کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رابطه معکوس قیمت لبنیات با جیب مردم


کد خبر : ۱۴۲۸۹چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۳۱۱۱۸۳ بازدید

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت لبنیات در کشور هم سطح با قیمت‌های جهانی است، گفت: این در حالی است که ...

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت لبنیات در کشور هم سطح با قیمت‌های جهانی است، گفت: این در حالی است که درآمد مردم ایران هم سطح با کشورهای توسعه یافته نیست.

محمد فربد در گفتگو با مهر با بیان اینکه صنایع لبنی تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند، اظهارداشت: ما افزایش قیمت را برای صنعت لبنیات، صادرات و دامداران مضر می دانیم.

وی با اشاره به اینکه در ترکیه قیمت شیرخام ۱۱۰۰ تومان است، گفت: ۸۰ درصد صادرات فرآورده های لبنی به بازار عراق انجام می‌شود و ما در این زمینه با ترکیه و عربستان سعودی رقابت می کنیم، بنابراین اگر قیمت تمام شده محصولات ایرانی بیشتر از محصولات کشورهای رقیب باشد، قطعا صادراتی انجام نخواهد شد.          

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر صادرات انجام  نشود، شیر مازاد بیشتری در بازار یافت خواهد شد که این به صلاح دامداری‌های کشور هم نیست.

فربد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت لبنیات در کشور هم سطح با قیمت‌های جهانی است، تصریح کرد: این در حالی است که درآمد مردم ایران هم سطح با کشورهای توسعه یافته نیست، بدین ترتیب این یکی از عواملی است که مصرف سرانه در کشور کم است، چراکه مردم قدرت خرید ندارند.

وی اضافه کرد: اینکه فکر کنیم هر روز می توان قیمت لبنیات را افزایش داد و با رشد مصرف سرانه نیز مواجه بود، خیالی باطل است، ضمن اینکه با افزایش قیمت، کاهش مصرف سرانه اتفاق می‌افتد و این موضوع مانع توسعه صنعت لبنیات و دامداری های کشور خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به موارد ذکر شده ما با افزایش قیمت فراورده های لبنی مخالف هستیم، گفت: ما تا این لحظه مخالفت خود را به مراجع ذی ربط اعلام کردیم و باید دید در نهایت نهادهای مسئول از جمله سازمان حمایت چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

فربد با بیان اینکه برای حل مشکلات پیش آمده دولت باید دو مساله را مدنظر قرار دهد، تاکید کرد: مسئولان وزارت جهادکشاورزی باید ریشه یابی کنند علت اینکه قیمت تمام شده شیرخام در ایران بالا است، چیست؟ نباید اجازه داد قیمت تمام شده یک کالا به هر جایی که خواست برسد و بعد آن را به مصرف کننده تحمیل کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر است مشکلات ریشه یابی شوند و برهمین اساس برای آنها راه حل پیدا کنیم.

فربد، پرداخت یارانه را دومین راه حل این موضوع دانست و افزود: پرداخت یارانه سبب می شود مصرف کنندگان قادر به مصرف باشد، ضمن اینکه این کار تا جایی که مصرف کننده داخلی بتواند توازنی بین درآمد و هزینه های خود ایجاد کند، باید ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدام فوق سبب می شود مردم با میل و رضایت کالاهای لبنی را خریداری کنند، کاهش مصرف سرانه لبنیات در کشور را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد:پس از هدفمندی یارانه ها مصرف سرانه حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها