کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

كدام خودروسازان جهان با ايرانی‌ها مذاكره كردند؟ + جدول

کدخبر:۱۴۳۷۸شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۲۲۱۱۳۷۹ بازدید

اين روزها نگاه‌ها به جاده مخصوص، خاص‌تر از هميشه است. گاو شيرده صنعت ايران قرار است مهم‌ترين تصميم بقاي خود حداقل تا يك دهه آينده ...
كدام خودروسازان جهان با ايرانی‌ها مذاكره كردند؟ + جدول

اين روزها نگاه‌ها به جاده مخصوص، خاص‌تر از هميشه است. گاو شيرده صنعت ايران قرار است مهم‌ترين تصميم بقاي خود حداقل تا يك دهه آينده را بگيرد. رفت‌و‌آمدها، برو بياهايي جهت‌دار و خاص است. ديگر رفت و آمدها به جاده مخصوص رفت و آمدهايي از سر اضطرار نيست. اين روزها تجربه‌داران بازار ايران هم به خوبي مي‌دانند اگر امروز بتوانند بازار ايران را به دست بگيرند شرايط حضورشان با آنچه پيش از اين تجربه كرده بودند متفاوت است.

به گزارش اعتماد، از همان زماني كه زمزمه‌هاي لغو تحريم‌ها جدي‌تر شد، ايران شرط و شروط خود براي همكاري با خودروسازان خارجي را معين كرده بود و هر بار هم بر سر مواضع خود براي همكاري‌هاي جديد پافشاري كرد تا نشان دهد وضعيت همكاري ايران در حوزه خودرو با شرايطي كه دو دهه پيش با آن پاي قرارداد با فرانسوي‌ها نشسته بود بسيار متفاوت است و اين‌بار حاضر نيست به هر قيمتي بازار خود را با شروط ساده به خودروسازان خارجي تحويل بدهد. به اين جهت در روزهاي پس از توافقنامه وين رفت و آمدهاي هيات‌هاي مختلف اروپايي به ايران در حالي آغاز شد كه تقريبا تمام هيات‌ها يكي از بحث‌هاي اصلي خود را صحبت در مورد همكاري‌هاي مشترك خودروسازي با ايران گذاشته بودند. از آلماني‌ها گرفته تا ايتاليايي‌ها وحتي آسيايي‌هايي كه در دوران تحريم‌ها هم بازار خوبي در ايران داشتند نيم نگاهي به بازار خودروي ايران دارند.
 

آلمان‌ها برنده بزرگ‌ترين تكه كيك خودرويي

ژرمن‌هاي اروپايي نخستين هياتي بودند كه بعد از توافق وين به ايران آمدند و توانستند برتري خود را به رخ ساير رقباي اروپايي خود بكشند. آلمان‌ها كه سال‌هاي سال است به عنوان يكي از برترين خودروسازان جهان شناخته مي‌شوند در شرايطي به ايران آمدند كه نارضايتي ايراني‌ها از ساكنين شهر برج ايفل شرايط مساعدي براي ترك تازي آلمان‌ها به وجود آورده بود و نخستين قراردادهاي حتمي توليد خودرو را در جاده مخصوص به مرحله امضا نزديك كردند. البته آلمان‌ها پيش از اين نيز براي برقراري مجدد همكاري با ايران نخستين گام‌ها را برداشته بودند و از چند ماه گذشته كارشناسان خود را به جاده مخصوص فرستاده بودند. به اين جهت اين هيات كه كمي پيشتازتر از ساير رقباي اروپايي گام برداشته بودند، توانستند جاي پاي قبلي خود را ترميم كرده و براي بازار خودروهاي تجاري ايران قراردادي ١٠ ساله و براي خودروهاي سواري قراردادي پنج ساله را منعقد كنند. نيم‌نگاهي به موقعيت آلمان‌ها در بازار خودروي جهان نشان مي‌دهد كه خودروسازان آلماني مانند آئودي، بي.‌ام.دبليو، مرسدس بنز و پورشه براي سال‌هاي طولاني به عنوان خودرو‌سازان برتر در بازار خودرو جهان مطرح بوده‌اند. دلايل مختلفي وجود دارد كه سبب شده اين خودروسازان براي مدت‌هاي طولاني بتوانند جايگاه خود را حفظ كنند. سه ويژگي ريشه تاريخي، ارزش خودروها و سرعت مولفه‌هاي اصلي موفقيت آلمان‌ها در بازار خودرويي جهان است. قابل اعتماد بودن و همچنين مهندسي پيشرفته و تكنولوژي‌هاي جديد دو ويژگي ديگر خودروهاي آلماني است كه باعث شده همواره به عنوان خودروهاي برتر مطرح باشند.

بر اساس مذاكرات انجام شده آلمان‌ها قصد دارند با برندهاي فولكس و بنز به ايران بيايند، البته پيش از اين فولكس‌واگن با يكي از خودروسازان بخش خصوصي ايران به نام «بم‌خودرو» همكاري داشت و نتيجه آن، توليد خودرويي به نام «گل» در اين شركت (بم خودرو) بود. اگرچه شراكت فولكس و بم‌خودرو به مونتاژ چند هزار خودرو در سال محدود مي‌شد، اما تشديد تحريم‌ها اجازه نداد همين همكاري اندك نيز پابرجا بماند و در نهايت فولكسي‌ها تصميم به‌ترك «جاده مخصوص» گرفتند. اوضاع در مورد دايملر (كه در ايران اين شركت را به نام بنز مي‌شناسند) نيز تقريبا به همين شكل بود، چه آنكه اين شركت نيز همكار ايران خودرو به شمار مي‌رفت و نه‌تنها محصولات تجاري در ايران به توليد مي‌رساند، بلكه در سايت مركزي ايران خودرو نيز سالي چند صد دستگاه سواري بنز مونتاژ مي‌كرد. از قضا آلماني‌ها نيز به تازگي از تحركات خودروسازان اين كشور براي حضور در بازار خودرو ايران گفته و البته تاكيد كرده‌اند كه همه‌چيز به نتيجه مذاكرات هسته‌اي بستگي دارد.

h42qxqjrqcsi05arx11.jpg
 

ساكنين شهر برج ايفل و بازار از دست رفته

فرانسوي‌ها كه تجربه همكاري ٢٥ ساله با ايران را داشتند بعداز آلمان‌ها به نوعي خاص در مورد همكاري با ايران صحبت كردند. فرانسوي‌ها كه نخستين هيات تجاري اروپايي به ايران بودند و بعد از اجلاس داووس در سال ٩٢ به ايران آمده بودند به دليل ترك ايران در روزهاي سخت تحريم ايران مورد غضب ايراني‌ها هستند و هرقدر استقبال از آلمان‌ها خوب بود بحث‌هاي همكاري جديد با فرانسوي‌ها با حاشيه‌هاي غرامت ترك ايران همراه مي‌شود. به اين جهت فرانسوي‌ها تصميم گرفتند به جاي هياتي بلند مرتبه تنها وزير امور خارجه خود را راهي ايران كنند تا ضمن بحث‌هاي سياسي زمينه را براي همكاري با ايران در بخش‌هاي نفتي و خودرويي هموار كند اما هنوز هم شريك ايراني فرانسوي‌ها از پرداخت غرامت فرانسوي‌ها صحبت مي‌كند و ادامه همكاري با اين برند اروپايي را تنها در شرايطي مساعد مي‌داند كه شرايط همكاري از سوي ايراني‌ها تدوين شود. فرانسوي‌ها تاكنون با دو برند پژو و رنو در ايران فعاليت كرده‌اند و به نظر مي‌رسد بعد از اين هم بخواهند با همين برندها در ايران فعال باشند. البته رنو - نيسان ديگر خودروساز فرانسوي هم كه در سال‌هاي اخير درگير بحران مالي بوده، از اين مذاكرات جا نمانده است، اما درباره جزييات اين مذاكره خبري در دست نيست.

2xd4oh3yqtyd8t8f7dt.jpg

ايتاليا

ساكنين كشور چكمه سومين هيات اروپايي بودند كه به ايران آمدند و در سكوت، همكاري‌هاي خودرويي خود با ايران را پي گرفتند. ظاهرا ايتاليايي‌ها قصد دارند تا با فيات وارد ايران شوند. در نخستين سال تحريم‌ها صادرات ايتاليا به ايران ۱۹ درصد كاهش پيدا كرد و سپس به ۲۵ درصد رسيد. تحريم‌ها از سال ۲۰۰۶ ميلادي ۱۵ ميليارد يورو زيان به اقتصاد ايتاليا زد كه ۶۰ درصد اين ميزان تنها در سال‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بوده است. ايتاليا كه درگير بدهي‌هاي عمومي، ركود و بحران اقتصادي است، بي‌صبرانه در انتظار نهايي شدن توافق هسته‌اي و لغو تحريم‌ها براي ورود به بازار پرسود ايران و رسيدن به فرصت‌هاي جديد اقتصادي براي شركت‌هايي بود كه ادامه حيات آنان درگرو صادرات است و حالا اين فرصت براي اين خودروساز فراهم شده است.

8v7j4zuhup9vignqmpad.jpg

آسيايي‌هاي هميشه در صحنه

در عين حال آسيايي‌ها هم خود را از اين قافله جدا ندانسته‌اند و با وجود نارضايتي مردم ايران از چيني‌ها، اما كره و ژاپن توانسته‌اند برند خود را براي ايراني‌ها همچنان جذاب نگه دارند. به اين سبب خبرهاي قطعي از تقاضاي ثبت شده خودروسازان كره جنوبي و ژاپن براي ورود به بازار ايران حكايت دارد. سوزوكي و نيسان در راس آنها قرار گرفته اند؛ ضمن آنكه محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت اخيرا بر افزايش همكاري با خودروسازان ژاپني تاكيد كرده و به خودروسازان ايراني گفته است كه بروند و با طراحي‌هاي جديد خودروسازان ژاپني آشنا شوند و با بهره‌گيري از تجربيات آنان، زمينه پيشرفت و نفوذ مشترك در بازارهاي خارجي را فراهم كنند. به جز سواري‌هاي ژاپني كه منتظر ورود به بازار ايران هستند، كاميون و خودروهاي نيمه سنگين هم متقاضي ورود به بازار ايران، چه به صورت همكاري در قالب جوينت ونچر و چه واردات به صورت فول CKD هستند. شركت ايسوزو همكاري‌اش را با گروه بهمن عمق بخشيده و تصميم دارد دست به سرمايه‌گذاري مشترك بزند؛ اگرچه اين خودروساز، اكنون توليد دو ميليون دستگاه سوزوكي در هند در قالب سرمايه‌گذاري مشترك با شركت ماروتي در برنامه دارد، اما براي سوزوكي -‌ ماروتي همكاري با خودروسازان ايراني نيز جذاب است. علاوه بر كره جنوبي و ژاپن دو كشور مالزي و چين هم به دنبال سرمايه گذاري مشترك درايران هستند.

iq1jynb1ioazfvuf4lwr.jpg

 

حركت چراغ خاموش امريكايي‌ها

پر واضح است كه طرف اصلي مذاكره‌كننده در پرونده هسته‌اي ايران، امريكا بود. اين كشور هم انگيزه‌هاي بسياري براي ورود به بازار ايران دارد و مي‌خواهد از اين رقابت به اصطلاح جا نماند. چندي پيش خبري منتشر شد مبني بر اينكه خودروسازان امريكايي‌ از طريق برخي واسطه‌ها به خودروسازان ايراني پيام داده‌ و خواستار سرمايه‌گذاري در صنعت خودروي ايران شده‌اند. اگرچه مسوولان ايراني تاكيد دارند كه اگر اين اتفاق بيفتد نكاتي در مورد عقد قرارداد با خودروسازان امريكايي حتما منافع ملي در اين قراردادها لحاظ خواهد شد و صنعت داخلي بايد در يك قرارداد جوينت ونچر «برد- برد»، توليد مشترك با خودروساز امريكايي داشته باشد. بررسي‌ها نشانگر اين است كه خودروي اسپارك مدل ۲۰۱۴ در بازار ۷۵ ميليون تومان، رگال ۱۴۹ ميليون تومان،‌اي تي اس ۱۷۵ ميليون تومان، آنكور ۱۲۸ ميليون تومان، ماليبو ۱۲۰ ميليون تومان، كروز بنزيني ۱۳۲ ميليون تومان، سونيك ۹۰ ميليون تومان و ايمپالا ۱۳۸ ميليون تومان است. همچنين شورلت كوروت ۲۰۱۰ پلاك شده با گيربكس اتوماتيك و كاركرد ۵۰ هزار كيلومتر نيز به قيمت يك ميليارد و ۱۵۰ ميليون تومان، گران‌ترين خودروي امريكايي در بازار ايران است.

uupr0vepjszgjv1fg168.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بهلول حكيم: 1394/5/1711:31:44،
349
21
سلام و خدا قوتي به همه بروبكس ايرانجيب عزيز؛ كماكان به تحريم ها ادامه ميدهيم تا كور شود آنكه نتواند ديد
واقغیت: 1394/5/1712:12:47،
281
21
اصلا هیچ مذاکره ی در کار نیست



هر شرکتی که وارد میشه
فقط یک راه برای ورود به بازار ایران داره و اون اینکه

محصولاتش رو در ایران 3 برابر قیمت منطقه عرضه کنه و گرنه مونتاژ در ایران بی مونتاژ

اخرش هم فقط میرن پژو میارن



ما به تحریم خودرو داخلی و فرانسوی ادامه می دهیم تنها راه برای سقوط استبداد مافیا
بینام: 1394/5/1712:43:18،
184
18
.ایران خودرو و سایپا در آستانه ورشکستگی ....باتوجه به رکود شدید بازار خودرو و از طرفی واردات ماشینهای برند و خارجی و با کیفیت بالا برای اولین بار طی سالهای اخیر مردم همدل شدند و خودرو صفر نخریدند تا جایی که خبر گزاری فارس به این موضوع اعتراف کرد حالا مردم ایران کاری کردند کارستان و بجای صف کشیدن در خرید اینترنتی سایت سایپا و ایران خودرو به خواب زمستانی رفته یا شاید مردم بیدار شده اند محصولات ایران خودرو و سایپا که در کشورهای عراق پاکستان و تاجیکستان به قیمت یک چهارم داخل کشور فروخته میشد از طرف آنها هم دیپورت شدند و به علت استاندارد پایین دیگر میلی به خرید این اسباب بازیهای ایرانی ندارند خوشحالیم که بالاخره مردم فهمیدند راه مقابله با گرانی نخریدن است و کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور و نه تحریمها ست امیدواریم با این روند دربازار مسکن و زمین و بقیه کالاها تحولی جدید در اقتصاد شکل گیرد .
بینام: 1394/5/1713:36:35،
94
24
سلام بر دوستان در برنامه گفتگوی خبری ۲۲:۳۰ دیشب مشخص شد خودرو سازان به شکر خوردن افتادند؛ جهانبخش رئیس خودرو سازان ایران به صراحت به رکود بازار خودرو داخلی اشاره کرد و گفت که با این رکود همچنان راضی نیستند قیمت خودرو را پایین بیاورند بلکه به دنبال تطمیع مردم با وام پانزده میلیون تومانی کمک هزینه خودرو هستند. با این حرکت جانانه مردم و وفاق ملی این دو شرکت خودرو سازی جنایتکار با کاهش فروش بی نظیری مواجهه شده اند. همچنین بازار مسکن. لطفا در هر گروهی که هستید؛ دوستان خود را به مقاومت و همدلی ملی تشویق کنید و باستفاده از همین خودروهای فعلی خود و وسوسه نشدن برای خودروهای صفر داخلی٬ پوزه این باندهای مافیایی خودرو در ایران را به گل بمالید و قدرت همبستگی مردمی و شبکه های اجتماعی را به رخ آنان بکشید. همت گماریم. ملت ایران می تواند.
عجب: 1394/5/1714:49:11،
45
33
بنتلي و لامبورگني هم آلمانی کردین??????
سجاد: 1394/5/1715:52:07،
49
23
برادر الان لامبورگینی،بنتلی،سئات،اشکودا،بوگاتی،پورشه،آئودی ،لادا،داچیا همه زیر مجموعه ولکس واگنن و شرکت آلمانی ولکس براشون تصمیم میگیره
سالار: 1394/5/1711:33:27،
52
50
ایران جیب مگه خیابونا جا برا ماشین داره که شما بیشتر خبراتو اختصاص دادی به این قضیه؟
محمد: 1394/5/1715:18:48،
31
24
از ده تا خبر که میذاره هشتا مربوطه به خودرو .تو این کشور خبر دیگه وجود نداره؟ مردم نون دارن بخورن ؟ الان مشکل خودرو حل بشه تمومه دیگه کشور روبه راه شده ایرانجیب
رضا: 1394/5/1715:53:20،
30
24
خدا اموات شما رو بیامرزه. ....... هزار و یک مشکل لاینحل داریم گیر دادید به این بحثها........
iii: 1394/5/1711:34:57،
43
14
عالی
prince: 1394/5/1711:37:19،
80
16
با حلوا حلوا دهن مردم شیرین نمیشه - اگه به قرار حرف بود که قرار بود همه چی مجانی بشه دیدیم چی شد - عمل و نتیجه نهایی مهمه
مهرو: 1394/5/1711:37:55،
32
14
خودرو باید متناسب با شرایط ایران همه ویژگی هارو داشته باشه کیفیت کارایی قیمت مناسب استهلاک کم لوازم ارزون و قابل دسترس بنظرم تو این زمینه هرچند خودروهای المانی خوب و عالی باشند اما ژاپن کاملا مناسبتره هردوشون بیان ایران رقابت کنن بهتره بجای خودروهای کره ای هم چینی با کیفیت بالا و مناسب بیاد بهتره درمقابل چینی ها کره حرفی برای گفتن نداره رنج کیفیت کره همش یکسانه ولی چین ازاشغال تا بهترین هارو داره
رضایی: 1394/5/1712:18:38،
40
17
صحبت از رقابت سالم ( کیفیت ، قیمت و... ) در ایران واقعا خیال خامه
سیاست دلالیسم دولتی اجازه نخواهد داد
امیر: 1394/5/1711:39:07،
32
14
صرف مذاکره کردن مهم نیست بلکه مذاکره ای که به نتیجه مثبت و
سرمایه گذاری بیانجامد مهم است.بنده چون استراتژی مشخصی
در مدیران خودروساز نمی بینم و افرادی که در این صنعت هستند
فاقد دانش روز هستند و نگاه شان به صنعت خودرو سود و منفعت
است نه حقوق مصرف کننده بنابراین همانطور که در سی سال گذشته اتفاقی برای این صنعت رخ نداد به جز روزمره گی از این به بعد هم کار خاصی که در جهت تولید خودروهای روز و ارزان باشد
اتفاق نخواهد افتاد.
میثم: 1394/5/1711:41:13،
124
20
به امید سوار شدن بر خودروهای روز دنیا- خواهشا تحریم خودروسازان را ادامه بدید.
موافق ++++++++++
مخالف -------------------
بردیا: 1394/5/1711:42:42،
30
17
دوستان دلار داره میره بالا.......چی پیش بینی میکنید؟
شهر خيام: 1394/5/1713:30:04،
26
20
به احتمال زياد تا دور بعدي انتخابات رياست جمهوري كه همون سال ٩٦ هستش هيچ اتفاقي نميوفته
اين بالا و پاييناي دلار هم خيلي موثر نيست
دور بعدي رياست. جمهوري معلوم ميشه كه چه بلاي بر سر تورم مياد
کوشا: 1394/5/1711:43:21،
49
12
ایرانجیب عزیز یه سری به بانک های صادرات بزنید و ببینید و خبری تهیه کنید که کسانی که از سایپا انصراف داده اند روزها در بانک معطل هستند برای پول خودشان و این هم کلاه برداری جدید سایپا از پول مردم .
سعید: 1394/5/1719:14:00،
25
18
من امروز نمایندگی سایپا بودم خیلی ها انصراف داده بودن و سر گرفتن پولشون به ناچار با ریس نمایندگی دعوا میکردن و با دیدن این صحنه ها از خرید خودرو از سایپا منصرف شدم
کیانوش: 1394/5/1711:45:16،
46
13
فقط خدا کنه که از دست این دوتا فرغون ساز و ماشین های چینی نجات پیدا کنیم .ما مردم ایران بیشترین پول را میدیم و به جنس آسیایی ژاپنی و کره ای هم راضی هستیم .اما همین ها را هم با دو یا سه برابر قیمت می تونیم داشته باشیم. این واقعا انصاف نیست.
M: 1394/5/1711:52:32،
46
14
دوست دارم با چشم خودم تعطیل شدن خط تولید این ماشین های قدیمیه خودرو سازای داخلی و راه اندازیه خط تولید خودرو های اروپایی رو تو این شرکتا ببینم .به امید اون روزا و پایین اومدن قیمتای فضاییه این خودرو های خارجی ک کاملا کاذب هست.
نود: 1394/5/1711:54:11،
45
20
فقط ماشین امریکایی
مهدی: 1394/5/1712:31:27،
29
31
هرچی تو ایران نباشه یه جماعتی میگن بهترینه!
اخه بهترین با کیفیت ترین ماشین ساز های دنیا مشخصه کدوم هستن حالا چه استدلالی داری که میگی فقط امریکایی فقط خودت می دونی!
ماشین آمریکایی هم ایشالا بیاد که با واقعیت آشنا شین که نه لوکس نه گرون قیمت نه در حد اروپایی ها!
الکی: 1394/5/1713:42:04،
33
23
فقط فقط فقط
مشکل این مملکت متعصب هایی چون شما هستند که هر روز از یک فقط حرف می زنند
علی S: 1394/5/1711:55:34،
41
23
عالیه . فقط شرکتای فرانسوی خرابش کرده که اونم مجبوریم چون خودروهای فرانسوی قیمت پایین تری نسبت به دیگر کشورها دارند
x: 1394/5/1711:58:49،
32
34
ماشین فقط ماشین آمریکایی
البته این ماشینا فقط مال پولدارهاست
vahid: 1394/5/1712:00:21،
34
13
انشالاء که رونق اقتصادی همه مردم بهتر بشه
تا بتونن استفاده کنن
صبوري: 1394/5/1712:00:32،
53
14
اندكي صبر سحر نزديك است
يعني دارن با آلمان قرار داد مي بندند ، نكنه خواب باشه

بهترين خودرو آلمان بعد ‍ژاپن
علیرضا: 1394/5/1712:00:56،
38
13
پورشه و آئودی و بنتلی و ... که وارداتش از نظر حجم موتور و تعداد سیلندر ممنوعه حالا چه نمایندگی رسمی فروش داشته باشن چه نداشته باشن
امید: 1394/5/1714:31:17،
29
17
داداش اینا همه حرفه این خودرو سازها سودشون تو این اهن پارهای بازاره بخدا اگه یه ماشبن درست حسابی تولید کردن زیر صد میلیون با برند درست حسابی دادن به ملت ما بخدا اینا تا بیست سال دیگه هم از رو همین اشغالا نون میخورن
arm: 1394/5/1712:02:28،
29
23
فکر کنم نیسان ژاپنی باشه نه فرانسوی
علیرضا: 1394/5/1712:32:27،
32
19
وقتی نمیدونی اظهار نظر نکن شرکت نیسان شریک تجاری رنو فرانسه است و شرکت رنو-نیسان یک شرکت فرانسوی است تاکید می کنم یک شرکت...
وللش: 1394/5/1712:03:59،
37
16
ولش کن وقتی دلار 3400و تا پایان سال 4500تومنه خوب تاتاموتورز هند هم با 3چرخه هاش بیاد 20 میلیون تومنه واسه چی خوشحالن این ملت الکی خوش!
علی : 1394/5/1712:05:37،
29
58
محصولات جک گوی سبقت را از شرکتهای کیا و هیوندای و ب ام دبیلو ا بنز دزدیده است
پاسخ به علی: 1394/5/1712:22:54،
56
21
محصولات جک!!!!!!! ای جهان سومی فقیر
حسین: 1394/5/1712:13:53،
26
38
خب بیاد هم قیمت زیر 150-100 میلیون هیچ ماشین اروپایی و آمریکایی درست درمونی نمیشه خرید

کماکان چشم امیدم به چینی های 50-100 هست که ماشین خوب برامون تولید کنند
بنده خدا: 1394/5/1712:32:36،
36
16
خدایش خودمون رو دست کم گرفتیم , با این شرایط تحریم خودروسازان از سوی مردم مشت محکمی بر دهان زیاده خواهی های آنان اصابت کرده که حالا حالاها گیچ و منگ هستند.
" اتحاد مردمی , پیش به سوی سربلندی ایرانی "
یعنی میشه , وای سوار بنز و bmw .....
حمید: 1394/5/1712:33:27،
40
15
هر کشور خودرو سازی که بیاید خوش آمد زیرا بهتر از لگن سازهای وطنی است . اول و آخر آرزویم نابودی این لگن سازهای داخلیه .
امیر: 1394/5/1713:32:09،
25
18
لامبورگینی ایتالیا نبود؟
بهلول حكيم: 1394/5/1714:00:16،
29
19
سهام لمبور و چند تا ديگه بنام ايتاليا رو هلدينگ هاي غول آلماني نظير فلكس و مرسدس و آئودي و ... خريداري كردند..
P: 1394/5/1713:40:47،
26
37
دوستان عجله نکنین من نه دلالم نه ماشین دارم واسه فروش..ولی گمون کنم یه چند مدتی که بشه همه چی به حالت ثابق بر می گرده...همه اونایی که می خواستن ماشین بخرن خریدن علت رکود هم همینه..یه عده ای هم که میبینی نخریدن قدرت خرید ندارن..علت افت قیمتها هم فقط همینه...
موافق+
مخالف_
بهزاد: 1394/5/1715:06:18،
28
17
مادامی که منافع مردم تو هر نوع قراردادی لحاظ نشه، میخواد بنز باشه و بی ام و، این تحریمهایی که برآمده از فهم و بیداری ملته ادامه خواهد داشت. مبارزه ی مردم با رانت و رانت خواریه. پالونش مهم نیست چی باشه.
ملك: 1394/5/1715:35:19،
29
20
از چند سري كلمات و اخبار ديگه ببخشيد حالت تهوع ميگيرم.
1- توافق
2- نرخ خودرو
3- شوراي رقابت
4- 5+1
5- هسته اي
6- دولت تدبير و اميد يا هر مدل از اين نوع
7- خودروهاي جديد فلان توليد كننده

خيلي زياده خودتون ميدونيد بازم هست.....
Arsham: 1394/5/1718:40:05،
21
22
يعنى لامبوگينى و بنتلى مى خواد وارد شه؟؟؟؟؟
حسین: 1394/5/1720:27:30،
26
18
یه جا شد اسم از چینی نباشه...
ضمنا نیسان بند ژاپن نه فرانسه...
رضا: 1394/5/1800:13:16،
21
18
نخرید مجیور میشن کم کنن.
نیما: 1394/5/1804:51:45،
21
19
دوستان مادامی که دلار ارزون نشده و دولت نمی ذاره با ارزونی دلار قیمت کالاها کاهش پیدا کنه و ارزش ریال و به طبعش قدرت خرید مردم زیاد بشه اومدن غولهای خودروسازی دنیا اصل مشکل رو که مسئله ی قیمت حل نمی کنه.راستش من اصلا دلم نمی خواد کمپانی های امریکایی و آلمانی تو ایران تولید مشترک داشته باشن چون اطمینان دارم طرف ایرانی کیفیتشون رو به گند می کشه! می دونم خیلی هاتون به اومدن Mercedes-Benz , Chevrolet و FORD امید بستید و الان منفی میدین ولی تصورش رو بکنید با تولید مشترکشون تو ایران یه روز MErcedes-Benz E-Class یا Chevrolet Malibu , Ford Taurus به سرنوشت 405 و 206 پراید دچار شده باشه!!! آخه کی دلش میاد؟!
محمد: 1394/5/1812:47:49،
20
14
یعنی میشه ژاپنیها نمایندگی بزنن اینجا یه چندتا مسئول فروش خانم چشم بادامی بزارن واسه تکریم ارباب رجوع!! دیگه هیچی نمیخوایم. وای یعنی میشه؟؟؟
شماها : 1394/5/2122:00:11،
9
9
دست ایرانی هست تو کارشان هیچ دیگه فقط دقت در کار خودشان ولو غیر

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل