کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش خرید جک J5 اتوماتیک در بازار ایران


کد خبر : ۱۴۳۰۸چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴:۱۶۲۲۲۸۲ بازدید

شرایط بازار، رقابت سخت چيني ها با خودروهاي وطني در رده خودروهاي ارزان‌قيمت و البته استقبال مشتریان ایرانی از اين محصولات سبب شده تا ...
ارزش خرید جک J5 اتوماتیک در بازار ایرانارزش خرید جک J5 اتوماتیک در بازار ایران

شرایط بازار، رقابت سخت چيني ها با خودروهاي وطني در رده خودروهاي ارزان‌قيمت و البته استقبال مشتریان ایرانی از اين محصولات سبب شده تا تقريبا در هر شماره مطلب و يا گزارشي مرتبط با محصولات این کشور داشته باشیم. با نگاهي کامال واقع‌بینانه و بدون تعصب بايد گفت كه متاسفانه برخی از چيني هاي وارداتي درسطح بالاتری نسبت به تولیدات وطنی قرار می گیرند و عمده اين برتري ها به جزئياتي چون طراحی، کیفیت سواری و سطح امکانات آنها برمي گردد. مضاف بر اينكه ورود چهره های جديد و ناشناخته به بازار در مقابل چهره تكراري بسياري از محصولات داخلي كه معمولا با اضافه كردن يك پسوند و پيشوند بر نام خود وارد بازار مي شوند، مي تواند بزرگترين انگيزه براي خريداران باشد.

این موضوع را البته باید به فال نیک گرفت چراکه مشتریان درمقايسه با یک دهه قبل با گستره متنوع تری از محصولات ارزان قیمت روبرو هستند اما حكايت وقتی تاسف بار مي شود که بدانيم خودروسازان داخلی با این حجم وسیع از سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی بسیار در حال باختن قافیه به این اژدهای خفته هستند و با ادامه این روند متاسفانه نمی توان دورنمای روشنی برای صنعت خودروی کشور ترسیم کرد.

اما صرف نظر از اين موضوع، فقدان جعبه دنده هاي خودکار در خودروهاي چيني یکی از ایراداتی بود که معمولا دربيشتر آنها به چشم میخورد و اكثر مشتريان توقع داشتند كه در محدوده پرداخت 50 ميليوني از يك خودروي اتوماتيك سواري بگيرند. ايرادي كه به تازگي با ورود چندين نسخه از خودروهاي چيني از جمله J5 اتوماتيك مرتفع شده است. جک J5 را قبل از این هم مورد بررسي قرار داده بوديم اما با ورود نسخه اتوماتيك آن مجددا به سراغش رفتيم تا اينبار عملكرد مدل اتوماتيك آنرا بيازماييم: جک J5 اتوماتیک از پیشرانه چهارسیلندر 1800 سی سی به قدرت 141 اسب بخار سود میبرد که قدرت مناسبی برای این خودروی 1355کیلوگرمی در طی كردن مسافت های درون شهری و شتابگیری های ناگهانی است.

در حالت تخت گاز گیربکس تا محدوده شش هزار دور در دقيقه مقاومت کرده، سپس دنده را به دو تعویض می‌کند و تا هنگامی هم که پدال گاز فشرده شود این روند ادامه مي يابد، جالب این‌که محدوده قرمز دور موتور همانند خودروهای اسپرت از هفت هزار دور آغاز می گردد و تعویض دنده در دور شش هزار مي تواند نکته قابل توجهی براي این گیربکس به حساب بيايد.
 

dyi0tot998o1tmb47kg.jpg


در این بین شتابگیری خودرو راضی‌کننده نشان می دهد و اين بيشتر به اين دليل است كه این مدل حدودا 30 اسب بخار از نسخه گیربکس دستی آن با موتور 1.5 لیتری 111 اسبي قدرتمندتر است. در حالت شتابگیری نرمال دنده ها در محدوده 2800 به آرامی تعویض می گردند و چنانچه در سرازیری حرکت نمایید، گيربكس يك‌ دنده سنگين تر مي شود. در حقيقت در این محصولات با توجه به رده اي كه در آن قرار دارند، گزینه هايي تحت عنوان نرمال و اسپرت وجود ندارد و بيشتر نحوه فشردن پدال گاز و شیب مسیر است كه نوع تعویض دنده را براي راننده مشخص می‌کند.

با اين حال بايد گفت گیربکس کاملا با فشردن پدال گاز و عکس العمل های موتور هماهنگ نشان میدهد و اين يكي از ويژگي هاي مثبت اين خودرو محسوب ميشود. یکی از ایراداتی که معمولا درمحصولات ارزان قیمت به گیربکس های خودکار وارد مي شود، تعلل در تعویض دنده ها به یک شماره پایین تر یا همان دنده معکوس می باشد که در 206های اتوماتيك به وضوح قابل مشاهده است، این نقیصه تاحدودی در این خودرو نیز مشاهده می شود اما شدت آن به مراتب کمتر است به نحوی كه اگر یک راننده میانسال پشت فرمان قرار گیرد شاید خيلي هم متوجه این تعلل زمانی نگردد و تنها مورد توجه جواناني قرار بگيرد كه به دنبال هيجان هستند.

klq3ndd9vyseiykwr35c.jpg

ضمن اينكه کلاس و قیمت خودرو نشان میدهد که بازار هدف هم بيشتر خانواده ها هستند تا جوانان. فرمان، شاسی و فنربندی (جلو ، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناغی دوبل مستقل ) در سرعت های محدوده 100‌کیلومتر در ساعت کاملا راضی‌کننده عمل می‌کنند. از نکات قابل توجه در داخل کابین کیفیت خوب متریال آن است که متشكل از چرم مصنوعی و پلاستیک با کیفیت بوده و البته ترکیب متریال شبه فیبرکربنی روی جلو داشبورد و رودری ها نیز چشمگیر است. در مجموع میتوان کیفیت سواری این خودرو را با کمی ارفاق با هیوندای آوانته مقایسه کرد.

یکی از نقاط ضعفی که قبال دربررسي مدل گیربکس دستی از آن نام برده بودیم عدم وجود کنترل های روی فرمان بود که در این مدل اين نقيصه درخصوص سیستم صوتی برطرف شده است. جزئيات ديگري همانند چراغ های خودکار، وجود تنظیم نور پشت آمپر، نشانگر فشار باد تایرها، چراغ رودری ها، ورودی USB، تهویه خودکار، وجود چهار بلندگو روی درها، تعبیه فضاهای خالی مناسب جهت قراردادن اشیاء گوناگون و وجود قفل صندلی کودک در ردیف عقب سبب می گردد کابین خودرو رضایت شما را جلب نماید در این بین قیمت مناسب 58 میلیون تومانی خودرو نیز عامل دیگری در جلب رضایت مشتریان است.

در این رده دو خودروی ارزان قیمت دیگر با گیربکس اتومات وجود دارد : یکی تندر90 اتوماتيك که جدیدا کاهش قیمت شدیدی داشته با قیمتی حدود 47 میلیون تومان که قبلا به تشريح مشخصات فنی آن پرداخته ایم و دیگری جیلی امگرند 7 که در حراج جدید جیلران موتور با قیمت 72 میلیون تومانی که رقیب اصلی جک J5 در بازار داخلی محسوب میگردد. 

مشخصات و امکانات رفاهی :

m7lrvi6o756zppxg2xc4.jpg

* بازنشر شده از نشریه سرعت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها