نقد دادیم میخواست دستمونم ماچ کنه ف گفت اینجا اصلا کسی نقدی نمیخره ، از دم قسطه با کارمزده 2.5 درصد ، بازپرداخت بر حسب توان خریدار ، اما ایران چی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی s: 1394/5/1820:11:48،
134
14
ما از دوجا تحریمیم . یکی خارج اینم یه نمونه از تحریم داخلی
سیامک: 1394/5/1820:34:15،
173
13
آقای پرزيدنت روحانی!!! شما به مردم قول دادید فشار اقتصادی رو کاهش میدید.قول دادید از حقوق ملت دفاع میکنید. شما در برابر مردم سوگند خوردید و تحلیف شدید.ما انتظار داریم از شما.یکبار برای همیشه دستان استثمار گر مردم از طریق خودرو را قطع کنید
محمد جواد: 1394/5/1820:58:15،
110
12
محمد شهاب عزیز.
بله. خیلی ها میتونن به جای لگن های داخلی بهترین ماشینای دنیارو سوار بشن.
من خودم هفتاد میلیون دادم به مگان با اینکه ماشین خوبیه ولی در مقایسه با تویوتا کمری هیچی نیست!
رضا: 1394/5/1821:00:12،
87
13
اینجا ایرانه!
مردم هم همسشه فکر میکنن مثلا اگه یکی رییس جمهور خوبی نبود و دیگری اومد خیلی خوبه....
هههههههه ای خدا شکرت!
tt.: 1394/5/1821:51:22،
42
22
پس منطقی اینه که یا کیراشی یا مزدا3 خریم نزدیکترن به قیمت واقعی
گمرک: 1394/5/1902:58:24،
36
37
دوستان اینقد به گمرک فحش ندین تصمیم حکمتیه ما فقط اجرا میکنیم من یک کارمند ساده گمرکم خودمم آرزوی سوار شدن پشت اون ماشینا رو دارم خاهشا شما دیگه فحش ندین
مجتبی: 1394/5/1818:03:06،
166
12
ای ول نا قابله فقط بین آقایون درست تقسیم کنید دعوا نشه ( بقول معروف بخور مال مفته بابا گفته )
جك لندن: 1394/5/1819:26:39،
36
168
با اين فرهنك رانندكي كه ما ايرانيا داريم لياقتمان همان فرغون سواري است
بهلول حكيم: 1394/5/1821:12:27،
104
20
پاسخ به جك لندن:
حالا امثال تو فرهنگ رانندگي ندارن؛‌ امري جداست... ما مردم هميشه در صحنه و خون دل خورده ي متمدن با فرهنگي هستيم.. با امثال نون به نرخ روز خورا خيلي فرق داريم
نیما : 1394/5/1823:05:53،
71
25
شما از اعرابی و بی فرهنگی بحثش جداست .
ما ایرانی هستیم با تمدن و فرهنگی بسیار غنی .
علی: 1394/5/1818:07:10،
142
13
واس چی!!!!!
الهی سونامی بیاد گمرگ را ببره
میلاد: 1394/5/1818:08:26،
321
18
خدا وکیلی مسلمونی ب نماز نیست فقط.اینکه خلق خدا ازت راضی باشن هزار برابر بیشتر از عبادته.
مخالفای ایرانخودرو و سایپا++++
موافقای ایرانخودرو و سایپا- - - - -
جعفر: 1394/5/1904:58:55،
36
37
خلق خدا هیچ وقت بطور کامل راضی نمیشن طبیعتشونه...کاره درستو باید انجام داد حالا یعده ام راضی نباشن مهم نیس نتیجه در اخر مهمه...دولت داره کاره درستو انجام میده قیمت ها مناسبه نسبت به دلار اما واقعیته که کیفیت و تنوع نداره که اونم درحاله برنامه ریزیست و دارم هشدار میدم اگر مردم به تحریمشون و یسری خواسته های غیر منطقیشون نسبت به کاهش قیمت ادامه بدن با افت بسیار زیاد تولید و چ بسا خوابیدن خط تولید مواجه میشیم که نه تنها به خواستشون برای کیفیت بهتر و تنوع نمیرسن همین محصولاتم باید چند برابر و با صفها و قرعه کشی بدست بیارن.....
احسان: 1394/5/1818:08:27،
153
14
خدا لعنت کند باعث و بانيش را!!!!!!!!!
مهران 1: 1394/5/1820:17:35،
40
23
یکم اگه منطقی فکر کنی باعث و بانیش خودمونیم مثلا خوده تو روبانه بنفش نبسته بودی و جلفبازی در بیاری هر زمان خودمون خوب شدیم همه چیز درست میشه.
حسن: 1394/5/1818:13:28،
24
72
يك سوال كدام قشنگتر؟
بي ام و ٣٣٥اي كروك +
بي ام و ٦٣٠اي كروك -
پاسخ به حسن: 1394/5/1818:45:50،
64
12
آخه اینم شد سوال ؟
مثل این میمونه بگی نیم سکه بهتره یا سکه دو ونیم!
ایرانی با عشق: 1394/5/1818:13:34،
150
12
یه ماشین خارجی رو باید چندبرابر کارخونه بخریم برا حمایت از شکم گنده بعضی ها!
پاره بشه حلقوم آدمهای زیاده خواه و زورگو
حجت: 1394/5/1903:42:28،
44
11
بعضی شکم ها پاره شدنی نیست. باید پارش کرد!
aa: 1394/5/1818:14:03،
81
13
تقریبا هم قیمته با امارات تنها تفاوتی که زیاد فاحش نیست اینه که بخور بخور توی امارات به اندازه ایران نیست یا بلد نیستن بخورن
نادر: 1394/5/1818:15:00،
91
14

60 میلیون تومانی که در ایران پول اضافه گرفته میشه به جیب چه کسی میره؟!
جینگ جانگ جون: 1394/5/1818:16:02،
81
14
به قرآن نامردیه
ای خدا: 1394/5/1818:19:47،
71
13
این پولها به جیب کی میره هم لطفا توضیح بدین..کارخانه تولید میکنه یک سوم این قیمتم سود نمیکنه...
fb: 1394/5/1822:13:11،
21
12
دعاتون میکنه
حمیدرضا: 1394/5/1818:20:24،
68
13
دیگه اینارو این قیمت ندن اونوقت ات و اشغال ایران خودرو و سایپا باید بشه 5میلیون
رضا: 1394/5/1818:20:29،
61
14
صد در صد سود خالص مخصوص بعضی آدمای خاص مام در پی پراید 20 میلیونی.....
احمد: 1394/5/1818:21:09،
47
13
آئودی تی تی نیسان نیس تایپیست محترم
جدا از شوخی ، اختلاف قیمت ناراحت کننده س
ناراحت کننده تر اینه که افزایش قیمتها هیچ نسبت درستی هم با هم ندارن
حتی اونایی که از یه برند هستن
مثلا تو دبی گرند ویتارا از کیزاشی ارزونتره بعد اینجا پنج تومن گرونتره
شرکت وارد کننده نسبتا محترم ، حداقل نسبت سودت رو یکنواخت کن نه این که رو یه ماشین ده میلیون سود بکشی رو یکی دیگه با همون قیمت بیس میلیون
شاکری: 1394/5/1818:22:00،
63
15
پورشه کاین در امارات330میلیون در ایران یه میلیاردو چهارصد؟مگه میشه مگه داریم؟
كوروش: 1394/5/1818:26:53،
75
13
يكي نيست به داد اين مردم برسه براي امنيت و جون مردم تعرفه وارداتو صفر كنين لامصبا
محمد: 1394/5/1818:31:01،
44
14
جالبه خودروهایی که توسط خودروسازها مونتاژ میشوند اختلاف قیمت فاحش دو برابری دارن در حالیکه تعرفه ckdباcubکمتر هست
مسعود: 1394/5/1818:32:03،
58
12
خودرو سازی بهمن مزدا ۳ جدید که در بیرون از ایران ۲ ساله اومده رو بیار زیر ۹۵ بده می ترکونی. پارس خودرو به هرچی اعتقاد داری ماکسیمای ۲۰۱۶ رو بیار تو ایران مونتاز کن زیر ۱۱۰ بده تو هم خواهی ترکوند . ایران خودرو بابا جان اشکودا ی فولکس واگن آلمان رو بیار تو ایران .....کشتید مارو .....چیکار می کنید......یه تصمیم درست تو زندگییه کاریتون بگیرید و بین پیغمبرا همیشه سراغ جرجیس نرید.
خسرو: 1394/5/1818:46:32،
71
14
حالا حساب کنید که حقوق کارگر اماراتی 1000 دلار و کارگر خارجی 700 دلار است! کارگر با حقوق یکسالش میتونه هیوندا سوار شه! ماشالا به درامد امارات! از سروکول مملکتشون برکت میباره!
بهلول حكيم: 1394/5/1818:47:25،
183
19
پاسخ به عبدالله انصاری: تو برو پيش عرب ها با پرايدتون يا سمندتون با اونا سره تمام داراييت درگ كن
بهلول حكيم: 1394/5/1818:49:04،
177
15
پاسخ به عبدالله انصاری:
حمايت بايد دو طرفه باشه.. وقتي توليدات داخلي از مردم هميشه در صحنه حمايت نميكنه و هر روز كيفيت رو كمتر ميكنه و قيمت رو افزايش ميده و بعد از 53 سال حضور، محصول شجره ي طيبش پرايد و سمند و آشغالاي ديگه با قيمت هاي سرگردنه اي هست و نداشتن كيفيت و به دليل نداشتن ايمني و استاندارد هاي جهاني جان هزاران هموطن رو ميگيره چه لزومي داره حمايت كنيم؟ 53 سال حمايت بس نبود؟ چرا تو اين نيم قرن چيزي نشدن؟ مطمئن باش 53000 سال ديگه هم بگذره فقط آشغال توليد ميكنن و فقط از نظر قيمت با مرسدس رقابت ميكنن
بهلول حكيم: 1394/5/1818:50:25،
142
15
واقعا بازار انحصاري همينه، ايران خودرو خودش ميخواد سوزوكي و بنز رو منتاژ كنه و خودش قيمت گذاري و نهايتا خودش با خودش رقابت ميكنه و پارس خودرو هم فولكس توليد ميكنه. نهايتا رقابت واقعي وجود نداره
مردم هميشه در صحنه، اونقدر به نخريدن خودرو صفر ادامه ميدهيم ؛ تا بازار از انحصار قيمتي ستمگران مطلق و پررررررررو درآد.
بهلول حكيم: 1394/5/1818:51:02،
126
14
سلام و خدا قوتي به همه بروبكس ايرانجيب عزيز؛ كماكان به تحريم ها ادامه ميدهيم تا كور شود آنكه نتواند ديد
Ali: 1394/5/1818:53:37،
84
16
یه النترا که قیمت زدن با دلار 3000 هزار تومان 45هستش.اگه به دلار 7 تومان حساب کنید با گمرکی 100 درصد 210000تومان....اگر متوسط حقوق در ایران یک میلیون باشه تمامی اقشار جامعه میتونستن ماشین روز دنیا رو سوار بشن.حالا تمامی اجناس خارجی با دلار 7 تومان رو حساب کنید.....
مگر ما محکوم به زندگی در جهنم هستیم که یه عرب در رفاه زندگی میکنه؟
پوریا: 1394/5/1818:54:51،
82
13
ما رکورد زدیم.!!!!!!!!!!
حمید: 1394/5/1820:06:43،
62
13
آورین آورین.مبارزه با استکبار خرج داره . شما میرید بهشت ولی اماراتی ها چی.....
وحید@@@@: 1394/5/1818:55:35،
168
17
آقای انصاری مثل اینکه از عربا خاطره بدی داری.میشه تعریف کنی؟
وحید@@@@: 1394/5/1818:58:02،
65
12
لعنت خداوند بر ظالم

آمین++++
محمد: 1394/5/1818:59:28،
48
13
ماشین رو اونها تولید میکنندکارخانه سازنده چقدر گیرش میاد اینها چقدر؟
سوخته: 1394/5/1819:09:19،
38
12
ایران جیب چرا دل مردم رو خون میکنی؟؟؟ بزار بمونه
پرهام: 1394/5/1819:23:50،
60
18
گفتی تولید چی؟ تولید داخلی ؟ کدوم تولید داخلی؟؟
۶۶۶: 1394/5/1819:40:43،
48
15
وحید خان انصاری از اونجا خاطره نداره چون از شهرشون تا حالا بیرون نرفت ولی من تو مو را میبینیم انصاری پیشش مو را اون داره جایگاه خودشو میسازه چند سال دیگه اون اقای انصاری ببین
سعید: 1394/5/1819:45:52،
33
11
چشم بسته گزارش غیب داده شده
بالاخره الکی که نمی گن اینجا ایران
پاسخ: 1394/5/1819:51:18،
80
15
ایشون فکرکنم پارسال حج تشریف داشتن
ايليا: 1394/5/1819:56:27،
42
17
خب ادم عاقل فكر ميكنه اگه قرار باشه مزدا بدن ٣٥ ميليون،بايد روش يه پرايد هم اشانتيون بدن كه!!!!!!!
نیما: 1394/5/1819:59:42،
64
11
نیسان قشقایی 127 میلیون تومان 60 میلیون تومان

هی..... کارخونه نیسان اگه می دونستی اسمی که روی ماشینت گذاشتی توی سرزمینش چه ظلمی به ملتش می شه اسمش رو به داعشی تغییر می دادی...
مهردادج: 1394/5/1820:49:33،
53
14
اگه ميتونستم به تعدادمردم شريف ايران بهت منفي ميدادم بي غيرت
ناظم: 1394/5/1821:28:08،
45
15
پاسخ به عبداله انصاری من خاطرم هست یه زمانی اماراتیها میومدند تاکسی بنز تو ایران سوار میشودند وحسرت میخوردند
یه ایرانی: 1394/5/1821:43:26،
34
11
حمایت از تولید ملی آخه به چه قیمت ! به نظر من نهایتا باید در ایران قیمت خودرو ها ۲۰٪ بیشتر از دبی باشه نه ۱۲۰٪ به بالا که !
محمد: 1394/5/1821:45:40،
47
14
شما حق نداری از طرف بقیه مردم نظر بدی فقط میتونی از طرف خودت حرف بزنی تو قبول داری که 3 4 برابر گمرکی بدی ولی اکثریت چنین چیزیو نمیخوان.
اینده : 1394/5/1822:11:25،
36
11
ای مردم هوشیار باشید که ایران خودرو و سایپا به علت اینکه با دولت شریک هستند قراره بیشتر خودرو های خارجی رو نمایندگی فروش بگیرن که ی ضربه ای بزنن به این مردم بدبخت و ازشون پول بیشتر بگیرن که هم ضرر این چند ماه رو در بیارن هم با دولت هاپولی کنن.انگار که ما مردم دشمنشون هستیم و باید نابودمون کنن.خاک بر سر ما که اینقده بدبختیم
رضامیلانو: 1394/5/1822:43:24،
49
13
مرگ بر انحصاردولتی.
ن: 1394/5/1822:44:30،
28
17
تمام مشکل ملت عزیز ایران در خودرو نهفته شده است. اینقدر که در پیج خودرو کامنت گذاشته میشه در هیچ جایی دیگه نیست. هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.
حمید: 1394/5/1822:51:04،
42
15
عزیزان سوال دارم خواهشا در جوابش مرا با آرا خود یاری رسانید . و اما سوال ": بنده یک فرد با سواد خیلی پایین هستم . حال فرض کنید بنده به با انتخاب شما بریاست این مملکت برسم فکر می کنید حال و روز این مملکت بدتر از اینی که هست خواهد شد یا بهتر ؟ عزیزان با مثبت منفی خود جواب بنده را بدهید . رییس فرضی آینده این کشور قربان شما حمید
پول نفت: 1394/5/1823:24:59،
36
11
تازه نسبت به پول بی ارزش ما !

فک کن
جینگ جان جون: 1394/5/1823:48:59،
36
16
"حاجی" تو که باز نظر دادی
قیمت منطقه ازاد: 1394/5/1900:07:26،
27
12
سلام اینها که قیمت منطقه آزاد هست
دبی ۷ الی ۱۰ میلیون ارزان تر از اینهاست
نامی : 1394/5/1900:36:34،
29
11
حالا فرض کنید دلار به قیمت 1000 تومن برگرده و بقیمت دوبی هم خرید کنید اکسنت فول بین 10 تا 13 میلیون . از قدیم گفتن کرم از خود درخته . گرونی از داخله وگرنه همین تویوتاسر دو سال انقدر ماشن میریزه اینجا که باورتون نشه
امید: 1394/5/1900:57:19،
30
11
ایران جیب بزرگ، واقعا ایول داری برا گزارش های اینچنینی.
باید اینقدر از این ظلم گفته بشه تو رسانه ها و مردم آگاه بشن تا بلکه وضعیت درست بشه...
محمد: 1394/5/1900:58:56،
39
12
خدایا خودت قیمت هارو نگاه کن..؟!؟!به این میگن مملکت امام زمان،.،خدایااااااااااااااااااااااااااااااااا با توام
محمد: 1394/5/1901:05:51،
42
12
پیشرفت ملت!؟!؟!منظورت خاوری و زنجانی ورحیمی و کرباسچی و بقایی و هاشمی و منصور آریا و ایناست دیگه نه....
lattt: 1394/5/1901:18:53،
31
10
یعنی قرار بود این نظام حافظ مستمندان باشه امام روحت شاد اگه زنده بودی میدیدی ملتت چی میکشه
رضا ايرون: 1394/5/1901:39:07،
27
14
وحيد جااااااااااااااااااااااااااااااااااااان لايك وبس
ن: 1394/5/1908:17:19،
39
11
علاوه بر اینکه قیمتها در امارات (به تومان) حدود نصف اینجاست ، فکر کنم متوسط درآمد هم در امارات (به تومان) حدود سه چهار برابر اینجاست
محمد: 1394/5/1909:11:19،
32
12
نگو که دلم سوخت برای مردم مملکتم .
آرش: 1394/5/1908:22:18،
20
51
دوستان این رو هم درنظر بگیرید که خودروسازی در ایران یعنی اشتغال ده ها هزار نفر از هموطنان ما. ضمن اینکه این صنعت در این سالها، پیشرفت بسیاری کرده و این مسئله با کمی دقت معلوم میشه. 20 سال پیش پیکان کاربراتوری تولید میشد با مصرف بالا بدون کولر و در واقع بدون هیچ آپشن. الآن پراید و خانواده پژو سطح استاندارد بسیار قابل قبولی دارند. ایران خودرو در اوج تحریم ها توانست خودروی دنا و رانا را از صفر تا صد طراحی کند و این جای تحسین بسیار دارد. همین دنا و رانا چیزی از الآنترا و مزدا2 کمتر ندارند و حتا از نظر استهلاک و هزینه نگهداری بسیار به صرفه تر هستند. همینطور خودروی ایرانی پارس ال ایکس با موتور 16 سوپاپ که چیزی از یاریس و اکنست کمتر ندارد.
بهزاد: 1394/5/1909:04:48،
34
11
آرش جان، برادر من یه جوری حرف میزنی که انگار فقط خودت تو این مملکتی. از پیشرفت حرف میزنی؟ خداوکیلی کدوم پیشرفت؟ اینکه واسه ماشینا کولر میزارن یعنی پیشرفت؟! پراید سطح استاندارد بسیااااااار قابل قبولی داره؟! دود از کلمون بلند میشه. نگو این حرفا رو، میخندن بهت بخداااا. کلن یه جورایی خیلی پرتی داداش. یا خوابیو داری خوابتو برامون تعریف میکنی، یا منافعت یه جوریه که خودتو زدی به خواب. مردم رو چی فرض کردی؟
نادر احمدزاده: 1394/5/1909:17:58،
27
11
اشتغال رو خوب اومدی، ولی آیا کارگران خارجی حقوق نمیگیرن؟ آیا عقلانه س که ما چرخ را از نو اختراع کنیم، چند درصد از این سودها توی جیب کارگرا میره؟ پس کنترل کیفیت یعنی چه؟ مثل آدمیزاد یه برند خوب را با نظارت نماینده شرکت اصلی تولید کنید .وقتی هم که نمیشه چرا همه کاسه کوزه ها سر ملت مظلوم می شکنین؟
داریوش: 1394/5/1918:26:51،
22
13
تغییراتی که فرمودید نتیجه تحقیقات شرکتهای مطرح خودرو سازی دنیاست و ربطی به ایران خودرو ندارد. برای اشتغال جوانها هم فقط اگر عده ای که در صدر امر هستند جفتک نیندازند و سفارت دیگران را اشغال نکنند برای میلیونها جوان فقط از ناحیه اشتغال کار درست میشود
محمود: 1394/5/1908:27:07،
35
12
برادران در این صفحات مربوط به خودرو چندتا آدم مریض هستند که حرف ها و درد دل های واقعی مردم را می خواهند منحرف کنند و یا به حرف حق مردم نظر منفی میدن یا بحث های انحرافی مطرح می کنند انها مزدور هستند لطفا رسوایشان کنید لعنت بر کسانی که بجای اندیشدن به کسب حلال و آسایش مردم و ارائه خودرو های با کیفیت با قیمت مناسب فقط و فقط به فکر پر کردن جیب شان هستند
احسان: 1394/5/1908:28:37،
27
14
بابا بی خیال این شید
این منفی دوست داره!
محمد: 1394/5/1909:10:16،
25
12
سلام قیمت های دوبی دقیقا همینجوره من دوبی بودم قیمت گرفتم
هم وطن: 1394/5/1909:17:11،
28
11
ای دولتمردان ، ای ظالمان،خودتونو از تو مردم فقیرو ضعیف بکشین بیرون ...
ظلم نکنید ، جوان مردم سکته زد ، رحم کنید ، عمر تموم میشه بعدا حسرت نیخورید چرا سخت گرفتین، ولی فایده نداره اون زمان!!!!
محمد: 1394/5/1909:29:34،
23
17
ماملت لیاقتمان همین لگن هاست
محمد: 1394/5/1910:41:31،
27
11
من حاضرم سوار خز و اسب بشوم سوار پراید پزو نشم تازه 30 میلیون پول بدم ماهی 4 بار تعمیرگاه برم کلی هزینه بدم.
آقا جون به دولت غز نزینن . ما خوذه مردم مقصر 100% هستیم . اگه کمی انحاد داشتیم و خرید هرگونه ماشین تولید داخل با این قیمت فضایی و کزایی که حتی یک افغانی بیاد ایران بش میخنده و قیمت ماشین وارداتی رو تحریم می کردیم و فقط 3 ماه نمی خردیم مجبور میشدن 50% از سود خالص ماشین هارو کم کنن و از حیب من و تو مردم نگیرن. مزدم باید با سیایست و هماهنگ باشن حتی اگه 10000 نفر باشن.
محمد: 1394/5/1911:38:27،
24
13
معلومه که توازاون خانوئاده های زحمتکش امروزی که بازحمت چراندن زبان ودستمالهای مرغوب وصلین حسابی که بی حساب وکتاب میبرین وکوفت میکنیدکه توان خرید3تا4برابرودارین چون کسی که بازحمت دراورده باشه وحلال باشه هرچندهم مولتی میلیاردرباشه زورش میادیک ریال اضافه وبی خودی بالای چیزی پول بده ببین اکثرکسایی ازاین حرفا میزنندواینجورخریداهایی میکنندکه ازراه نادرست وبی زحمت بهشون رسیده
علی: 1394/5/1911:54:00،
20
11
خ خ خ کارخانه سازنده 100میلیون میگیره خب خرجم کرده تازه باهزینه کشتی اینجا هم رو هوا 100 میلیون میخوان
علی: 1394/5/1912:38:42،
24
10
خوش به حال اعراب
تاسف به حال ما ایرانی ها
به بهانه حمایت از تولید ملی خودرو 30 سال است که این شرایط ادامه دارد و تغییر چندانی در کیفیت تولیدات داخلی و تکنولوژی مورد استفاده انجام نگرفته است
بهانه حمایت از تولیدات داخلی=منافع گروهی منفعت طلب=فدای جان انسان های بیگناه در حوادث رانندگی =و.....
حق و صبر: 1394/5/1913:23:11،
23
13
به نخریدن ادامه میدیم تا قیمتا عادلانه بشه
sh: 1394/5/1914:06:43،
26
12
چه ظلمی به مردم میشه. آخه چرا هرچی گرونی باید واسه مردم باشه.
عرب ها با زیر 100 میلیون بهترین ماشین صفر سوارن ما با 100 زیر میلیون باید ماشین صفر چینی بخریم
فردين: 1394/5/2010:17:09،
27
12
تحريم مي كنيم تا وقتي كه قيمت ايران = امارات
Amirhossain: 1394/5/2011:04:44،
21
14
[Forwarded from [尺丹ち口∪ㄥ]™]
در پی عزم مردم جهت نخریدن خودرو داخلی که بطور گسترده در شبکه های اجتماعی باعنوان


عمق فاجعه: 1394/5/2011:15:32،
27
12
تازه قیمت دست دوم این خودروها نهایتش سی میلیون هست
reza: 1394/5/2022:10:11،
23
8
این دلالا واقعا چطور میتونن این همه دزدی بخورن؟بعضی ماشینا رو تا 8 برابر قیمت میفروشن....
حسن : 1394/5/2117:55:25،
16
8
منفی هایی که گرفتی نگاه کن تا حالت جابیاد
سامان: 1394/5/2118:19:40،
20
8
بزرگترین بد شانسی اینه که بعد سال 57 تو ایران به دنیا بیای.
مهدی : 1394/6/1221:19:14،
13
9
تاکی فساد - ظلم - چپاول مردم شریف

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل