کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۲۸۲چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۴۸۹۴۳ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با تغییر زیادی روبرو نشد و نزدیک به پایین ترین سطح در 5 سال و نیم گذشته تثبیت شده است.

پس از آنکه یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره این کشور در نشست سپتامبر حمایت کرد، این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاها وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز به مرز 1086 دلار رسیده است. قیمت طلا پس از شکسته شدن سطح حمایتی 1100 دلاری در اواخر جولای هنوز نتوانسته است به بالاتر از این سطح برسد. قیمت این فلز زرد ماه گذشته به کمتر از 1077 دلار رسید که این پایین ترین سطح از فوریه 2010 میلادی بوده است.

به نظر می رسد با توجه به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال در آمریکا، فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد. این مساله می تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا شود.

سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی بیشتر در آمریکا هستند. گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال طی ماه جولای روز جمعه منتشر خواهد شد و این گزارش می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز سه شنبه به کمتر از 21.56 میلیون اونس رسید که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرده است که سپتامبر زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

وی تصریح کرد: بهبود آمارهای اقتصادی آمریکا زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو را فراهم کرده است.

لاکهارت گفت: تنها یک وضعیت بسیار بد اقتصادی می تواند مقام های فدرال رزرو را متقاعد کند تا از تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره منصرف شوند.

فدرال رزرو آمریکا در نه سال گذشته نرخ بهره بانکی را افزایش نداده است. نشست آتی فدرال رزرو قرار است 16 و 17 سپتامبر برگزار شود. البته برخی تحلیلگران اقتصادی هنوز بر این باورند که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا نشست دسامبر منتظر خواهد ماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها