کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهکارهایی برای مدیریت سرمایه‌گذاران


کد خبر : ۱۴۳۰۲چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۴۸۱۳۶۱ بازدید

چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود به چشم یک سرمایه‌گذار «مدیری خارق‌العاده» به نظر برسید؟ یکسری خصوصیت‌های کلیدی وجود دارد که توجه ...

چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود به چشم یک سرمایه‌گذار «مدیری خارق‌العاده» به نظر برسید؟ یکسری خصوصیت‌های کلیدی وجود دارد که توجه سرمایه‌گذار را جلب می‌کند و منجر به برقراری رابطه محکم و بادوام بین سرمایه‌گذار و صاحب کسب‌وکار می‌شود. در این مطلب قصد داریم به این هفت ویژگی کلیدی اشاره کنیم.

1- استراتژی

وقتی صحبت از استراتژی سرمایه‌گذاری می‌شود سه نوع نگرش متفاوت وجود دارد. یک نگرش این است که فقط سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام دهید که در حال حاضر به آن نیاز دارید. روش بعدی روشی است که در آن تا جایی که توانایی دارید سرمایه‌گذاری می‌کنید و اما نگرش آخر می‌گوید که جمع‌ کردن پول را فراموش کنید، تمرکزتان را روی ساختن هرچه بهتر کسب‌وکارتان بگذارید، پول خودش به سراغ‌تان خواهد آمد. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند و آنچه اهمیت دارد این است که تصمیم بگیرید کدام یک متناسب با کارتان است و آن را دنبال کنید. اینکه بدانید از چه استراتژی استفاده می‌کنید کمک خواهد کرد تا از تمرکز روی انتظارات برآورده نشده فاصله بگیرید؛ تمرکزی که باید متوجه کسب‌وکار و تولیدتان باشد.

2- صرفه‌جویی

هرچقدر سرمایه ‌دارید توجه داشته باشید که عاقلانه استفاده کنید. پول سرمایه‌گذارتان را طوری خرج کنید که انگار پول خودتان است. البته بسیار اهمیت دارد که مدیری بتواند پولش را در شرکت خودش سرمایه‌گذاری کند و این مسئله‌ای است که سرمایه‌گذاران باید درک کنند و به آن احترام بگذارند. بنابراین زمانی که نیاز است پول خرج کنید، در غیر‌این صورت این کار را نکنید.

3- تخصص

نمی‌توانید به‌راحتی و از طریق گوگل و ویکی‌پدیا تخصص لازم را کسب کنید. برای به دست آوردن تخصص به زمان، تحقیق و صحبت با افرادی نیاز دارید که آگاهی کافی در این زمینه دارند. اگر تازه کسب‌وکارتان را راه انداخته‌اید و تخصص کافی ندارید باید به همان اندازه که روی استخدام نیروهای متخصص تمرکز دارید، برای به دست آوردن دانش و آگاهی خودتان نیز زمان بگذارید تا با تخصص لازم وارد کسب‌وکارتان شود.

4- قاطعیت

سرمایه‌گذاران می‌خواهند ببینند که در تصمیم‌گیری‌های مشکل چقدر استقامت دارید. از تصمیم گرفتن برای اخراج یکی از اعضای خانواده گرفته تا گسترش کار از یک مکان واحد به مکان‌های مختلف. مدیران در روال کاری روزمره با شرایط دشواری مواجه می‌شوند و تصمیمی که در این موقعیت‌ها می‌گیرند، نشان‌دهنده توانایی‌های مدیریتی‌‌شان است.

5- شفافیت

در هر رابطه‌ای داشتن ارتباطات شفاف برای به وجود آوردن اعتماد الزامی است، به‌خصوص بین سرمایه‌گذار و مدیر. این شفافیت را با دادن گزارش‌های کاری منظم به وجود آورید و مطمئن شوید که پیشرفت‌ها را به اندازه چالش‌ها مطرح می‌کنید. سرمایه‌گذاران می‌دانند که چگونه در یک کسب‌وکار جدید با چالش‌ها مواجه شوند و ارتباط صادقانه در مواجهه با آنها داشته باشند، برای آنها موفقیت کلید اساسی است.

6- سماجت

این جمله را قبلا شنیده‌اید و کاملاً درست است: «هرگز تسلیم نشو!» سرمایه‌گذاران به مدیرانی علاقه‌مندند که بااراده‌اند. در حقیقت برخورد شما به‌عنوان یک مدیر با موانع سر راه‌تان می‌تواند باعث شود که از سرمایه‌گذار فاصله بگیرید. بسیاری از سرمایه‌گذاران پتانسیل شرکای‌شان را از روی عکس‌العمل‌شان هنگام شکست‌ کسب‌وکار می‌سنجند و در واقع شخصیت‌شان را می‌آزمایند. درواقع موضوع مهم و اصلی این است که چگونه یک مدیر خودش را نشان دهد و دوباره به کارش برگردد.

7- مشورت‌‌پذیری

از اینکه با سرمایه‌گذاران بااستعداد برای گرفتن اطلاعات و مشورت ارتباط برقرار کنید، نهراسید. بسیاری از سرمایه‌گذاران خودشان مدیر هستند و دانش و تجربه زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما دارند. بیشتر از اینکه بخواهید عدم اطمینان یا آگاهی‌تان را نشان دهید مشورت بخواهید و اراده‌تان را برای یادگیری و شنیدن دیدگاه‌های مختلف اثبات کنید. انجام این کار خود می‌تواند شانسی باشد تا راه سرمایه‌گذاری برای‌تان باز شود. اگر مشورت می‌خواهید تقاضای پول کنید، اما اگر پول می‌خواهید مشورت کنید. آیا برای اینکه «مدیری فوق‌العاده» باشید فرمولی اسرارگونه وجود دارد؟ احتمالا نه. اما به‌کارگیری این هفت ویژگی قطعاً می‌تواند کمک‌تان کند تشخیص دهید چگونه مدیری هستید. از این ویژگی‌ها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که رابطه‌تان با سرمایه‌گذارتان شگفت‌انگیز خواهدبود.

مونا اشرف زاده / فرصت امروز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها