کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران

كارمندانی كه برای مردم كار نمی‌كنند

کدخبر:۱۴۳۸۹شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۱۵۱۱۵ بازدید

پس از مدت‌ها كاری در يكی از ادارات دولتی داشتم، وقتي جلوی در اداره رسيدم، چندين نفر را با چهره‌های گرفته و بعضي را در حال غرغر كردن از اينكه ...

پس از مدت‌ها كاری در يكی از ادارات دولتی داشتم، وقتي جلوی در اداره رسيدم، چندين نفر را با چهره‌های گرفته و بعضي را در حال غرغر كردن از اينكه كارشان انجام نشده در حال خروج ديدم. البته بين آنها كساني هم بودند كه به نظر مي‌رسيد كارشان انجام شده ولي تعداد نفرات كمي با رضايت از اداره خارج مي‌شدند. وقتي از پله‌ها بالا مي‌رفتم صداي دعوا و داد و بيداد به گوشم خورد! از خودم پرسيدم صداي دعوا! آن هم در چنين مكاني؟ حس كنجكاوي‌ام در مورد صداي دعوا بيشتر شد. وقتي به سالن اصلي اداره رسيدم ديدم آقايي كه مثل من ارباب‌رجوع بود با يكي از كارمندان دعوايش شده بود. جلوتر رفتم تا ببينم چه مسئله‌اي پيش آمده! ديدم ارباب‌رجوع داد مي‌زند و مي‌گويد: «مگر اينجا مدير ندارد؟ يك ماه است كه دارم تو اين اداره مي‌آيم و مي‌روم و هيچ نتيجه‌اي نگرفتم.

هر روز من را از اين اتاق به آن اتاق مي‌فرستيد آخرش هم هيچ! يك روز سيستم قطع است، يك بار مي‌گوييد وقت اداري تمام شده سيستم‌ها بسته‌اند! يك بار مي‌آيم مي‌گوييد زمان ناهار است! يك دفعه ديگر مي‌آيم كارمندي كه بايد كار من را انجام بدهد مرخصي است! دو روز آخر هفته هم كه تعطيل است! آنقدر هم كه هر كسي با پارتي بازي استخدام شده وقتي هم كه هستند نمي‌توانند كار ارباب‌رجوع را انجام دهند». به اينجا كه رسيد كارمند گفت: «آقا توهين نكن آن تابلو كه روي ديوار هست را بخوان، حقوق كارمند را نوشته است. شما نمي‌تواني اينجا به كسي توهين كني!» ارباب‌رجوع كه عصباني‌تر شده بود گفت: «يعني هرچي قانون هست به نفع شماست؟» كارمند با خونسردي گفت: «برو شكايت كن»!

ارباب‌رجوع نا‌اميد به گوشه‌اي رفت و روي صندلي نشست و رو به من و بقيه گفت: مي‌دانم كه قوانيني براي امثال من هم هست ولي اين را هم مي‌دانم كه بايد يك جفت كفش آهني بپوشم و پرونده زير بغل روزها و هفته‌ها پيگير شكايتم شوم... 
    

كار براي مردم در اولويت نيست

بسياري از افراد هر روز در وقت مقرر از خانه خود به بهانه كار و اشتغال و امرار‌معاش بيرون مي‌آيند و اگر بهتر نگاه كنيم مي‌بينيم اشتغال و امرار‌معاش آنها بهانه‌اي براي خدمت به افراد ديگر جامعه است كه بسيار حائز اهميت است. ولي در برخي موارد در ادارات، مؤسسات و ارگان‌ها شاهد اتلاف وقت كارمندان و ارباب‌رجوع هستيم و مي‌بينيم مقدار كار مفيد انجام شده طي روز بسيار كم است و نارضايتي ارباب‌رجوع را به همراه دارد. اين اتلاف وقت به اندازه‌اي زياد مي‌شود كه در آمار خبر از دو ساعت كار مفيد برخي از كارمندان در ادارات مي‌دهند. اين رفتار هنگامي كه با بي‌توجهي به امور مردم و تعلل در راه‌انداختن كار و حل مشكلات مردم همراه مي‌شود جنبه‌هاي نازيباتري به‌خود گرفته و وضعيت نامناسبي را به‌وجود مي‌آورد. تصوير كارمندي كه پشت ميز اداره‌اي نشسته و مشغول صحبت با تلفن يا كار كردن با رايانه است و توجه چنداني به ارباب‌رجوعي كه براي راه افتادن كارش به او مراجعه كرده، ندارد، چندان غريب نيست. 

ارباب‌رجوع آنقدر منتظر مي‌ماند تا كارمند به او گوشه‌چشمي نشان و كارش را انجام دهد. اگر گذرتان به يكي از ادارات افتاده باشد احتمالاً ‌چنين وضعيتي را تجربه كرده‌ايد ولي به راستي در چنين موقعيت‌هايي چه بايد كرد؟ 
    
موارد تخلفات كارمند در قبال ارباب‌رجوع

كندي و تأخير در اجراي درخواست قانوني ارباب‌رجوع، عدم حضور كارمند در محل كار و معطل شدن بي‌دليل ارباب‌رجوع، كم‌دقتي و سهل‌انگاري در انجام درخواست يا اجراي مقررات، تبعيض بين مراجعان مختلف در انجام مقررات، بداخلاقي و برخورد ناشايست با ارباب‌رجوع، ارجاع غيرضروري كار به مكان يا زمان ديگر، عدم رعايت صداقت و شفافيت در انجام درخواست، اجراي ناقص ضوابط قانوني يا ناديده گرفتن برخي از آنها، خيانت در امانت از قبيل افشاي اسرار مراجعه‌كننده يا از بين بردن سوابق و مدارك پرونده، از جمله مواردي هستند كه به عنوان تخلفات كارمندان ذكر شده‌اند. ارباب‌رجوع مي‌تواند در فرايندي قانوني با اثبات هر يك از اين موارد، احقاق حق كند. 
    


رشوه، ميانبري مذموم و غيراخلاقي

براي هر سازمان قوانين، مقررات و مصوباتي هر چند سال يك بار و در برخي از موارد در اوايل هر سال تصويب مي‌شود و همه اين قوانين براي بهتر شدن روند كار افراد جامعه است. اما در بيشتر موارد افراد جامعه از جزئيات اين قوانين و حق و حقوق خود بي‌اطلاع هستند. اين بي‌اطلاعي افراد جامعه از قوانين باعث سردرگمي آنها در مراحل اداري كارهايشان مي‌شود. افراد جامعه در مواقعي كه كارشان در ادارات به در بسته مي‌خورد و دچار مشكلات مي‌شوند از دو راه مي‌خواهند مشكل خود را حل كنند، يك راه داد و بيداد و دعوا با كارمندان آن سازمان و اداره است و ديگري حل مشكل به كمك رشوه دادن و پيدا كردن فردي آشنا كه با پارتي‌بازي كارش را درست كند و به اصطلاح راه بيندازد. وقتي كلمه رشوه به گوشمان مي‌خورد تصوير دست‌هاي كارمندي جلوي چشممان مي‌آيد كه از زير ميز تعداد زيادي اسكناس را از ارباب‌رجوع مي‌گيرد و اين در حالي است كه سر و چشم مي‌چرخاند كه كسي او را نبيند! از حركات و رفتار چنين كارمندي متوجه مي‌شويم كه او مي‌داند كارش اشتباه است و مجازات بسياري دارد، ولي اين كار را انجام مي‌دهد و با اين كار حقي را پايمال مي‌كند! در قانون مجازات روشني براي رشوه‌گيرنده وضع شده است. 

مجازات رشوه‌گيرنده مطابق ماده ۳ قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا و... بدين شرح است: 

20 هزار ريال و كمتر از آن: انفصال موقت از 6 ماه تا 3 سال براي كارمندان عادي، انفصال دائم از مشاغل دولتي براي مديران كل و مديران تراز بالا.
بيش از 20 هزار ريال تا 200 هزار ريال: يك تا سه سال حبس جزاي نقدي معادل وجه و مال مأخوذه و انفصال موقت از 6 ماه تا 3 سال براي كارمندان عادي، انفصال دائم از مشاغل دولتي براي مديران كل و مديران تراز بالا. 

بيش از 200 هزار ريال تا يك ميليون ريال: 2 تا 5 سال حبس و جزاي نقدي معادل وجه و مال مأخوذه و انفصال موقت از 6 ماه تا 3 سال و 74 ضربه شلاق براي كارمندان عادي، 2 تا 5 سال حبس، جزاي نقدي معادل وجه و مال مأخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتي و تا 74 ضربه شلاق براي مديران كل و مديران تراز بالا. 

بيش از يك ميليون ريال: 5 تا 10 سال حبس و جزاي نقدي معادل وجه و مال مأخوذه و انفصال موقت از 6 ماه تا 3 سال و 74 ضربه شلاق براي كارمندان عادي، 5 تا 10 سال حبس، جزاي نقدي معادل وجه، مال ماخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتي و تا 74 ضربه شلاق براي مديران كل و مديران تراز بالا. موضوع قابل توجه و تعجب‌برانگيز اينجاست كه با وجود چنين قوانين و مجازاتي هر ساله در برخي ادارات به تعداد رشوه‌بگيران اضافه مي‌شود و سؤال اينجاست اگر قوانين اجرا شوند و درس عبرت ديگران باشند چطور ممكن است اين آمار هر سال بيشتر و بيشتر شود؟

از موضوع قوانين كه بگذريم، تأكيد صريح اسلام در مذمت رشوه، روشنگر زشتي محرز اين رفتار است. 

از رسول اكرم (ص) نقل است كه مي‌فرمايد: خدا لعنت كند رشوه‌گير و رشوه‌پرداز و كسي را كه دلال ميان آنها است؛ از رشوه گرفتن دوري كنيد كه اين كار به منزله كفر محض است و شخص رشوه‌خوار از رحمت خدا به‌دور مي‌باشد. (بحارالانوار، ج 24، ص 9). 


توجه سازماني به كارمند، پيش شرط مشتري‌مداري

بدون شك اگر سازماني بخواهد كارمنداني مشتري‌مدار داشته باشد بايد در وهله اول خودش كارمند‌مدار باشد و قبل از نظارت و ايراد گرفتن از كارهاي نادرست كاركنانش براي آنها احترام و تكريم قائل شود. 
پيش‌شرط‌هايي كه علاوه بر وجدان كاري بايد براي يك كارمند در سازمان وجود داشته باشد تا بتواند سياست تكريم ارباب‌رجوع را به خوبي اعمال كند عبارتند از: 
- حل مشكلات معيشتي، اقناع مالي، رفع فقر و محروميت و ايجاد روحيه مناسب براي تغيير و تحول در رفتار كارمندان سازمان و ادارات 
- رفع تبعيضات استخدامي، رفاهي، آموزشي و سازماني بين پرسنل سازمان
- احترام و قدرداني از پيشكسوت‌ها، فرهيختگان، پژوهشگران و الگوسازي اين افراد در سطح سازمان
- آموزش عمومي در زمينه مباني جامعه‌شناسي اداري، روابط عمومي، مردمداري و رضايت مشتري براي كارمندان و كاركنان سازمان
- اعتماد به مردم و ارباب‌رجوع از جانب سازمان و ايجاد حس اعتماد در مردم نسبت به سازمان
- توجه به پيشنهادات و انتقادات مشتريان و ارائه پاسخ روشن و مكتوب به صورتي كه مشتري به طور مستقيم اثر آن را در سازمان درك نمايد»
- در نظر گرفتن پاداش‌هايي به عنوان بازخورد براي كاركنان بر حسب نظرسنجي از مشتريان
- آموزش مداوم كاركنان به عنوان يك سرمايه‌گذاري مهم در جهت افزايش توانايي‌هاي ارتباطي آنان با مشتريان و همچنين بالا بردن دانش حرف‌هاي ايشان جهت ارائه خدمات با كيفيت برتر
- نشر فرهنگ مشتري‌مداري و بازگويي قوانين حاكم بر آن در كل جامعه توسط مؤسسات و سازمان‌هاي اطلاع‌رساني عمومي.
    
توصيه‌هاي رفتاري به ارباب‌رجوع 

بدون شك شما به عنوان ارباب‌رجوع در مراجعه به هر اداره و سازماني داراي حق و حقوقي هستيد، اما اگر مي‌خواهيد كارتان بهتر و سريع‌تر انجام شود با پيش گرفتن رفتاري محترمانه و صبورانه، هم آرامش خود را حفظ مي‌كنيد، هم مشكلتان راحت‌تر رفع خواهد شد. دقت كنيد كه شما در طول انجام دادن اين كار به هيچ وجه نبايد عصباني شده و كنترل خود را از دست بدهيد. هرچقدر كه بتوانيد با خونسردي و اعتماد به نفس در اين راه قدم بگذاريد احتمال به نتيجه رسيدن و موفقيت شما بيشتر خواهد بود... به هيچ وجه صداي خود را بلند نكنيد. از كارمند مورد نظرتان فاصله بگيريد و سعي كنيد به هيچ وجه نزديك به او نايستيد. ايستادن در فضايي نزديك به هم احتمال برخورد فيزيكي را بالا مي‌برد. به فرد موردنظرتان اصلاً توهين نكنيد. شما براي اصلاح يك رفتار نامناسب نبايد به رفتار نامناسب ديگري متوسل شويد. ‌توهين شما به او مي‌تواند احتمال به نتيجه رسيدن اعتراضتان را كمرنگ كند. در جملاتي كوتاه به او بگوييد كه رفتار او با شما نامناسب بوده و شما تا رسيدن به حقتان و محكوم كردن اين رفتار نامناسب پيگير مسئله خواهيد بود. 
    
نگاهي به رفتار خود

بسياري از ما در جامعه به دنبال ايراد گرفتن از كار افرادي هستيم كه در كنار ما مشغول به كار و زندگي هستند و خبر از اعمال نوع رفتار خود با اطرافيانمان نداريم و به اصطلاح «كور خود هستيم و بيناي مردم» و زشتي كار غلط ديگران را خوب مي‌فهميم اما خودمان در همان موقعيت بدتر از او عمل مي‌كنيم. تلاش براي حفظ و تقويت رفتارهاي صحيح در جامعه قطعاً يكي از نيازهاي زندگي جمعي و لازمه جامعه‌اي است كه براي رسيدن به تعالي و رشد برنامه دارد. در كنار اهميت موضوع ارشاد و هدايت ديگران و برخورد با ناهنجاري‌هاي جامعه، رعايت رفتار صحيح و حفظ ارزش‌ها از سوي افراد و به‌صورت خودانگيخته هم اهميت به‌سزايي دارد. كوچك‌ترين عنصر سازنده اجتماع فرد است و اگر هركدام از افراد جامعه با پذيرش مسئوليت رفتار خود بر مبناي اصول و اعتقادات زندگي كنند فضاي كلي و حركت جمعي جامعه نيز به سوي رشد و تعالي خواهد بود. بايد توجه داشته باشيم همانگونه كه نسبت به رفتارهاي ديگر افراد جامعه حساس هستيم و تلاش مي‌كنيم تا ديگران در حوزه كاري‌شان هنجارها و ارزش‌ها را رعايت كنند خودمان نيز در حوزه زندگي شخصي، خانوادگي و در محيط اجتماع و حوزه كاري و شغلي‌مان بايد به حفظ ارزش‌ها و صحيح انجام دادن كارها و فعاليت‌ها توجه جدي داشته باشيم.

* روزنامه جوان

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ی: 1394/5/1715:55:44،
84
117
کارمند با حقوق زیر 2 میلیون باید 60% بازدهی داشته باشه
کارمند با حقوق 2 تا 3 میلیون باید 85% بازدهی داشته باشه
کارمند با با حقوق بالای 3 میلیون باید طی هم بکشه
خاکی: 1394/5/1716:05:48،
102
60
تو الان 10 درصد بازدهی داری خودت با حقوق کارگری ؟
اصلا میدونی بازدهی یعنی چی ؟
معلم: 1394/5/1716:22:17،
130
47
اگر اینطور که شما گفتید پس معلم که یک تومن میگیره بی مزایا فقط باید بره تا در مدرسه وبیاد




خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بردیا: 1394/5/1716:41:37،
183
37
من فقط تو سریالهای ایرانی دیدم که کارمندان خوش اخلاق و کار را ه بیندازند...و در واقعیعت فوق العاده بد اخلاق و تنبل هستند...شیرینی هم میخواهند....از صداوسیما هم خواهشمندم چهره واقعی اینها را نشان بدهد و فیلمهای تخیلی نسازد
محسن: 1394/5/1720:04:04،
78
34
کارمندای دارایی،دادگاه،شهرداری سه نهاد پر رفت و آمد(البته دارایی فقط چند روز در ماه)که متاسفانه اهرم انحصاری بودنشان و زور باعث شده تا بازدهی پایینی داشته باشند البته تو دادگاه اعصاباشون خورد می شه ولی جاهای دیگه بیکار بیکار فقط روزنامه و رادیو نسل جدید هم واتس آپ و ...
NNN: 1394/5/1801:25:28،
32
52
دادگاهیا رو نگو اونا بیچاره ها کلی کار سرشون ریخته من یه مدت گیر دادگاه بودم واقعا کارشون سخته البته بعضی پستاشون
کارمند: 1394/5/1801:54:12،
62
41
ايرانجيب عزيز چرا تر و خشک رو با هم ميسوزونی همه ی کارمندها که خون آشام نيستند!!!!
چهره ی ما کارمندها رو داری سياه ميکنی!!
من يه کارمندم مدرکم فوق ليسانسه با کسب امتياز در آزمون استخدام شدم به خدا هر ارباب رجوعی که تشريف ميارن اداره سعيم بر اينه که اگر کارش رو خودم بتونم انجام بدم چون که وظيفمه دارم به خاطر کارم حقوق دريافت ميکنم.
حقوق من زير 2 تومن هستش.
خدا رو شکر به اندازه ای هست که زندگيم رو اداره کنم.
چند روز پيش يه پيرزن با نوه کوچيکش که پدر و مادرش رو از دست داده بود بهم مراجعه کرد از اين که نتونستم کارش رو انجام بدم حسابی شرمنده شدم قرار بود يه صورتحساب مصرفی گاز براش کم کنم که به خاطر محدوديت دسترسی و بعدا متهم به دزدی از بيت المال نتونستم کسر کنم.
قبض رو پيش خودم نگهداری کردم برای پرداخت و بهش گفتم درستش کردم از جيب خودم هم صد تومن به ارباب رجوع کمک(رشوه) دادم... ادامه دارد
کارمند: 1394/5/1802:07:31،
46
34
بله دوستان عزيز به ايشون صد تومن کمک کردم به خاطر اينکه بنده خدا نه خودش و نه جيگر گوشش کفش نداشتن!
به خدا که از خودش پاک تر کسی وجود نداره هر روز تعداد زيادی مراجعه کننده با اين شرايط دارم بعضی مثل اون بنده خدا حيا دارن و بعضی ها هم مثل يه بنده خدا که پيش من نتيجه نگرفت و جلوی همکارا و ديگر مراجعين فوش پدر و مادر و فوش ناموسی به زنم داد!!!!!!!
به نظر شما ما فقط اومديم برای اينکه مردم مشکلاتشون رو به صورت فوش روی امثال من خالی کنن؟؟؟!
ميدونم مردم فقير هستن و واقعا گرفتارن اين مشکل برای ما هم عذاب آوره!
قبول هم دارم که بعضی از کارمندها کسری حقوقشون را روی ارباب رجوع خالی ميکنن ولی صحيح نيست بگيد همه ما رفتارمون ناشايسته و...
با تشکر از توجه شما دوستان
طالب: 1394/5/1809:23:54،
35
32
کارمند جان اینطور که من فهمیدم اداره گاز تشریف داری
و
اینطور که از نوشته و کامنت ها فهمیدم بیشتر منظور کارمندهای شهرداریها بود

من تجربه خیلی از سازمانها را دارم آب، برق، گاز، ثبت، شهرداری و بانک دولتی
خدائیش شهرداری و ثبت که تو اینها تافته جدا بافته هستند در عدم راه اندازی کار و گرفتن حق حساب!
برق که هیچ یک دزد با مجوز ، به هیچ عنوان از شما حق حساب نمی گیرن ولی با مجوز از شما خواهند دزدید ( برای نصب یک تابلو کنتور که 700 هزار تومان خریدم 800 هزار تومان ازم دستمزد گرفت رسید هم داد )
شرکت آب و گاز تقریبا خوب بودن اما چی بگم ......
بانک ها که جای خود داره، باید دید که چه کار با هاشون داری تا نوع برخورد رو بگم !!!
کارمند: 1394/5/1815:18:47،
33
33
با سلام خدمت طالب
شايد هم شما بهتر به عنوان مراجعه کننده ضعف من و ديگر کارمندهای دولت رو در برخورد با ارباب رجوع مشاهده بفرماييد.
مطمئن باشيد اگر کارمندی کار شما مراجعين رو که حق با شماست و بايد کارتون رو طبق قانون و انسانيت انجام بده انجام داد با خانوادست و توی يه خانواده سالم بزرگ شده و اگر بدون دليل شما رو اذيت کرد بی خانواده فرضش کنيد و به مسول بالا دست ايشون مراجعه بفرماييد بلکه نتيجه حاصل بشه.
به هر حال وظيفه ی ماست که به شما مردم خدمت کنيم چه در سمت کارمند کف سازمان که من هستم و چه در مقام يه مدير رده بالا و بالاتر
با تشکر از شما
شهروند : 1394/5/2013:14:18،
25
24
کارمند دارایی‌های که بعضی هاشون انگار ارث باباشونو میخوان شهرداری و مشابه هم نصف شون دنبال زیر میزی و یک شبه ره صد سال رو رفتن هستند .
ازاد: 1394/5/2217:11:32،
16
14
تمام بدبختی مملکت از این کارمندای دولته که بخش خصوصی ومشاغل ازاد را نابود کردن وتمام درامد کشور را برای رفاه اونا تاراج کردن
a: 1394/5/1715:58:50،
208
31
کسی نیست به کار اینها نظارت کنه ؟کسی به شهرداری راهش بیفته دیگه بیچاره شده
نود: 1394/5/1718:08:39،
132
32
بدترین ارگان شهرداری است که با رشوه و تلفن و پارتی کار راه میوفته ولاغیر
رضا: 1394/5/1716:08:56،
160
33
1-اکثر این دسته کارمندان، کسانی هستند که با استفاده از سهمیه و پارتی وارد اداره شده اند. این مورد کارمندان بواسطه پشتوانه شان به هیچ کس جوابگو نیستند چه برسد ارباب رجوع که اصلا کسی محسوب نمی شود.
2-عده ای از کارمندان کمی حقوق را بهانه می کنند. در جواب این دسته، اگر کاری با حقوق مناسب تر سراغ دارید بروید چرا باعث ضرر خود و ناراحتی ارباب رجوع می شوید. با توجه به کمبود شغل در کشور، جوانان پرکار و مودب بسیاری وجود دارند که حاضرند همان کار را با حقوق کمتر و راندمان بیشتر انجام دهند.
3-بروکراسی اداری در ایران قدیمی و فاقد کارایی بوده و اجازه سو استفاده و ایجاد مشکل برای مراجعه کننده را می دهد. در صورت برخورد با یکی از کارمندان به راحتی می تواند گره ای در کار شما ایجاد کند.
من: 1394/5/1718:53:59،
82
32
عزیزم همه ی کارمندان ایرانی با سهمیه و پارتی رفتن تو ؟؟؟
من توی هر ارگانی رفتم, از سازمان نظام وظیفه, تا شهرداری, تا ثبت اسناد و ثبت احوال, تا نیروی انتظامی, تا ....
کوچکترین اثری از نظم و ترتیب بینشون دیده نمی شد. به جز نیروی انتظامی, بقیه اشون از دم بازدهی زیر 20 درصد بود. صبح ها عملا تا ساعت 9.5 - 10 تعطیل. بعد از نهار و نماز عملا کار با 30 درصد ظرفیت. جواب های سرسری و ... نزدیک بود شناسنامه بنده در اداره ثبت احوال مرکز تهران گم بشه. فکر کن شناسنامه تو اداره ثبت احوال گم بشه !!!!!
مشکل اینه که همه مردم ما غر میزنن, اما همشون هم انتظار دارن یکی از آسمون بیاد مشکلاتشون رو درست کنه. اگه هر کسی اول از خودش شروع کنه, تمام مشکلات مملکت حل خواهد شد.
رضا: 1394/5/1716:12:15،
94
32
4-پایین بودن سطح سواد و فرهنگ بخصوص موارد بند 1 که شرح داده شده. هرچند عامل فرهنگی در این خصوص پررنگ تر است به این دلیل که حتی جامعه شبه تحصیل کرده پزشکان نیز علیرغم متوسط سواد بالاتر از جامعه کارمندی، فاقد فرهنگ مناسب در مواجهه با ارباب رجوع بوده. کما اینکه این قشر با بیمار سروکار داشته و نیز دستمزد خود را مستقیما از بیمار دریافت می کنند.
mohsen: 1394/5/1718:50:47،
57
30
پاسخم به اقا رضا: در مورده پزشکان شبه تحصیل کرده ، احسنت. واقعا حرفاتون زیبا و حقیقت محض هستند.
ناشناس: 1394/5/1716:18:17،
115
29
داداش من معلم یه روستای کوهستانی وبد مسیر بود یه روز برفی دیدم یه تخته سنگ بزگ به عقب موتورش بسته تالیز نخورد گفتم کجا گفت بچه ها از درس عقب می افتن
امیر: 1394/5/1718:32:00،
79
43
دیگه نسل این معلما منقرض شدن .
کجاست اون معلمای قدیم ؟!
داوود: 1394/5/1716:47:53،
50
36
کانون وکلا و کارشناسان ،کوچه گلفام، خدا نکنه کارت بهشون بیفته،رسما تعطیله همیشه ای خدا!!!!
کشاورز: 1394/5/1716:49:33،
78
29
نظام اداری نیاز به خانه تکانی دارد چرا افای رییس جمهور یا نماینده اش با لبا س مبدل بعنوان ارباب رجوع به ادارات سرکشی نمیکنند همان طور که در تورم اولیم درفساد اداری هم .....
محمد: 1394/5/1812:37:26،
43
30
حالا این رئیس جمهور هیچ، فک کنین یه لحظه رئیس جمهور قبلی میخواست لباس مبدل بپوشه ((:
امیر: 1394/5/1717:49:46،
46
27
مشکل از مدیران کم توجه و ضعیف هر اداره میباشد که توان برخورد ندارند خودرییس هر اداره اگر بخواهد میتواند کارمندانش را کنترل کند و در نهایت دستگاهای نظارتی هم با لیاس مبدل و خواستن یک کار اداری به نحوه اعمال کارمند نظارت ودر صورت تخلف با اشد مجازات حتی اخراج برخورد نمایند تا درس عبرت باشد برای سایر متخلفین اما افسوس که نظارتی نیست و گرنه چگونه یک کارمند متخلف به ارباب رجوع بد اخلاقی وکم کاری در ارایه خدمت میکند
یا هو: 1394/5/1718:04:49،
48
25
این ها همه ناشی ساختار دولت متورم و باد کرده است که
آقای روحانی هم اخیرا تصدیق کرده که این ساختار مانع اصلی
توسعه و تولید است . تا اقتصاد دولتی و رانتی است بوروکراسی
و رشوه و فساد و کم کاری هم هست .
يك دو سه: 1394/5/1718:23:33،
48
36
مشكل اصلي اينه كه با كارمندان خاطي ، كم سواد و بدون كارايي برخورد جدي نميشه در واقع با اين عمل كارمندان خوب هم دلسرد شده و احساس ميكنند زحمت انها ارزشي ندارد
مسعود: 1394/5/1718:55:35،
45
30
من برای تمدید ی جواز تو سازمان صنعت و معدن 3 هفته رفتم اومدم بعد توقع دارند جوانها بروند کارآفرینی کنند
V: 1394/5/1718:57:42،
44
30
کارمندی که وظیفه شناس نیست و کار ارباب رجوع را نمیندازه باید به اندازه کاری که انجام میده حقوق بدن.وقتی خیالش راحت باشه سر برج پول تو حسابشه همینطوری کار نمیکنه یه جوری شده هر کی وظیفشو باید انجام بده شیرینی ازت میخواد
میلاد: 1394/5/1719:06:29،
54
30
خانه از پای بست ویران است...
بعضی وقتا میگم ای کاش میشد این مملکتو کوبیدو از اول ساخت تا این همه معضل و فساد توش نباشه...:-(
پیادو: 1394/5/1719:53:55،
45
30
بزرگترین مشکل سیستم اداری ما ریاکاری است مخصوصا وقتی که هنوز یکساعت به نماز ظهر مانده آقایان استین ها را تا کتف بالا می زنن و کار ارباب رجوع را به بهانه وقت نماز رها وبه بقیه با قیافه حق به جانب میگن مگه برای نماز نمیای بنده خدا طرف از ترس حراست وحفاظت و... واینکه متهم به ترک واجبات نشه دنبال یارو راه میفته واز ترس زیر لب ذکر میگه و کار ارباب رجوع الله والاعلم.....
مجید: 1394/5/1719:59:34،
40
35
تا به حال شده در جایی حق ارباب رجوع را نوشته باشند یا به کارمندان محترم ان شرکت گوشزد کند شما از مالیات این افراد در بدر هست که حقوق میگیرید متاسفانه خیر ولی در تمام شرکتها بزرگ حق انها چاپ شده است ولی فریاد ما توهین وگرفتن حق تقریبا غیر ممکن نمونه مرتضوی 200000هزار تومان جریمه
علی: 1394/5/1720:01:04،
43
37
نسل نیکوکاران داره رسمأ منقرض میشه ! هیچ امیدی هم نیست .
قبل تر ها میگفتن خدا کنه هیچ وقت کار آدم به بیمارستان و کلانتری کشیده نشه لالن میگن خدا کنه کارت به شهرداری و ثبت اسناد و املاک و ... نیفته !
یکی مثل بقیه: 1394/5/1720:10:27،
47
34
آقا من توی اداره خودمون که با همه آشنا هستم و سلام علیک دارم کارم چند روز واسه امضا های الکی و بررسی و ... در قسمت اداری گیر کرد. خدارحم کنه به ارباب رجوع . واقعا هم دلیلش بی سوادی و عدم تسلط کارمندای اون بخش به اتوماسیون و ... بود
رضا: 1394/5/1720:35:46،
40
32
من کارم به دادگاه افتاداونقدررفتارید وزننده دیدم که بیان ان نیزدرداوره جوری برخورد میکنندکه انگارهمه جانی یاخلافکارن
کشاورز: 1394/5/1721:04:42،
40
29
باز نشسته کشاورزی هستم همکارانم تاوان دوران شاغلیشان را پس میدهند هرچه رابکاری همان رادرو خواهی کرد دروزارتخانه رااگر تخته کنند اب ازاب تکان نمی خورد متوسظ کار یک ساعت در هفته به وجدانتان رجوع کنید
رادمهر: 1394/5/1721:05:27،
41
32
فقط باید به خدا واگذارشون کنید با شکایت به جایی نمی رسیم.
کارمند: 1394/5/1721:07:02،
35
40
فرض کنید که توی سفارت مکزیک کار می کنید و هر روز تعداد خیلی زیادی مکزیکی به شما مراجعه می کنند ...
در هر روز کاری علی رغم وظیفه شناسی و درست کار کردن، حداقل یک نفر یا چندین نفر به شما فحاشی و بی احترامی می کنند و اعصاب شما رو خورد می کنند ...
حالا بعد از چند سال کار توی همچین محیطی، نظرتون در مورده مکزیکی ها چیه؟ و چطور باهاشون رفتار می کنید؟؟
.
.
.
به جای "مکزیکی ها"، "ارباب رجوع" رو قرار بدید و مجددا به سوالم فکر کنید
از ماست که بر ماست
رشتی: 1394/5/1723:13:19،
46
33
اگه بخوایم اینجوری فکر کنیم که سنگ رو سنگ بند نمیشه. پس طبق نظر شما هر کی جیب منو زد منم برم جیب یکی دیگه رو بزنم. یا هر کی کار منو راه ننداخت منم کار یکی دیگه رو راه نندازم.

نکته مهمی که در نظر نگرفتی اینه که کارمند بابت خدماتی که انجام میده "حقوق" دریافت میکنه. بنابراین تحت هر شرایطی باید تحمل کنه و اگه براش قابل تحمل نیست یا حقوقش راضی کننده نیست، میتونه دمشو رو کولش بزاره و بره.
ضمنا در کاری که من دارم با مردم زیادی سروکار دارم و اتفاقا مردم ایران مردم سر بزیر و مودبی هستن و اگه پرخاش و فحاشی بکنن مطمئن باش که یکی انگولکشون کرده.
من: 1394/5/1801:06:46،
39
28
شما اگه کارت رو درست انجام بدی هیچ کس بهت فحاشی و بی احترامی نمی کنه.
آدمی که برای راه انداختن کارش میاد توی ادارات, اینقدر بیکار نیست و وقت اضافه نداره که بره توی ادارات دولتی و خصوصی بیخودی با کارمند کلنجار بره و بحث کنه.
امین: 1394/5/1721:29:49،
39
40
ایرانی جماعت کار کن نیست اگه بود این وضع مملکت نبود البته بجز تعداد خیلی کم
داریوش: 1394/5/1721:37:38،
37
33
کینه و دشمنی بین ما وجود دارد و هر موقعیتی گیر می آوریم میخواهیم عقده خود را خالی کنیم. کمی دستمزد بیشتر یک بهانه است تا یک دلیل واقعی. آنچه که واقعی است فساد است نه بهانه هایی که هر کدام از ما می آوریم
به فرض محال اگر مدیری در یک سازمان با دست باز و تصمیمات منصفانه کارمند متخلف را مجازات کند یا برخورد قاطعانه با یک ارباب رجوع بی ادب و بی انصاف داشته باشد، همان کارمند فاسد یا وظیفه نشناس غلط می کند کار اشتباهی انجام دهد چه برسد به خلاف. و آن ارباب رجوع بد برخورد هم بیجا می کند که به کارمندی در حین انجام وظیفه توهین نماید.
مشکل اصلی فساد است که حتی آدم سالم را هم به انحراف می کشد. راه حل برخورد با خلاف مانند کشور های چین و عربستان است که با اعدام جواب جلافکاران را می دهند
بهرام : 1394/5/1722:04:19،
34
40
کارمند ایی که واقعا کار میکنن فقط کارمندای بانک علی الخصوص بانک ملی
رضا: 1394/5/1802:11:34،
28
30
من الان یک سال و نیم پدرم فوت شده که حدود یک سال چند ماهه یک نامه استعلام ارزش خانه مسکونی تو دستمه دادم به اداره مالیات منطقه میدان ازادی که جواب استعلام رو بده 35 بار طی یک سال مسافت دو ساعت رفت و دو ساعت برگشت رو طی کردم و تا الان گفتن اقا فردا بیا ، اقا شنبه بیا ! اقا فلانی مرخصیه ، آقا انقدر پرونده زیاده برو اصلا نیا نمیرسیم ، اقا انشالله از چند ماه اینده شاید نوبتت شد یه نگاه انداختیم ، ، پیش رئیس رفتم سفارشمو به فلانی کرد اخر طرف قول داد تو ماه های اینده نگاه کنههه؟؟؟
به این نتیجه رسیدم برم بگم اقا 300هزار پول میدم بهت فقط جواب استعلام یه نامه به این سادگی و کوچیکی رو بده که سوال شده ارزش 120متر خانه مسکونی چقدره ! منو بدبخت کرد این نامه تا سال اینده رئیس اداره اش عوض میشه جواب نامه منو هنوز ندادن ! فقط مونده برم پشتبام اونجا خودمو بندازم پاییین
کارمند دانشگاه آزاد: 1394/5/1808:51:30،
40
26
دلایل خودم از موارد بالا که کار ارباب رجوع انجام نمی شه:
1- ارباب رجوع چند دسته اند:دسته ای که فقط مخواهند کار خودشان به هر طریقی حل شود (چون یا خود کارمند بعضی اداراتند یا رسیدن به هدف را با تهمت و دروغ و رشوه دادن ...یاد گرفتند) و مسیر را می دانند.
2- کارمندان اداره چند قسمند"آنهایی که با سوادترن باهوشترو مودب تر و با سابقه تر و وظیفه شناس در کار و شغل پایین تر ند و به مرور فسیل میشوند و برخوردشان عوض می شود-20 تا 30 درصد ادارات نیروهای با پارتی و با نفوذ و رانتی و...که مدیران و سایرین کاری در قبال آنان نمی توانند انجام دهند
3- مدیران لایق که از روی شایستگی انتخاب شده باشند زیاد نیستند - و بسیاری کم سواد کم هوش ولی خبره رانت و وصل شدن به مدیران بالاتر که سریع گروه و تیم درست می کنند و برای تصاحب پستهای آتی قدم بر می دارند و کارمندان همسو آنان هم خطایش نادیده گرفته می شود و....
دادا: 1394/5/1809:01:39،
35
27
شما هم كارمند ياشي با چندرغاز حقوق كه اونم به موقع نميدن...ماموريت ها قطع شده اضافه كارا قطع شده ...حال وحوصله داري
ذبيحي: 1394/5/1809:20:58،
39
27
من خودم كارمندم كاملا موافقم با اين اوصاف...كلا مملكتي كه از ريشه خرابه نبايد همه تقصيراتشو به گردن كارمندش انداخت.من تاجايي كه از دستم بر بياد بخدا كوتاهي نميكنم به مردم كمك ميكنم وبا طعنه بعضي كارمندا مواجه ميشم ولي بيخيالش احتياجي به كار در اداره ندارم شغل آزادم دارم واسه سرگرمي ميرم.
ملك: 1394/5/1809:23:25،
37
35
به مملكتمون ميخوره نگران نباشيد. وقتي رييسشون حمايت ميكنه همينه. من تو بانك اعتراض كردم خود رييس از كارمنده بدتر بود. كلا هميشه يادتون باشه اينجا ايرانه همه چيزش اعصاب خرد كنه.
فرشید: 1394/5/1810:52:20،
34
23
لطفا یه سری به تامین اجتماعی بزنید یا اداره کار
خدا وکیلی صد رحمت به شهرداری
البته گفته باشم هیچ کجا اداره ثبت نمیشه مخصوصا ثبت یوسف آباد.
کارگر: 1394/5/1813:50:31،
30
31
یکی هم به کار راه اندازی کارمند های تامین اجتماعی بکنه. یادشون رفته از مدیر کل تا نگبان در اداره شون از سهم بیمه کارگرا جور میشه اونوقت خدا نکنه کارت به کارشون بیافته . انگار دارن از جیب و وقت خودشون مایه میزارن. کاش یکی دوتا شرکت دیگه هم بود رقابت میشد بلکه بهتر میشد.
علی: 1394/5/1814:30:01،
31
32
بیااینم وضعیت کار کردن خلاصه که همه از صبح تا شب دنبال اینیم که سر ام کلاه بزاریم بعدشم هی فقط میگیم لیاقت ایرانی بیشتر از اینه دیگه نادرستی لیاقت میخاد مگه
اینایی که منفی میدن فرشته هستن احتمالا که در نهایت صداقت کار میکنن تو ایران!!!!! و باورشون نمیشه اینجا کار مفید مرده انقد منفی بدین تا خسته شین اما واقعیت اینه همه سر هم کلاه میزارن
قره: 1394/5/2222:27:49،
16
7
مگه در ایران بدونه رشوه کار میکنند
آقا محمد : 1394/5/2507:44:11،
14
14
من خودم کارمندم.. ميدونين مشکل چيه؟؟ وقتی اضافه کارتو قطع میکنن و حقوقت ماهی 700 تومنه... چطور انتظار دارين يه کارمند ساده با مشتری درست صحبت کنه؟؟؟؟ امکان ندارهه!!! آخه مگه چقدر حقوق میگیریم؟؟ در کل...همونقد که حقوق میگیریم همونقدر هم کار میکنیم...خلاصصصص

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما