کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 عاملی که دلار را اول ارزان و بعد گران کرد


کد خبر : ۱۴۳۳۸جمعه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۴۶۲۸۰۶ بازدید

درحالی که طی هفته گذشته سقوط بازار سهام چین و آمار بازار کار آمریکا باعث کاهش ارزش دلار شد، رشد اقتصادی ایالات متحده و بیانیه فدرال ...

درحالی که طی هفته گذشته سقوط بازار سهام چین و آمار بازار کار آمریکا باعث کاهش ارزش دلار شد، رشد اقتصادی ایالات متحده و بیانیه فدرال رزرو موجب تقویت دلار شد.

نتایج بررسی بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده در هفته منتهی به دوم اوت 2015-11 مردادماه 94 نشان میدهد که در هفته ای که گذشت بازار ارز شاهد نوسانات بالا و پایین ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزها بود.

درحالی که سقوط بازار سهام چین و آمار بازار کار آمریکا باعث کاهش ارزش دلار شد، رشد اقتصادی ایالات متحده و بیانیه فدرال رزرو موجب تقویت دلار شد.

برهمین اساس، متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین، یورو و پوند به ترتیب 0.17، 0.72 و 0.31 درصد تضعیف و در برابر فرانک 0.49 درصد تقویت شد.

به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، در هفته گذشته هر یورو در محدوده 1.1090-1.0933 دلار و هر پوند در محدوده 1.5622-1.5559 دلار در نوسان بود. همچنین هر دلار نیز در دامنه 124.14-123.25 ین متغیر بود.

عوامل تقویت دلار در مقابل اسعار عبارتند از بیانیه فدرال رزرو، رشد اقتصادی سه ماهه دوم سال در آمریکا و گمانه زنی در مورد افزایش نرخ بهره تا سپتامبر.

ضمن آنکه سقوط بازار سهم چین و رشد شاخص هزینه اشتغال آمریکا عوامل تضعیف دلار در مقابل اسعار اعلام شده است.

در ادامه نوسانات روزانه بازار ارزهای عمده را می‌خوانید؛

روز دوشنبه، دلار آمریکا در سطح حداقل دو هفته‌ای خود نوسان داشت. سطح حداقلی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای عمده، پس از بزرگ‌ترین سقوط هشت ساله در بازار سهام چین رخ داد، زیرا سرمایه گذاران به سراغ ارزهای امنی مانند ین ژاپن رفتند. تحلیل‌گران براین نظرند که در این روز با کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای امن، سرمایه‌گذاران به متوقف کردن معاملات دلاری خود اقدام کردند و از همین رو یورو نیز در برابر دلار آمریکا تقویت شد. در این روز شاخص دلار آمریکا که ارزش این ارز را در برابر سایر ارزهای عمده نشان می‌دهد با 0.73 درصد افت به سطح 96.538 واحد رسید.

دلار آمریکا روز سه شنبه در برابر یورو و ین تقویت شد.زیرا سرمایه‌گذاران اقدام به سودبری از تقویت این ارزها در روز گذشته و فروش این ارزها در برابر دلار آمریکا کردند. البته گمانه‌زنی براین که بیانیه فدرال رزرو در روز چهارشنبه بیشتر به نفع افزایش نرخ بهره باشد نیز در تقویت دلار آمریکا موثر بود. ارزش شاخص دلار آمریکا با 0.25 درصد رشد به سطح 96.745 واحد رسید.

روز چهارشنبه، ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزها افزایش یافت. زیرا با به روزرسانی نظر فدرال رزرو در مورد بازار کار این ذهنیت در بازار تقویت شد که شاید فدرال رزرو تا اوائل سپتامبر به جای پایان سال، اقدام به بالا بردن نرخ بهره خود کند. لازم به ذکر است، در بازار، خط مشخصی برای زمان افزایش نرخ بهره وجود ندارد و هر بار جو به سوی یک تاریخ تغییر می‌کند. در این روز شاخص دلار آمریکا با 0.4 درصد افزایش به سطح 97.159 رسید.

روز پنجشنبه، ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح یک هفته‌ای رسید زیرا آمار نشان‌دهنده رشد سریع‌تر اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال بود. در حالی که روز قبل، بیانیه فدرال رزرو باعث شد تا برخی با اطمینان بیشتر در مورد افزایش نرخ بهره تا ماه سپتامبر سخن گویند، آمار مذکور اعتماد به نفس این گروه را افزایش داد و جو بازار به نفع دلار آمریکا شد. شاخص دلار آمریکا با 0.5 درصد رشد به سطح 97.496 در پایان معاملات رسید، ضمن آن که در این روز تا سطح 97.773 واحد نیز بالا رفت.

به گزارش تسنیم، روز جمعه، در حالی که تصور آن بود که شاخص هزینه اشتغال 0.5 درصد در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول رشد کند، تنها 0.2 درصد افزایش یافت. این امر به معنای تورم کمتر تعبیر شد و باعث گردید گمانه زنی در مورد افزایش نرخ بهره به زمانی دورتر منتقل شود. از همین رو ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزها تقلیل یافت. شاخص دلار آمریکا در این روز با 0.33 درصد کاهش به سطح 97.230 واحد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها