کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط آزاد شاخص بورس تهران در اولین روز هفته


کد خبر : ۱۴۳۸۶شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۳۹۱۷۶۰ بازدید

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 450 واحد ریزش کرد به کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

در شرایط کنونی برخی سهامداران با این استدلال به بازار ورود می‌کنند که در دو هفته گذشته قیمت سهام افت خود را کرده است و در مقابل برخی دیگر معتقدند وضعیت نامطلوب فعلی شرکت‌های بورسی کماکان ادامه دارد و بهبود شرایط اقتصادی کشور به زمان نیاز دارد و با این منطق به بازار ورود نمی‌کنند.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 450  واحد ریزش کرد به کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 502 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  یک میلیارد و 114  میلیون و 87 ریال رسید و در 40 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای فارس، وبصادر، پارسان، وتجارت، تاپیکو، حکشتی، خودور با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل  نماد سرمایه گذاری صنعت نفت تنها نماد مثبت و نمادهای ایران خودرو، پارس خودرو، بانک صادرات ایران، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین، گروه مپنا، ملی صنایع مس ایران کاهش ارزش سهام خود را تجربه کردند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 178 واحدی به 26 هزار و 237  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 53 واحدی به 10 هزار و 177 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 45 واحدی به  8 هزار و 708 روبه‌رو شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاخص آزاد شناور با روند منفی 559 واحدی به 74 هزار و 918 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 286 واحدی به 47 هزار و 117 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند نزولی 1152  واحدی به 139 هزار و 248 واحد رسید.

در عین حال کارشناسان این بازار معتقدند که گزارش‌های ضعیف شرکت‌ها در کوتاه‌مدت نشانه امیدوار کننده‌ای از وضعیت بازار پیش روی سهامداران قرار نمی‌دهد؛ هر چند با رفع تحریم‌ها می‌تواند در میان و بلندمدت امیدوار به بازگشت رونق به اقتصاد و نیز سودآوری بنگاه‌ها و رونق بورس بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها